Egy kérdéssel fordulok hoztátok. Hátsó híd csere előtt állok amit úgy szeretnék megoldani hogy van egy bontásra ítélt 1-es xsara és annak a hátsó hídját szeretném alátenni. Na már most a enyém 2-es xsara ABS-es a másik nem. A szerelőm azt mondta nem lehet úgy. De kíváncsi vok hogy ti mit mondtok erre. Válaszotokat köszi előre is.
Tegnap találtam egy autósboltot a XXII. kerületben, ahol kaptam olyan patentokat amik az ajtókárpitokat tartják. 80Ft/db. Én kicseréltem mindet, mert néhány már el volt törve, zörgött és csálén állt. Most olyan feszesek a kárpitok mint egy új kocsiban. :) Ha valakit érdekel: BFS-Autósbolt,1221 Budapest, Kossuth Lajos utca 32.
1. Levegős a rendszer, vagy termosztát hiba. Bár az utóbbi esetében a nyári nagy melegben nyitott termosztátnál is fel kell mennie városban majdnem 90 fokig.
2. Elég sok bontást igényel a cseréje. Le kell bontani hozzá a középkonzol burkolatát.
3. Megkopott a zárszerkezetben egy pöcök. Soryton hsz-i között találsz képet róla.
4. Mondhatni természetes jelenség. A kezelési könyv is írja(más autónál is). Milyen betét lett belerakva?
- vízhőfok mutatóm nem mutat többet 60-65 foknál, ez már régi jelenség.
- középkonzolon a középső tekerő mögött kiégett az izzó
- bal első ajtó csak kulcsra záródik, de akkor zár mindent, nyitni is nyit mindent, de csak kulccsal. távval csak 3 ajtó nyílik, de záródásra visszanyit.
- kicseréltem az első féket, kicsit nyikorog ha gyengét fékezek
ok, csak mint irtam meglepetés lenne a lusta öcsémnek, és először meg akarom venni a tranzisztort, és majd a barátnőjével szövetkezem, és kicserélem neki.
de akkor tranziszto kell, holnap m1ek a lomexbe, remélem nem lesz ott vmi okostolyás rádióamatőr egy 400 tételes listával eéőttem a sorban mint általában-,.--)
visszalovastam egy jópár hozzászólást ezzel a tranzisztos cserével kapcsolatban.
az öcsém autójában ugy műkösik, hogy ha gyújtás nélkül maxra teszem akkor indítás után maxon fúj, de ha lekapcsolom, akkor nem tudom ujra indítani a szellőzőmotort csak ha leveszem a gyújtást.
nekem egyes xsraám van.....Szóval..két oldalt vékony csavarhúzóval elérhetőek a zárnyelvek, s vissza lehet azokat "piszkálni" hogy az ajtó lenyitódjon....Ha az a baj, hogy azokat nem működteti a kilincs...tehát belül esett szét a zár mechanizmus...
Ha kinyílt akkor a belső burkolatot fogja 8 db. torx csavar, azokat kiszedve a fedél levehető, s a zárszerkezet hozzáférhető.... Nekem a díszborda rögzítés törött el...amit fezsget az ember óhatatlanul is mikor a zár kilincsét működtetve próbálja nyitni az ajtót....Az a borda műanyag tüskeszerűségekkel van rögzítve belül oly módon hogy melegítve el van "peremezve" a rögzítő pöcke.... Nekem az törött ki....Átfúrtam az egészet, s egy átmenő M4-es szép fejű csavarral+anyával rögzítetem...Most a a fedél zár emlett látszik egy csavar fej...viszont tutti a zár..s ez már nem fog törni....zárva maradni
Feszegetéssel meglepően könnyen, és sérülésmentesen lejön a zár, a nyitófül és a léc, egyben. Épp tegnap pattintottam le én is, fóliázás miatt. Egyszerű szerkezet, szerintem javítható.
Olvastam hogy a kesztyűtartó zárja könnyedén elpusztul. Na ez megtörtént nálam is, de azt nem láttam hogy hogyan lehet "szakszerűen" :-) kinyitni. Csak a díszléc lefeszegetését láttam ami félek, hogy meg fog később látszódni, vagy esetleg nem lehet majd visszarakni. Hogy lehet roncsolásmentesen kinyitni?
Ami tüvvel van az olyan 900 1000 euro környékén már van de én nagyon almakalmi vételbe vettem és tüv nélkül de otthonról én nem jöttem volna ki érte mert akitől én is vettem meg se vár volna mert utánnam is rögtön jöttek megnézni a kocsit.
Lehet a rangatás miatt volt enyi de próba utat nem nagyon mehettem vele mert nem volt rajta rendszám és nem is mertem kockáztani bár kis faluba voltam de ott szépen ment a nagyobb hibát egyszer produkálta tegnap szét szedtem az összes csatlakozót és a pillangószelepet kitisztítottam azóta minden jó alapjáraton nincs ingadozás de igaz nem is mentem vele egy métert se.
Valószínűleg a fordulatszám szabályzását végző tranzisztor ill. tarnzisztorok hibája okozza. A fűtésmotor alatt van az elektronika, azon megtalálod őket. (2 db.)
Ha rákeresel itt a fórumon, megtalálod a helyettesítő tranzisztor számát, amit itthon lehet kapni hozzá.