Keresés

Részletes keresés

Friczy Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219496

Elsősorban a felni belső szélességétől függ, hogy mekkora gumit lehet rátenni.

 

Itt: http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html találsz egy táblázatot a 'Width Considerations' résznél. Ez tartalmazza, hogy milyen széles felnire mekkora gumit lehet rátenni. Ami itt zölddel van jelölve, az mindenképpen jó, ami nem, az nem szükségképpen rossz, de ott érdemes elgondolkodni.

 

Egyébként feltehetőleg mindkét kérdésedre igaz a válasz, tehát a speederre fel lehet tenni a 28-as gumikat (nekem gyárilaig is 28 volt, igaz, tíz évvel ezelőtt), az Alboinra pedig a 35-öst mindenképpen, szerintem a 32-est is.

 

Előzmény: Zsolt Rituper (219495)
Zsolt Rituper Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219495

Üdvözlet 

 

ismét hozzátok fordulok két kérdéssel 

 

szeretném lecserélni a gumikat egy Merida speeder t1 es kerékpáron

most maxis detonator 700x32 gumi van rajta szerintetek lehet rá rakni 700x28 as gumikat?

Ennyi adatot találtam a felniről:Abroncs Merida comp V-Pair

 

Másik kérdésem

 

barátnőmnek vettünk egy gepida Alboin 200-as kerékpárt 700x40c gumikkal (elég rürcskös és simábra szeretné cserélni)

 

700x32c vagy 35c rá lehet rakni?

ennyi adatot találtam a felniről: Beretta MT240 double wall 36H 

 

valaszokat előre is köszönöm 

 

Udvozlettel: Rituper Zsolt 

kocsi Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219494

Nem tudom, engem nem érdekelnek a KRESZ-táblák. Azok csak a gördeszkásokra vonatkoznak, nem? :)

Előzmény: SzeZo (219493)
SzeZo Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219493

Miért, azzal szöget lehet számolni?:)

Előzmény: kocsi (219491)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219492

A szögszámlálóról nem is beszélve!

Előzmény: kocsi (219491)
kocsi Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219491

nem járhat mindenki szögmérővel! :))

Előzmény: Friczy (219490)
Friczy Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219490

... főleg, hogy a stoptábla nem is hatszög... :)

Előzmény: K.I.K.I. (219489)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219489

Egyetértünk, szerintem is, a szemből jövőnek van elsőbbsége. Pár hónapja mégis el kellett magyaráznom egy okos munkásembernek, hogy attól, hogy lát egy hatszöget előttem nem neki lesz elsőbbsége.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219487)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219488

Annyiban egyébként érdekes a példa, hogy eszerint a szemből jövőnek elsőbbsége van, de meg kell állnia a tábla miatt, a kép aljáról balra kanyarodónak nincs elsőbbsége, de nincs kötelező megállása sem, ami veszélyes helyzet.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219487)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219487

Tekintsünk el a keresztezés csáléságától. A stoptábla jelentése a KRESZ 12. § (1) bekezdés szerint:

"„ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni."

 

Vastag betű tőlem.

 

Az a) pontot visszakövetve:

"„Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni."

 

Tehát alapesetben, ha nincs kiegészítő tábla (itt nincs) mindkét tábla csak a keresztező úton érkezőknek biztosít elsőbbséget, nem a szemből érkező és kanyarodó jármű részére. Vagyis az egyenesen szembejövőnek van elsőbbsége.

Lám-lám, lehet a KRESZ alapján is érvelni, nem csak úgy, hogy "simán". :-)

 

Viszont a vita nem is ilyen helyzetről szólt, hanem keresztező forgalomról.

Előzmény: K.I.K.I. (219485)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219486

Bőven elmúltam 40:) Nem eszembe sem jutott, csak nem szoktam rajta gondolkodni. Ezek a dolgok szerintem adják magukat.

 

Honnan tudod, hogy jöttem-e már keresztbe?:)

Előzmény: Butch Cassidy (219484)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219485

Segítek, a szemből jövőnek van egy stop táblája. Aminek látnád az alakját, ha jó lenne a kép.

 

https://www.google.hu/maps/@47.404663,18.94104,3a,90y,180h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sDhY1LkbUkmb5FlEGJ2dJjA!2e0?hl=hu

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219482)
Butch Cassidy Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219484

Azért az elég hajmeresztő, hogy 18 éves korod óta vezetsz és sosem jutott eszedbe, hogy mitől van elsőbbséged egy kereszteződésben (vagy mitől nincs). Örülök, hogy eddig nem jöttél keresztbe. :)

 

(Hacsak nem a múlt héten voltál 18...)

Előzmény: K.I.K.I. (219480)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219483

Jó kérdés, gőzöm sincs. Valójában nagyon érzésre közlekedek. De amit kérdeztél az érdekes, lehet, hogy most kicsit megpróbálok figyelni erre.

