Keresés

Részletes keresés

IKARUS.280 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91762

Szia!

Ikarus 256---25-30 000 Ft ért kivitelezhető!

(Van hűtő:madártej kovászosuborkával című desszert szállítása lehetséges)

Megfelelne ez??!!

Előzmény: AkosHeltai (91732)
504LACI Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91761

Itt biztos nem.

Előzmény: P.stephenson (91760)
P.stephenson Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91760

Ezt a sztorit kifejtenéd? Még nem hallottam.

Előzmény: 504LACI (91742)
torqmatic Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91759

Tudtommal az a fajta kígyózó mozgás, amire gondolsz csak magasabb sebességnél jelentkezhet, a 293-as meg ugye ritkán közlekedett (volna) 50 km/h-nál gyorsabban.

Előzmény: zsig (91755)
zsig Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91758
Az muris lenne, ha semmilyen ilyen fícsör nem került volna bele, de végülis lehet.
Előzmény: Blindmouse (91757)
Blindmouse Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91757

Mintha lett volna már itt téma, az első csatolás az golyóskoszorús vagy milyen, a második, pedig a standard 200-as vonógúlás, vagy minek hívják? De lehet rosszul emlékszem, nem igaz hogy nincs róla leírás a weben.

Előzmény: zsig (91755)
504LACI Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91756

Pedig az sem nagy kihívás. Csak jó helyen kell érdeklődni.

Előzmény: FAV 20 (91754)
zsig Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91755
Szerintem a 435T-neki nincs becsuklásgátlója, sima húzottcsuklós. A 293-as első pótja és a gépes közé viszont biztos kellett valami, ami a mozgást a kormányzással függően szabályozta, különben a két pót egyenesen haladás közben is lifeghetett volna egymással ellentétes szögben, ívben pláne. A kanyarodás elején és kiegyenesedéskor lehetett szerepe még.
Előzmény: bandikaikarus (91741)
FAV 20 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91754

Van aki gumit sem talál az ablakokhoz.

Előzmény: 504LACI (91753)
504LACI Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91753

Van aki legyártja.

Előzmény: FAV 20 (91751)
Charleston Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91752

BX 51-88

Előzmény: BPO-105 (91718)
FAV 20 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91751

Üveget honnan szerzel a tetőablakokhoz?

Előzmény: csabesz70 (91747)
GARAZSMENET Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91750

Ha nem gyári, hiánytalan és működőképes állapotra állítják vissza akkor mégis mit kezdenének a ronccsal?

 

Leveszik a méreteket róla vagy elkezdik részleges vázcserével újjáépíteni.

 

Előzmény: EKM-765 (91745)
John Howard Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91749

A 435T-nek nincs becsuklásgátlója. Túlcsuklásjelzője van. Elég nagy különbség...

Előzmény: bandikaikarus (91741)
BPI-145 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91748

Ohh... lehet még kérni ilyen képeket? :)

Előzmény: P.stephenson (91706)
csabesz70 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91747

sziasztok!

 

Tudna nekem valaki segíteni? Én egy ikarus 55 panoráma tetőst keresek kimondottan felujitandót ..

 a fellelő hely szinte mindegy ,hogy itthon vagy külföld.

mindenkienk köszönöm aki adatot címet nevet telefon vagy bár mi elérhetőséget  tud

 

V Csaba 

 

EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91746

OFF

 

A múzeumnak a MÁV felajánlotta a biatorbágyi merénylet után újjáépített 301,001 gőzmozdonyt megőrzésre selejtezésekor, de az nem kérte mondván van róla model.... no comment

Más kérdés ha megőrzik ma Istvántelken rohadna a többi "megőrzött" járművel.

 

ON

 

A Mávag nem teljesen off itt hiszen az alvázakra az Ikarus elődcége is épített karosszériát. Lehet tudni, az összevágott busz karosszériáját melyik cég építette?

Előzmény: krepsz_zoltan (91744)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91745

Ha megnézed pl a Lantás 620 felújítás képeit, látszik hogy a váz nagy részét szép aprólékosan darabonként levágták majd újat építettek, mert menthetetlen volt. Ha nem gyári, hiánytalan és működőképes állapotra állítják vissza akkor mégis mit kezdenének a ronccsal? A félig helyreállított Tr 3,5-ös látható vázelemei is újak (emlékeim szerint, vagy 10 éve láttam).

Előzmény: krepsz_zoltan (91740)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91744

Modellekre szükség van, és előfordul(hat), amikor tényleg hiánypótló tárgyak, de nem erről van szó. Ennél sokkal komolyabb, mélyebb a dolog, de mondom, nem idevaló beszéd. Különben is, a Mávag itt még topik idegen márka is, ne OFF-oljunk... :-))))

Előzmény: Törölt nick (91743)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91743

A FAÜ  csuklóshoz  minden  beszerezhető mai  is.

 

"Viszont ennek a jelenségnek a szakmai, muzeológiai miértjére a valódi magyarázat (és itt nem trollkodásra vagy dedós szintű szájkaratéra gondolok), sokkal mélyebben szántó, mint ami idevaló... "  -   sajnos a  múzeum megmaradt a  modellek  szintjén.

Előzmény: krepsz_zoltan (91740)
504LACI Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91742

Azt se felejtsük el, hogy egy embernek közvetve azért kellett távozni mert beengedett fotózni és így Csikós által kipattant az ügy. Muzeológiai szempontok? Ugyanmár...

