Üdv,Dutrások!Az első hajtás nélküli kis Dutra átépithető egy donorgép felhasználásával UE-28 traktorrá?Érdemes lenne belefogni,vagy teljesen más a két gép?
Serge Monast 1995-ben publikálja "A torontói jegyzőkönyvek" (Les Protocoles de Toronto) c. dokumentumot. A szerző szerint a jegyzőkönyvek 1967 nyarán születtek, amikor a NWO eszméjének akkori irányítói a kanadai nagyvárosban gyűltek össze azzal a céllal, hogy kidolgozzák a következő 50 évre szóló stratégiájukat. Miután elolvastátok a kivonatokat, mindenki eldöntheti, hogy az elmúlt 45 évben vajon mennyi (és hogyan) valósult meg ebből.
A jegyzőkönyvekben lefektetett alapelveket a könnyebb áttekinthetőség kedvéért 15 pontba szedtem és egy hangyányit megszerkesztettem, de mindenkit biztosítok arról, hogy semmiféle érdemi változást nem eszközöltem azokhoz a francia nyelvű eredeti(?) változatokhoz képest, amelyekből dolgoztam.
1. Erősíteni kell a "Szórakozás Társadalmát" (Société des Loisirs), amely már eddig is hatalmas szolgálatokat tett nekünk. Az elsődleges ösztönök által diktált egyéni elvárások minél rövidebb időn belüli kielégítése gyenge, befolyásolható és manipulálható generációkat eredményez. Ennek érdekében fel kell használnunk az audiovizuális technológia valamennyi vívmányát, s az egyéneket (kiemelten az ifjúságot) ezen keresztül individualista életszemléletre kell nevelni, mert a jövő emberének ilyennek kell lennie. Egy önző embernek nincsenek eszméi, nincsenek álmai, sem pedig belső tartása.
2. Bátorítani kell az ökológiai szemléletű anarchizmus elterjedését, kiemelten az egyetemi, főiskolai hallgatók körében, hiszen ők a nemzetállamok ellenségei. Az úgynevezett környezetvédelmi és zöld gondolkodás természetes (de csak taktikai) szövetségesünk mindaddig, amíg a fennálló nemzetállami rendet támadja.
3. Az általunk befolyásolt ifjúság lelki szegénységét egy hamis és virtuális, tudománynak tűnő technológiai masszával kell ellensúlyoznunk. Ennek a legmegfelelőbb terepe az oktatási rendszer, ahol a klasszikus humán műveltséget helyettesítenünk kell egyfajta műszaki, pragmatikus szemléletmóddal.
4. Szorgalmaznunk kell a nemzetközi szabad-kereskedelmet; le kell bontanunk a gazdasági és politikai határokat, meg kell szüntetnünk a külkereskedelmet sújtó adókat, mert ezáltal a nemzetállamok elveszítik egyik legerősebb fegyverüket. A nemzeti és hazafias érzések egyre nevetségesebbé válnak, ami elősegíti a globalizációt. A korlátok nélküli szabad-kereskedelem elősegíti a munkanélküliség növekedését, a gyengébb nemzetállamok versenyképességének elvesztését, a hagyományos nemzetgazdasági ágazatok végzetes lemerülését és piacvesztését.
5. Embereink, szimpatizánsaink által az elsők között elfoglalandó területek a nemzetállamok külügyminisztériumai, a bevándorlási hivatalok és a nemzetközi szervezetek migrációs ügynökségei. Feladatuk az, hogy minél tágabbra nyissák a fejlett államok kapuit a harmadik világból (elsősorban Afrikából és Ázsiából) érkező migránsok előtt, hiszen így jelentősen növekszik a befogadók és a bevándorlók közötti feszültség. A sajtó manipulálásával, a közvélemény általunk kívánatosnak tartott irányba történő befolyásolásával - érde- keinknek megfelelő módon - mindig olyan híreket terjesztünk, amelyek mindig a megfelelő lökést adják a tömegeknek. A harmadik világban fegyveres konfliktusokat és háborúkat gerjesztünk, mert ezek hatására az onnan kivándorolni, menekülni szándékozók hullámokban érkeznek majd a Nyugat kapuihoz.