Előzmény: Friczy (219481)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219482

Akkor bizonyára neked is ismerősek az efféle "hárompontos kérdések" a vizsgáról.

Szerinted miért rajzolják rá folyton a táblák hátulját?

Figyelmen kívül merted volna hagyni a táblát a vizsgán?

A KRESZ nem mond semmi olyant, hogy a táblának csak az egyik oldala hordoz jelentést, sőt kifejezetten kiemel két táblát az összes többi közül azzal, hogy csak ezeknek biztosít egyedi alakot. Ez nem a randomgenerátorból jön...

 

A kérdésedre ilyen kép alapján nem tudok válaszolni, túl rossz a minőség és az átfogás, de alapesetben az egyenesen haladónak van elsőbbsége. Ha jól látom, picit el van csúsztatva az út két része egymáshoz képest. az ilyen helyzet mindig necces, mert a KRESZ nem igazán ad választ arra, hogy meddig számít az elcsúsztatott út egyenesnek, és honnan kétszeri kanyarnak.

 

Előzmény: K.I.K.I. (219479)
Friczy Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219481

Furcsa, hogy mész egy úton és nem tudod, hogy elsőbbséged van-e vagy sincs.

 

Akkor várom a válaszokat a 219462 sz. postban feltett kérdéseimre.

Előzmény: K.I.K.I. (219480)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219480

Egyetértek veled. Én azzal nem értek egyet, hogy van aki aszerint autózik, hogy másnak milyen táblája van. Furcsa, hogy mész egy úton és nem tudod, hogy elsőbbséged van-e vagy sincs. 18. születésnapom óta vezetek nap mint nap, nem emlékszem olyanra, hogy a "kinek van elsőbbsége gondot okozott volna. Furcsa mód egy ráfutásos baleseten kívül semmilyen balesetem nem volt még. Sem olyan amit én okoztam sem olyan, amit nekem okoztak volna.

Előzmény: Friczy (219475)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219479

kb. 24 éve. Évi 30-35 ezret autózok városban. Sosem volt szükségem a keresztező forgalom tábláinak tippelgetésére. Mindössze ezért furcsálom, hogy mások ezt lényeges elemnek tartják.

 

Viszont abból már volt konfliktusom, hogy más azt gondolta, hogy nekem milyen táblám van, és jé nem azt jelentette, amit ő vélt. Mert okoska látta a hatszöget, csak az alatta lévő kieg táblával nem volt tisztában.

 

Szerinted, ha itt balra akarsz kanyarodni kinek van elsőbbsége? Neked vagy a szemből jövőnek, ha ő egynesen jön tovább?

A helyszín Diósd, Gyár-Petőfi sarok.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219474)
kukucs33 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219478

Egysávosban amíg nem megyek ki, behúzódok a sáv közepére, hogy ne vágjanak elém a kihajtók. Mindezt úgy, hogy az autók elé nem vágok be, bal kézzel szoktam is jelezni (indexelni), hogy megyek bent tovább. Amikor kimegyek, akkor meg jelzek jobbra és húzódok is jobbra. Ha fel is tartom bármelyiket, ha azt a pár másodpercet nem bírja ki, akkor forduljon pszihiáterhez.

Előzmény: vau1111 (219464)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219477

Ez igaz, van benne valami. A legjobb megoldás figyelni és együttműködni. Mondjuk ha a mögöttem jövő autós kifel indexel, én meg még mennék, akkor lehet, hogy én is behúzódom. Buszmegálló előtt is sokszor behúzódom, mert akkor a mögöttem jövő busz már tud is menni kifelé, amíg én a megálló vonalában haladok.

Kint a terepen nyilván jobban átlátom a lehetőségeket, mint ahogy itt végiggondoltam. :-)

Előzmény: vau1111 (219467)
kukucs33 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219476

A tábla része annak a hátulja is. Nyilván nem véletlen, hogy az "Állj, elsőbbségadás kötelező!" és az "Elsőbbségadás kötelező!" táblák egyedi formájúak.

Ettől a Dániában látott módszer sokkal szimpatikusabb: ott a kereszteződés előtt van kitéve a főútvonal tábla a főútvonalra, így nem a keresztutcába belesve próbálja az ember kideríteni, hogy mi is a helyzet, hanem egyértelműen látható kellő időben az alá- fölérendeltsége az utaknak.

Előzmény: K.I.K.I. (219472)
Friczy Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219475

Igen, a táblák. A táblák hátulja nem szabályoz, hanem segít. Táblák hiányában pedig a KRESZ rendelkezései irányadóak. Azt hiszem, ebben egyetérthetünk.

