Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t. tomi Creative Commons License 2012.07.20 0 0 19051

Helló mindenkinek!

 

Azon boldog emberek egyike vagyok akik elsőként láthatták, és hallhatták, az első "angol import" Dutrát!

Majd teszünk fel több képet, de úgy gondolom, hogy az első mindenképp a boldog tulajdonossal kell hogy legyen!

 

 

Aki nem ismerné a tulajt! Lévai Sanyi barátunk "multi gépgyűjtő" a nagy guriga mellett. 

stihl guru Creative Commons License 2012.07.20 0 0 19050

Üdv,Dutrások!Az első hajtás nélküli kis Dutra átépithető egy donorgép felhasználásával UE-28 traktorrá?Érdemes lenne belefogni,vagy teljesen más a két gép?

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.07.20 0 0 19049

Nem lep meg! NWO= New World Order /=Új Világrend/

*A torontói jegyzőkönyvek*****

Serge Monast 1995-ben publikálja "A torontói jegyzőkönyvek" (Les Protocoles
de Toronto) c. dokumentumot. A szerző szerint a jegyzőkönyvek 1967 nyarán
születtek, amikor a NWO eszméjének akkori irányítói a kanadai nagyvárosban
gyűltek össze azzal a céllal, hogy kidolgozzák a következő 50 évre szóló
stratégiájukat. Miután elolvastátok a kivonatokat, mindenki eldöntheti,
hogy az elmúlt 45 évben vajon mennyi (és hogyan) valósult meg ebből.

A jegyzőkönyvekben lefektetett alapelveket a könnyebb áttekinthetőség
kedvéért 15 pontba szedtem és egy hangyányit megszerkesztettem, de
mindenkit biztosítok arról, hogy semmiféle érdemi változást nem eszközöltem
azokhoz a francia nyelvű eredeti(?) változatokhoz képest, amelyekből
dolgoztam.

1. Erősíteni kell a "Szórakozás Társadalmát" (Société des Loisirs), amely
már eddig is hatalmas szolgálatokat tett nekünk. Az elsődleges ösztönök
által diktált egyéni elvárások minél rövidebb időn belüli kielégítése
gyenge, befolyásolható és manipulálható generációkat eredményez. Ennek
érdekében fel kell használnunk az audiovizuális technológia valamennyi
vívmányát, s az egyéneket (kiemelten az ifjúságot) ezen keresztül
individualista életszemléletre kell nevelni, mert a jövő emberének ilyennek
kell lennie. Egy önző embernek nincsenek eszméi, nincsenek álmai, sem pedig
belső tartása.

2. Bátorítani kell az ökológiai szemléletű anarchizmus elterjedését,
kiemelten az egyetemi, főiskolai hallgatók körében, hiszen ők a
nemzetállamok ellenségei. Az úgynevezett környezetvédelmi és zöld
gondolkodás természetes (de csak taktikai) szövetségesünk mindaddig, amíg a
fennálló nemzetállami rendet támadja.

3. Az általunk befolyásolt ifjúság lelki szegénységét egy hamis és
virtuális, tudománynak tűnő technológiai masszával kell ellensúlyoznunk.
Ennek a legmegfelelőbb terepe az oktatási rendszer, ahol a klasszikus humán
műveltséget helyettesítenünk kell egyfajta műszaki, pragmatikus
szemléletmóddal.

4. Szorgalmaznunk kell a nemzetközi szabad-kereskedelmet; le kell bontanunk
a gazdasági és politikai határokat, meg kell szüntetnünk a külkereskedelmet
sújtó adókat, mert ezáltal a nemzetállamok elveszítik egyik legerősebb
fegyverüket. A nemzeti és hazafias érzések egyre nevetségesebbé válnak, ami
elősegíti a globalizációt. A korlátok nélküli szabad-kereskedelem elősegíti
a munkanélküliség növekedését, a gyengébb nemzetállamok versenyképességének
elvesztését, a hagyományos nemzetgazdasági ágazatok végzetes lemerülését és
piacvesztését.

