Péter! Ma vagy holnap küldöma képet a felniről, nem volt időm autót mosni.
Tanácsot szeretnék kérni egy dolgoban. Amikor anno vagy 5-6 éve Nálatok jártam először a Meganeommal xenon szerelés miatt, a várakozás közben dumáltunk, illetve csinálták az alkalmazottaid a 207esedbe a zenét.
Most, hogy kicseréltem rt3ra a fejet, még szarabb lett az egész hangzás. Nagyon gyenge ez a végfok ami benne van. Tudom hogy microdimension cuccok kerültek az autóba, de honnan volt a jel? Mert akkor még nem hifiztem, de emlékszem, hogy nagyon jól szólt a zene benne amikor meghallgattam.
Ja mégvalami. Ma beraktam a kedvenc Rammstein cdmet és nem írja ki a cdtextet az rt3????????????? Csak akkor mi a menübe az hogy deactivate cd massage display vagy valami iylesmi?
Már az is zavart, hogy a cdtár nem kezeli, de hogy a fej se. Az rd4 simán kiírta a track címét.
Mivel nekem volt szervós habzásos kínom elmondom mit gondolok.
Ehez a szerelőhöz ne menj többet, a szervízben csináltattam az olajcserét, mert az én szerelőmnek is csak hasonló ötlete volt és aztmondta, hogy nem nyúl hozzá, mert nem tesz jót a szivattyúnak. Ahol leengedte az olajat az a balolali alacsony nyomású cső csatlakozónál történt. Nekem itt halt be a préselt bilincs anno, és ez okozta a galibát, egy erősített agu bilincsre cseréltük ami jó szélesen megfogja a csövet. Amúgy azthiszem, hogy van valami szervízprogram az olajcserére és úgy csinálják, de arra emléxem hogy még 1 órát sem számoltak fel rá, szóval legközelebb :)
Az hogy minden olajos, az nem túl esztétikus, komolyabb bajt szerintem nem okozhat. Ha gondolod akkor lehet egy motormosást csinálni. Nagyon fontos a generátort letakarni, valamint a motorvezérlő meg biztosítéktáblás cuccot a motortérben, meg az akksit. Ne legyen forró a motor ha hideg vízzel mossátok nagyjából ennyi. Ésszel mosva semmi baja nem lesz, annyi hogy mosás után kocsikázzál vele, hogy a motor hője kiszárítsa a cuccokat.
Mások okulására megosztanám kormánymű-olajcserés tapasztalataim. Annyi információt sikerült előzetesen összeszednem itt a fórumon, hogy 2l olaj bőven elég az átmosáshoz és a feltöltéshez. Ezzel vágtam neki a dolognak.
Első probléma ott kezdődött, hogy nem tudtuk leereszteni a benne lévő olajat. A szerelő végül megbontott egy a hűtőhöz előre menő vezetéket. Ezen kicsorgott néhány deci. Majd azt javasolta, hogy járassuk a motort, hogy a maradékot kinyomja a szivattyú. Javasolta mindezt annak ellenére, hogy szerinte ez nem fog jót tenni a szivattyúnak. Megtettük, de még így is jóval 1l alatt volt a mennyiség ami távozott. Ez utóbbi művelet elég határozott spricceléssel járt. Alaposan beterítette a szerelőt is és a motort is. De sebaj, remélem így is jobb lesz mint előtte volt. A következő probléma az összeszerelés volt. A szerelő közölte, hogy nem tudja visszarakni a bilincset és elviharzott beszerezni egy újat. Elsőre majdnem meghatódtam, gondoltam öreg volt már a bilincs, hát lesz új. Még örülhettem is volna neki. Később azonban rákérdeztem pontosan mi volt a probléma, s akkor azt mondta, hogy nincs megfelelő fogója(?) azért nem tudta visszatenni. A feltöltés már problémamentesen zajlott.
Hálás volnék ha egy hozzáértő válaszolna az alábbi kérdésekre:
Szakszerűtlen volt a csere? Lehetett volna ezt normálisabban csinálni?
Nagy gáz, hogy nem a teljes mennyiség került cserére? (ha jól tudom ez 1.2l lenne)
Ugye nem volt igazán speciális az a bilincs amit kicserélt nekem? Azaz nem kell aggódnom amiatt, hogy most ezek keresztül fog távozni az olaj?
Mivel minden csupa olaj lett, rákérdeztem és a szerelő szerint ez bizony semminek sem fog jót tenni. Szerinte le kellene mosatnom a motort. Szerintetek is? És ha igen hol?
kösz a tippeket, beneveznék egy FAP tisztításra. Tud valaki egy jó valakit mondani erre? Nálam nem megoldható a házilag bütykölés sajna... :(. De a 30-50 elég horrornak tűnik... abw
Ha van mechanikiailag affinitásod hozzá (le tudod szerelni) akkor intézek neked FAP tiszító vegyszert, -csak úgy simán nem lehet megvásárolni- autószervízeknek árulják 3-4000 Ft. Ezt használják amikor 30-50ezerért kitisztítják neked...
az apró rángatás nekem még nem szűnt meg (néha előjön pár napig, aztán elmúlik). úgy tűnt, hogy többen rosszul értitek a szitut nálam.
szeptemberben kell vizsgáztassam a gépet, akkor tervezek egy mechanikus FAP tisztítást. emlékeim szerint valahol az I. kerületben van szaki rá, lehet talán Bandi ajánlotta korábban.
407 SW-men én is észrevettem ezt a rángatást, pont, mikor a sebbességet akarom tartani, 1500 és 2000 között. Olyan 100-150et esik a fordulatszám folyamatos gázadás mellett. Részecskeszűrő tisztíttatás? Vagy egy kövér 130as Érd felé kiégeti? Köszönök minden segítséget, mikor kiszállok a kocsiból, olyan, mintha hajón lettem volna... abw
Egyik srác akinek szintén rángatott, lüktetett, himbálózott...~1500-as fordulat környékén a Ford Mondeo-ja (2.0 hdi motoros), elvitte részecskeszűrő mechanikus tisztításra a gépet. Eléggé eltömődött volt, viszont a rángatás nem szűnt meg egyáltalán. Ugyanúgy megmaradt. Többen írták itt hogy a szűrő eltömődése okozta nálatok ezt a hibát, sajnos itt nem oldotta meg.
Korábbi hosszászólásodban olvastam, hogy a turbó vákuumkamráját egy elekromos csatlakozót cseréltetek, s azzal megszünt az apró rángatás. Végülis itt is csak apró rángatásokról van szó.
Akkor ott volt hibakód? Nem lehet hogy nálunk is ez van?!
Erről az elekromos "érzékelőről" nem találtam semmilyen leírást. Eddig csak peugeot turbón láttam ilyet. Mi a szerepe ennek, tudja itt valaki?
Ki lettek centírozva a kerekek! Határozottan jobb, még egy kicsit rázza a kormányt. Ez talán lehet az 5 éves gumik miatt és az egyik felnire ráférne egy kis görgőzés.Legalább lehet vele normálisan menni.
Ez a gumis -az előzővel ellentétben- normálisan 5 anyával felfogatta a kerekeket. Mind a 4 kerék jó szar volt.