Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert kezdek teljesen belezavarodni az árajánlatokba. Egy 68 nm-es panellakás nyílászáróit szeretném kicseréltetni. Először is az lenne a kérdésem, hogy 5 vagy 6 légkamrásra érdemes cseréltetni az ablakokat? Kaptam mindkettőre árajánlatot, de már nem látom át sajnos. Illetve, hogy melyik gyártót érdemesebb választani? Grewin (erről korábban nem hallottam még soha)/Fenstherm-Veka/Premier-Kömmerling/Aluplast Ideal-Maco/Salamander-Roto. Remélem jól értelmeztem és jól írtam. Nézzétek el nekem, de nem nagyon van tapasztalatom benne. :) Összesen 4 helységben lenne csere, 2 db 150x150-es lenne, ezt tokosztottnak gondoltam, illetve lenne egy 260x240-es erkélyajtós felület, valamint egy 330x150-es felület. Az utóbbit nem tudom eldönteni, hogy érdemes leginkább megosztani. 3 db egyforma méretre, 2 db tokosztottra, vagy maradjon a mostani verzió, ami középen nagyobb, két szélén kisebb ablakot jelent? Ezek már elvileg résszellőzővel ellátott ablakok, de mennyira ajánlott (ha egyáltalán valóban ajánlott), hogy intelligens szellőző is legyen beépítve? Ha valóban kell, akkor minden helységben kell belőle 1 db ablakba?
Lenne még jó néhány kérdésem, de egyelőre nem zúdítanám rátok. ;) Talán még annyit jó lenne tudni, hogy hozzávetőlegesen milyen árral kalkuláljak? Van árajánlatom a 320ezertől egészen a kb. 800ezerig. :) Ezek csak ablakra ajánlatok. Első körben megvárnám, hogy mi lenne az ablak végső ára, csak utána gondolkodnék kövezkező lépésben redőnyben. A gyanúsan olcsótól tartani kell szerintetek? Előre is köszönöm a segítséget!
A távtartón manapság már nem minden üvegyártó tünteti fel az üveg adatait, arra ott van a ragasztott cetli az üveglapon. Magyaron magyarul, lengyelen lengyelül, ha csak az aljas kereskedő ki nem cseréli, hamisítja azt is.
A tokon lévő védőfólián van rajt a gyártó és profil neve, általában.
Vannak profilgyártók, akik a profilra is bizonyos helyekre ráírják adataikat.
Köszi a választ. Az ablaküveg között lévő távolsagtartón lévő adatokon kívül az ablak egyéb részén nincs jelölve például a gyártó vagy a profil márkája, fajtája?
Üdvözlet mindkinek. Újabb kérdés vetődött fel bennem, bár lehet, hogy butaságot fogok kérdezni. Hogyan lehet megkülönböztetni a nyílászárókat? Gondolok olyanra, hogy van-e valamilyen jelölés például egy ablakon ami megmutatja, hogy azt ki gyártotta és mit tud. Azért kérdezem, mert ha kiválasztok egy ablakot honnan tudom, hogy ugyanazt azt az ablakot fogom is megkapni. Köszi előre is.
Megjelölöd , melyik lyukba menne a csavar, kapható egy gyurma szerű anyag amit oda belenyomsz és abba amíg puha belenyomod a tiplit, majd kötés után megcsavarozod.
Ha rendesen befordul majd a hőszigetelésed, vágj a tok alá a tok szélességétől picit szélesebb Ytong -ot és azt habarcsozd abba a vonalba ahol az ablak lesz, abba bele tudod csavarozni és arra rá tudsz fordulni a hőszigeteléssel rendesen.
Én alul PUR habbal kinyomnám, az betüremkedik a tégla lyukaiba és sose lesz vele bajod, kapaszkodik rendesen.
Lehet....., de ez esetben nem fúrom ki a tokot előre.
Amikor oldalra becsavaroztad az ablakot és ügyesen célzol fúróval akkor tudsz lefelé is a téglafal vastagabb falába csavarozni.
