Keresés

Részletes keresés

kb. Creative Commons License 2019.01.05 0 0 3501

A pontosság kedvéért, azon a vonaton amivel tegnap utaztam Kowloon West es Guangzhou South kozott mar lehetett telefont tolteni.

Előzmény: kb. (3495)
681109 Creative Commons License 2019.01.04 0 0 3500

újabb kérdés (biztos lesz még, ahogy közeledik az utazás időpontja, már csak 23-at kell aludni :)) 

 

ha komppal megyünk át Makaóra, akkor csak odamegyünk a kikötőbe és felszállunk a legközleb indulóra,

vagy előre kell megvenni a jegyet neten v. ott előző nap?

681109 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 3499

köszi

Előzmény: kb. (3498)
kb. Creative Commons License 2018.12.19 0 0 3498

A kinézett helyek egymástól való távolságot, a bejárás sorrendjét szerintem a legjobb Google Mapsen megnézni vagy Maps.me-n ha offline leszel útközben. Utazásra vannak ugye a kaszinók és a határátkelők között járó ingyenes buszok, használható a városi buszhálózat is abban a pár alkalomban, amikor sétatávolságnál nagyobb a megteendő út.

MIvel HK-ból tervezel átmenni, adja magát, hogy HKD-t használj Makaón is, nem kell külön helyi pénzt váltani.

Előzmény: 681109 (3497)
681109 Creative Commons License 2018.12.18 0 0 3497

Sziasztok,

van valakinek véletlenül egy jó kis javaslata Makaó egynapos bejárására?

A nevezetességekkel tisztában vagyok, inkább a sorrend/időbeosztás/közlekedés érdekelne.

Be lehet-e járni gyalog a szigeteket, v. túl nagyok. Hogy érdemes átjutni egyikről a másikra, mennyi idő, stb.

Milyen valutát érdemes vinni?

köszi

681109 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 3496

köszi

Előzmény: kb. (3494)
kb. Creative Commons License 2018.12.03 0 0 3495

Én nem általánosságban írtam a vonatokról, hanem konkrétan a Guangzhou South-West Kowloon relációról. Azóta utaztam ezen a másik irányban is, így biztosra merem mondani, hogy egyféle vonatok járnak, nincs rajtuk töltési lehetőség jelenleg.

Előzmény: gereblyepörkölt (3491)
kb. Creative Commons License 2018.12.03 0 0 3494

Magánforgalom nem engedélyezett, személyszállító buszok járnak a hidon. A netes visszajelzések alapján egyelőre lassabb és kényelmetlenebb busszal utazni mint hajóval, utazás előtt néz rá neked melyik jobb.

https://www.hzmb.gov.hk/en/transport/transport.html

http://www.nwstbus.com.hk/content/default.aspx?intLangID=1&section=routes&page=crossBoarderServices

Előzmény: 681109 (3493)
681109 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 3493

Sziasztok,

jól olvasom, hogy megnyitották a hidat Makaó éd Hong Kong között, de csak teherforgalom mehet rajta?

Vagy később megnyitják személyforgalomra is? (nagyon számítottam rá, hogy kiválthatjuk a gyorshajót)

peterpal15 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 3492

Nagyon jó leírás,sok utazónak hasznos lehet,igy nekem is .Köszönöm

 

Előzmény: hunylac (3488)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.10.02 -1 0 3491

"Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van)..." - Mondjuk ez típustól is függ, mert pl. az MTR járművein másodosztályon is többféle aljzat is van.

Előzmény: kb. (3490)
kb. Creative Commons License 2018.10.02 0 0 3490

Végül úgy alakult, hogy már a járat megnyitása utáni harmadik napon, szept. 25-én kipróbáltam az új Guangzhou-Hong Kong nagysebességű (CRH) vasutat.

