Akkor mi is a dicséret ebben,a lefestés,vagy az 500 ezer forint ár. Nem létezik olyan E1N eszterga amiért én adnák ennyi pénzt.A Gyári állapot általában mese,ebben az esetben ki kellene szinte mindent cserélni,ezek a gépek legalább 60 évesek.
Csak nem te is Fehérvári vagy? Dunafémnél próbáltad. Sok cuccuk van, de az ára is komoly. Nem tudsz a környéken. Olyan méhtelepet, amelyik el is ad. Volt egy, de megszűnt, pedig oda cégek hordták a maradékot, ott vettem 100-as átmérőjű hatszög anyagot fillérekért.
Én a Rezakrilt a székesfehérvári Piktor festék boltban vettem. Előtte írtam e-mailt és kértem ajánlatot, mert a neten ennek nincs fenn az ára és nem tartják készleten. Válaszolt is az üzletvezető, tisztáztuk a részleteket, mindenben maximálisan rugalmas volt. Rövid idő alatt be is szerezte.
Egy festékboltban egyszer kiokositottak: ha nem a festék (Tikkurila Valdi Color) sajátját használom, akkor módosulhat a szín. úgyhogy ecsetmosashoz jó az olcsóbb, higitashoz a drágább. De alapvetően nem kellett higitani.
A nálunk helyi menő csávóval (HMCS) kinéztük a Tikkurila kétkomponenses, vegyszerálló, sósvízálló, olajálló festékét, a Temacoat RM40 nevűt. A tengeri hajókra is ajánlják, meg gépekre, olajfinomítókba, satöbbi. Gondoltam, ez csak jó lesz nekem.
Ennek nem kell alapozó sem a mi esetünkben, saját magával alapozható.
Egy 3 liternyi adag festék (szín plusz edző ) 17 ezres volt a nyáron, RAL 6011-ben.
Az egyetlen szépséghibája az, hogy a hígítója csak minimum 3 literes kiszerelésben kapható, tehát egy teljes kezdő csomag 26 ezres. Viszont ha több kell, mint 3 liternyi, akkor nem kell pluszban venni még hígítót, és akkor olcsóbbra jött ki, mint a Rezakril 2k.
Amúgy a hígítója nagyon gyanúsan lakkbenzin, némi szintetikussal karöltve. Lehet, hogy ki lehetne váltani olcsóbbal is, mint a sajátja.
Köszönöm szépen a válaszokat. Mit tennétek akkor, ha az egész gépet nem akarnátok darabokra szedni? Pl.: az orsóházat nem szivesen szedném le és belül amúgy is eléggé rendben van.
Eddig több módszert is kipróbáltam, de még kísérletezek. A homokszórás nem opció, mert szállítani kéne a gépet, pénzbe kerül és ráadásul féltem is, hogy csúszófelület megsérül. Használtam már drótkorongot, négertárcsát, csiszolópapírt, gázlámpát spatulával, ezek működnek. Most szemezgetek tűs rozsdaeltávolítóval (tűkalapács), ami egy levegővel működő szerkezet, de egyelőre csak márkásabb (30+ eFt) darabokat találtam.
Vastag rozsdára jól bevált az elektrolízis. Vékony felületi rozsda pl. csúszófelületen jól lejön olajos dörzsikével, ha kicsit vastagabb akkor acélgyapjút szoktam használni.
Kösz a tippet a géplábakkal kapcsolatban. Egyelőre nem veszek újat, mert még vannak géplábaim, régebbiek, de nagyon jó állapotúak. A gépem csak igen kis mértékben kopott, hébe-hoba használták a műhelyben, ahol a tulaj dolgozott, majd leselejtezték évtizedekkel ezelőtt, azóta jóformán egyáltalán nem használták. Tehát szerencsére a szó igazi értelmében nem kell felújítani, csak leszedni az elöregedett festéket és korrektül lefesteni. A jutúb videók nagy részében ezt hívják gépfelújításnak...