Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.02 0 1 29314

Ez olyan számomra mintha lenne egy 2400cm3 autó de csak 30-al mész vele városban ,míg van egy 1200 cm3 autó amivel szintén 30-al mész.Melyik az optimálisabb?

Az autós példa most nem a legjobb hasonlat, de ha a hőszivattyúkat veszem alapul, akkor a nagyobb gép sokkal hatékonyabban működik alacsony vagy más néven részterhelésen mint a kicentizett gép. Részterhelésen a hőcserélő felületek "túlméretezetté" válnak ezért hatékonyabb lesz a hő átadás-átvétel. Ez így működik a kazánoknál is. Szerintem. 

Előzmény: Törölt nick (29305)
JAlakos Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29313

Sziasztok!

 

Az iszapszűrőt tisztítottam volna, de annyi víz folyt ki belőle, hogy inkább felfüggesztettem a mutatványt. RBM MG1 típus, a kazán felől (fentről) nincs elzáró csap. Hogy lehet ezt elzárni? Vagy úgy a normális, ha kiengedjük az összes vizet ami ki akar jönni? 

 

A másik kérdésem, hogy (nyilván rá is kellett tölteni vizet) utána a melegvíz használatakor is mintha levegős hangok jönnének. Kell ezzel valamit csinálni, vagy elmúlik magától?

(A fűtést még nem indítottam, ott tavaly ilyen feltöltés után kiengedtem a levegőt a radiátorokból)

sylvanus67 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29312

 ez annyi mint : 950 eft , de kerekítsd fel  1 millára.

 

....

 

így is került neki 850 eft -ba…

 

 

 

 

mért lett neki 850, a másiknak pedig 950, (ebben 350e a gáz)?

 

vagyis 850 a 600-zal szemben?

Előzmény: a tömeg az tömeg (29297)
halaloszto Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29311

Nem a kondibol, hanem a kombibol

Előzmény: Palási (29310)
Palási Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29310

  Azt írja az előttem szóló, hogy :

 

  " márpediglen abból / a kondisból / legjobb tudomásom szerint nincs 24 kW-nál kisebb, "

 

 másutt mások pedig hogy már csak kondiskazánt lehet    szabad beépíteni.

 

 

 ha ez a kettő igaz, akkor  érdemes  kis teljesítményű kazánokról beszélni   ?  

 Van egyáltalán a piacon  ilyen ,

 

 Ha igen akkor azt ,hogy szabad vagy sem  majd megoldom.

Előzmény: attila0325 (29309)
attila0325 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29309

Szia!

 

Igen, én is fordítva ülök a lovon, csak én ráadásul én még fejjel lefele :-) Megpróbálom kifejteni, mire is gondolok, és távol álljon tőlem, hogy bárkinek is nekiessek.

A legfőbb bajom, hogy nem sok megfelelően alacsony max. teljesítményű kondis kazán van a piacon, pláne olyan, ami valós 1:8, vagy 1:10 modulációt tud.

Számszerűsítsük a megfelelően alacsony maximum teljesítmény mondjuk 10-12 kW környékén, mert ennyi meg azért kell mondjuk egy indirekt HMV fűtéséhez. (Átfolyósban ugye felejtés az ekkora)

 

Mindegy milyen aránypárt írok ide, mert az mindig a kazán névleges teljesítményéhez van megadva. Pont ez volt nekem a legnagyobb problémám az aristonnal is.

Agyba-főbe reklámozzák az 1:10 modulációs kazánjaikat, csak pont az a kazán nem tudja ezt, aminél tényleg lenne is értelme, mint pl. a 12 kW-os.

Ariston Genus One 24, 1:10 modulációnál nekem azt jelenti, hogy 2.4 - 24 kW között képes szabályozni. Ez rendben is van, tegyük fel, hogy elhiszem, mert itt kijön a matek.

 

A Genus One 12 ezt nem tudja, mert nem csináltak egy új kazánt, hanem nemes egyszerűséggel a 24 kW-os maximum teljesítményét lekorlátozták 12 kW-nál, de nyilvánvalóan a minimummal

nem mentek sokkal lejjebb, mert ennek is vannak fizikai korlátai, így nem tudnak.

(Lángleszakadás, rozsdamentes acél hővezetési tulajdonságai, füstgáz kitoláshoz szükséges minimum ventilátor fordulatszám, stb.)