A jegypénztárnál külön ablak van a kantoni déli vasútállomáson a West Kowloonba induló vonathoz, de nem veszik szigorúan. Nincs különválasztva a többi induló vonattól semmilyen szempontból, nincs plusz ellenőrzés, a szokásos jegy- és igazolvány/útlevél ellenőrzésen át kell bemenni. Akinek útlevele van, annak eleve csak a kézi ellenőrzés játszik, de ami furcsa, hogy a kínai személyivel rendelkezők is csak itt tudnak bemenni, az automata kapuk nem engedik be a kínaiakat se ha HK-ba szól a jegyük (ez persze változhat, meg amúgy se érinti a külföldi utazókat).

Ami furcsa, hogy a másodosztályú üléseknél nincs se hálózati csatlakozó, se USB töltési lehetőség (az elsőosztályon van), mivel ennek megléte teljesen megszokott dolog a CRH vonaton. Persze 47 perces menetidőnél ennek nincs túl nagy jelentősége. West Kowloonba érkezés után kellően gyors volt a szárazföldi kínai kiléptetés és a HK-i beléptetés (így néz ki a két területet elválasztó vonal). Valószínűleg csak kezdeti bénázás, de a szárazföldi kínai oldalon nem volt toll kitéve a papírok kitöltéséhez.

Még ezzel a 47 perces menetidővel sem lehet általánosságban kijelenteni, hogy mi a leggyorsabb közlekedési eszköz Guangzhou és Hong Kong, ennek a két elég nagy kiterjedésű városnak 1-1 tetszőleges pontja között, mert nagyon nem mindegy, hogy pontosan honnan és hova igyekszik valaki. Az irodájuk és a Taikoo Hui közöttre csinált egy tesztet az SMCP, érdemes elolvasni., 3:41 és 4:10 közötti időket kaptak, pedig használtak repülőt és buszt is. Mondjuk ha limuzinnal mennek háztól házig, az gyorsabb lett volna és az se került volna többe mint a repülő. 

Előzmény: kb. (3477)
DieM Creative Commons License 2018.10.01 -1 1 3489

Szuper beszámoló! (Jó volt nosztalgiázásra is... :) Gratulálok, szép emlék!

Előzmény: hunylac (3488)
hunylac Creative Commons License 2018.09.30 -2 1 3488

Sziasztok!

 

Hat évnyi kínai tanulás után, idén tavasszal végre sikerült eljutnom Kínába, amivel egy nagy álom vált valóra.

 

Shanghaiba repültünk, egy innen egy 19 napos körút keretében megmásztuk a Sárga-hegyet (Huangshan), láttuk az Agyaghadsereget Xi'an-ban, eltöltöttünk másfél napot a Ming-korabeli városkában, Pingyaóban, majd Peking felé vettük az irányt. Tiltott város, Ég temploma és a Kínai Nagy Fal felkeresése után Suzhou híres kínai kertjeit néztük meg.

 

Az élményeket, látnivalókat, fotókat útinaplóba gyűjtöttem, úgyhogy ha valaki esetleg érdekelne a téma, itt találja meg:

 

http://rokavar.blogspot.com/2018/09/kina.html

Zs... Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3487

Igen, akkor már vége a Tet-nek. Ebben az időszakban ez mozgatja az árakat, a Holdújévkor mindenki utazik. Szóval sajnos igen, most már valószínűleg mindegy hogy mikor veszed, elég kicsi az esélye hogy olcsóbb legyen.

Előzmény: 68119 (3486)
68119 Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3486

vagyis nagyjából mindegy, mikor foglalom be a HGK-Hanoit?

ha kb. 10 nappal később mennénk, akkor már lenne 35 körül jegy,

viszont arra az időpontra csak drágább BUD-HGK van

vagyis nagyjából ugyanott leszek...

Előzmény: Zs... (3485)
Zs... Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3485

Akkor van a Tet, ezért mentek fel ennyire az árak. Rossz hír, hogy nagy eséllyel nem fog visszamenni arra a szintre...

Előzmény: 68119 (3484)
68119 Creative Commons License 2018.09.21 -1 0 3484

sziasztok!