 

Nos, még mindig tételezzük fel, hgy a körforgalomból kifelé mész, és találkozol egy kereszteződéssel közvetlenül a kivezető úton.. Nincs főútvonal táblád, tehát ez alapján nem tudhatod, hogy elsőbbséged van a kereszteződő úttal szemben. A KRESZ nem rendelkezik arról, hogy a körforgalom után a kivezető útnak elsőbbsége lenne bármivel szemben is. Innentől kezdve két dolgot tehetsz:

 

- jobbkezes utcának tekinted a kereszteződést, és az onnan érkezőnek elsőbbséget adsz (az esetek többségében feleslegesen, de ez most más kérdés);

- megnézed, hogy a keresztező utcában van-e bármi, ami arra utal, hogy neki kell elsőbbséget adnia. Te ez utóbbival nem élsz, ez a te döntésed. Ez esetben marad az, hogy elsőbbséget adsz.

Előzmény: K.I.K.I. (219472)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219474

Van jogosítványod?

Előzmény: K.I.K.I. (219472)
kukucs33 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219473

Mivel az egyenesen haladónak van elsőbbsége, a kanyarodónak csak akkor szabad elindulnia, ha azt biztonságosan teheti. Ha a másik kanyarodni készülőtől nem lát, akkor meg kell várnia míg biztos lesz az áthaladása. Aki meg türelmetlen, az bukta, mert ha csatt van, akkor ő a hunyó.

Egyébként balra kanyarodóként engem is az bosszant, hogy a már piroshoz érkező egyenesen haladó/megállni készülők villanthatnának legalább, hogy tudjam, mehetek végre és nem csak abból, hogy elindult a keresztező forgalom.

Előzmény: halaloszto (219453)
K.I.K.I. Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219472

Nem hiszem, hogy a kreszben bárhol is találnék olyan paragrafust, hogy az utamat keresztező táblák hátulja mit jelent, és azok az alakzatok jogosítanak vagy köteleznek engem bármire is. Ha lenne ilyen szólj.

Valamint mutass nekem egyetlen szituációt, ahol a körforgalomból kihajtva - nem az után - elsőbbséget kell adnom keresztező járműforgalom számára.

 

"Az elsőbbséget és az utak viszonyát a táblák szabályozzák"

Így is van. Tehát nem a táblák hátulja, hanem a táblák.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219465)
oleandro Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219470

most átgondoltam, h. is szoktam csinálni. ás arra jutottam, hogy ez  sokmindentől függ  (én hol mennék ki, mekkora a forgalom, van-e fő csapásirány, stb.) Az biztos, h. nagyon figyelek, próbálok alkalmazkodni és védeni magamat. Ezért van, h kénytelen az ember jól behúzódni, még ha általában a szélén megy  is az útnak. De ez általában is így van,  ha az ermber nagy forgalomban szokott tekerni, a körforgalom ebből a szempontból semmi különös.

Butch Cassidy Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219469

Én középen megyek, nehogy az autóknak bármelyik oldalról eszükbe jusson előzni. És leszarom, hogy blokkolok, szépen ki fogják várni. Lehet cirka egy másodperc hátrány.

Előzmény: vau1111 (219467)
Frajti Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219468

Én meg pont, hogy behúzódok, ugyanis ha az első kijáraton én nem mennék ki, de az autós igen, akár félreértheti a szélén tartózkodásom és rámrántja a kormányt, mikor én még mennék tovább. Csak akkor osonok el a szélen, ha első kijáraton hagyom el a körforgót.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219466)
vau1111 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219467

"Én nem húzódom be, egysávos körforgalomnál pont az lenne a blokkolás"

 

Képzeld el az a helyzetet, hogy mész kívül, és a 3. kijáraton mész ki. Te haladsz mondjuk 20-25-el max. Az autók mennének 40-el. És mennének kifelé az eső v. 2. kijáraton. Blokkolod az autók útját, ráadásul ha nem figyel, rádkanyarodik (nagyon is valós veszély, jobbhorog!). Plusz a bejövőknek is meg kell várniuk, míg elhaladsz a bejárat előtt, ez a második blokk.

 

Ezzel szemben a behúzódsz (igen, itt figyelni kell!), jobbról simán elmehetnek az autók, ha kihajtanak te nem is érzékeled, a behajtókat sem érzékeled, a kihajtásnál viszont figyelni kell megint.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (219466)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.08.04 0 0 219466

Én nem húzódóm be, egysávos körforgalomnál pont az lenne a blokkolás, többsávosnál meg semmi keresnivalóm a belsőben, és egy körforgalomban általában olyan gyorsan történnek a dolgok, hogy veszélyes is lenne. Éppenhogy a szélén haladok, és szerintem ez nem okoz blokkot, általában belülről tudnak előzni az autók.

 

Igen, én vagyok az, akit nemrég példának hoztak fel a behúzódásra, és írtam is róla. :-) De az teljesen más szituációra vonatkozik (amikor egyenes úton hátulról vagy szemből veszélyes előzésre készül valaki).

Előzmény: vau1111 (219464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!