 

A minimum maradt 2.3 - 2.4 kW környékén, tehát máris 1:5 modulációról beszélünk, csak ez nem tesz jót a marketingnek, így ezt is 1:10 kategóriában reklámozzák. Mert kivétel nélkül, az összes áruház ezzel hirdeti.

Ezt kifogásoltam is az ariston ügyfélszolgálatnak, de óvatosan hárítanak. Megint oda jutunk, hogy a minimum teljesítmény a meghatározó, nem a modulációs arány.

 

Ha jól emlékszem, kombi kazánok kapcsán indult el az eszmefuttatás, márpediglen abból legjobb tudomásom szerint nincs 24 kW-nál kisebb, így ott az általad említett 1:3 vagy 1:4 moduláció esetén

ott vagyok, hogy a max hőigény esetén megy a legkisebb teljesítményen a kazán, a 6-8 kW környékén. Ha ehhez felteszek annyi hőleadót, ami minimum teljesítményen elviszi a kazánról a hőt, akkor

az sok lehet az épületben. Ekkora hőleadó felület esetén a termosztát hiába állítja le a kazánt, a hőleadók még akkora hőmennyiséget tolnak be az épületbe, hogy az túl sok lesz. Nem kicsit, nagyon.

Amennyiben félreértettelek, és ugyanarról beszélünk mindketten, akkor elnézésed kérem, de számomra nem derült ki, minek az 1:3 vagy 1:4 teljesítményét vesszük alapul, és ez nagyon nem mindegy.

 

Lehet PID szabályzós termosztátot használni a túlfűtés elkerülésére, de ugye akkor a kapcsolások száma mondjuk tízszerese lesz a klasszikus termosztátokhoz képest, lássuk be, ez hülyeség lenne.

Megint visszajutunk a minimum teljesítmény problémájához.

 

Szerintem egy gázkazánból sosem a nagy teljesítményt nehéz kivenni, hanem a kicsit. Megint ott vagyunk, hogy nem baj, ha "van benn egy kis tartalék", de tudjon böcsülettel lemodulálni, ha kell.

 

 

Ami a nagyobb teljesítményű, de szélesebb modulációs tartomány mellett szól, hogy ugyanazt a kazánt lényegesen szélesebb körben tudod használni, ergo több helyre el lehet adni, nagyobb a piaci részesedés,

így több a bevétel. És az sem feltétlenül baj, ha a kazán sem egy hulladék.

Előzmény: Törölt nick (29305)
lala1961 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29308

Üdv ! És mit kezd a kombi kazános a kis teljesítményű kazánnal ?Persze valószínű hogy megint bejön a kompromisszum a kicsit alacsonyabb hatásfokba ,de számottevő nem lehet mert akkor mindenki hazudik ,főleg akik hatásfokot méri !:)A hőleadókat sem tudod a végtelenségi növelni ,és aztán jön ebből hogy lassan hideg vízzel szeretnénk fűteni ,de ott meg a dT bukik az egész kondenzálás nélküli kondenzációs kazán !:) Már régebben csevegtünk hasonlóról ,és ott is az derült szerintem  ,hogy vagy kis puffert a nagy kazán mellé,vagy indirektet a kis kazán mellé és persze mindegyik mellé jól/túl méretezett hőleadókat !:)Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (29306)
a tömeg az tömeg Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29307

Azt hiszem ez az utolsó bekezdés   a ..74-ben sokak figyelmét elkerülte :

 

 

" szerintem a hatásfokot illetően és játszadozzunk a hőleadókkal azaz a radiátorokkal....amik teljesítményét úgy kell megválasztani hogy  a hőleadó rendszernek a kazán legkisebb teljesítményén képesnek kell lennie olyan alacsony hőmérsékleten leadni a kazán által a rendszerbe bevitt hőt, úgy hogy a kazán hatásfoka a lehető legjobb legyen. Azaz kisebb modulációs tartománnyal (3:1) is el lehet érni megfelelő hatásfokot, de nagyobb hőleadó felületek szükségesek, mint ennél nagyobb modulációs arány esetén. "

 

 Speciel én jónak tartom a mások által  néha leszólt mini dolgozatot.

 

 

 

 Amúgy a sok kapcsolgatás valóban rossz, de ha valakinek ilyen kazánja van mit tehet , telepítsen min. 800 eft ért egy újat ?

