Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsuppim Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42046

"Liqui-Moly bizonyos körökben kultuszmárkának számít, de mindenképpen a high-end kenőanyaggyártók közé tartozik, saját fejlesztő laborral és egy csomó szabadalommal. A Liqui-Moly-nak van kifejezetten részecskeszűrős Renault-khoz (REN0720)fejlesztett olaja."   -  maradjunk annyiban hogy a Renault-ba ELF való és pont.  Kendács szerviz meg csak óccsó legyen János tehet bele akármit. Nem mondom hogy rossz olaj, de egy Renault specifikus szerviz vagy szerelő ne használjon mást az előírt ELF olajnál, mert ha így tesz az mindenképp gyanús, nem mellesleg kényes dolog lenne feszegetni az esetleg  kéz alól szerzett olaj származását és eredetiségét. Ugye mostanában érzékeny pont  a jövedéki engedélyes nagykereskedőktől történő olajbeszerzés. 

"

Van az a régi mondás, hogy aki szereti a véres hurkát, az ne nézzen utána, hogyan készül. Ugyanez érvényes a spórolásra is: aki spórolni akar, az ne nézzen utána, hogyan készül az alacsony ár.

 

Mindenesetre egy maszek műhelyben utólag számlát kérni meglehetős naivitásra vall."  - érdekes hogy pont te, aki kiállsz a márkaszervizek mellett és a részletekbe menő precizitást preferálod, nos pont te írod le ezt a három mondatot ( persze tudom hogy zoltan1967  védelmében )

 

BÁRHOVA viszi is az ember az autóját,  az esetek 99%-ában a felek előre tisztázni szokták a feltételeket egymás között. 

 

Azért egy hkcs készlet nem egy szaros olajszűrő, amiről ne lehetne számlát mutatni, ugyanakkor most már nem is egy jelentős árú alkatrész ami miatt érdemes lenne okoskodni az árával ( vagy mégis?   bekamuzni 25-re és megvenni 5-10-ért? ). 

 

A turbó meg azért érzékeny dolog mert vagy hivatalos szerződő partner, vagy csak olyan szerviz építheti be, aki igazolja a beépítés során végzett helyes  technológia elvégzését ( a Wizard-nál:  http://www.wizard-turbo.hu/fontos ).  Ellenkező esetben a beszerelő műhely vállalja a garanciális problémák megoldását saját zsebből.

 

 

Előzmény: stevie-13 (42044)
Zsuppim Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42045

A benzinest nem bántanám szoftverügyileg, inkább tennék rá egy minőségi hátsó dobot meg ezt: K&N 33-2849 ( kb 17500 forint ). Esetleg dob+ ez: K&N 57-0521-1  ( kb 45000 forint ).

 

Persze így az ár mindkét esetben magasabb lesz a chiptuningnál, de a chiptuningra költött kb 50000 forint és a kapott kb 6-10%-os teljesítménynövekedést nagyon nem fogod megérezni. 

 

A szűrőket is ki kell tapasztalni, mert egy jó hátsó dobbal együtt lehetnek jelentős eltérések a két verzió között is ( akár teljesítmény, akár fogyasztás terén is ).  Pl: Swift II 1.3  + Remus hátsó dob + gyári légszűrő = nagyon megy és nem fogyaszt, viszont ugyanez egy K&N szűrőbetéttel 6500-nál torpant és átlagosan 2-2,5 literrel többet evett. Viszont a K&N Performance Intake Kit megoldotta a problémát, de csak ideiglenesen, mert a Swift tulaja a Remus dob után már nem tudott 52000 forintot kiadni a jobb légszűrő rendszerre, tehát maradt a Remus dob+gyári légszűrő.

 

Előzmény: grogrum (42038)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42044
  • Miért valami Liquid Molly olajjal lett feltöltve, miért nem a gyár által előírt ELF Solarissal?

 

 

A Liqui-Moly bizonyos körökben kultuszmárkának számít, de mindenképpen a high-end kenőanyaggyártók közé tartozik, saját fejlesztő laborral és egy csomó szabadalommal. A Liqui-Moly-nak van kifejezetten részecskeszűrős Renault-khoz (REN0720) fejlesztett olaja.

 

  • Miért nincs a csapágyról számla?

 

Van az a régi mondás, hogy aki szereti a véres hurkát, az ne nézzen utána, hogyan készül. Ugyanez érvényes a spórolásra is: aki spórolni akar, az ne nézzen utána, hogyan készül az alacsony ár.

 

Mindenesetre egy maszek műhelyben utólag számlát kérni meglehetős naivitásra vall.

