Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Bocsáss meg, mellé gépeltem, mea culpa. Természetesen euro2-ről van szó minden esetben, az amelyik sorszáma 002-re végződik. (pl. Bravo/a Marea, stb.) Ezek jók a Kappába egy az egyben. A fűtőradiátor csere a motortér felől történik, Klíma kompletten ki, aztán válik hozzá férhetővé. Bontósok számát elküldöm privátban.
Nyilvánez Így működik. 100tól már van is. Csak egy nagyon fontos dolog van: a jelenlegi mitől betegedett meg. Egyébként épp most vadásztam le róla a cimkét hogy milyen is pontosan a turbó.
Trencsiktől az utolsó turbó csövet hoztam el a kappához azt mondta. Azt is véletlenül mert lomtalanított pakolgatott, ez a cső is a harmónika résznél mind a 2 végénél már van rajta 1 hajszál vékony repedés az első és utolsó harmónika bordában. A régitől jobb az szanaszét volt repedve ragasztgatva.
Fűtőradiátor cseréhez az utastérben semmihez nem kell nyúlni. A lapátok alatti műanyag burkolatot le kell venni és alatta van egy nagy "doboz" a pollenszűrővel. Azt kiszedni, és ott van alatta a fűtőradiátor.
Felkeresed a neten turbó felújítás!! Kiválasztasz egyet elviszed a tiédet odaadod a turbósnak és ad helyette 1 felújítottat x összegért. Egyébként én egyszer a 156-os alfánknak a turbóját dunakeszire vittem el felújíttatni (2.4jtd 140lovas). Ott akkor már foglalkoztak változógeometriás turbó felújítással. Ez ugyan már régen volt de akkor még nem sok helyen foglalkoztak változó geós turbóval.
Valóban nem egyezik meg,mivel a motortér elrendezés mindegyiken egy kicsit más. Mareáé em jó. Másképp néz ki a levegőszűrő stb. A harmonika rész pedig a légszűrő ház és a turbó közötti rész,de többnyire nem ez megy szét, hanem a másik amit már írtam is. Van rolandéknál mind a kettő féle. Kisteleken is van a harmonikás cső. Egy thesises kolléga sem talált csövet, ezért legyártatta. Valami 20 ezerbe került.
"- befecskendező injektorok már nem igazán kaphatók hozzá ami van azok is teli km-el így nem érdemes venni hozzá bontottat. Jobb ha inkább felújíttatod"
- nagynyomású szivattyú felújítása is felmerülhet, bontottat szintén nem érdemes venni bele."
Ezen alkatrészek paraméterei nagyon pontosan bemérhetők, szinte minden nagyobb városban van erre alkalmas bemérő próbapad. Az 1,9 JTD euro 3-as motorokban is ugyan ezek szolgálnak, tehát van alapanyag bőven. Ha minden érték megfelelő, és olcsón beszerezhető, akkor miért ne lenne érdemes megvenni???
Szintén Trencsiket idézném! A 136 lovas 2.4JTD(euro2) injektorai nem ugyanaz mint a 2.4JTD 140lovasé( euro3) Az 1.9Jtd-é nem említette de nem tartom valószínűnek hogy az 1.9-es é jó lenne a 2.4-be.
Ha Szentlőrinci környéki bontó címe megvan akkor jöhet!!
Szintén jöhetnek a tippek hogy hogyan kell kicserélni a fűtőradiátort műszerfal nélkül.
Az olasz ebayen alig találni alkatrészt a kappához. Én konkrétan turbó csövet kerestem de nem találtam. 156-os alfáét adta be. De az nem ebbe való!
Valamint az is érdekelne hogy hol lehet váltókar felújítót venni?!! kb.5000ft -ért???
pld.: a korai 166-os és a 156-os 2,4-es is ugyanilyen csővel lett szerelve. Szerintem nem ezek a komoly ritkaságok és értékek a ma még csak nem is veterán Kappa esetében
Trencsik elmondása szerint nem megegyező vele! De én is néztem már az olasz ebayen és teljesen más a 166-os és a 156 os turbó csöve. Adsz 1 email címet elküldöm a képet/képeket a turbó csőről a harmónika résszel együtt!! Mert van benne harmónika rész. Még mielőtt azt mondanátok hogy nem gyári van rajta akkor honnan túrt elő pont 1 utolsó ilyen darabot a trencsik?
Hát nem tudom. Szegeden találtam egyet amire azt mondják felújított és van rá három hónap gari is. Talán 166on volt és 55ért kínálják. És mitől sérülhetett az enyém? Mi aza fejlesztés ami elfogadható áron van és dob egy kicsit rajta. 150lóerővel és egy kis nyomaték plusszal már elégedett lennék.