érdeklődni szeretnék HGK-Hanoi repjegyekkel kapcsolatban

hogy mozognak a jegyárak: kb. mennyi idővel előtte érdemes megvenni

amikor tervezgettem az utat 20-25 ezerért voltak jegyek, de most 60 körül van február eleje

és a különbség 3 főre vetítve igen húzos

viszont most tudnék jó áron BUD-HGK-SGN-BUD jegyet venni - csak nem biztos, h. így megéri

zalan98 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 3483

Mi tavaly Hongkongba érkeztünk és az út végén Shanghaiból jöttünk haza.

Az ára 150 000.- volt 

Belföldön gondolkozz nyugodtan vonatban is, pl a Peking-Shanghai út 4,5 óra volt.

Előzmény: M.Emmi (3480)
kb. Creative Commons License 2018.08.30 0 1 3482

Ahogy Zs... írta, A, de még inkább open jaw, sokszor nem kerül többe és így nem kell visszamenni a kiindulási helyre.

Az A és B verziónál nem mindegy hova repülsz először. Ha a kínai szárazföldre (Peking, Shanghai, stb.) és az utazás során átmész Hong Kongba, majd vissza, ehhez kétszeri belépéses kínai vízumra lesz szükséged. Ezért jobb megoldás HK-ba repülni, elég a sima egy belépéses kínai vízum. Ezt is vedd figyelembe amikor a repjegyárakat nézed.

Előzmény: M.Emmi (3480)
Zs... Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3481

A verzió. Esetleg egy C, open jaw. OW jegyek egyértelműen a legdrágább megoldás. Aeroflottal semmi gond, nyugodtan bevállalható.

Előzmény: M.Emmi (3480)
M.Emmi Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3480

#Kína #Peking #Hongkong #Sanghaj #Sanya #retúr Októberi kínai utazáshoz szeretnék segítséget kérni. Skyscaneren egy csomó lehetőséget végigbogarásztam már, hogy lehetne legolcsóbban kijönni, de nem lettem sokkal okosabb, ezért szeretnék érdeklődni, hátha van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban.Odafele vagy Hongkongba vagy Sanghajba szeretnének érkezni, visszafele fixen Pekingből indulnának. Van valakinek tapasztalata arról, hogy melyik verzió költséghatékonyabb: A: ha vesznek retúr Bud-Peking jegyet és onnan repülnek tovább Sanghajba, Hongkongba vagy Sanyára (a belföldi utak sorrendje már részletkérdés)B: megveszik single ticket Bud-Shanghai/ Bud- Hongkong/ Bud-Sanya, és vissza Peking- BudIlletve szintén Skyscaneren láttam, hogy a legtöbb "olcsóbb" jegy Aeroflot járatra van, ilyen hosszú távokra megéri bevállalni?

kb. Creative Commons License 2018.08.29 0 0 3479

Tévedsz, nem csak két nappal indulás előtt tudsz ülést választani, most is megteheted. Hova érdemes ülni: http://www.seatguru.com Ha ki kell kapcsolni a mobilt, előtte be fogják mondani.

Pekingtől 3 óra repülésre van panda központ, Chengduban.

Előzmény: Hirannis (3478)
Hirannis Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3478

Párom kint dolgozik és a kínai bankszámlájáról akar pénzt általam hazaküldeni, csak vagyok olyan peches hogy kiszedjenek a biztonsági ellenőrzésen. Ezért érdekelt, hogy mennyivel jöhetek ki.

 

Konkrétan felmerült kérdés bennem: milyen az Air China repülőjárat? Tényleg ki kell kapcsolni a mobilt? Hová érdemes ülni a gépen? (2 nappal indulás előtt lehet helyet foglalni) Visszafelé mennyire para, hogy leszáll a gép Minszkben?

 

Van Peking közelébe panda központ? Ha nagyon messze van, akkor megelégszem az állatkerttel is. :)

Előzmény: kb. (3476)
kb. Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3477

Az biztos, hogy ki fogom próbálni, már csak azért mert alig 3 metrómegállóra lakom a kantoni déli vasútállomástól, nekem nem kell egy óra odajutni mint  a város másik végéből.
Szárazföldi Kína-HK irányban tuti nem lesz csak West Kowlonban útlevélellenőrzés, kizártnak tartom, hogy felengedjenek Kínában ellenőrzés nélkül a vonatra, Hong Kong felől utazva nyilván gyorsít egy kicsit, hogy egy helyen lesz ellenőrzés kettő helyett, de majd beszámolok róla, hogy milyen lett a megvalósítás.