 

stevie-13 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42043

Valaki chiptuningot csináltatott már? Leginkább 1.6 benzines érdekelne.

 

 

Milyen gyakran nyomsz padlógázt?

Előzmény: grogrum (42038)
macilali Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42042

ELF!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Meli009 (41951)
macilali Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42041

szia. én a renault servic be vettem kb 8 ezer ft. bontókba nem találtam mert fogyóeszköz!!!

Előzmény: Meli009 (41966)
Zsuppim Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42040

Meg ugye a turbó ráfolyó és elfolyó olajcsöveket is minimum ellenőrizni kell.  

Előzmény: Zsuppim (42039)
Zsuppim Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42039

Hm hm.  Zavaros vizek ezek.

 

Felújított gyári turbó ( cseredarab szükséges ) 90-100000 ( ha szerelő vagy szerviz-márkaszerviz veszi akkor van ott még kedvesség és ezek a számlás árak, amiből esetleges számla nélküli tranzakció esetén jön még az áfa ).

 

Hkcs szett csavarokkal és tömítéssel max 40000, de szerintem úgysem márkaszerviz polcáról lett leemelve. 

 

Olaj és egy darab olajszűrő 11000. 

 

 

 

Namármost ( így egybe írva és ezzel tisztelegve a kendács munkavégzés oltárán ) egy "felújított" turbóhoz a TURBOCHARGER REBUILD REPAIR KIT ( amivel a kendács turbófelújítók dolgoznak ) 9500 forint + free shipping and made in China. Ha esetleg szükségét érzik, akkor ehhez van  fasza középrész habverőkkel együtt 40000 forintért +  free shipping and made in China.    Az Unix-nál (én 130 lovas 1.9 dci-hez néztem ) MAHLE hkcs készlet 7992 forint ( okosba egy ötös :)  ),  olajteknő tömítés 2200 ( Reinz ).   

 

Olaj és egy darab olajszűrő 11000. 

 

 

Mindkét esetben a végösszeghez hozzá kell adni a turbó csatlakozó tömítéseket és a munkadíjakat. 

 

Turbócsere esetén a coolert is illik levenni és kitisztítani. A hkcs csere csak bontással ellenőrizhető. 

Előzmény: Oczu (42035)
grogrum Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42038

Kérdés, illetve témafelvetés:

 

Valaki chiptuningot csináltatott már? Leginkább 1.6 benzines érdekelne. Tapasztalatok, mi mennyire változott? Ki csinálta? Mennyibe került?

 

Tudom, van itt külön fórum is erre, de engem a Scenices tapasztalatok érdekelnének.

Trotter66 Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42037

Volt-e a kocsin a kényelmi komp. tekintetében frissítés? 

Nézz a kormányoszlop bal oldalán felfele a műszerfal alá, elvileg látnod kellene egy családi gyufa méretű, élére állított fekete téglatestet. Az a kényelmi vezérlő.  Nem nedves-vizes a teteje? 

 

Nem volt mostanában habos klímatisztítás?

 

Ha nem megfelelően működik az esőérzékelős ablaktörlő, annak egyetlen egy baja baj, nem megfelelő az ablaktörlőgumi, vagy nem megfelelően töröl az érzékelő előtt.  Javasolom a gyári, vagy azzal egyenértékű ablaktörlőlapátok beszerzését. Nem olcsó, de hosszú ideig jó. (Motrio, Valeo)

Még egy tipp: a jobb oldali ablaktörlő csuklópántjának ellenőrzését javasolom. Ha a csuklópántra 90 fokban nyomást gyakorolsz, nem szabad lógnia.  Ha lóg, akkor csak a karcsere segít, csak a márkaszervizben kapható. Jó hír, hogy erősítettet kapsz, ez már nem megy tönkre. 30-35E körül van az ára.

 

Egyébként ki lehet kapcsolni. Clip-el.  De minek, tökéletesen működik.  Én is ki akartattam kapcsoltatni, aztán ki lett cserélve a kar és tadááám, tökéletes.

Előzmény: micdoc (42036)
micdoc Creative Commons License 2014.05.04 0 0 42036

Sziasztok!

A mai heves zivatarban a 2004-es Grand Scenicem első ablaktörlője egyszer csak belassult aztán megadta magát, gondolhatjátok milyen fasza lehetett 90-nél. :( Viszont mikor leálltam és leállítottam, majd újraindítottam a kocsit, magához tért. Valakinél volt már ilyen hiba, lehet orvosolni egyáltalán? (kontakthiba, vagy netán ablaktörlő motor csere?) És ha már itt tartunk, az automata ablaktörlő funkciót szakemberrel ki lehet "kapcsoltatni"?

