Üdv,Ricsa01!Nem kéne még mindjárt motorcserében gondolkodni,utána kéne nézni,mi a gond a gépnél.A kompressziomérés fontos,de én csinálnék nyomásvesztés mérést,elég lenne csak nyomásra,vákuumra nem is fontos mérni.Mint előttem már irták,hengerfej,tömités,szelepek hibája,egyszerű gyűrűleragadás is lehetséges.Miután megvan a konkrét baj,utána ráérsz szétkapni a motort.
Azzal felszerelni egy hathengerest... az ááám az anyagi csőd.... :-)))))))
Utána meg az a sok ló összeszaggatja a váltófogaskerekeket.... vagy a differenciálművet.
Mennyit adhat le a száztizenhármas furattal egy hathengeres szívómotor...? Ha a száztizenkettessel száz helyett százhúszat, akkor ezzel minyimum százharmincat.
Kedves Figi, én már kábé tíz éve vittem Jancsár uramat egy szentlőrinci tehervonatos kanyarra a 203-as orosz mozdonnyal, azóta is amikor csak áthaladok Babócsán, szoktam dudálni neki, és tudja is hogy én lehettem a zajongó...
Szóval régi már a belépési engedélyem az udvarukba, tudom kábé hogy mire számíthatok... :-)))
Dutrás kifestő... elég katasztrófa a nyomtatási lehetőségem - és ha mailban továbbküldeném neked ahogy megkaptam...?
Hol laksz? Jancsár uram környékén, vagy inkább hozzánk közelebb? (Csurgó-Kanizsa)
Hétfőn volt a szerelő azóta nem térek magamhoz. Kértem tőle mielött bármit is kezdenének az olajfolyással mérjünk már egy kompressziót mert gyengének éreztem a traktort. Úgy állunk, hogy sikerült vennem 1 leharcolt motorú gépet. Kompresszió 1 és 2 henger 15 bár! Még csodálkozott is hogy beindult. Valaki tud motor ügyben segíteni?
Ha Közelebbről nem is, de pár rendezvényen biztosan találkoztunk már néhányatokkal.
Nekem is van pár db. vas a birtokomban.
Többek közt egy UE-28-is /csak hogy bevágodjak/
Endrebá!!! olvastam készülsz Babócsára. három dolgot szeretnék: 1. ki ne hagyd!!!
2. Valamilyen formában elhoznád a Dutrás kifestöt. /cd- kinyomtatva/ Egy hároméves kislány nagyon örülne neki. Természetesen költséged téritve! Józsibától már megkapom. 3. Látogatásod napját ugy tervezd, hogy Babócsán az idődet eltöltve az órák percnek fognak tünni, amit Józsibácsinál eltöltesz -:))
Régi téma tudom, de elkezdtem végre összerakni a 28-as motorját. Főtengely köszörülve, hajtókar csapágy, orrcsapágy, hengergörgős csapágy új. Persze nem megy simán a dolog: a hengergörgős csapágy nem szorult a főtengely végén. Az esztergályos azt mondta ezt csak "ricnizni" lehet. Felriznizte, de szerintem ez már nem az igazi. Igaz, rásegítetem csapágyragasztóval .Mindegy, a főtengely a helyén. Ma betettem a két hüvelyt, hajtókart a dugóval. Az egyes hajtókart nézem, pont középen van a dugóban. Átforgatom, nem szorul..örülök. Kettes hajtókar be.Nézem, nincs középen!!! Meghúzom, átforgatom-gatnám, szorul....nem örülök.El volna görbülve a hajtókar??? Csapágyak ki, csiszolás a széléből, ahol szorul....még mindig szorul....ideges vagyok, megint csiszolás, még mindig...szétrobbanok. Mindent megtettem, de már többet nem csiszolok a csapágyból, mert már sokallom. Holnap(ma) kiszedem az egyes hajtókart és beteszem a kettes helyére, hogy az mit mutat. Kérdésem hozzátok: lehet a görbült hajtókart egyengetni? Kb.2 mm-rel van a dugóban oldalra, a középhez képest.
Nagyon szépen köszönjük a Korbuly családnak ezt a felejthetetlen szombati napot!
Én eddig azt hittem, hogy minden rendezvényről én távoztam utoljára. Ez igaz is, de ahol Bisztricky Feri barátunk ott van, akkor biztos, hogy ő az utolsó, pedig lakodalomba volt hivatalos, de nem annyira érdekelte.
Ja, és mindenki számára feltűnő volt, hogy keveset beszélt, és azt is halkan.
Azt hiszem amit tudunk a Vöcsiről, Vörös Csillag Traktorgyár, az csak a jéghegy csúcsa lehet. 1960-ban a világ traktorjainak 99 %-ban nem volt első hajtás, nem hogy difi zár az első hídban.
A múlt heti Korbuly találkozón, NÉDER ÚR, a mai legnagyobb legenda a Vöcsiből, azt mondta, már a 60-as évek végén erősen látható volt, hogy a gyárnak vége, nem kell a cocuálista táborban egy olyan traktor, amely mindenkit legyőz.
Minden ostoba főnök, nem tűr meg okosabb beosztottat maga alatt.
A topikot olvasgatva ,nem bírtam megállni ,hogy ne gratuláljak.Egy perkins motoros Dutra reexportra került a te közremüködéseddel.Mindenki nagyon szeretné már látni azt a bizonyos első hídat , ki belőlről ,ki kívülről és magát az egész gépet.
Ha befolyással bírsz Sándorunknál, kérd meg hozza már el Mezőkövesdre a gépésznapokra a mostani valóságában. Dutrás Lacinak a D4K-ja is látható volt fellelhető állapotában,majd felújítva, Vágner Gábor D4K B-je is talán itt voltak láthatók nagyközönség előtt először.
A tavaszi látogatáskor sok kép készűlt a Fodor féle bukókeretesről. Szerintem Pléh mester vagy Vili bá lesz a megoldás számodra. De ha nem akkor elmegyek a Fodorhoz és lefényképezem neked töviröl- hegyire.