Szeretnék kérdezni tőletek,bódog tulaja lettem egy dci tháliának! :) baloldali első hátsó ajtó központizárja ki-be zárásnál mozdul kicsit de nemzárja le és nemnyittya ki sem, a túloldal teljesen jó és a csomi is! kpzár motorok csere? szerintetek dobhatom őket?
Más. Létezhet,hogy az elektr ablakok kapcsolója gyárilag nincs megvilágitva sötétben? szétkaptam de izzó az nincs benne!
Köszönöm a segitséget előre is. Kitartás-szebbjövőt.
Na beszart a hűtőm is. Egy évvel bírta tovább mint a fűtőradiátor. Szerintem ennek az tett be, hogy valaki valamikor valami szar folyadékot használt. Most már teljesen biztos vagyok benne. Aminek a hűtővízhez köze volt és meghibásodhat az el is halálozott. Ezért nem szeretek mindenféle ismeretlen hűtőfolyadékot használni, még ha elvileg nincs is eltérés köztük... Mert mégis van.
Olyan nincs, hogy egy motor nem fogyaszt olajat. Mindegyik eszi valamennyire. Persze ezekre a motorokra nem jellemző a túlzott olajfogyasztás. Viszont amiért nem csökken semmit sem a szintje az az, hogy valószínű benzinnel kicsit felhigul.
Üdv!
Motorolaj fogyasztásilag kinek, milyen tapasztalata van? Nekem 1,4 8 szelep, K7J700am van. Most lesz 10 éves. 10000km-ként cserélem az Elf olajat, 5w-40. Ennyi idő alatt nekem egy mm-t sem megy lejjebb a szint! Ez nem panasz, sőt örülök is neki, csak furcsa, hogy nem eszi az olajat, míg más autómárkáknál ilyen futásra van, hogy a gyár is egy liter olajfogyasztást normálisnak ír.
Így van az infrás kulcsos Renaultok mind ilyenek. Be lehet állítani hogy 1 vagy 10 perc után élesedjen az indításgátló.Ha élesedik akkor zárás majd nyitás és indulhatsz.Ilyen a Clió I, régi lagunák és korabeli társaik.
Aki esetleg profi benne, lécci segítsen, hogy tudnék itthon olyan elektronikát összerakni nagyon egyszerűen, amivel megoldhatnám azt, hogy pl egy 55w-os izzó lassan halványuljon el, ne hirtelen aludjon ki.
Én is kíváncsi leszek, és tényleg fájt, 45 volt, de nem kell annyit gányolni és sebességtartásra lesz képes elvileg, nem pedig gázpedál állást tud majd tartani. :-)
"Eeez... ez tuti rendellenes működés... Nem hiszem, hogy gyári megoldás lenne. Akkor mindenki másnak is volna ilyen "problémája".
Megállok, kinyitom az ajtót, kulcs ki (újabbak esetén kártya ki), kiszállok, és ha nem zárom be a kp-zárat, és újra beülök, nem bírom újrta indítani a motort immo miatt?
Ez mese..."
Nem teljesen. :-) Tény, hogy ráncfelvarrott Clio II-nél, felvart Megane I-nél már nem így szokták, de...
Bizony ez ilyen volt a régebbi Renault-oknál. Clio I phase 3-nál én is utáltam ezt a funkciót. :-)
Ez így működött, az volt a titka, hogy a klucsot max rádióállásig szabadott fordítani vissza, ha kivetted, kiszálltál, vártál x időt, beszálltál, utána nem indult, tiltott az immo. Gyárilag... Ott tudtommal nem volt még érzékelőgyűrű, a kulcs távirányítója kapcsolta ki-be az immo-t.
Amikor megvettem az első M1-emet(előtte voltak Cliok, Thalia, stb), jól meg is szivatott. tesconál megálltunk pár percre. Én kinn maradtam a kocsiban. Kiszálltam cigizni, majd visszaültem. Mikor indítani akartam, csak tekert-tekert, de nem indult(közben az immo villogott). Akkor felhívtam egy falubeli srácot(neki is ilyen gépe van), és egyből mondta, hogy mit kell csinálni. Azóta én azt hiszem(lehet akkor tévedek), hogy ez mindegyikban benn van.