Előzmény: gereblyepörkölt (3473)
kb. Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3476

Jó utat! A kérdéseid nem igazán világosak, pontosítani kéne őket, hogy érdemi választ lehessen rá adni.

  • Kérdésem lenne még, hogy mennyi pénzzel lehet kijönni az országból?

    Ha behozatalkor bejelented, hogy mennyi pénz van nálad, akkor max. ennyit ki is vihetsz az országból. Amúgy meg 5 ezer USD vagy 20 ezer CNY vihető ki Kínából.
     
Előzmény: Hirannis (3475)
Hirannis Creative Commons License 2018.08.28 0 0 3475

Üdvözletem Mindenkinek!

 

Jövőhéten megyek ki Kínába (Bp-ről közvetlen járattal) és érdeklődnék, hogy aki járt kint az mit tanácsolna az útra. 16 napot leszek főleg Tiencsin városában és 1-2 napot Pekingben.

 

Kérdésem lenne még, hogy mennyi pénzzel lehet kijönni az országból?

 

Köszönöm a válaszokat!


Üdv,

Hirannis

gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.25 -1 0 3474

Menetidők az új, nagysebességű vasúttal közvetlenül elérhető nagyobb városok és HK között (a leggyorsabb járat esetén):

- Peking: 8 óra 56 perc

- Shanghai: 8 óra 17 perc

- Kunming: 7 óra 38 perc

- Fuzhou: 5 óra 40 perc

- Xiamen: 4 óra 5 perc

- Changsha: 3 óra 12 perc

- Guangzhou: 47 perc

Előzmény: gereblyepörkölt (3471)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2018.08.25 -1 0 3473

"...és tuti, hogy nem lesz 45+ perc, a közvetlen vonatoknak és a kompoknak jelenleg is pont az előnyük a gyalogos és közúti határátlépőkkel szemben, hogy egyedi határátkelő pontként működik, így nem lehet tömeg, csak annyi ember érkezik oda, ami az adott vonaton ül, percek alatt át tudnak menni. A komphoz érkezést pl. biztonságosan ki lehet annyira centizni, hogy 15 perccel indulás előtt érsz oda, abba belefér a jegyvásárlás, az útlevélkezelés is kényelmesen." - A 45 percet innen vettem, de aztán majd elválik mennyi idő kell. Meg azért azt is vedd figyelembe, hogy innen, Hung Hommal meg a kikötőkkel ellentétben, nem egy-két óránként mennek majd a járatok, hanem gyakorlatilag folyamatosan, így több járatra való utas is feltorlódhat, melyet ugye a CR-féle csomagellenőrzés is tetéz.

Előzmény: kb. (3472)
kb. Creative Commons License 2018.08.25 0 0 3472

Igen, elég sokat csúszott ez a project, sokat van szó róla, a legtöbben kicsit sokallják a pár hónapja bejelentett árakat.

Jelenleg is van vasúti összeköttetés Hong Kong és a szárazföldi Kína között, ezzel az új vonallal "csak" gyorsabb lesz mindez, egyrészt a sebesség, másrészt a határátlépés egyszerűsítése miatt. Ahogy te is írod, az eddigi kétszeri (ki- és beléptetés indulás előtt és után) helyett egy ponton lesz és tuti, hogy nem lesz 45+ perc, a közvetlen vonatoknak és a kompoknak jelenleg is pont az előnyük a gyalogos és közúti határátlépőkkel szemben, hogy egyedi határátkelő pontként működik, így nem lehet tömeg, csak annyi ember érkezik oda, ami az adott vonaton ül, percek alatt át tudnak menni. A komphoz érkezést pl. biztonságosan ki lehet annyira centizni, hogy 15 perccel indulás előtt érsz oda, abba belefér a jegyvásárlás, az útlevélkezelés is kényelmesen.

Előzmény: gereblyepörkölt (3471)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!