Nyilván házzal együtt, én teljesen meg is feledkeztem arról hogy lehet kapni ház nélkülit. Viszont magán a termosztáton nekem semmiféle jeladó nincs, közvetlen alatta igen, de az már a motorblokkról jövő részen van.
Autószerelő haverom utánanézett tegnap az áraknak.(korrekt srác. Nem ver át) Azt mondta az enyémbe a gyári 21 ezer, utángyártott 16ezer. Mert ezt házzal együtt kell cserélni és van benne két jeladó :(. Ez kissé elszomorított, mert sokallom kicsit az árat.
Amúgy ma reggel munkába jövet a 80-at alulról súrolta. Aztán egy piros lámpánál felmászott 90-ig. Lehet, hogy első körben csak át kéna mosatnom valami hűtő tisztító szerrel, hátha némi kosz megtelepedett a rendszerben az évek folyamán.
Nos a motor karattyolás megszünt... a vízpumpa igencsak új lehetett,de valami gagyi....a tengelye nem hogy lógott ,demintha csapágy hírből se lett volna ott :O Nem is csodálom hogy hangja volt! Kicseréltük ,és gyönyörű egyenletes halk a motor.
Most hogy visszatöltöttük a vizet ugye járatni kellet hogy nyisson a termosztát.
Ugyan ez a jelenség nekem is hogy nagy a mutató ingadozás,de azt vettük észre hogy mikor visszatöltöttük a vizet ugye nem tudtuk egyből mindet mert zárva volt a termosztát.
Járattuk és mikor olyan 82 fok körül volt egyszercsak kinyilt és a vaz egyből elindult,és lehetett utána tölteni!Viszont a ventilátor már 92-93 fokon beindult.
De aztán stabil a 90 en... Bár elég lassan érte el ....
Minden motorra más, de egy motorhoz szerintem max 1 vagy 2 féle kapható. Én Miskolcon vettem egy kis Opel alkatrészboltban, X16XEL -em van, és ahhoz spec volt 2 féle, egyik fajta a blokk után elkanyarodik, másik viszont egyenesen jön, szal nincs benne kanyar. De szerintem Vectrákba csak az előbbit rakták. Tavaly ősszel volt náluk ~ 12 - 13.000 HUF, + kell hozzá egy tömitőgyűrű is ami filléres tétel. Azt nem garantálom, hogy az átlagos Opel szalonban is ugyanennyi, én úgy vettem észre, ott szeretnek az ilyenekre is nagy hasznokat tenni...
Miután megvettem, úsztam a mámorban, jónéhányszor mielőtt elindultam valahova, hagytam hogy álló helyzetben bemelegedjen az autó, és tapiztam közben a hűtőt meg a csöveket. XD Műszerfal szerint 92 foknál kezd egyáltalán nyitni a termosztát, egészen addig csont hidegek maradnak a csövek illetve a hűtő. Ha kinyit visszaesik 85-re, majd állandósul 90en. Max ha hirtelen ráadom a fűtést akkor kúszik le 87-88ra, de onnan is visszamászik 90re és ottmarad. Szóval valahogy így kéne működnie, legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
Ezek pedig termosztát gondok. Mikor megvettem az autómat enyém is ilyen volt, aztán tavaly ősszel halt meg teljesen a termosztát, ha a kinti hőmérséklet nem érte el a 10 ˙C -ot, akkor a vízhőm nem ment ki a kék sávból. Vettem bele gyárit (utángyártotattat nem szabad), azóta mindegy hogy városban 40el döcögök vagy pályán 140el, a vízhő télen nyáron 90 ˙C mutató szerint. Egyedül araszolás közben kezd emelkedni, egészen addig amig be nem kapcsol a venti, ez kb 95 ˙C (korábban jobban is melegedett nyáron, sokszor elérte a 100 fokot, de az új termosztáttal ez is megszűnt. Lehet már korábban nem volt képes teljesen kinyitni)
Nekem is dettó... Isuzu astra a másik kocsi,abban 90 fokon áll max 1-2 fok ingadozás.. és kb 5-7 perc alatt beáll a hőfokra..
lassan 1 hónapja van vekim, 1.6 16 V és ez olyan negyed óra kocsikázás után városban eléri a 90 et de ha gyorsítok városon kívül akkor vissza esik olyan 82-85 köré...és ha ismét városban araszolok akkor 90-92... nekem egy szerelő azt mondta hogy minden kocsiban más a hütővíz mennyiség,más a hűtő mérete stb... és ebben nagy a hűtő,valószínű nem vízköves ,és gyorsan visszahűt stb...