6. A nyugati világban működő nagyvállalatok termelőegységeit lassanként át kell helyezni azokba az államokba, amelyek még hisznek a piacgazdaság mindenhatóságában s devizaéhségük elnyomja a legelemibb óvintézkedéseket is: a kelet-európai és mediterrán országok, Dél-Amerika. A multik természetesen csak addig fognak ottmaradni, amíg a munkaerőt valóban rabszolgaáron tudják nyújtani; amint szükséges (s amint a politikai változások lehetővé teszik), tovább kell vonulni még keletebbre: a Szovjetunió, Kína és a többi ázsiai országba. A befogadó államokat rá kell bírni, hogy kölcsönöket vegyenek fel a nemzetközi pénzintézetektől (elsődlegesen az IMF-től és a Világbanktól, amelyek gyakorlatilag a mi tulajdonunkban vannak). Ha húzódoznának a kölcsönfelvételtől, meg kell ingatni a gazdaságukat, válságot kell előidézni, s bele kell zavarni őket egy adósságspirálba, majd - közvetett módon - kényszeríteni kell őket, hogy válságköltségvetésből válságköltségvetésbe bukdácsoljanak.
7. Létrehozzuk a globális gazdaságot (Économie Globale), amely fölött sem a nemzetállamok, sem a szakszervezetek nem tudnak semmiféle kontrollt gyakorolni. A globális gazdaság előbb-utóbb létrehozza a saját (ugyancsak globális) politikáját, s ennek következtében szükségessé válik a politikai rendszerek globális újjászervezése, melynek bölcsőjénél mi fogunk bábáskodni.
8. A globális gazdaság másik következménye a globális tömegkultúra, melybe - óvatosan és kiegyensúlyozott módon - bele kell tenni minden vallásból, minden nemzeti kultúrából és minden hagyományból, szokásból és tudományból egy kicsit - hogy mindenki elégedett legyen. Az írott és elektronikus médiumokon keresztül sulykolni fogjuk az uniformizált (és általunk előírt) ízlést kialakító reklámokat.
9. Bátorítani kell (főként az ENSZ és a NATO égisze alatt) a békefenntartó és béketeremtő katonai műveleteket, amelyeknek - a lehetőségekhez képest - humanitárius akcióknak kell tűnniük a közvélemény előtt (lásd még a média szerepe!). Ezek a fegyveresek valójában azt a célt szolgálják, hogy a két szervezet vezetésében elhelyezett embereink mindig rajta tartsák a szemüket a világ forrongó pontjain, s befolyásolhassák az ottani eseményeket. A békeműveletek helyét pedig lassan majd átveszik a reagáló erők, később pedig már az egyszerű megelőzés is okot szolgáltathat fegyveres beavatkozásainkhoz, a világ bármelyik országában. Mindehhez szükséges az ENSZ és a többi nemzetközi katonai szervezet alapszabályainak lassú átalakítása, hogy előbb-utóbb (a már létező nemzetközi katonai erőn kívül) rendelkezésre álljanak nemzetközi rendőri és csendőri erők is.
10. Az egyént egyre kiszolgáltatottabbá kell tenni, s igaz ez a gazdasági, az ideológiai és az érzelmi összetevőre is. Emelni kell a nyugdíjkorhatárokat, egyre bizonytalanabbá kell tenni a munkahelyeket (tudatosítani kell például a munkavállalóban, hogy bármikor elbocsátható), a fizetések vásárlóerejét fokozatosan csökkenteni kell (például mesterségesen gerjesztett infláció segítségével), ugyanakkor biztosítani kell az egyéni agymosás lehetőségét (primitív tévéműsorok, manipulált oktatás, irányított sajtó, fogyasztás-centrikus társadalom, stb.). Érdemes megfontolni olyan - nagy visszhangot és felháborodást kiváltó - bűncselekmények elkövetésének elősegítését, amelyek hatására az egyén maga kiált nagyobb biztonság és erőteljesebb rendőri vagy titkosszolgálati jelenlét után.
11. A nemzetállamokat minden eszközzel meg kell akadályozni abban, hogy gazdasági területeiket önállóan korszerűsítsék; különös figyelmet érdemelnek ilyen szempontból az energia- és pénzügyi szektor, a mezőgazdaság, valamint az új technológiák. Ezek azok a neuralgikus pontok, amelyeket ki kell vonni a nemzeti felügyelet alól, és soron kívül globális ellenőrzés alá kell helyeznünk.
12. Ahol lehet, az emberi munkaerőt gépekkel, robotokkal és - lehetőség szerint, a technológiai fejlődés függvényében - számítógépekkel kell helyettesíteni.
