Ez pont az az árfekvés, ahol a magas, súlyosabb férfiakat le szoktunk beszélni az új kerékpár vásárlásáról, mert az első hónapokban még rákölthetsz annyit, amennyiért vagy most vennél egy jobbat, vagy rögtön használtba vehetnél megfelelőt.
Mostanában pocsék a helyzet üvegszilánk fronton. Szombaton felraktam két vadonatúj gumit (Zaffiro Pro), hogy bekoptassam, egy vasárnapi versenyre. Az első és a hátsó gumi is összeszedett annyi üvegszilánkot, hogy ne merjek elindulni vele.
Ma délelőtt rohangáltam a városban, és tele van szilánkokkal. A kedvencem, amikor a szelektív hulladékgyűjtő autó, az orrom előtt szórja tele az úttestet üvegtörmelékkel.
Többnyire szúrt defektek voltak. Első és hátsó keréken vegyesen. A végén már kínomban defektjavító folyadékot is használtam, de legvégül berágtam, és lecseréltem mindkettőt.
Volt Conti SuperSport Plus gumim (25-ös méretben), sajnos nem vált be. A beígért defektvédelem valahogy nem akart működni, egy év alatt meglehetősen sok defektet szedtem össze. Városi közlekedés, kerékpárutak, Népliget, nem igazán gumibarát helyszínek, de akkor is, ezt a gumit többek közt úgy is hirdetik, hogy futároknak ideális, annyira brutál körülményeknek mégse volt kitéve. Mindenesetre visszaálltam a Touring Plusra.
Vehetsz ilyet is, ez nehezebb mert drótperemes és brutál vastag, de legalább nem kapsz vele defektet :D (Ezt a párat 9-ért adtam el pár hete. Mármint a kettőt együtt annyiért)
Rendszeres kerékpáros körömön van három egymás után elhelyezett fekvőrendőr. Aszfaltozott árvízvédelmi töltés, Eurovelo, elején tábla, hogy elsősorban kerékpárosoknak, csak engedéllyel stb. Jól gondolom, hogy az illetékes közútkezelőnek kellene elsírni a bánatom, hogy legalább pár szegmenst vegyenek ki a fekvőrendőr két széléről. Esetleg valaki járt már sikerrel hasonló ügyben?
Attól függ, mi a célod. Ha minél gyorsabban akarsz menni, akkor valami országúti jellegű gumit használj, akár a Kocsi által említett GP4000-et, ha inkább túrázás, esetleg városi használat, akkor a Touring Plust javaslom (ez elérhető 28-asban, nekem is ez van most).
Elsősorban a felni belső szélességétől függ, hogy mekkora gumit lehet rátenni.
Itt: http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html találsz egy táblázatot a 'Width Considerations' résznél. Ez tartalmazza, hogy milyen széles felnire mekkora gumit lehet rátenni. Ami itt zölddel van jelölve, az mindenképpen jó, ami nem, az nem szükségképpen rossz, de ott érdemes elgondolkodni.
Egyébként feltehetőleg mindkét kérdésedre igaz a válasz, tehát a speederre fel lehet tenni a 28-as gumikat (nekem gyárilaig is 28 volt, igaz, tíz évvel ezelőtt), az Alboinra pedig a 35-öst mindenképpen, szerintem a 32-est is.