Én tegnap este az M0-n láttam egy "ilyen" összeállítást. Tréleren utazott egy 55-ös. A karosszéria munka már rendben volt talán, de eléggé sötét volt, nem láttam pontosan. Sajnos képet nem tudtam készíteni.
Szerencsére sikerült az eredetivel megegyező célfilm armatúrákat összeszedni. A célfilm szalagok pedig nyomdában vannak. Korlátozottak a lehetőségek, mivel kevés eredeti szűz fólia maradt a cégnél, de azért lesznek ínyencségek a feliratok között :)
A 25 éves évforduló okán szerintem valami német-magyar szervezettől tuti lehetne egy kis forrást kapni, hogy rendesen megkutassad meg dokumentáld az ügyet. Végül is mégis olyan átívelő sztori a Magyaország->NDK-> NSzk -> Magyarország sztori.
Annyi kiegészíteni való -ami engem is meglepett, de most néztem valami miatt részletesebben -hogy a még meglévő 260-asokból közel százötven kocsi VOITH D 851.2-val van szerelve, és kevsebb mint kilencven a ZF 4HP 500 (EST 18/AEM 6).
D10, zf, mvg118 (v.318), semmi extra, vedd meg ha kell! Van még 240 másik majdnem ugyan olyan belőle, főleg hogy már több mint egy éve rendes forgalmi kocsi. Majd ha megnyerem az ötös lottót veszek egy garázsni BKV buszt, telephellyel és nyitok egy "buszsimogatót" xD
Sokáig oktatókocsivolt, ma is barna-fekete bőrüléses utastérrel közlekedik. Utastér szempontjából szerintem ez lenne a legvalószínűbb, műszakilag nem tudom, hogy milyen állapotban van.
Szerintem 435-ből is kettő megmarad és jó napot. BPO-583 mondjuk eredeti állapotra restaurálva, meg egy kijelzős utolsó forgalmi állapotban feljavítva (l. 05-69 vagy vmelyik KLF- felújított vagy akármelyik, a többit meg gondolom viheti amelyik gyűjtő akarja majd. 280-ból ugyan így van kettő, 04-77 & 04-49. Bár nekem az a BU 86-67 nagyon bassza a csőröm hogy ott rohad ahol, kár hogy nincs rá forrása a tulajnak, meg nekem sem :/ A BPO-110 volt még amit 260-asból ellehetett volna pakolni, az egyik legeredetibb kocsi volt '92-es gépként. Bár aztán lehet hogy vmelik ex.ezüstöt hagyják meg a 671 mellé.
Egy kis "előrehaladás-jelentés" az ex-NDK-s 200-asok összegyűjtésével kapcsolatban a 91419 sz. hsz-omhoz (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132334438&t=9043237) képest. Komoly segítséget kaptam a Körös Volán és a Szabolcs Volán tekintetében, így a korábbi 636 db helyett most már 664 db buszról tudok. Ennek a típusonkénti bontása most a következőképpen alakul: IK 250.67 - 19 db, IK 250.66 - 1 db, IK 256.51 - 44 db, IK 260.02 - 107 db, IK 260.43 - 116 db, IK 263.01 - 35 db, IK 280.02 - 219 db és IK 280.03 - 122 db. A Szabolcs Volán FVJ-495 frsz-ú kocsijának - nyilván én vagyok a béna, de - nem találtam meg a típusát, ebben a segítségeteket kérem. A Körösnél a korábbi 46-ról 71-re, míg a Szabolcsnál 79-ről 80-ra nőtt az így összegyűjtött kocsik száma.
Ugyancsak szépen gyűlnek a hiányzó évjárati adatok. Míg korábban 130 kocsi évjáratát ne tudtam, most ez a szám - a járművek számának növekedése ellenére is - ennek éppen a felére, 65-re csökkent.
Az német eredettel kapcsolatban is van változás. A korábbi 80 ismert német rendszámmal szemben ma már 137 kocsiét tudom, illetve a korábbi szolgálati helyek közül pedig a múltkori 167 helyett már 230 kocsiról tudom, melyik városból érkezett.
Múltkor külön kiemeltem, hogy akkor 10 db olyan kocsit ismertem, ami 1974-82. között készült, tehát elég öregecskén került haza és ezek közül az öregfiúk közül 7 a Hajdúnál kötött ki. Nos az utóbb kapott adatok alapján felzárkózott ide a Körös is, náluk is 7 db ebben az időintervallumban gyártott kocsi került az állományba.
Az állományba vétel időpontja tekintetében is több adatom van már, mint legutóbb, erre alapozva le merem írni, hogy e tekintetben 1993. lehetett a csúcsév. Jelenleg kereken 120 kocsiról tudom, hogy abban az évben állt üzembe. Ennél tovább egyelőre nem mennék, mert 219 esetben még mindig nem tudok a rendszámhoz állományba vételi dátumot kötni. Nos, egyelőre így állok ezzel a dologgal, továbbra is szívesen veszek bármilyen segítséget, mert még igencsak van mit összegyűjtögetni a témában.
sztem akkor inkább gfx-101. persze csak nagyot merészeltem álmodni. 435-ből minek venni, van belőle dögivel. oké, érzelmi alapon egyik-másik járgány vételre kerülhetne.
a legfontosabb: Mindennek örülünk ami van/lesz :-)