Előzmény: krepsz_zoltan (91740)
bandikaikarus Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91741

A becsuklasgatlo a szerelveny huzott jellege miatt a 435T-vel egyezik, bi-02 tt.-nak e tekintetben tokeletesen igaza van. 

Előzmény: zsig (91726)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91740

Képek alapján, LOL... abban a hiányos állapotban is pótolhatatlan értéket képviseltek (elsősorban eszmei, kortörténeti szempontból). Persze, lehet, hogy lemaradtam valamiről, mert csak úgy dúskálunk Mávag N26 és M5 leletekben.

Itt komoly muzeológia kérdéseknek kellett volna szerepet játszania, de nem játszottak, és ez itt a nagy hiba. A téma boncolgatása, ennek a kérdésnek a szakmai háttere viszont nem ebbe a topikba való.

És hozzá teszem, Sz. L. semmiképpen sem hibás, ha rajta múlik, a magam részemről biztosra veszem, még megvan a két roncs, és múzeumi szinten restaurálhatók. Nagyon jól jöttek volna a 100 éves jubileumra. (Mielőtt elindul egy cunami, tisztázzuk: a múzeumi restaurálás lényege nem a gyári, hiánytalan és működőképes állapot visszaállítása!) 

Ilyen csacsiságot pedig ne írjál, hogy "most is meg lehet tenni az újjáépítést", mert nem lehet, a roncsokat összevágták. Ilyen alapon bármit építhetünk a semmiből, FAÜ csuklóst, négytengelyes trolit, de akár holdkompot is...

Előzmény: EKM-765 (91729)
2156 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91739

Azért fékezésnél előfordulhat, hogy rátol, emiatt lehetett létjogosultsága. Tudom, hogy a járműszerelvények fékrendszerét úgy tervezik, hogy húzott maradjon, azonban egy utasszállítónál, ha adott a + biztonság lehetősége, az nem rossz. Maga az okfejtés a hajtás miatt érthető.

Előzmény: bi-02 (91738)
bi-02 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91738

A 293-asban a becsuklásgátlónak akkor lett volna értelme, ha a "C" tengelye (is) hajtott. Különben nincs, mert semmilyen tolóerő hatására nem fog az első kocsitest oldalirányban kitörni előrehaladás alkalmával. Pont ugyan úgy, ahogy a 435T esetében sem, így oda sem kell becsuklásgátló. A 283-asban meg nincs is, az simán királycsapos, mint a 280-as.

 

Olvastam egy cikket anno 1989-ből " Új csuklós autóbuszok Budapesten" címmel, amelyben a 293-as is meg volt említve:

 

" A csúcsórai utasszám alapján a BKV olyan négytengelyes "autóbusz-vonatot" igényelt, amelynek két tengelye hajtott..." 

 

Nézegetve az elkészült buszról elérhető képeket, akár még adná is magát a dolog, hogy a "B" és a "C" tengelye is hajtott. Ebben az esetben kell bele a becsuklásgátlós csuklószerkezet az első-második kocsitest közé. Aztán kiderült, hogy egy dízelmotor volt benne Voith sebességváltóval. Először azt gondoltam, hogy a motor a középső részben van és akkor úgy viselkedik a busz, mint egy tolócsuklós, megtoldva még egy utánfutóval, hiszen a kétféle csuklószerkezet erre engedett következtetni.

 

Viszont a motor hagyományosan az első részben volt és a "B" tengelyt hajtotta. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az első részt építették át, amikor motort cseréltek benne. Így viszont simán húzócsuklósként készült el végül és mint fent írtam nem kellett bele becsuklásgátló.

 

Vélemény?

AkosHeltai Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91737

:))

 

köszi, nyilván nem úgy gondoltam, hogy kihozza egy körre a piroshetest :))

 

csak hátha van, akinek "az udvarában áll", és nem azt gondolja, hogy annál kevesebbért ott álljon :D

Előzmény: BHJ-962 (91736)
BHJ-962 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91736

Általában minimum 200 kilométer vagy minimum 4 óra egy busz bérlésének a feltétele.(óradíj=10000 HUF )

Azt szokták mondani a buszosok,hogy ennél kevesebbért, inkább álljon az udvarban.

De azért sok sikert és sok Boldogat az ünnepeltnek.

 

(a " fusi " az jó ötlet,hátha a tudomására jut a tulajnak és páros lábbal rúgja ki a dolgozót,de az legalább keresett 5 ezer froncsit )

Előzmény: AkosHeltai (91735)
AkosHeltai Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91735

Igen, köszönöm, de ez drága nekünk. Az ideális ilyesmi lenne:

 

http://www.bkv.hu/hu/nosztalgia/ik_260

 

de ez aranyárban van.

 

Abban reménykedem, van köztetek olyan, akinek van ismerőse sima, "mezei" busszal (akár távolságival is, teljesen mindegy, csak Ikarus legyen), aki hajlandó bevállalni egy "fusi" fuvart, mindenféle mimimum km és egyéb díj nélkül.

 

 

Előzmény: EKM-765 (91734)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91734

Itt próbálkoztál?

 

http://veteranbuszberles.hu/

Előzmény: AkosHeltai (91732)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.18 0 0 91733

Ja, hogy azok.

Azt hittem, valami rendes forgalmi kocsiról van szó - márpedig abból már hírből sincs ilyen.

Előzmény: EKM-765 (91731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!