Előzmény: Törölt nick (29304)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.02 0 1 29306

Szerintem nem a minél jobb mudulációra kellene a gyártóknak törekedni,hanem a megfelelően kicsi maximális teljesítményű kazánokra 6-8-10 kwosokra. 

Előzmény: lala1961 (29299)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29305

T Attila0325.

 

Lehet ,hogy fordítva ülök a lovon de akkor Te is,mert gyakorlatilag ugyanarról beszélünk csak más szemszögből nézve. Igen jól írtad megfelelően alacsony minimum teljesítményű kazánt kell venni....igen....DEEE ugyanakkor megfelelően minimum ,maximális teljesítményű kazánt kell venni.Amíg Te 24kw,ban gondolkodsz és moduláltatod 1:8v1:10 arányban, addig én 12kw-ban gondolkodom 1:4 modulációval.....a végeredméány ugyanaz lesz 3kw minimális teljesítmény ,de mi a különbség ? Jobb hatásfok a kisebb moduláció javára, kevesebb gázfogyasztás, optimális működés.  

Ez olyan számomra mintha lenne egy 2400cm3 autó de csak 30-al mész vele városban ,míg van egy 1200 cm3 autó amivel szintén 30-al mész.Melyik az optimálisabb?

 

Előzmény: attila0325 (29287)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29304

T. D.Tibor Nem ,Nem  egészséges a ki be kapcsolgatás de pont ezért írtam az utolsó bekezdésben azt amit írtam... Ha ez történik amit írsz akkor nem megfelelő a höleadók méretezése.  

 

Az hogy a kazán ne játsza a ki -be kapcsolós játékot,NEM csak azon múlik hogy 1:8 v 1:10 re moduláltatom . 1:10 es modulációnál is ki-be fog kapcsolgatni a kazánod ha a hőleadód nem képes leadni a legkisebb teljesítményen a kazán által a rendszerbe bevitt hőt.

Előzmény: Törölt nick (29283)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.02 0 0 29303

T joevagyok68!

 

Igen a kapcsolgatás valóban nagyon rossz de pont ezért írtam azt amit az utolsó bekezdésben írtam---hogy így elkerülhető a kaocsolgatás 

Tehát NEM csak azzal kerülhető el az említett kapcsolgatás ,hogy nagy kazánt választunk( indokolatlanúl) nagy modulációval . 

 

Előzmény: joevagyok68 (29276)
BJaca Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29302

Kissé ironikus volt a megjegyzés, régen 10 000 kapcsolást szoktak megadni élettartamra egy szelepre, ma már fejlődött annyit a technika, hogy elérték az 5000-et. 7 hónap, az 210 nap, napi 10 kapcsolás 2100, tehát kétésfél szezon után megvan az 5000. A szomorú az egészben, hogy el is tudom képzelni, hogy nem bírnak sokkal többet.

Előzmény: Törölt nick (29298)
Vergilius top 100 Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29301

Speciális problémára speciális szakemberre van szükség.

 

Előzmény: pajaci (29290)
tsar! Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29300

Klotyó ventilátor kikapcsolás késleltető dejszen! 

Abból meg jól állok itthon. 

 

Előzmény: pajaci (29144)
lala1961 Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29299

Üdv!  Szerintem ez a "szakdolgozat" mellett elment az idő, törekedni kell/kéne a lehetőségeken belül a minél jobb modulációra, mert akkor hozza igazán az elönyöket (fogyasztás, kevés kapcsolás, stb.) Gondolom a kémény kérdés is ha megfelelő és nem extrém hosszú, akkor azt kell tudja kezelni a kazánnak, különben a gyári leírásokat nem tudná teljesíteni, amit gondolom milliószor visszamérték! :)

Előzmény: Törölt nick (29291)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29298

ez a szám honnan jön? és utána mi megy tönkre?

 

Előzmény: BJaca (29295)
a tömeg az tömeg Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29297

 Ja hogy te kérdezted  23 órája.

 A válaszok /mások által, általam kiegészítve / :

 

Megközelítőleg:

Leszerelés 20

tervező 30    35 -45

kémény 140 stimmel

Gáz 300     inkább gáz  + fűtésszerelés   legyen 350

Kazán 320  stimt

kéményseprő    40 eft

eph x  25 eft

gáz visszakötés 21

 

 ez annyi mint : 950 eft , de kerekítsd fel  1 millára.