Ha bizonytalan vagy, akkor Hiltiszalagozd meg, vagy egyébb módon rögzítsd.
Ha szigetelés lesz az ablak alatt, akkor az szívás, de öntsd ki híg malterral a lyukakat amennyire csak lehet, vagy alulra kisméretű akármilyen táglát tegyél. Cél, hogy a csavar fogjon benne.
Azért gondold át még párszor, mert jobb lenne szakit fogadnod....Nagyon sok mindenre kell figyelni, amit itt még nem irtunk le. Minden a helyszínen dől el...ráadásul nem az egyszerűbb beépítési formula lesz nálad.
Konkrétan: teraszbeépítés lesz. Fedett terasz helyén lesz egy szoba meg egy előszoba, közlekedő, folyosó, kinek mi.
Adott ablakméret elképzelés volt (120 x 150, kétszárnyú, bukó-nyíló, később redőny). Körülnéztünk, 40-70ezer között ajánlottak ablakot újonnan. Sok volt, vettem Vaterán egy közel akkorát (133 x 160), ami építkezésből kimaradt és ki is hozták nekem, mivel a Marutimba nem fért volna bele. Ezt megúsztam 30ezerből. Mivel a távlati tervekben szerepel a redőnyözés, ezért keresek toktoldót. Mivel láttam mekkora belülről egy 3 cm toldó, én azt keveslem egy gurtninak, ezért keresek 5 cm-es toldót.
Leegyszerűsítve: alá kell falaznom egy tetőnek és be kell tennem egy ablakot és egy fa belső ajtót, de azzal nem hiszem, hogy problémám lesz. Lesz új bejárati ajtó is, de azt beépítéssel együtt veszem, mert az már macerás (acél biztonsági ajtó, lesz vagy 100 kg).
"A téglákban több kamrafalat fúrsz át, mire a megfelelő hosszt eléred."
Oldalt igen, ez világos, de alul? A kamrák függőlegesen állnak, nem lehet fúrni, mert nincs hova, hiszen egy csomó üreg van csak. Ez az utolsó probléma, erre nem tudom még a megoldást.
Ezen a címen a Profialis van, nekik már írtam, mint említettem. Ez a kör lefutva. Mellesleg nagyker, forgalmazó, nem szerelő cég. Egy darab toktoldó miatt szeritem elküldenének a halál nemző szervére, és igazából meg is tették.
Tokrögzítő vasalat, vagy szerelő fül, vagy kramli...
Bárhol használhatod, ahol a falazat engedi a stabil rögzítést vele, de neked mint laikusnak nem ajánlom, hogy az egész szerkezetet azzal rögzítsd. Kicsit macerás így elsőre vele a munka.
A Porotherm szerkezetű téglákba 6-os hosszúszárú kőfúróval szoktam furatot készíteni, előfúrni a csavarnak a téglába. Megfelelő hosszúságú csavart kell alkalmazni ( 132, 152, 182) és abban biztosan köt a csavar.
A téglákban több kamrafalat fúrsz át, mire a megfelelő hosszt eléred.
Először kifúrod a tokot 35-40 cm.-ként, beállítod a helyére, köszöb ablaknál a tok vizszinzben, a falsíktól való távolságot kiméred, függőlegesbe állítod a tokot, majd a tokon keresztül fúrsz bele a téglába.( Persze leírni könnyebb mint megcsinálni...)
Óva intelek a nagy ütvefúrók használatától téglába, mert szétüti a tégla belső szerkezetét, ott a csavar csak lötyögni fog.
OBI áruházban lehet kapni jó minőségű 6-os hosszúszárú kőfúrót, azzal és kisgéppel dolgozz.
wymar hu nálam nem működik, "a kiszolgáló nem található". Azért köszönöm, erre tényleg nem gondoltam. De úgy tudom, összeálltak két másik céggel, és abból lett a Profialis, akiket már kérdeztem, megadták egy érdi cég emailcímét, akik két hete nem válaszolnak.
És itt lépett a képbe ez a fórum, ahol felteszem a hülye kérdéseimet.