13. Egyre több olyan adatbázist kell létrehozni, amelyek - változatos módon, a technológiai fejlődés függvényében - egyre több információt tárolnak az egyénekről. Ezeknek a nyilvántartásoknak szükség esetén összekapcsolhatóknak kell lenniük, s fenntartásuk, valamint ellenőrzésük nemzetközi szervezetek joghatósága alá kell essen. Ezek szükségességét bűnmegelőzési és bűnüldözési céllal kell magyarázni a tömegeknek. Mindezen lépésekkel párhuzamosan a lehető legjobban szigorítani kell a lőfegyverek egyének általi birtoklásának jogi feltételeit.
14. A velünk szembehelyezkedő nemzetállamokat meg kell büntetni: pénzügyi és gazdasági módszerekkel, ideológiai ellehetetlenítéssel, s végső esetben olyan extrém módszerekkel, mint az elektromágneses fegyverekkel kiváltott (és irányított) földrengések, éghajlat- és időjárás-változtatások, a férfiak és nők termékenységének csökkentése (akár teljes vagy részleges sterilizáció), stb.
15. Azokat az egyéneket, akik nem állnak be a sorba, s tetteikkel vagy szavaikkal veszélyeztetik az Új Világrend kialakítását, el kell lehetetleníteni, meg kell bélyegezni, nevetségessé kell tenni; végső esetben fizikailag is meg kell semmisíteni.
Eddig tartott a jegyzőkönyvek tartalmának kivonatos ismertetése. Serge Monast 1996 decemberében hirtelen elhunyt, s lakásából, illetve irodájából dokumentumok százai tűntek el a halálát követően. 1997 januárjában két egykori munkatársai is életét veszti: egyikük autóbalesetben, a másik pedig (egy újságíró-gyakornok) állítólag részegen kiesik egy toronyépület huszadik emeletének egyik ablakából. Serge halála előtt ('96 novemberében) egy tévéműsorban azt ígérte, hogy a jegyzőkönyvekről, valamint további exkluzivitásokról részletekkel fog szolgálni, de hirtelen halála ebben megakadályozta.
A jegyzőkönyvekhez kapcsolódó elméletekről a Konteóblogon lehet bővebben olvasni. A benne leírt dolgok azonban biztosan elindítanak néhány gondolatot minden olvasóban. Teljesen mindegy, hogy a jegyzőkönyvek milyen körülmények között keletkeztek, ki írta és miért, az hamisítvány vagy eredeti... stb. Csak meg kell nézni mi valósult meg a jegyzőkönyvben leírtakból, és elgondolkodni a jövőnkről...
Teljes nagyjavításon esett át a hidraulika. Minden alkatrésze felújításra került, egyedül a vezérlőtömböt cseréltem egy másikra, mert a sajátja teljesen kaki, a vezérlőtolattyú is szorult a tömbben mert el volt görbülve. Szemrevételezés alapján nagyon jónak tűnt a beépített vez. tömb, megfelelő illesztésű tolattyú, levegővel kipróbálva nyit- zár stb. Nyilván valamit nagyon nem jól csináltam, pl: valami összekapcsolást nem jól vitelezhettem ki, úgyhogy én nem alkatrészhibára gyanakszom, hanem elsősorban magamra. Van egy tartalék hidrotömböm kompletten, egyik haveromtól vettem, az jól működött, le fogom venni a hátulját mindkettőnek és összehasonlítom a rudazatok-karok állását stb. talán kiderül a turpisság. Egy bizonytalanság van bennem az összeszerelést illetően. A Javítási utasítás -ban szerepel egy "alsó végállás" kifejezés ami a dugattyú egyik véghelyzetét jelenti de nem teszem a nyakam a tőkére, hogy az amit jelenteni akar, egyezik azzal amit ez sugall. Lehetséges lenne, hogy esetleg az mégiscsak a mási álls lesz?
Kösz fiúk, hogy megerősítettétek sejtésemet, hogy kuka a hajtókar. Megpróbálok a közelben szerezni, ha nem sikerül, akkor Joebatyo lehet, hogy segítségedet kérem...a költségeket természetesen állom és nem kívánom ingyen a hajtókart sem. Mégegyszer köszönöm a hozzászólásokat!
az 50 MTZ (bukócsöves) és a 1021(???) MTZ közt készült gépeknek 820.920,stb ugyan az a hajtáslánca (tudomásom szerint).ha jól tudom 2x-en túlméretezve van az 50 MTZ váltója.