Köszi,

emceze

Oczu Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42035

Nem vitának szánom a bejegyzéseket, hanem tapasztalat átadásra a többieknek. Így véleményem szerint ide tartoznak az írások.

Miért téged sározlak?

  1. te vetted fel a munkát
  2. hozzád vittem az autót
  3. hozzád mentem az autóért
  4. neked perkáltam le a 200.000Ft-ot

Tehát te,- mint fővállalkozó- vagy felelős az egész történetért, főleg úgy, hogy a kollégád már csak akkor hívott, amikor szorult a hurok, addig semmilyen contactot nem adtál.

 

Ha még meg vannak az SMS-k, akkor láthatod, igen korán jeleztem az olajfogyást, arról, hogy te nem emlékszel erre, sajna nem tehetek. Miért SMS? Mert soha nem vetted fel a telefont. Kitaláció? Ilyenkor bánom meg, hogy nem készítek fényképeket minden ilyen vitás helyzetről.

 Azért autózzak 320km-t, hogy lássak egy jó állapotú csapágyat? Vagy hogyan akarod bizonyítani, hogy valóban új csapágy lett betéve? Inkább elviszem itt helyben egy szakvélemény kérésre. A kérdéseim továbbra is:

 

  • Miért valami Liquid Molly olajjal lett feltöltve, miért nem a gyár által előírt ELF Solarissal?
  • Miért nincs a csapágyról számla?
  • Miért az ismeretlen Turbogyár csinálta a turbot? Ja, mert más 2 hétre vállalta volna? :-)
  • Miért mondtad azt, hogy Wizard, amikor tisztában voltál a valós helyzettel? Nem véletlen kérdezgettem, amikor átvettem a kocsit. 
  • Miért volt halál mocsok az utastér belseje?
  • Miért akarsz kibújni a felelősség alól?
  • Miért a tulaj a megrendelő a turbo garipapirján? (az aláírás is hiányzik, egy teljesen unprofessional papirfecni, hiteltelen számomra)
Előzmény: zoltan1967 (42030)
lantosjr Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42034

a töltés mennyisége "tökéletes" volt, ezt mondta a klímás...

napsütésszenzor :) elvileg van benne esőérzékelő is :) még nem jöttem rá hogyan működik...

Előzmény: develooper (42031)
lantosjr Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42033

a klímás mondta hogy kuplungmágnes :(

és nagyon sokat kérne érte, annyit amennyit nem engedhetek meg magamnak és kicsit irreálisnak is tartok egy 7ezer forintos tekercsért (felújított) és munkadíjért.

ezért kérdeztem, van-e valakinek tekercse, Zoli jelentkezett és bízom benne hogy ezzel megoldható a problémám.

de a jótanácsokat és segítséget köszönöm! :)

Előzmény: develooper (42025)
zoltan1967 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42032

Motorvezérlőt nem olvastad ki? Abba nem volt hiba? Motorvezérlőben szokott lenni egy klima hiba és az blokkolja a klima tekercset.

Előzmény: develooper (42031)
develooper Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42031

Csak a napsütés szenzor volt, de az is csak tárolva, viszont a hűtőközeg nyomás 8 BAR volt, ami elég kevés szerintem. Mondjuk nem vagyok klímás:)

Előzmény: zoltan1967 (42027)
zoltan1967 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42030

Te nem hibára panaszkodtál Te Garipapirt akartál a túrboról amit meg is kaptál utána jött a többi "kitaláció" csak azt nem értem miért engem sározol mikor nem is én csináltam az autód... És Te ezt nagyon jól tudtad elötte is utána is. Én itt a forumon a vitát lezártam, ha gondod van keress meg hétfőn telefonon (nem sms) és megoldom, ha kell beszélek a srácokkal és ott elöted leveszik az olaj teknőt és megmutatják a hajtókarcsapágyakat.

Előzmény: Oczu (42029)
Oczu Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42029

Hm, feledékeny az úriember.  SMS-ben jeleztem, ugyanis semmilyen fizikai kontaktusra nem voltál hajlandó, csak miután jeleztem, hogy lejárt a határidő. Akkor viszont 5 percenként tudtál hívogatni, elötte nagy ívben tojtál rám. A kollégádnak a telefonos beszélgetésünk során ismételten jeleztem a problémát, mire ő azt mondta, kicsi esély van a cserére. Persze, hisz nem a gyárilag előírt olaj lett beleöntve. Sakk-matt, buktam 200.000 Ft-ot. 

