"A Keletiben en pedig nem zsufoltsagot lattam, hanem kaoszt."
Akkor ez egy jól szervezett és bizonyos szempontból gyönyörű káosz. Nézd meg a videót!
http://www.youtube.com/watch?v=yMDM0EiX0Fs
Az meg, hogy megnézel néhány csúcson kívüli vonatot, és megállapítod, hogy üres, az nem mintavétel. Nem tudom mikor szoktál utazni, de Debrecen felé azért nem olyan gyér az utasforgalom az IC-ken. Hatvan-Szolnok közt amikor legutoljára jártam, nem púposodott ki a vonat oldala, de azért volt utasforgalom.
Szolnok-Mezőtúr? Meg a 120-as személyvonat-forgalma Szolnok alatt? Nézz rá a menetrendre! Az valóban egy vicc! Ott nincsen kínálat, és ennek következtében utas sem nagyon. Ha végigmennének a személyek normális gyakorisággal Szolnok-Békéscsaba közt, akkor talán lenne utas. Meg kellene próbálni. Aztán ha 2-3 év után sem nő az utasszám, akkor elfelejteni a kismegállókat, a személyvonatokat, maradnának az IC-k, gyorsok a mostani megállási renddel, a többi helyre meg menjen busz.
Rakos-es Kobanya-felso kozott 4 vagany van. Kobanya-felsotol a 100a-ra van egy "kiralyvagany" kb 100 meter az egesz. Kicsit rendbe kene hozni. Rakostol van meg masik ket vagany Rakosrendezore. Nem hiszem el, hogy arra 3 par elovarosi vonat ne ferne be a nyugatiba.
A Keletibe bejutni és kijutni nehéz, mert a 120a, és a 80a vonal a közös szakaszuk egy részén csak dupla vágányú.
Az sokkal drágább lenne ,ha az IC vonatok hosszát állandóan változtatnák, vagy többfajta hosszúságú szerelvények állnának tartalékban, mindig az éppen aktuális utasszámnak megfelelőt indítva, ahelyett ami most van, hogy a csúcsidőre méretezett szerelvények szaladgálnak egész nap. Esetleg motorvonattal lehetne gazdaságosan megoldani a csatolgatást, ha lenne IC motorvonat.
ez az...egyszeruen nincs utas. Uresen futkosnak a vonatok. az IC-k tobbsege mehetne egy masodosztalyu kocsival, de meg akkor is lennenek ures helyek.
Szolnokrol megy Mezoturra szemely. egy vagy 2 by, de mindig tok uresen. Hatvan-Szolnok kozott jar 1, illetve 2 oras utemben 2 bhv, de azok is mindig tok uresek, ehhez kepest a vamosgyorki uzsgyik meg viszonylag megtelnek.
Pedig a komfort-fokozattal aranyos jegyar a megoldas, a szerelvenyeket pedig valtva kell kozlekedtetni.
A Keletiben en pedig nem zsufoltsagot lattam, hanem kaoszt. volna meg ott most is hely, meg a 120a-n is, azert a biharkeresztesi IC-k is befernek, pedig zsufolt a 120a.
Sajnos a topiktárs nem akarja elfogadni, hogy a 120a-ra nem férnek be a debeceni IC-k, ha pesten keringenének, az aránytalanul megnövelné a menetidőt. Merthogy a többségnek az számít, hogy mikor ér be Pestre a vonat, és csak a kisebb számú átszálló utasnak érné meg plusz tizenakárhány perc a Keletibe csalinkázással.
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a Keletiben hová tennék ezeket a vonatokat. A csarnok tetején még elférnének, csak ügyesen egyensúlyozzon a vonattal az mv.
"Aki fizet, az ezert ellenszolgaltataskent aranyos mennyisegu es minosegu szolgaltatast kapjon. tehat nem az, hogy en epp gyori vagyok, vagy pusztaszabolcsi, az en 200 forintomert flirt jar, de ha biharkeresztesi vagyok, akkor a 200 forintomert bz."