Pont ezért kérdeztem. Nekem sem okoz még gondot eddig (remélem nem is fog), csak furcsállom kicsit. (bár túl nagy dofóban még nem álltam vele, de 100 alatt maradt mindig)Az előző autóimon mindig úgy állt egyhelyben a mutató, mint Katiban a gyerek. Nem vándorolt. Vagy ha már vándorolt, akkor már gond volt. Szóval most ezért aggódom kicsit és ezért kérdeztem, hogy ez msnál is így van-e, vagy nem ártana kivizsgálni az okát.
1,2 pontra a válasz: Csere. Kapaszkodót neten 2ért, keresztúron a bontóban 500ért árulják. Talán még nekem is van itthon egy jobbos elfekvőben, de ebben nem vagyok 100%ig biztos.
3pont: termosztát csere megoldja a próblémát, 80-85alá nem szabadna esnie, de az normális ha klímával állóhelyben felmegy 95-100köré. Nekem itt helyben 95ön áll fixen...
Keresztúriak, közel vannak és korrektek. Mi is hozzájuk járunk ha valami komolyabb cucc kell. Nekik minden van és nem olyan köcsögök mint itt monorierdőn az opelosok....
1; Belső tükröm elég laza, lötyögős. (kisebb kátyúba hajtva egyből elállítódik).
Van vmi trükkös megoldásotok erre, vagy csere?
2; Másik kérdésem: jobb oldali ajtó fogantyún (belül) a gumi borítás leszakadt, lekopott.
Tudtok esetleg linkelni egy címet, ahonnan ez olcsón beszerezhető? (Z18XE 2000 évjárat)
3; Az normális, hogy a hőfokvisszajelzőm elég széles spektrumon vándolor? (normál esetben folyamatos haladás esetén hűvösebb időben 80 (vagy kevesebb), melegebb időben 85, de olykor (parkolás, dugók, álló helyzet) 95-100 közé is felmegy a mutató.
Sorry az off ért, de már elég sok helyen, hivatalos helyken is kérdeztem, de eddig konkrét választ nem kaptam sehol. Szóval 2003 ban lett újítva a jogsim, már kártyás, viszont nem a legújabb, EU s. Ezzel lehet vezetni büntetlenül már az EU ban, vagy belekötnek? Kell hozzá nemzetközi jogsi esetleg mint régen?
Nézd meg a kartergáz csövet nem lukas, töredezett-e. Kb 20 centi hosszú, és a levegő csőbe megy. Helyettesíthető Ladáéval is, ami töredékáru. A lényeg, hogy olajáló gumicső legyen. A szűrőt meg a bal hátsó kerék környékén keresd. Olyan henger alakú izé.
Hol találom a benzinszűrőt?? 1.6 16V Az alapjárati motort már kitakarítottuk,de még minig produkálja,hogy "hidegen" indulásnál 1v 2x lefullad alapjáraton,de aztán rendre elkapja és szépen jár... gondoltam tisztítást vagy cserét megérne.
Gázos a kocsi,de természetesen mivel autómata ,így csak a benzin jöhet szóba indulásnál.Hallottam hogy a hátsó ülés alatt is van valami üzi szűrő vagy valami okosság,nem néztem még.
Szerintetek ezek tisztítása vagy cseréje ,megoldhat bármit is?
Jah és ha már jártam a kocsival,utána minden alkalommap pöccre indul és szépen jár.
Ui. megnéztük az összes gyertyát,nemújak,de nem is régiek,de hidegen mégis nem durrog,hanem darabosan veszi a fordulatot...picit hagyom járni egyből szépen jár...
