Sziasztok.Még új vagyok itt, de olvasóként már régen látogatom-e helyet.Most egy szinte lehetetlen kérdéssel állnék elő.Tud valaki jobb állapotban lévő ikarus ajtóléghenger dobozt Fehér színben?A normál 1300mm-es ajtónyílás fölé kellene.Van egy jó pár hátsó lámpám és egy kombi műszerem cserébe, de minden megoldás érdekel.Tudom ez nem egy hirdetős topik, de Ti mint szakértők lehet tudtok segíteni.Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget.
Az Ik 200-as sorozathoz az Ikarus a szélvédő üveget Finnországban vette. Ez volt a magyar-finn árucsere messze legnagyobb tétele. Mivel dolláros áru volt, az Ikarus a testvéri országokba nem szállított szélvédőt pótalkatrészként. A Szovjetúnióban ez nem volt probléma, nekik a magyarnál több nagyságrenddel nagyobb áruforgalmuk volt Finnországgal, abba simán belesúvasztották azt a pár szélvédőt. A többi szocialista országban viszont komoly gond volt, nekik nem volt dollárjuk erre. A Csehszlovákok valahogy megoldhatták, mert nem láttam sufni megoldásokat ott. De pl. Romániában legtöbbször máshoz való szélvédőket raktak az Ikarusokba, hajlított lemezekkel pótolva az eltérő méreteket.
"...még a veterán autóbuszok között is nagyon ritka, exportpiacra készült LUX kivitel"
Erre gondoltam, szovjet exportban egyáltalán nem volt "nagyon ritka" a Lux kivitel, sőt ellenkezőleg.
De a félreértések elkerülése végett, a magam részéről örülök, hogy nem a lángvágó végzett vele, ráadásul itthon van. A vételár pedig az eladó és a vevő privát ügye. Mindenesetre Tata jó ómen, készült ott már néhány szép jármű.
Ha magyar Lux lenne, akkor valóban ritkaság, mert itthon kevés volt, ellenben a SZU piaca, mint száraz szivacs a vizet, úgy szippantotta magába ezt a verziót.
Szerintem ezek generáljavított régebbi 260.02-esek, befalazott hátsó ajtóval (260.43 sose volt eredeti szovjet hidas, és a koruk se indokolt volna ilyen mértékű javítást).
Igaz, hogy a homlokfal más (és elárulom, a hátfal is), viszont (ami pl. a Jelcz M11-nél nem igazán valósult meg) a vázarányok stimmelnek - egy módosítás történt rajtuk, mégpedig a két ajtó között az oszlopot a kerék helyzetéhez igazították, az ajtók egyértelműen Ikarus ajtók, a léghengerdoboz is az (ráadásul fehér, ami az első sorban írtakat támasztja alá), valamint a ládaajtók és a tank is többé-kevésbé a helyükön vannak.
És mostantól már a többieknek is válasz: a homlokfal a Fleischer S5-ből származik (szerintem eredetiek a lámpák, de a külső díszcsík eltűnt), és a tetőív is hasonló - viszont az oldalablakok dőlésszöge kissé eltér az eredeti Fleischer-kasztniktól, és a magasság sem egyezik, ami szintén az NDK karosszálás ellen szól. Továbbá figyelemre méltó, hogy az első busz gerai, ahol maga a Fleischer gyár is működött.
Még egy érdekesség: a busphoto.ru-n fenn van az egyik (sajnos kép nélkül), mint Fleischer S6. Valójában e típus nagyjából az S5-höz hasonló.