 

 

Januárban leszerelt gázóra, papírok, ügyintézés

Tervező 1 hóhapig ül rajta, beadás 1 hó engedélyezés..

Júniusban talált kéményszerelő, 1-2 napi munka, + kémény ellenőrzésre van 15 munkanapjuk.

EPH-villany, ha van védőföld jó, ha nincs, akkor kell létesíteni. 1-2 nap munka.

Gázszerelő, ha találsz, 1-2 nap munka, 

ha minden papír megvan, beadás...itt tartunk mi is...

Remélem okt végére lesz már gáz és megy a kazán!

 

 Inkább cseréltesd ki az az  1 db folyó radiátort és így ment neki ennek a télnek... feltétele persze ,hogy kazán működjön.

 Aztán tavasszal a fűtésszezon után neki kezdhetsz a nagy munkának.

 Az egyik szomszéd most cseréltette ki a kazánját... kondenzációsra. A  40 éves vastagcsöves fűtésrendszer maradt,   így is került neki 850 eft -ba… igaz   3 nap alatt  .. most... mindent elintéztek neki a szerelők.

 A vegyes tüzeléssel mit kezdesz ??

 Remélhetőleg nem likvidálod  most így   a tél elején.

Előzmény: LT74 (29251)
pajaci Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29296

Mondom én, hogy puffer!

Előzmény: BJaca (29295)
BJaca Creative Commons License 2018.10.01 -1 0 29295

Mert a mai kazánok szelepei csak 5000 kapcsolást bírnak, ami ha 7 hónapot fűt, akkor napi 10 kapcsolásnál két év múlva tönkremegy :)

Előzmény: a tömeg az tömeg (29294)
a tömeg az tömeg Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29294

Mondjad hol van az előírva , hogy egy kazánnak a 24 órából 24 órát kell mennie. ?

 

 

 

    

"Ha nekem valaki egy 1:3 modulációs tartománnyal rendelkező, 24 kW-os kazánt akarna feltenni, kérdés nélkül eltörném a kezét..."  

 Érdekes.

 Nekem kb. 25 éve szintén 24 kW-os kazánt akart feltenni... pontosítok, a gáztervre ráírni egy tervező. 

 Még szerencse , hogy időben kiderült. Kéztörés ugyan nem merült fel , de feszült vagy inkább érdekes volt a helyzet, amikor mondom, hogy a terven sajnos egy C12 -nek kell szerepelnie.

 Pillanatra megfagyott a levegő. a tervező mondta, hogy aláírat velem valamit, mondom semmi aláírás nem lesz.

 Két okból : a cirkó már vagy 4 hónapja a kamrában várta  az üzembelépése nagy napját.

 

 Az a ház amit fűtenie kell majd nem igényel több fűtési teljesítményt mint 10 kW. Azt is az év ,  a  a tél töredékében, akkor amikor  minusz 15 fok van. Korábba kimértem... mivel , 10 évig villanykályhákkal fűtöttem. Az év nagy részében   4  -6 kw bőven elég sőt még sok is.

 Tény hogy a Fég cirkók nem modulálnak, sőt alacsony teljesítményre is nehéz beállítani. A mostani cirkóm úgy 8 kW -ra van beállítva.

 Nem lett  kéztörés sőt kenyértörésre se került sor, mivel szépen ráírta a tervre, hogy C12 és nem C24.

 A tervező feladat  egy egyszerű gázterv készítése volt  és nem a ház fűtési rendszerének a megtervezése.

 Tény hogy a modern kazánok modulálnak, de anélkül is lehet szabályozni egy rendszert.

 

Előzmény: attila0325 (29287)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29293

mért kell szellőztetni? mért fűt túl?

Előzmény: attila0325 (29287)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29292

kell hidróváltó

Előzmény: Törölt nick (29279)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29291

sajnos nem tudod állítani  :(

amit írtál nagyon jó! preciz. tetszik !

szakdolgozat

Előzmény: Törölt nick (29274)
pajaci Creative Commons License 2018.10.01 0 3 29290

Mi lett volna, ha egyből felteszed a krédést?

Előzmény: Vergilius top 100 (29289)
Vergilius top 100 Creative Commons License 2018.10.01 -1 0 29289

Sziasztok! 

Van-e itt olyan szaki aki ismeri a Vaillant eco TEC plus kondenzációs falikazán működését és már javított is ilyet.  