Mi legyen? Járjon mindenhol FLIRT, Talent, Desiro (Uzsgyit még engedélyezed?), megoldható, viszont a menetrendi kínálat is arányos lesz a rendelkezésre álló járműflottával.
Vagy a jogegyenlőségre hivatkozva leállítjuk a közlekedést mindenhol, ahol nem a fenti járművek járnak, majd újraindítjuk, ha sikerült beszerezni elég motorvonatot. Az nem járható út, hogy differenciáljuk a jegyeket a jármű konfortja szerint, mert akkor a FLIRT-tel utazók joggal háborognának, hogy nekik a Bhv is jó, nem kértek ők drága FLIRT-öt.
A biharkeresztesi példáddal pedig megint csúnyán mellélőttél. Az a helyzet, hogy azon a vonalon három pár IC vonat is közlekedik a Bz-k mellett, és ezek az IC-k helyi forgalomban pótjegy nélkül igénybe vehetők. Amikor legutoljára arra jártam, másfél éve, nyáron, akkor a személyvonat légkondis IP kivitelű Bz volt, persze ez a luxus lehet, hogy azóta megszűnt.
Belgiumban pedig egyszerűbb és praktikusabb mindenféle átlós vonatokat közlekedtetni, mert Brüsszel alatt van alagút, átmenős főpályaudvaruk van.
Nálunk is lehetne ilyet építeni, de az kurva sokba kerülne. És a hozzád hasonlók rögvest elkezdenének nyavajogni, hogy megint minden pénzt Pestre költenek, és nem villamos épül belőle valamelyik vidéki városban. És ez a fajta nyavajgás még valamilyen szinten jogos is lenne.
akkor adja ki a jegyet ugy, hogy Debrecen-Budapest es Budapest-Gyor, mert a Debrecen-Gyort nem tudja teljesiteni.
De itt igazabol megint arrol van szo, mint a nyugdijasok=szegenyek, debreceneiek="mindenki a nyugatiba akar utazni"-nal, meghozza altalanositasrol. aki ingyen utazik, vagy alig fizet, az fogja be a szajat. Ja hogy minden 100 utasbol akad 2-3 aki fizet is? Az meg azert fogja be, mert ha olyan hulye, hogy vonattal utazzon, akkor tenyleg hulye, a hulyek meg kussoljanak.
a metrora nem. Multkor mutogattam a bkv smasszerainak a nyugatiban. Nem ertette, hogy miert. En meg mondtam neki, hogy erre az van rairva, hogy Debrecen-Gyor, kuldjek a szamlat a MAV-nak.
ez miert nem mukodhet ugy, mint barhol masutt? aki fizet, az kap szolgaltatast, aki meg nem fizet, az nem kap?ha mar kifizetek egy vonatjegyert annyit, mint egy "munkas" 100 kilometerre egy honapra. multkor szamoltam, egy utazasra kijon 200 forintra (5*4*2 utazassal szamolva). miert kell a 200 forintot fizetoknek tobb szolgaltatast adni, mint aki 6000-et fizet egy utazasert?
kicsit dragabb, kicsit hosszabb...20 perc kesest pedig minimum lehet ra szamitani. A metro meg a 7-es busz eleve nem a kenyelemrol szol. meg egyebkent is: minel tobbet fizetek egy szolgaltatasert, miert kell annal rosszabbnak lennie?
Ha már Debrecen, a kör IC a keletibe visz, csak egy kicsit drágább, ugyanis Miskolcon keresztül, amúgy teljesen mindegy melyik fejpályaudvarra visz a vonat, mindenhol van metró és mehetsz tovább oda ahová akarsz.
En vagyok a fogyaszto. El akarok jutni Debrecenbol Gyorbe...IC-vel. Van kocsim is, es a leheto leggyorsabban, legkenyelmesebben akarok eljutni. Hajlando vagyok akar tobbletet is kifizetni ezert. Akkor te, mint MAV, mit mondasz erre?