5. Embereink, szimpatizánsaink által az elsők között elfoglalandó területek
a nemzetállamok külügyminisztériumai, a bevándorlási hivatalok és a
nemzetközi szervezetek migrációs ügynökségei. Feladatuk az, hogy minél
tágabbra nyissák a fejlett államok kapuit a harmadik világból (elsősorban
Afrikából és Ázsiából) érkező migránsok előtt, hiszen így jelentősen
növekszik a befogadók és a bevándorlók közötti feszültség. A sajtó
manipulálásával, a közvélemény általunk kívánatosnak tartott irányba
történő befolyásolásával - érde- keinknek megfelelő módon - mindig olyan
híreket terjesztünk, amelyek mindig a megfelelő lökést adják a tömegeknek.
A harmadik világban fegyveres konfliktusokat és háborúkat gerjesztünk, mert
ezek hatására az onnan kivándorolni, menekülni szándékozók hullámokban
érkeznek majd a Nyugat kapuihoz.

6. A nyugati világban működő nagyvállalatok termelőegységeit lassanként át
kell helyezni azokba az államokba, amelyek még hisznek a piacgazdaság
mindenhatóságában s devizaéhségük elnyomja a legelemibb óvintézkedéseket
is: a kelet-európai és mediterrán országok, Dél-Amerika. A multik
természetesen csak addig fognak ottmaradni, amíg a munkaerőt valóban
rabszolgaáron tudják nyújtani; amint szükséges (s amint a politikai
változások lehetővé teszik), tovább kell vonulni még keletebbre: a
Szovjetunió, Kína és a többi ázsiai országba. A befogadó államokat rá kell
bírni, hogy kölcsönöket vegyenek fel a nemzetközi pénzintézetektől
(elsődlegesen az IMF-től és a Világbanktól, amelyek gyakorlatilag a mi
tulajdonunkban vannak). Ha húzódoznának a kölcsönfelvételtől, meg kell
ingatni a gazdaságukat, válságot kell előidézni, s bele kell zavarni őket
egy adósságspirálba, majd - közvetett módon - kényszeríteni kell őket, hogy
válságköltségvetésből válságköltségvetésbe bukdácsoljanak.

7. Létrehozzuk a globális gazdaságot (Économie Globale), amely fölött sem a
nemzetállamok, sem a szakszervezetek nem tudnak semmiféle kontrollt
gyakorolni. A globális gazdaság előbb-utóbb létrehozza a saját (ugyancsak
globális) politikáját, s ennek következtében szükségessé válik a politikai
rendszerek globális újjászervezése, melynek bölcsőjénél mi fogunk
bábáskodni.

8. A globális gazdaság másik következménye a globális tömegkultúra, melybe
- óvatosan és kiegyensúlyozott módon - bele kell tenni minden vallásból,
minden nemzeti kultúrából és minden hagyományból, szokásból és tudományból
egy kicsit - hogy mindenki elégedett legyen. Az írott és elektronikus
médiumokon keresztül sulykolni fogjuk az uniformizált (és általunk előírt)
ízlést kialakító reklámokat.

9. Bátorítani kell (főként az ENSZ és a NATO égisze alatt) a békefenntartó
és béketeremtő katonai műveleteket, amelyeknek - a lehetőségekhez képest -
humanitárius akcióknak kell tűnniük a közvélemény előtt (lásd még a média
szerepe!). Ezek a fegyveresek valójában azt a célt szolgálják, hogy a két
szervezet vezetésében elhelyezett embereink mindig rajta tartsák a szemüket
a világ forrongó pontjain, s befolyásolhassák az ottani eseményeket. A
békeműveletek helyét pedig lassan majd átveszik a reagáló erők, később
pedig már az egyszerű megelőzés is okot szolgáltathat fegyveres
beavatkozásainkhoz, a világ bármelyik országában. Mindehhez szükséges az
ENSZ és a többi nemzetközi katonai szervezet alapszabályainak lassú
átalakítása, hogy előbb-utóbb (a már létező nemzetközi katonai erőn kívül)
rendelkezésre álljanak nemzetközi rendőri és csendőri erők is.