A csapágyakra mit mondasz? Hamis számla, mély hallgatás, a bontásnak nyoma sincs. Az elküldött fénykép bármi más lehet. Tényleg igazságügyi szakértőhöz kell fordulnom?

Előzmény: zoltan1967 (42028)
zoltan1967 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42028

Az nem rendeltetés szerű, de az autó "sms" ben és "email"ban nem javítható csak fizikai kontaktussal, és akkor is csak úgy ha jelzik a hibát... (szerintem) 

Előzmény: Oczu (42026)
zoltan1967 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42027

Tehát a BA10  lábnak kell +12v adni és akkor csattani kell....

 

Mi volt a hiba kód?

Előzmény: develooper (42025)
Oczu Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42026

Az rendeltetésszerű, ha a turbo ugyanúgy eszi az olajat, mint a csere elött?

Előzmény: Trotter66 (42019)
develooper Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42025

Még ne variáljál  kuplunggal:) Hétfőn a klímás bácsik nézzék meg. Amúgy ha a klíma relét kikapod és rövidre zárod, meg tudod nyomás nélkül is nézni a behúzást. Tessék ebbe az irányba haladni.

Előzmény: lantosjr (42018)
Oczu Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42024

Oczu szerintem a nem megfelelő teljesítés témakörét feszegette. De írjátok, ha nem jól látom.

 

A csapágyakkal nem is volt előtte sem gond, tehát ezen okból kifolyólag nem beszélhetünk nem megfelelő működésről. A probléma csupán csak annyi, hogy nem bizonyított a csapágycsere, vagyis fenáll annak esélye, hogy ki sem lett cserélve. Másrészt a sajnos a turbocsere sem meggyőző a garanciapapír alapján, ugyanis a megrendelő maga a tulaj, a papir alapján!!!!....azaz kicsit többről beszélgetünk, mint nem megfelelő teljesítés. + ha a hitvány olaj miatt kifekszik a motorom? Egyszóval ez a szakma megkefélése, ráadásul egy "elismert" szakembertől? Ne vicceljünk már azért.

 

De nyugodtan bízzátok rá az autótokat, az biztos, hogy én soha többet nem fogom.

 

 

 

 

Keresőszó: Zoltan_1967, Maglód, Zoltán

Előzmény: Trotter66 (42019)
Ayreon Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42023

Köszönöm! szerintem ismerem is, a Bácsairól kell egy nagyon enyhe balkanyar után jobbra egy fehérmurvás útra befordulni, és egyből ott a szervíz a családiház mögött. Régen, amikor még Citroenem volt, mintha lettem is volna ott...

 

Amúgy szerintem porlasztó lesz. Ma hidegen indítva 3x nem is indult el, lefulladt, majd 4x csúnya büdös füstfelhő kíséretében elindult. Azóta megy a Check injection megvan, a Sevice lámpa is, de pöccre indul melegen. Állítólag a poralsztó probléma nem 5 forintos tétel...

Előzmény: lamarton (42021)
-Robyka- Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42022

Köszönöm Marceee, tényleg nincs rendesen lecsukva az egyik! :-)

Éppen szárad...

Előzmény: Marceee222 (42020)
lamarton Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42021

Szia!

 

Ha ajánlhatok valakit: Varga Ferenc, Győr Bácsai út 116.

Nekem ő a szerelőm, megbízható, pontos, elfogadható áron dolgozik és nem utolsó sorban Francia autó specifikus.

 

Üdv.

ml

Előzmény: Ayreon (42000)
Marceee222 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42020

Ha jól emlékszem valamelyik padlórekesz nincs rendesen lecsukva, azért világítanak.

Előzmény: -Robyka- (42013)
Trotter66 Creative Commons License 2014.05.03 0 0 42019

"Oczu!

Most kéne egy szakértői vélemény a csapágyak miatt.

Utána ugyis kénytelen lesz kártalanítani."

 

Miért, nem működik az autó rendeltetésszerűen? Erről nem írt Oczu.  Vagy nekem kerülte el a figyelmemet valami.

 

Oczu szerintem a nem megfelelő teljesítés témakörét feszegette. De írjátok, ha nem jól látom.

Előzmény: -Robyka- (42013)
lantosjr Creative Commons License 2014.05.02 0 0 42018

an tudhatom meg hogy nekem az jó-e?

és ha jó, van még két kérdésem! mennyiért adod és esetleg neszerelést vállalod-e? :)

 

Előzmény: zoltan1967 (42017)
zoltan1967 Creative Commons License 2014.05.02 0 0 42017

Delphi-hez van.

Előzmény: lantosjr (42015)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!