Ha jól emlékszem, azt mondtad, hogy jogász vagy. Nem értesz Te ehhez. Szerintem írás helyett inkább olvass egy darabig, vagy ha írsz, akkor az kérdés legyen.
Nekem nincs Keleti fobiam, mivel nem en tartok attol, hogy esetleg minden IC a Keletibe jarjon. Csupan eszrevettem a meglevo kulonbsegeket. Ha Keleti 100 %-os szolgaltatast nyujt, a Nyugati 60, a Deli meg 30 %, ugy hogy minden minosegi kriteriumot osszeadunk.
Komplex otletek kellenenek. Eloszor is meg kell valtoztatni azt a szemleletet, hogy minden nyugdijas szegeny, utazzanak ingyen, minden debreceni a Nyugatiba akar utazni, ezert ne jarjon vonat a Keletibe. Aki fizet, az ezert ellenszolgaltataskent aranyos mennyisegu es minosegu szolgaltatast kapjon. tehat nem az, hogy en epp gyori vagyok, vagy pusztaszabolcsi, az en 200 forintomert flirt jar, de ha biharkeresztesi vagyok, akkor a 200 forintomert bz.
Meg kell teremteni Kelet- es Nyugat-Magyarorszag kozott a kozvetlen eljutast. kell egy tavolsagi kozlekedest lebonyolito palyaudvar, a Keleti, es 2-3 elovarosi (Deli, Nyugati, Jozsefvaros). Ki kell hasznalni a korvasut adta lehetosegeket. erre is irttam konkretumokat mar korabban. Nem a 40 evvel ezelotti utazasi szokasokra kell alapozni, hanem a meglevo igenyekre.
A jelenlegi dijszabas es menetrend nem osztonzi arra az embereket, hogy vonattal utazzanak, nem nyujt alternativat az autoval szemben. De meg is lehet nezni, ma mar csak az utazik vonattal, aki ingyen utazik, 80-90 % kedvezmenyt kap, es a diakok.
Kellenek a turistak igenyeit kielegito vonatok es jegyfajtak (Belgiumban 10 tetszoleges utazasra szolo jegyet lehet venni 50 euroert, ja, vannak Oostendebol vonatok az orszag masik vegebe, Liege-be). Ja? nem csak Budapesten elnek utasok. Az, hogy ma nemzetkozi vonatokat zomeben pestiek vesznek igenybe, nem a videki utasokat kell hibaztatni. Egyszeruen nincs kinalat.
Elkoltik a milliardokat az elovarosi kocsipark fejlesztesere, mondvan, hogy azert a budapesti palyaudvarokra beteved egy-egy kulfoldi, es azt lassa, hogy csili-vili, meg dizajnos vonatok vannak. De hany uj utast vonzottak ezek? egyet sem. Lajosmizsere desiro jar. En akar hanyszor jovok vele, akar hanyszor latom, midig ures.
Az IC-k meg annyira alacsony szinvonalat es menetido-kulonbseget nyujtanak a gyorshoz kepest, hogy egyszeruen nem eri meg utazni vele. A masik, hogyMiskolcrol, Gyorbol a gyors is, meg az IC/EC is a Keletibe jar, Debrecenbol a Nyugatiba. nem nyujtanak alternativat. Ha debrecenbol a Keletibe akarnek eljutni, hajlando lennek meg tobbletet is kifizetni, akkor sem tehetem meg, mert a ruhes gyors es IC is a Nyugatiba jar. Talan szakitani kellene a kadar-fele gulyaskommunizmussal
"A Keletire is azt mondják, csak egy gond van vele, hogy nem igaz"
Hát persze. Mert te aztán tudod. Jártatod itt a szádat. Tessék akkor mond meg, hogy kéne jobban csinálni. Szerintem kíváncsi mindenki a jó megoldásra....
Neked olyan szintű Keleti IC fóbiád van, hogy az már hajmeresztő...