10. Az egyént egyre kiszolgáltatottabbá kell tenni, s igaz ez a gazdasági,
az ideológiai és az érzelmi összetevőre is. Emelni kell a
nyugdíjkorhatárokat, egyre bizonytalanabbá kell tenni a munkahelyeket
(tudatosítani kell például a munkavállalóban, hogy bármikor elbocsátható),
a fizetések vásárlóerejét fokozatosan csökkenteni kell (például
mesterségesen gerjesztett infláció segítségével), ugyanakkor biztosítani
kell az egyéni agymosás lehetőségét (primitív tévéműsorok, manipulált
oktatás, irányított sajtó, fogyasztás-centrikus társadalom, stb.). Érdemes
megfontolni olyan - nagy visszhangot és felháborodást kiváltó -
bűncselekmények elkövetésének elősegítését, amelyek hatására az egyén maga
kiált nagyobb biztonság és erőteljesebb rendőri vagy titkosszolgálati
jelenlét után.

11. A nemzetállamokat minden eszközzel meg kell akadályozni abban, hogy
gazdasági területeiket önállóan korszerűsítsék; különös figyelmet
érdemelnek ilyen szempontból az energia- és pénzügyi szektor, a
mezőgazdaság, valamint az új technológiák. Ezek azok a neuralgikus pontok,
amelyeket ki kell vonni a nemzeti felügyelet alól, és soron kívül globális
ellenőrzés alá kell helyeznünk.

12. Ahol lehet, az emberi munkaerőt gépekkel, robotokkal és - lehetőség
szerint, a technológiai fejlődés függvényében - számítógépekkel kell
helyettesíteni.

13. Egyre több olyan adatbázist kell létrehozni, amelyek - változatos
módon, a technológiai fejlődés függvényében - egyre több információt
tárolnak az egyénekről. Ezeknek a nyilvántartásoknak szükség esetén
összekapcsolhatóknak kell lenniük, s fenntartásuk, valamint ellenőrzésük
nemzetközi szervezetek joghatósága alá kell essen. Ezek szükségességét
bűnmegelőzési és bűnüldözési céllal kell magyarázni a tömegeknek. Mindezen
lépésekkel párhuzamosan a lehető legjobban szigorítani kell a lőfegyverek
egyének általi birtoklásának jogi feltételeit.

14. A velünk szembehelyezkedő nemzetállamokat meg kell büntetni: pénzügyi
és gazdasági módszerekkel, ideológiai ellehetetlenítéssel, s végső esetben
olyan extrém módszerekkel, mint az elektromágneses fegyverekkel kiváltott
(és irányított) földrengések, éghajlat- és időjárás-változtatások, a
férfiak és nők termékenységének csökkentése (akár teljes vagy részleges
sterilizáció), stb.

15. Azokat az egyéneket, akik nem állnak be a sorba, s tetteikkel vagy
szavaikkal veszélyeztetik az Új Világrend kialakítását, el kell
lehetetleníteni, meg kell bélyegezni, nevetségessé kell tenni; végső
esetben fizikailag is meg kell semmisíteni.

Eddig tartott a jegyzőkönyvek tartalmának kivonatos ismertetése. Serge
Monast 1996 decemberében hirtelen elhunyt, s lakásából, illetve irodájából
dokumentumok százai tűntek el a halálát követően. 1997 januárjában két
egykori munkatársai is életét veszti: egyikük autóbalesetben, a másik pedig
(egy újságíró-gyakornok) állítólag részegen kiesik egy toronyépület
huszadik emeletének egyik ablakából. Serge halála előtt ('96 novemberében)
egy tévéműsorban azt ígérte, hogy a jegyzőkönyvekről, valamint további
exkluzivitásokról részletekkel fog szolgálni, de hirtelen halála ebben
megakadályozta.