Én az enyémen Lybráét használtam, mert az nem változó geometriás, és könnyebben fejleszthető, (teljesítmény ügyileg) de alakítani kell rajt, hogy felmenjen a helyére. Kevesebb a macera, ha gyárit teszel fel, kell keresni egy jó állapotú használtat, mert csak komplett középrész cserével felújítható, az meg rohadt drága. Vagy Te is Lybráéban gondolkodsz, az egyszerű mint a faék, de a kompresszor oldalt el kell forgatni, mert gyári állásában a cső belérne a bölcsőbe, és ezzel együtt a Wastegate szelepet is arrébb kell pozícionálni, viszont innentől örök élet plusz két nap. A döntés a Tiéd. ;-)
Talán nem veszed rossz néven, ha én is megírom a saját véleményem a többiek után, úgy, hogy jelen pillanatban épp nincs is Kappám. Picit úgy érzem, mintha nagyokosok által lennél megvezetve, hozzá nem értők által félre informálva, és ezen információk alapján levont következtetések alapján, most félre informálsz másokat. A JTD kappához MINDEN beszerezhető bontottan, csak jó helyen kell keresni, és ez nem biztos, hogy Magyarország, de ez az internet világában talán nem akkora probléma. (amúgy pl. Szentlőrinc környékén ma is utánad dobnak bármit)
Pár idézet Tőled: "- befecskendező injektorok már nem igazán kaphatók hozzá ami van azok is teli km-el így nem érdemes venni hozzá bontottat. Jobb ha inkább felújíttatod"
- nagynyomású szivattyú felújítása is felmerülhet, bontottat szintén nem érdemes venni bele."
Ezen alkatrészek paraméterei nagyon pontosan bemérhetők, szinte minden nagyobb városban van erre alkalmas bemérő próbapad. Az 1,9 JTD euro 3-as motorokban is ugyan ezek szolgálnak, tehát van alapanyag bőven. Ha minden érték megfelelő, és olcsón beszerezhető, akkor miért ne lenne érdemes megvenni???
"-olajszivattyú!!!!!!! láncos és csattogó kerepelő hangja van meleg motornál"
Az ezzel kapcsolatos információkat sooty cartárs leírta, én csak annyit fűznék hozzá, hogy nem feltétlenül a lapolásos áthajtás miatt zörög, hanem a diesel motorban használt, eleve benzinesben kiötlött kiegyenlítő tengely elve miatt, és épp a láncot alapjáraton "rángatva" ad hangot. A későbbi öthengeres diesel motorokban el is hagyták a beépítését gyárilag.
" - fűtőradiátor kilyukadt valami tű hegynyi lyukon és szépen apránként télen fűtés során hosszabb idő elteltével szép kékes zöldre színezi az ablakot belülről ahogy fújja a ventillátor. Ember legyen aki kicseréli! Komplett műszerfal ki és úgy lehet cserélni állítólag!"
Ehhez a művelethez Nem kell kivenni a műszerfalat.
"- Váltó kar probléma, már házilag kellett faragni rajta mert nem lehet kapni hozzá alkatrészt."
Létezik hozzá felújító készlet, kb. 5e ft. Maga a gomb, már valóban csak valami utángyártott termékként elérhető csak. A hozzászólásod második része pedig valójában inkább azt igazolja számomra, hogy a Kappa elég jól tűri az extrémebb bánásmódot extrém km. futás mellett is. Ezért picit erősnek éreztem, hogy azzal indítottál, hogy: "Add el minél előbb!"
Halad az idő. Ez az élet rendje. Az autók elhasználódnak a koruk miatt, ha ráadásul még használjuk is őket ..... szóval ez törvényszerű. Mindenesetre elgondolkodtatóak ezek a vélemények miközben ezek az autók a maguk idejében és azt követően is sokáig egyértelműen a legmegbízhatóbb olasz gépkocsik közé tartoztak.
De talán mára valóban túlzott elvárás megbízhatóságot elvárni ilyen korú és futásteljesítményű autóktól.
A veteránozásban (vagyis valójában ez még csak youngtimerezés) pont az a szép, hogy nem jön szembe veled ugyanaz az autó az úton integetnek a lámpánál megbámulnak/átszólnak és akárhol megállsz mindenhol érdeklődők gyűlnek össze. De ehhez bizony előtte az a fájdalmas időszak kell mikor amikor az állomány java selejteződik, bontóba, roncstelepre szétszedésre kohóba kerül hiszen józan indokok alapján egyre kevésbé éri meg üzemben tartani.