Ha van akkor feltennék egy kérdést. Előre is köszönöm.

DaeMonS Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29288

Megközelítőleg:

Leszerelés 20

tervező 30

kémény 140

Gáz 300

Kazán 320

kéményseprő x

eph x

gáz visszakötés 21

 

Előzmény: LT74 (29282)
attila0325 Creative Commons License 2018.10.01 -1 1 29287

Szerintem picit fordítva ülsz a lovon. Az elméletedet értem, de nem értek vele egyet.

Adott egy épület, aminek van egy X hőigénye. Átmeneti időben ez a hőigény nem sok. Ha annyi hőleadót teszel, hogy folyamatos legyen a kazán üzeme minimum teljesítményen,

ott a komfortot dobtad is a kukába, mert olyan szinten túlfűtöd a helyiségeket, hogy kénytelen leszel szellőztetéssel ablaknyitással orvosolni a dolgot.

 

Ezt szerintem visszafele illenék csinálni, hogy a ház hőigényéhez méretezed a fűtésrendszert, majd ehhez választasz egy megfelelően alacsony minimum teljesítménnyel rendelkező kazánt.

Lehet, hogy a minimum teljesítménnyel az életben nem lehet lemenni a katalógusban megadott 1.2 kW-ra (Baxi luna platinum 1.12), mert van füstgázelvezetés egyéb, de szerintem

törekedni kell rá.

 

Nálam a 30 cm Ytong-ra 20 cm grafitos EPS kerül, a 27 cm vastag monolit födémre pedig 30-35 cm fújt cellulóz, 92 mm-es 3 rétegű fa nyílászárók (Uw(0,71) és adott a hővisszanyerős szellőztetőrendszer.

Ha nekem valaki egy 1:3 modulációs tartománnyal rendelkező, 24 kW-os kazánt akarna feltenni, kérdés nélkül eltörném a kezét...

 

Nem a semmiért modulálnak le a kazánok. Számított hőigény a fent vázolt épületre -15 C° külső hőmérséklet esetén, a pincerész fűtésével együtt 8.9 kW.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a csúcs hőigény jelentkezésekor menne a kazánom közel minimum teljesítményen? Na ne már...

Előzmény: Törölt nick (29274)
spee981 Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29286

Az egyetlen előnye lenne ezeknek ha csak úgy feldobják a telepítéskor az a max 1-2% hatásfoknövekedés ami elérhető velük. Ha figyelembe vesszük az anyagárat, a gyári érzékelő árat és amit elkér a szerelő a kábelezésért, fúrás-faragásért pluszban, kijön hogy utólag nincs is értelme feltetetni. Csak ha magadnak csinálod, és nem gyári érzékelőt veszel, hanem kazánfüggően egy megfelelő értékű NTC-t dobozzal összesen max 500Ftért.

 

Ezen a baxi-westen elektronikán amilyen felteszem a te kazánodban is van, nem lehet talppontot állítani. Csak minimumot és egy meredekséget. Pl minimum 35 fokkal fűthet, mert a radiátorok mérete az alatt már nem bírja elvonni a kazán minimális teljesítményét. Ha meredek karakterisztikát állítasz, akkor már 10 foknál a minimum fölött lesz, de ha elég egy lapos karakterisztika, akkor lehet hogy 0 fokig fixen 35 fokkal fűt, és csak az alatt kezd emelni rajta. Ez a ház szigeteltségétől függ. A minimális fűtésvíz hőmérséklet a szerelői menüben van, szóval a gyári beüzemelővel is konzílium kellene (hivatalosan).

 

Padlófűtés kapcsán csak tippelni tudok, mégpedig azt hogy egyáltalán nincs értelme ezzel foglalkozni, mivel eleve alacsony a visszatérő akármit csinálsz, és azon sokat csökkenteni arányaiban már nem tud ha -10 és +10 között pár fokkal csökken az előremenő. De lehet hogy tévedek, és pont az hiz kemény százalékokat hogy 30 fok helyett 28-ra lemegy enyhe időben a visszatérő a padlóból.

Előzmény: vampywiz17 (29284)
zöldeskékeks Creative Commons License 2018.10.01 0 0 29285

"Igaz nekem "pár centi" cső van oldalfalon kivezetve (engedéllyel)."  

 

 Az 1-2 % kivételhez tartozhatsz.  Inkább az  1 %.

 

Előzmény: Törölt nick (29283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!