A jegyzőkönyvekhez kapcsolódó elméletekről a Konteóblogon lehet bővebben
olvasni. A benne leírt dolgok azonban biztosan elindítanak néhány
gondolatot minden olvasóban. Teljesen mindegy, hogy a jegyzőkönyvek milyen
körülmények között keletkeztek, ki írta és miért, az hamisítvány vagy
eredeti... stb. Csak meg kell nézni mi valósult meg a jegyzőkönyvben
leírtakból, és elgondolkodni a jövőnkről...

Forrás: www.konteo.blogrepublik.eu********
************

 

 

p21-feri-tb2 Creative Commons License 2012.07.20 0 0 19048

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.07.20 0 0 19047

Teljes nagyjavításon esett át a hidraulika. Minden alkatrésze felújításra került, egyedül a vezérlőtömböt cseréltem egy másikra, mert a sajátja teljesen kaki, a vezérlőtolattyú is szorult a tömbben mert el volt görbülve. Szemrevételezés alapján nagyon jónak tűnt a beépített vez. tömb, megfelelő illesztésű tolattyú, levegővel kipróbálva nyit- zár stb. Nyilván valamit nagyon nem jól csináltam, pl: valami összekapcsolást nem jól vitelezhettem ki, úgyhogy én nem alkatrészhibára gyanakszom, hanem elsősorban magamra. Van egy tartalék hidrotömböm kompletten, egyik haveromtól vettem, az jól működött, le fogom venni a hátulját mindkettőnek és összehasonlítom a rudazatok-karok állását stb. talán kiderül a turpisság. Egy bizonytalanság van bennem az összeszerelést illetően. A Javítási utasítás -ban szerepel egy "alsó végállás" kifejezés ami a dugattyú egyik véghelyzetét jelenti de nem teszem a nyakam a tőkére, hogy az amit jelenteni akar, egyezik azzal amit ez sugall. Lehetséges lenne, hogy esetleg az mégiscsak a mási álls lesz?

Előzmény: pléhúsz (19033)
Ranga67 Creative Commons License 2012.07.20 0 0 19046

Kösz fiúk, hogy megerősítettétek sejtésemet, hogy kuka a hajtókar.  Megpróbálok a közelben szerezni, ha nem sikerül, akkor Joebatyo lehet, hogy segítségedet kérem...a költségeket természetesen állom és nem kívánom ingyen a hajtókart sem. Mégegyszer köszönöm a hozzászólásokat!

Előzmény: joebatyo (19039)
szabosti Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19045

az 50 MTZ (bukócsöves) és a 1021(???) MTZ közt készült gépeknek 820.920,stb   ugyan az a hajtáslánca (tudomásom szerint).ha jól tudom 2x-en túlméretezve van az 50 MTZ váltója.

soman81 Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19044

Nem vagyok gépészmérnök, de azt tudom, hogy a hajtáslánc minden eleme, úgy van megtervezve,hogy az ott előforduló maximális erőhatás valahányszorosát 1,5-2x esét elviselje. Tehát elvileg ha valaki egykerekezni akar a 250-es ETZ-vel azt elvileg ki kell bírnia, gyakorlatban tudjuk, hogy nem mindig így van. Van a hajtásláncnak egy gyengébben hagyott eleme, ami jó esetben gépeknél a kuplung, és túlerőltetésnél az ereszt. Kevésbé szerencsés esetben a váltóban van a gyenge pont. A szerkezeti elemeket általában nem egy mérnők méretezi, többen raknak össze egy gépet, így kissé mindenki a saját elképzelése alapján csinálja meg a terveket. 

Szumma: ha meglenne a tervdokumentáció akkor abból kiderülne, hogy mekkora erőátvitelre van tervezve valójában a hajtáslánc.

Előzmény: joebatyo (19035)
Öregdömperes Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19043

Meg elöztél a válaszal.Ez a legjobb meg oldás.