Eeez... ez tuti rendellenes működés... Nem hiszem, hogy gyári megoldás lenne. Akkor mindenki másnak is volna ilyen "problémája".
Megállok, kinyitom az ajtót, kulcs ki (újabbak esetén kártya ki), kiszállok, és ha nem zárom be a kp-zárat, és újra beülök, nem bírom újrta indítani a motort immo miatt?
Ez mese...
Ha gyári immo-ról beszélünk, szerintem ez rendellenes működés!
Hacsak -bár kétlem- volna egy ilyen programozható/beállítható funkciója az UCH-nak, de én ilyenről még nem hallottam.
Utólag beszerelhető immo kütyüről halottam már hasonló jelenségről, meg hozzá tartozó "időzáras" megoldásról, ami függ a vezetőajtó kinyitásától, de gondolom itt most gyári immoról van szó.
Nem akarok beleugatni, de Jakuzának is Renaultja van( az M1 Dti az Megane I dti- t takar) és ez az autó van amiben hasonlít pl egy cliora, vagy thaliára . Én pl. a hőmérőt anno egy megane 1-ről készült leírás alapján csináltam és elég sok minden egyezett. Viszont tényleg nem akartam kioktatni senkit, csak ezt leírtam.
Semmi gond, tudom, hogy Cliokban(Thaliában) nincs ez a "védelem"(?? vagy gőzöm sincs miért csinálták...). Ez azt csinálja, hogy ha megállsz, leállítod, kulcs ki, kiszállsz, ajtó becsuk, de NEM zárod le a központit, akkor ha újra beülsz, és indítani akarsz, akkor villog az immo, és nem engedi elindítani, csak ha zár egyet, és újra kinyitod.
Kérdezni meg azért kérdeztem mégis, mert azt láttam, hogy eléggé érted ezeket a dolgokat.
Megpróbálom leírni, bocs ha kicsit nyers, de legalább talán érthető lesz:
1.: ez Renault fórum.
Ahol az általam leírtak/képek Renault Clio II/Thalia-ra vonatkoznak, kimondottan erre a típusra készített technikai utasításokból, és szerelési segédletekből... és nem más típusú autóra, ami merőben más rendszerű lehet, más alkatrészeket tartalmazhat, más megoldása van.
Így más típusú autónál valóban folyamatos világítás is jelezheti az adott hibát.
2.: Nálunk, Renault-nál a zárás-nyitásnak meg az ég világon semmi köze az immohoz.
Míg a zárás-nyitás egy, a kulcsban található gombelem, elektronika és 1 vagy 2 nyomógom segítségével tröténik, addig az immonak "csak" egy transzponder van beépítve, szintén a kulcsba.
Az meg dolog, hogy e kettő épp egy nyáklapra van rögzítve...
De az ajtók és/vagy annak zárjainak éppen aktuális fizikai állapota (nyitva vagy zárva) az ég világon semmilyen összefüggésben nem áll az immoval.
Az immo -nálunk- a gyújtás levételétől számított ~10mp múlva aktív lesz, függetlenül attól, hogy mi van az ajtókkal.
A gyújtás ráadásakor pedig végbemegy a kulcs dekódolása - ez is függetlenül az ajtók nyitott vagy zárt állapotától.
Kiiktathatod, de ez esetben bármilyen, a gyújtáskulcsról készül - másolt sima egyszerű kulccsal indítható az autó, szükségtelenné válik a kulcsban lévő elektronika.
Nálam az utóbbi hiba van(alkalomszerűen a lámpa folyamatosan világít, önindító teker, de nem indul) M1 dti-nél. Szerelő szerint ilyenkor zárjam+nyissam, akkor jó lesz, de a végső megoldás a kiiktatás.