Egy diesel Xsara I.-et nézegetek megvétel céljából. Abban is kell lennie check engine lámpának ugye? És a gyújtáskapcsolón olyan állásnak ahol minden ellenőrzőfénynek világítania kell?
A lucas adagolóval szembeni "tartás" az csak előítélet, vagy az valóságosan kerülendő?
...nem feltétlen a gyorsaságon múlik hogy kell-e újra tanítani ... nálam pl. már többször volt rövidebb hosszab ideig áramtalanítva és még sohasem kellett újra tanítani ...
Lehet hogy a devandered vagy a hozzá vezető vezetékek vannak kirepedve, akkor ugyanis fals levegőt szív a motor és leállhat tőle, ezért kisebb a fékhatás is.
Sziasztok! Akkucserével kapcsolatban lenne kérdésem.
Ránézésre elég régi az akku a kocsiban, de teszi a dolgát rendesen, másfél hónap bekapcsolt risztós állás után, elsőre pöccre indított. Viszont a családon belül van egy réggebbi autó aminek meghalt az akkuja. Gondoltam hogy veszek akkor a Xsarába egy újat, és erre a régire kicserélném. De tudom hogy az elektronika elég kényes a kocsiban. Mire számíthatok cserekor?
Ha elég gyorsan megoldom akkor megúszható a kulcstanítás meg a hasonló szenvedés?
Egy 98-as évjáratú 1.6-os I-es Xsara boldog(talan) tulajdonosa vagyok!
2 hete vásároltam, ez idő alatt 2x tankoltam bele 7-8 liter üzemanyagot, semmi gond nem volt vele. Most hosszabb útra indultam pár napja és meglöttyintettem 21 liter benzinnel, majd a kútról kb 1 kilométerre a munkahelyemen leparkoltam vele. Néhány óra múlva indultam volna haza, de az autó nem indult. Tekert az önindító, de semmi, mintha nem kapott volna benzint. Kb a 20. próbálkozásra sikerült megtenni vele 10 métert, majd újra leállt a motor és ezt játszottam vele kb 200 méteres szakaszon, majd utána mintha semmi sem történt volna simán leautóztam vele 20 km-t, és ekkor városban lassú tempónál újra leállt a motor, de visszaváltva beröffent és így hazaértem. Később még aznap a hosszabb útnak nekivágtam ( 160 km oda vissza)... Pöccre indult, azt hittem megjavult, de pár kilóméterig menet közben néha leállt, vagy rántott egyet, visszaváltva vagy éppen a lendület miatt elkerültem a lefulladásokat. Megtettem vele 70 km-t gond nélkül, majd egy nagyvárosba érve megint nekiállt leállogatni a motor kb 50-60 km órás sebességnél vagy amikor épp a lámpánál lassítottam vagy álltam. Utána megint gond nélkül hazajöttem vele 70 km-t.
Utána egyre ritkábban állt le a motor, minél kevesebb benzin volt a tankban. Produkálja bármikor ezt, ugyanúgy 100nál és 30 as tempónál is.
Gépre rakva semmi hibajelzés nem olvasható.
Most 1 napja nem állt le a motor használat során és újra tankolnom kellett. Igaz csak 5 litert raktam bele, de a kútról ahogy kigurultam rögtön leállt alattam a kocsi, 2-3 próbálkozás után tudtam csak továbbmenni.
Két különböző kútnál tankoltam a fentiek során és benzinszűrő pont a probléma előtt volt cserélve...
Leálláskor mindíg csak a motor áll le, gyújtás marad, de egy alkalommal még a gyújtás is elszállt úgy tűnt, na attól paráztam be.
Valaki járt már így ? Tudtok segíteni ötlettel? Hallottam ismerősöktől hasonló sztorikat , de mindegyikre más volt a megoldás... és azok német gyártmányok voltak...
És nem tudom lehet e összefüggés, de mocskos kemény és gyenge a fék, pedig jó a betét és a tárcsa sem cserés még, a kipufogógáz pedig valahol fejfájdítóan beszivárog az utastérbe. Érdekes hogy a szerelő próbaképpen befogta a kipufogó végét és nem állt le az autó, de még a fordulat sem változott, mégsem látszik hol távozik a füst, a motortérből sem jön és aknából sem látni a kipufogórendszeren eresztést... ez is rejtély... Pld ez befolyásolhatja a fék keménységét? Mert ugye vákumcső meg izé... na az a baj, hogy nem értek hozzá.. :) Tud valaki ezekkel a problémákkal kapcsolatban valami okossságot írni?