Előzmény: dutráslaci (19041)
dutráslaci Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19042

200Le-s Csepel motor az csak 1db. van: a mesébe!

Az enyém 112-es meg turbós meg 2150-et forog,de meg sem közelíti az MX-150 et ami 150 Le-s.

Előzmény: joebatyo (19025)
dutráslaci Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19041

Persze! Egyengesd ki, vékonyan olajozd le,utána jobb kézzel bal váll felett hajítsd el jó messzire,és ne nézz utána,hogy hol esik le! (ha nem akarod hogy kiönyököljön tőle a motorod)

Előzmény: Ranga67 (19037)
Gergő731 Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19040

Szia! Megnéztem a morzsolót hofherr csak annyi hogy rá van téve egy villanymotor. Nem tudom így jó lesz e?

 

Előzmény: joebatyo (18939)
joebatyo Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19039

Most nézem hogy borsodi vagy.

Már írtam valakinek, akinek lehet hogy van elfekvöben.

Ha nem lenne, tud valaki Borsodból ennek az úriembernek segíteni?

Én adnék szivesen, de többe kerül ha eljön v elküldöm,

mint egy használt hajtókar.

Elöre is köszönettel.

Előzmény: Ranga67 (19037)
joebatyo Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19038

Én azt mondom, ne egyengesd, az már nem lesz úgysem jó.

Hajtókart a legegyszerübb szerezni.

Adok én egyet, van nekem "pár darab" tartalékban.

Merre is laksz?

Előzmény: Ranga67 (19037)
Ranga67 Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19037

Újabb fejlemény, hogy nem csak görbülve van a hajtókar, hanem tekeredve is, ezért van az, hogy lefelé jövet, illetve felfelé menet szorul a dugattyú és a csapágy.

TUD VALAKI TANÁCSOT ADNI? LEHET EGYENGETNI A HAJTÓKART? ÉRDEMES?

Előzmény: Ranga67 (19006)
farmerfülke Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19036

Üdv.: Hotib a képek megérkeztek köszönöm szépen ;-)

Előzmény: hotib (19013)
joebatyo Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19035

Mivel azt azért tudjuk, hogy a D4K-B nem csak Csepel motorral lett szerelve, így a

mérnök urak bizonyára úgy is tervezték, hogy simán kibírja pl. a 130 LE Perkinst is.

És arra lenne a +30% ?

Én is láttam olyat, amiben 180-as Rába motor duruzsolt.

Bartos Attiláéban is 170 lovas Steyr motor.

Szerintem annyi lenne a lényeg, hogy ha több a paci, ne hajtsuk azért túl.

A Csepel motor sokak szerint kevés a nagy Dutrába.

Na de azidöben csak az volt hazánkban.

 

Előzmény: endrebá (19031)
szabosti Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19034

itt van két D4K-B ami 6 hengeres IFA (180 LE) motorral üzemel rigolekéznek vele.

nézzük az 1300 Dutrát aminek ugyan az volt a váltója mint a D4K-B-nek ,motorja 5 henegeres Rába ami 135 LE volt,de véleményem szerint ha a 6 hengeres Rába motor (legelső széria) 180 LE volt az 5 hengeres is tudta a 150 LE-t.Elvileg a a dupla terhelést ki kell hogy birja a hajtáslánc.

Előzmény: stihl guru (19029)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.19 0 0 19033

Gondolom a fedél le lett véve, s a vezérlőkar pontosan szépen össze van kapcsolva a vezér tömbbel, meg a dugattyúval? Meg kincs is kettétörve a tömbben?

Előzmény: Kemenyes65 (19030)
stihl guru Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19032

Annak idején az iskolában ugy tanultuk,hogy 30%-al erősebb motort kibir a hajtáslánc azonos üzemi körűlmények között,e fölött már erősiteni kell.Nem a 2-3 szeres biztonsági tényezőről irtam,meg iskolás se tegnap voltam sajnos,meg ezeket a számitásokat sem kedveltem nagyon,lehetséges,rosszul emlékszem rá.