Fogalmam sincs, így vettem. Az előzö tulajt meg hiába is kérdezném, mert sok minden másra sem emlékezett. Nem műszaki típusú srác. (Én egy kereskedésben vettem a kocsit, és utánna kinyomoztam, hogy kié is volt, tehát akkor már nyugodtan mondhatott volna bármit a srác, mert nem Ő volt a kocsi tulaja. Az más kérdés, hogy a nepper sokmindent elhallgatott.) Az biztos, hogy a kocsiba maradt egy műbizonylat, amin egy celldömölki beszerelő cég neve van, meg hogy az Unix Trade-nél vásárolták. Ennyi.
Mondjuk takarítgatom rendesen a kipufogót is, mert egy sima dobnak elég egy vizes leveretés, ezt meg szépen körbe kell simogatni, mint egy gyönyörű női testet. De hát az egész autó ilyen: gömbölyű, és domború, és gyönyörű. Na, befejeztem.
ez gyönyörű! Pont ilyet akarok! Kis ovál,nem egy vaddisznó kinézet,és a faceliftes lökös alatt is szépen mutat!
Szerelő cserél szilenteket,de alaposan átnéztük ,és csak 2 van kilógósodva,a többi jó. Bár az a legsz@patósabb... Csak azt akartam házilag, hogy a kéziféket beállítani.
Nos, a "HD racing sport" szavakat a keresőbe írva találtam tuning dolgokat. Nekem fogalmam sincs milyen kocsira való van felhegesztve, mert nem találom a képek alapján, de az biztos, hogy nagyon szépen néz ki, és nagyon jól is szól. Nem hangos, nem tolakodó, de mégis tiszteletet parancsol. Imádom. Azt tudni kell rólam, hogy csak a gyári dolgokat szeretem, de ez a kipu nagyon jól beleillik az összképbe.
Itt a kép a kipufogó dobról. Valami HP racing sport felirat van rá dombornyomva.
A szilenteket szerintem bízd szerelőre, és ha van annyi zséd, akkor mindet cseréltesd ki. Pontos árra nem emlékszem, csak arra, hogy összesen 6-ot cseréltettem, és majdnem 30e-t fizettem csak az alkatrészre. Megérte, mert nekem soha többet nem kell hozzányúlnom. Ha sikerülne azt a rohadt cicergőt kiszednem nekem is a motortérből (csak magyas fordulaton jelentkezik), akkor már teljesen közép-felső-kategóriás érzésem lenne. Így csak közép-közép kategória van. :)
A kép akkor készült mikor hozzám került a kocsi,azóta már orvosolva a helyzetjelző :)
Szereti a természetet ezért mászkált...
A dobról képet megnéznék köszönöm!
Kérdés: A kéziféket tudom itthon állítani? Tegnap lefestettem a féknyergeket és mikro felemeltem behúzott kézifékkel,a bal hátulját kézzel forgattam könnyedén,éppenhogy hozzá ért a betét...
Jövőhéten lesz hátsó szilent cserélve,akkor bízzam a szerelőre, vagy itthon is megoldható?
Szia! Nekem olyan van. Az egész dob "krómozott", nem csak a vége. Jól is néz ki, és jó a hangja is. Holnap délután dobok fel róla képet. Az előzö tulaj vettd az Unixnál.
Jelenleg azzal vagyok elfoglalva hogy a motorbol jövő fémes kopogást megszüntessem.. sztem vízpumpa lesz.. ,aztán hátsó szilent csere,majd műszaki.. :D Most hirtelen ez elég..
Később amit szeretnék össz vissz egy kipufogó valami szolid,ami nem gyári,de nem is ordít ,hanem olyan közepesen morgós ( erre valami ötlet ?? ) ez előtt pedig körbe sötétítem ( az előző astra kombin megszoktam :) )
Jelenleg ennyi... Még van pár pici elektromos érdekesség szóval szeretem és tetszik,és nem hagy unatkozni sem :P
Tiszteletem mindenkinek , egy kérdésem lenne és ebben kérek segitséget hogy miként tudom megoldani.A benzintanksapka levételekor eléggé szisszen a tank ,szerintem vákum lehet benne,gondolom hogy a szelep vagy szellőző gondom lehet, na ebben kérnék valami utbaigazittást hogy hogyan lehet a hibát elhárittani. Ha esetleg fotot is tudna valaki mellékelni akkor igen megkönnyittené a dolgomat, amit előre is köszönök.