Köszönöm a bíztató szavakat és a segítséget, de ez nem önbizalom és tettvágy, hanem kényszer és kíváncsiság. (Elég sok mindent szereltem már, hogy ne ijedjek meg egy szerelési jellegű feladattól.)
Láttam olyat, hogy "tokrögzítő vasalat". Azt mikor, vagy hova használják? Ytong, és hasonlókhoz?
Téglafal (Porotherm 38HS), ablaknyílás. Ha hagyományosan rakom a téglákat, a "sejtszerkezetük" (az üregeik) mind függőlegesen állnak. Hogy teszed be ide az ablakot, hiszen nem homogén tér van, amit bárhol megfúrhatsz, hanem függőleges nyílások, amik nagyobbak, mint egy fúrni kívánt furat? Vagy nem ez a járható út? Téglákat fektetve már javul a helyzet a fúrás terén, viszont nem hiszem, hogy szabályos. Láttam kávatáglát, de azt nem vettem, az lenne a megoldás?
Aki ablakot épít be, sokkal többet látta már ablak helyét, mint pl. én, ezért kérdezem, bár tudom, hogy ez már kőműves feladat, nem kapcsolódik szorosan ide.
És persze, még mindig érdekelne, honnan juthatnék 6cm-es profilhoz való 5 cm-es toktoldóhoz, 160 cm hosszban (lehetőleg Csepelen, vagy Pesterzsébeten).
Ez az összes problémám, ez ügyben. Köszönöm a segítséget.
"Fújd ki habbal, várj 1-2 órát, akaszd fel a szárnyat..."
Ez az a lépés amivel nem értek egyet...
A rosszul beépített szerkezetet, amelyet imbuszkulccsal és egyéb ablakos praktikákkal nem lehet beállítani, vissza kell bontani, újra beállítani, vagyis kezdhetsz mindent előlről.
Viszont, ha purhabozás előtt felakasztod a szárnyat, beállítod a nyílórészeket, akkor még a rossz beépítést korrigálod felesleges bontás nélkül.
És itt jön az ablakos "praktika"....Ha felakasztod a szárnyat, beállítod ha kell, majd bezárod a szerkezetet, kifújod purhabbal, akkor az a szerkezet úgy abban az állapotában rögzül a helyén, miután megszáradt a purhab.
Később legfeljebbb utánállítást kell rajta elvégezni.
A rossz ékelés deformálja a szerkezetet. Az ékelés helyett találta ki a Berner a rögzítő, felfújható párnákat. Gyönyörűen lehet vele dolgozni.
Hálásan köszönöm. Erre voltam kiváncsi. Nehéz lett volna első kérdésemre ezt írni? Komolyan köszönöm, ezzel már elég sokat segítettél. Minden jót neked.
132 mm-es, torxfejű tokrögzítő csavart. 6,5 mm-es fúróval fúrd át a tokot. vedd ki a régi szerkezetet, tedd be a helyére az újat. Az előre megfúrt tokot állítsd vízbe-függőbe, ékeld meg véglegesen vagy faékekkel, vagy műa. ékekkel és fúrd be a falba a torx-csavart úgy, hogy a csavar feje kilátszon a tok belső részén. Fújd ki habbal, várj 1-2 órát, akaszd fel a szárnyat és egy 4-es imbusszal állítsd be a szárnyat a végleges állásába.csavarozd fel csillagcsavarhúzóval a kilincset, vágd le a profil alól kilógó, megszilárdult habot, állítsd helyre a falkávát spaklival és 6-30-as Rigipssel.
Púrhabba ágyazva állítsd be a könyöklőt (2-3%-os lejtése legyen a szoba felé), tedd rá szilóval ragasztva a végzárókat, majd a tok és a könyöklő találkozásánál Cosmofennel töltsd ki a hézagot.
Köszönöm a válaszod. Azt írod: "...egy ablak beepitese nem olyan dolog, amit elsore, hiba nelkul fog egy nullkilometeres ember megcsinalni. Nekem is van venam dolgokhoz, de eszembe sem jutott a beepitest magam csinalni."