Előzmény: endrebá (19031)
endrebá Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19031

nana... a túl sok tudás is rejteget veszélyeket...

 

Bááár... volt itt már szó arról hogy a kisduduba nem való négyhengeres motor... meg Mwin is tett képet Tatra-motoros D4KB-ról képet amiről tudnivaló volt hogy kicsit sok...

 

(ez a harminc százalékos túltervezés viszont fontos adat nekem, én ezt így nem tudtam)

Előzmény: stihl guru (19029)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19030

A baj annyi, hogy bekapcsolt szivattyúnál mindig emel, függetlenül a külső vezérlő kar állásától. Meg sem merem nézni, hogy a felső állásban leáll-e, letilt-e, félek kiüti a hátulját. Alapjáraton is gyorsan, fürgén emel, nagy súlyt is akár erőlködés nélkül, meg is tartja azt. Leereszteni szakaszosan is tudok, szépen finoman.

Előzmény: pléhúsz (18992)
stihl guru Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19029

Na de komolyra véve,eredetihez képest dupla erő?Ideig-óráig menni fog,de meddig?Bemutatogépnek biztos jo lesz,de ezeknek a hatos motoroknak volt elég baja eredetileg is,hát még igy felpiszkálva.Váltó,difi,véghajtások,féltengők,egyebek ennyire tul vannak tervezve,én még anno 30% ráhagyást tanultam a hajtásláncnál.Meg persze az utána lévő szerszám is nagyobb kell legyen,hogy kihasználva legyen az erőfelesleg.

Előzmény: endrebá (19028)
endrebá Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19028

Najóóó... önkritikát gyakorolok.... a Nap forog a Föld körül...

 

:-)))

 

Remélem Zemiátor jót nevet, mert tegnap őtőle olvastam ennek a Galilei-parafrázisnak az alapötletét...

Előzmény: stihl guru (19027)
stihl guru Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19027

Jaj,Endrebá,ne legyél már ennyire pesszimista!Már megint a negativ kisugárzás/valami háborus filmben láttam,Kelly hősei talán/,merjűnk nagyok lenni!Megmondta a Szeretett Vezetőnk is,nem emlékszel?Ejnye-ejnye,nem lesz ennek jó vége.

Előzmény: endrebá (19026)
endrebá Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19026

Vajon belefér-e a gyárihoz képest dupla teljesítmény a gumik felé a többi alkatrészbe...?

 

Hümmmhümmm...

Előzmény: joebatyo (19025)
joebatyo Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19025

Hallod, a Belák az csinált is egy 113-as hüvelyes motort, és mint nála ismeretes,

nem szívóként fog müködni :)

Turbóval lesz az vagy 200 lovas :DD

Azért egy fékpad eredményre kiváncsi volnék.

Előzmény: endrebá (19021)
Vöcsis Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19024

Üdv!

 

Kedves fórumozó Dutrások, egy kis segítségre lenne szükség!

D4K-B hez kellene új tányér illetve kúpkerék!

Ha valaki tud ebben segíteni kérem jelezze!

 

Előre is köszönöm!

Vöcsis Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19023

Üdv!

 

A Taurus gumik Vescésen lettek véve, a gumis elérhetősége:

 

http://www.mechanicalgumi.hu/

 

Az áruk: - első 89000 Ft/ db

              - hátsó 109000 Ft/ db

Előzmény: gerbo92 (18875)
stihl guru Creative Commons License 2012.07.18 0 0 19022

Üdv,Ricsa01!Nem kéne még mindjárt motorcserében gondolkodni,utána kéne nézni,mi a gond a gépnél.A kompressziomérés fontos,de én csinálnék nyomásvesztés mérést,elég lenne csak nyomásra,vákuumra nem is fontos mérni.Mint előttem már irták,hengerfej,tömités,szelepek hibája,egyszerű gyűrűleragadás is lehetséges.Miután megvan a konkrét baj,utána ráérsz szétkapni a motort.

Előzmény: ricsa01 (19015)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!