Nem vagyok gépészmérnök, de azt tudom, hogy a hajtáslánc minden eleme, úgy van megtervezve,hogy az ott előforduló maximális erőhatás valahányszorosát 1,5-2x esét elviselje. Tehát elvileg ha valaki egykerekezni akar a 250-es ETZ-vel azt elvileg ki kell bírnia, gyakorlatban tudjuk, hogy nem mindig így van. Van a hajtásláncnak egy gyengébben hagyott eleme, ami jó esetben gépeknél a kuplung, és túlerőltetésnél az ereszt. Kevésbé szerencsés esetben a váltóban van a gyenge pont. A szerkezeti elemeket általában nem egy mérnők méretezi, többen raknak össze egy gépet, így kissé mindenki a saját elképzelése alapján csinálja meg a terveket.
Szumma: ha meglenne a tervdokumentáció akkor abból kiderülne, hogy mekkora erőátvitelre van tervezve valójában a hajtáslánc.
Persze! Egyengesd ki, vékonyan olajozd le,utána jobb kézzel bal váll felett hajítsd el jó messzire,és ne nézz utána,hogy hol esik le! (ha nem akarod hogy kiönyököljön tőle a motorod)
Újabb fejlemény, hogy nem csak görbülve van a hajtókar, hanem tekeredve is, ezért van az, hogy lefelé jövet, illetve felfelé menet szorul a dugattyú és a csapágy.
TUD VALAKI TANÁCSOT ADNI? LEHET EGYENGETNI A HAJTÓKART? ÉRDEMES?
itt van két D4K-B ami 6 hengeres IFA (180 LE) motorral üzemel rigolekéznek vele.
nézzük az 1300 Dutrát aminek ugyan az volt a váltója mint a D4K-B-nek ,motorja 5 henegeres Rába ami 135 LE volt,de véleményem szerint ha a 6 hengeres Rába motor (legelső széria) 180 LE volt az 5 hengeres is tudta a 150 LE-t.Elvileg a a dupla terhelést ki kell hogy birja a hajtáslánc.
Gondolom a fedél le lett véve, s a vezérlőkar pontosan szépen össze van kapcsolva a vezér tömbbel, meg a dugattyúval? Meg kincs is kettétörve a tömbben?
Annak idején az iskolában ugy tanultuk,hogy 30%-al erősebb motort kibir a hajtáslánc azonos üzemi körűlmények között,e fölött már erősiteni kell.Nem a 2-3 szeres biztonsági tényezőről irtam,meg iskolás se tegnap voltam sajnos,meg ezeket a számitásokat sem kedveltem nagyon,lehetséges,rosszul emlékszem rá.
nana... a túl sok tudás is rejteget veszélyeket...
Bááár... volt itt már szó arról hogy a kisduduba nem való négyhengeres motor... meg Mwin is tett képet Tatra-motoros D4KB-ról képet amiről tudnivaló volt hogy kicsit sok...
(ez a harminc százalékos túltervezés viszont fontos adat nekem, én ezt így nem tudtam)
A baj annyi, hogy bekapcsolt szivattyúnál mindig emel, függetlenül a külső vezérlő kar állásától. Meg sem merem nézni, hogy a felső állásban leáll-e, letilt-e, félek kiüti a hátulját. Alapjáraton is gyorsan, fürgén emel, nagy súlyt is akár erőlködés nélkül, meg is tartja azt. Leereszteni szakaszosan is tudok, szépen finoman.
Na de komolyra véve,eredetihez képest dupla erő?Ideig-óráig menni fog,de meddig?Bemutatogépnek biztos jo lesz,de ezeknek a hatos motoroknak volt elég baja eredetileg is,hát még igy felpiszkálva.Váltó,difi,véghajtások,féltengők,egyebek ennyire tul vannak tervezve,én még anno 30% ráhagyást tanultam a hajtásláncnál.Meg persze az utána lévő szerszám is nagyobb kell legyen,hogy kihasználva legyen az erőfelesleg.
Jaj,Endrebá,ne legyél már ennyire pesszimista!Már megint a negativ kisugárzás/valami háborus filmben láttam,Kelly hősei talán/,merjűnk nagyok lenni!Megmondta a Szeretett Vezetőnk is,nem emlékszel?Ejnye-ejnye,nem lesz ennek jó vége.
Üdv,Ricsa01!Nem kéne még mindjárt motorcserében gondolkodni,utána kéne nézni,mi a gond a gépnél.A kompressziomérés fontos,de én csinálnék nyomásvesztés mérést,elég lenne csak nyomásra,vákuumra nem is fontos mérni.Mint előttem már irták,hengerfej,tömités,szelepek hibája,egyszerű gyűrűleragadás is lehetséges.Miután megvan a konkrét baj,utána ráérsz szétkapni a motort.