De a veteránban pont az a lényeg, attól értékesebb attól unikálisabb minél kevesebb marad meg belőle. Továbbá az a jó ha veterán kort a lehető legszebb állapotban éri meg a delikvens és ebbe bizony nem fér bele a mindennapokban való használat.
Itt van aztán az alkatrész kérdés.
Elnézést kell kérnem az érintettektől, de kissé megmosolyogtat a beszerezhetetlen JTD turbócső amely több százezer példányban készült anno hiszen a pld.: a korai 166-os és a 156-os 2,4-es is ugyanilyen csővel lett szerelve. Szerintem nem ezek a komoly ritkaságok és értékek a ma még csak nem is veterán Kappa esetében. A JTD-től sokkal ritkább 16Vt alkatrészek amellyel megegyező motorral a utolsó generációs Themán kívül kizárólag a Kappát szerelték azt is csak a nagy faceliftig. De a valódi unikum az elektronikus felfüggesztés vezérlőegysége érzékelői egy hozzá való gátlószett vagy a Kappa xenon rendszer és alkatrészei vagy egy Coupe szélvédő, de mondhatnám lényegében akármelyik Coupe alkatrészt amely nem a széria Kappákkal egyező.
Itt a titok nyitja az, hogy nem akkor kell egy alkatrészt megvenni amikor szükség van rá, hanem amikor megszerezhető. Így bizony előfordul, hogy egy igazán ritka alkatrészre 3-4-5 évet kell várni. És ahogy szőkül az eladói kör egyre elvetemültebb rajongók vannak akik egyre inkább tisztában vannak az adott alkatrész ritkaságával és így a mondással minden annyit és amit adnak érte így bizony néha már ma is mélyebben a zsebbe kell nyúlni sajnos. De hosszabb időtávon lényegében nincs beszerezhetetlen alkatrész. Nekem is sikerült mindent beszereznem, még a legnagyobb ritkaságokat is. Igaz már 2007 óta gyűjtöm ami pedig megvan el nem adnám senkinek semmi pénzért.
Egyébként minden JTD Kappában van kiegyenlítő tengely.
Ma csinálgattam a JTD-t és a turbó szíven ütött. A levegő oldalon lévő turbinalapátok erősen el vannak deformálódva. Kicsit lötyög is a tengely. Valószínű, hogy kukás lesz. Mitől mehet ez tönkre? A légszűrő felől hogyan kerülhet bele valami is ami tönkre teszi. Ha beindítom, semmi nem vehető belőle észre. Gyönyörűen jár a motor, veszi a fordulatot is jól.
Gondolom kellene vele foglalkoznom.
Most turbó leszerel, aztán felújító műhely keresés. Valaki csináltatott már turbót? Tapasztalat?
Illetve ha kell vennem egy másikat, akkor milyet érdemes rátenni? Csakis a gyárit? Vagy egy kicsit nagyobbat? Most azt hiszem 1.05 bar-t tud tölteni.
A turbócsövek közül a nyomott oldali rövid szokott szétmenni. A turbóról jön le és az intercooler-be megy bele lentre. Újban rendelhető 50eter Ft. Bontóban Trencsikéknél 18ezer. A turbó csőben nincs harmónika rész.....
Az olajszivattyú. Mint írtam nem tudom, hogy a JTD-ben van-e kiegyenlítőtengely, de a TDS-ben biztosan van. Én Szekytől kaptam egy általa már kidobott olajszivattyút (ami egyébként JTD-ben volt), mert ő is cserélte,mivel hangos volt neki. Volt időm tanulmányozni és szerintem az a lánc nem volt megnyúlva. Ha jött hozzám valaki aki látott már hasonlót, mindenkitől megkérdeztem, hogy szerintük ki van-e nyúlva a lánc. Mindenki azt mondta, hogy nincs.
Aztán Lönci meggyőzött, hogy a kiegyenlítő tengelyt vegyem ki a motorból. Én csak ezért még egyszer kivettem a motort a helyéről, akkor már ki tudja hanyadszorra. Kidobtam a tengelyt és azóta a csörgő hang meg is szünt. Azt is kidobtam vele.
A tengely vége csatlakozik a szivattyúra, mivel onnan kapja a hajtást. Itt fém a fémmel érintkezik, és mindkettő meg van kopva. Ha a szivattyú ki van cserélve újra, akkor az illesztés javul egy kicsit, ezért elhalkul a zörej. Viszont Szeky elmondása alapján is viszonylag rövid időn belül újra előjön. Mintha azt mondta volna, hogy 30-40ezer km után.