Köszi válaszod. De most már teljesen össze zavarodtam! Akkor úgy kérdezem hogy nekem hátul dobfékes abs 2002-es a xsara.
A donor autó egy 1998-as dobfékes de nem abs-es. Akkor most ha jól értem lehetséges a csere csak a jeladót kell átszerelni. Bocsi hogy értetlenkedek. Amúgy sokat utána olvastam többek között a te leírásodat is. Csak nem értetem. Ezért is kérdeztem rá. Még egyszer ne hari. :D
Nos, leírom megint, bár bevallom kicsit uncsi, az ide érkezők esetleg belenézhetnének a fórum korábbi részeibe is. Ezt is leírtam a legutolsó alkalommal kb. 1-2 hete. :-))))
Szóval fizikailag kétféle hátsó híd van, a dobfékes ABS-es és a többi. (ezek nem cserélhetők fel, ill. az ABS-est beteheted a simába, mert mindegy, hogy van jeladó-hely benne, de fordítva nem)
Az első verziónál (mint a tiéd is), a dobfékes és a tárcsafékes között a tengelycsonk hossza különbözik, de azok kicserélhetőek. (igényesen ki-be kell préselni, kevésbé ?! igényes módszer, hogy kiütöd-beütöd)
A másik különbség lehet a hidak között, az a torziók erőssége. Ezek színkóddal vannak jelölve és van több vastagság is. Fizikailag csereszabatosak egymással, csak a rugózás lesz más-más.
Tehát: azt a hidat beteheted a tiédbe, a tárcsafék áttehető rá, azonban a Xsara1 és a Xsara2 torzióinak az erőssége különbözik. Vagy azt is cseréled (ez jó móka lehet) vagy másmilyen lesz a rugózásod vele. (valószínűleg lágyabb lesz)
Az lehet hogy jobb lenne. De ez egy pár hete lett felújítva. Na és nem mindegy hogy 50000-60000-ft fizetek plusz úti költség. Vagy csak ennek a töredékét. Ezért is kérdeztem itt ezt a dolgot.
Azt hogy inkább keresd fel az ismert helyek egyikét és ott megoldják neked profin a problémádat. Valakinek Szerbiából is megérte elmenni Veresegyházára megjavíttatni.
Egy kérdéssel fordulok hoztátok. Hátsó híd csere előtt állok amit úgy szeretnék megoldani hogy van egy bontásra ítélt 1-es xsara és annak a hátsó hídját szeretném alátenni. Na már most a enyém 2-es xsara ABS-es a másik nem. A szerelőm azt mondta nem lehet úgy. De kíváncsi vok hogy ti mit mondtok erre. Válaszotokat köszi előre is.
Tegnap találtam egy autósboltot a XXII. kerületben, ahol kaptam olyan patentokat amik az ajtókárpitokat tartják. 80Ft/db. Én kicseréltem mindet, mert néhány már el volt törve, zörgött és csálén állt. Most olyan feszesek a kárpitok mint egy új kocsiban. :) Ha valakit érdekel: BFS-Autósbolt,1221 Budapest, Kossuth Lajos utca 32.
1. Levegős a rendszer, vagy termosztát hiba. Bár az utóbbi esetében a nyári nagy melegben nyitott termosztátnál is fel kell mennie városban majdnem 90 fokig.
2. Elég sok bontást igényel a cseréje. Le kell bontani hozzá a középkonzol burkolatát.
3. Megkopott a zárszerkezetben egy pöcök. Soryton hsz-i között találsz képet róla.
4. Mondhatni természetes jelenség. A kezelési könyv is írja(más autónál is). Milyen betét lett belerakva?
- vízhőfok mutatóm nem mutat többet 60-65 foknál, ez már régi jelenség.
- középkonzolon a középső tekerő mögött kiégett az izzó
- bal első ajtó csak kulcsra záródik, de akkor zár mindent, nyitni is nyit mindent, de csak kulccsal. távval csak 3 ajtó nyílik, de záródásra visszanyit.
- kicseréltem az első féket, kicsit nyikorog ha gyengét fékezek
ok, csak mint irtam meglepetés lenne a lusta öcsémnek, és először meg akarom venni a tranzisztort, és majd a barátnőjével szövetkezem, és kicserélem neki.
de akkor tranziszto kell, holnap m1ek a lomexbe, remélem nem lesz ott vmi okostolyás rádióamatőr egy 400 tételes listával eéőttem a sorban mint általában-,.--)