Beszélgessünk "ON-témákról", például arról, hogy akármennyire is gúnyolódsz azon, hogy én Záhonyból Prágába szeretnék EC-t. De nézzük csak meg! Lényegében Miskolcon annyian szállnak fel egy IC-re, mint Nyíregyházán, Debrecenben, Hajdúszoboszlón, Püspökladányban és Szolnokon együttvéve, sőt, mentesítő IC-ket kell indítani pénteken és vasárnap. Ez nem az én adatom, ez a kormány adata. Mindenki veri a mellét, hogy állítólag minden utas a nyugatiba akar utazni a fent említett helyekről, ehhez képest a 400 ezres BAZ-ból annyian nem sokkal kevesebben utaznak IC-vel, mint a 1,5 milliós Észak-Alföldről. Egyébként mindkét adat szomorú, pláne hogy ez a két legnagyobb forgalmú vonal. Ezekről beszéljünk. A hangzatos szólamok és szlogenek ellenére mára oda jutottunk, hogy az ingyen utasokat is alig lehet meggyőzni, hogy vonatozzanak.
v_peti
Én nem tudom, hogy honnan vette west a 250-et, de Ő azt mondta, hogy 250 millióval többért...ez különbség. Magyarországon mindegy, a lényeg, hogy nehogy az állam kezében maradjon meg ez a pénz. Ha nem lenne rá jelentkező, akkor úgyis a Dunába dobnák. Bár ha a MÁV-nak adják, olyan mintha a Dunába dobnák. A gond az, amit írtam, hogy Debrecen és Létavértes, vagy Kaposvár és Siófok között milyen vonatok járnak, meg Budapest és Győr között. De ez még a kisebbik gond. A nagyobbik gond az, hogy a kevésbé fejlett térségek, ahol ótvar vonatok járnak, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Borsod, Nógrád, az itt élők fizetik meg ennek az árát közvetve és közvetlenül is. Vagyis a szegényebb régiókból csoportosítják át a pénzt a gzadagabba. És ezzel nyernek egyetlen plusz utast is? Nem, mivel hiányzik az egész mögül a koncepció. És egyáltalán nem cél az, hogy az utasok kegyeit keressék. Arról van szó, mint rendszeresen Mo-n, hogy aki ingyen vagy szinte ingyen kap valamit (előváros), azoknak kinyalják a hátsó felét, aki meg fizet, az meg befoghatja. A MÁV tesz nekem szívességet, hogy 6260 plusz BKV-jegy áráért egyáltalán elszállít Debrecenből Győrbe. De annak, aki ugyanezért a pénzért 100 km-ről elvben korlátlan számút utazhat, annak a lába elé kabátot kell teríteni, nehogy a pocsojába lépjen le a vonatról.
"A Keletire is azt mondják, csak egy gond van vele, hogy nem igaz, maximum rosszul gazdálkodnak az erőforrásokkal, éppen azért, hogy verhessék a mellüket, hogy mekkora teljesítményt nyújtanak, mennyire fontosak, és ne vonjanak el tőlük. Mellesleg fejleszteni kell, meg korszerűsíteni. 250 millából nagyon sok nagyobb költségcsökkentő beruházást lehetett volna végrehajtani."
Elvileg: De nem tökmindegy, hogy 200 milliárdot költhet el a MÁV vagy 199 750 000 000-t?
Vedd ezt úgy, hogy bérlünk 4 szerelvényt egy évre 250 millióért!
Ez 20 év alatt is csak 5 milliárd. (inflációtól eltekintve) Ezért a pénzért hány ilyen szintű vonatot vehetnél?
de a köszönés nem abból adódik, hogy tisztelem a másikat, hanem abból, hogy emberek közt ez a normális, megszokott udvariassági formula, amikor megszólítanak valakit.
Ha a normális utassal is bunkó adott esetben a pénztáros, akkor miért kellene tisztelni? Ha a normális utasnak normálisan válaszol, vagy a bunkónak is normálisan válaszol, az már tiszteletre méltó. Ha jól végzi a munkáját, és a Bp-Bécs jegynél bonyolultabb jegyet is könnyedén, jól kiadja, akkor ebben a kontextusban már becsülendő is.