Az lesz az. Majd kilóméterek elteltével egyre hangosabb lesz. Láncos olajpumpa ad csörgő zörgő hangot meleg motornál. Az is érdekelne hogy nem lehet szétszedni esetleg ezt a láncos olajfeszítőt? Legyártatni a láncot?!! + fogaskerekeket ha egyáltalán kilehet szedni a házból a láncos feszítőt vagy egybe van a házzal?! Mert ha ki lehet szedni a házból akkor még esélyes a lánc legyártatása meg a fogaskerék legyártása is. Biztos hogy jóval olcsóbb lenne legyártatni mint 120ezerért megvenni.
Turbo csövet rettentő nehéz!! Ha még átfaragható lenne vagy helyettesíthető lenne valami másikkal akkor azt mondom üsse kő kit érdekel. De nem lehet helyettesíteni semmivel. Túl bonyolult az a cső. Közvetlen a turbóról ahogy lejön ott a harmónika szokott szétszakadni. Még meg sem lehet foltozni. Túlságosan egyedi tervezés. Arra leszek egyébként rohadtul kíváncsi , hogy ha eléri az oldtimer kort és netán valaki felújít majd egyet az majd honnan szerzi be az alkatrészeket hozzá.
Tényleg 41000km volt benne mikor megvette a kocsit. Az volt az első, hogy elvitte kiolvastatni a km-t és 50 valahány ezerről lett visszatekerve 41000km-re de, hogy mi értelme volt azt ne kérdezd nem tudom én sem miért csinálták. A bajok kezdete a kocsival 3-400ezer környékén kezdődött.
Szeretném megköszönni mindenki segítségét, tanácsát, alkatrészellátását, nagyon nehéz időszakon vagyok túl. A csapágyas Kappámat saját kezűleg újítottam fel, tavaly aug.-november között, munka után, esténként általában napi 2 órát melózva ill. hétvégente, ameddig csak tudtam csináltam. Ezalatt az idő alatt jöttem rá, hogy én nem vagyok elég elszánt ahhoz, hogy egy olasz ócskavasat fenntartsak és a pénzem sem olyan végtelen, hogy értelme legyen belelapátolni. Így arra jutottam, hogy a rendbetétel után eladom és nem rég volt is valaki, aki kivette a koloncot a nyakamból.
Mindenkinek kitartást kívánok az autójához és sok balesetmentes km-t!
ZS+U kft-t tudom ajánlani, ők a legolcsóbbak a nagy cégek közül, lehet léteznek kis sufnik ahol van olcsóbb alkatrész de nem hiszem.
Kb egy éve volt csapágyas a Kappám akkor kellett (volna) hozzá olajszivattyú újonnan. Ez nem beszerezhető utángyártottban, újonnan előreutalással rendelnek csak mivel olyan 120.000 Ft környéke. Legalábbis tavaly ennyi volt... azóta lehet változott valamennyit és nem biztos, hogy pozitívan. Inkább vettem egyet bontottan aztán eladtam a kocsit apróért csak, hogy vigyék a pics*ba lehetőleg minél messzebb. Jó látni, hogy itt nem csak elfogult Kappás van, hanem olyan is aki objektíven áll a témához. Persze szép dolog a szerelem csak nem biztos, hogy kifizetődő, ha a hölgy örökké nyűgös és csak követelőzik :D. Ja és gratula hozzá, ill. a 600.000km-hez, az enyém benzines volt (5 hengeresnél a diesel, benzin olajpumpa egyforma) és 270-nél térdelt le. Azóta az lett a mottóm, hogy soha többé olasz kocsit, legalább olyan boldog voltam amikor elvitték mint amikor megvettem, persze kibicként visszajárok ide néha, szörnyülködni a problémákon és ha tudok akkor segíteni, és örülni, hogy ez már nem velem történik. :)
A 2.0 5 hengeres is azért került jópár autóba, igaz régi konstrukció, de a jtd kicsit fiatalabb és az is belekerült Alfákba, Cromába (jajdeszép autó), Mareába. Biztos olyan nehéz találni hozzá olajszivattyút és turbócsövet?
Valami negyon halk zörejt én is szoktam hallani meleg motornál, de még nem tűnik vészesnek.
Nos az alkatrészek miatt nem aggódom, van forrásom bőven! A komplett hátsó futóművet, fékestől, stabszilentestől, kutyacsontostól felújitottam, új alkatrészekből 30.000forintért! a lengéscsillapítók jók, de ha cserélni kell őket, azt inkább a Katona Gabival csináltatom meg, a 4 darab munkadíja max 40ezer!