Keresés

Részletes keresés

Kuruc72 Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24279

"1. rakéta harci rész robbant a pilótafülke magasságában, illetve jobbra-előtte, valószínűleg felül, repeszek ezreit szórta szét"

 

Nem balra elotte ???

 

 

Előzmény: Neiro (24278)
Neiro Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24278

Mara, a belinkelt cikk semmi újdonságot nem mond és nem szabad nagyon messzire mutató következtetéseket levonni.

 

Amit tekintsetek biztos kiindulópontnak:

1. rakéta harci rész robbant a pilótafülke magasságában, illetve jobbra-előtte, valószínűleg felül, repeszek ezreit szórta szét

2. a legtöbb repesz a gép orrát járta át, de jutott belőle a jobboldali szárnyra, sőt néhány darab a baloldali szárnyat is végigszántotta.

3.  a gép eleje több darabra ment szét: a pilótafülke felső része több darabra szakadt, az alsó része - amely a műszereket és behúzott orrfutóművet is tartalmazta - egy darabban ért földet.

4. a jobboldali szárny és főleg a hajtómű egy jó adag repeszt és rakéta-maradványt beszívott, a nagy sebességgel forgó turbinalapátok a darabokat szétszórták, maguk is letörtek és szétszóródtak.

5. a kabin robbanásszerűen kihermetizálódott, ami az utaskabinban nem volt rögzítve kirepült előrefele, az oxigénmaszkok automatikusan előbukkantak (ha valaki még esetleg eszméleténél volt, használhatta)

6. a maradék roncs, az orr-rész nélkül pörögve zuhanni kezdett - az aerodinamikai erők csíkokra, cafatokra tépték a gépet

7. a jobb hajtómű és a szárny tört le először, utána a törzs sérült első burkolata, majd a hátsó vezérsíkok és a bal szárny, végül a törzs hátsó részének egyes darabjai

8. nagyjából egyben maradt a törzs középső része, ahol a szárnyak találkoztak, a bal oldali hajtőmű, a behúzott kerekek, az ugyanitt elhelyezett üzemanyagtartályok. Ez a darab repült legmesszebbre, és a becsapódáskor kigyulladt. Más roncsdarabokon nincs nyoma tűznek.

 

Rengeteg fotó van fenn a neten, a gép darabjairól, és, hol találták meg pontosan.

 

Ezek a darabok, fotók, a darabok helye összefüggő, logikus történetet mesélnek el. Ezt itt fenn. Nem azóta törölt facebook bejegyzés, nem titkosszolgálati szivárogtatás, nem kitudja-hogyankészült hangfelvétel, nem magánnyomozó okoskodása. Pici kereséssel és térképnézegetéssel bárki maga is utánanézhet. Itt tartunk most.

 

A következő logikus lépés az, hogy a vizsgálóbizottság bemutatja a sajtónak a helyszínen talált rakéta-darabokat és repeszeket, és ebből egy szakértő beazonosítja a rakétát.

Abba véletlenül se menjen bele senki, hogy bemeneti nyílásból vagy szórásképből akar a repeszek méretére vagy az eszközre következtetni ! Először is, fotó alapján nem lehet. Másodszor - gondoljatok a jobboldali hajtóműre, az abból szétrepülő darabokra. Ha fizikailag a kezedben vannak a repeszek - ahogy a vizsgálóbizottság kezében már ott vannak vannak - az egyértelmű azonosítást ad.

 

A vkontakte, twitter, facebook, magánnyomozó, titkosszolgálati szivárogtatás, stb. "bizonyítékokat" addig nyugodtan kukázni lehet; nem ér ennyi találgatást mint amennyit itt ráfordítotok :-)

Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24276

a diffegyenlet nem veszi figyelembe a szél, légáramlat viszonyokat.

a kínai gép esetében légáramlatok egészen a szárazföldig elvitték a könnyebb darabokat. a szélviszonyokat is ismerni kell a pontosabb modellezéshez.

 

 

de oké, szerinted nem lehet, ezekből a jelentésekből nekem meg úgy tűnik, lehet. nekem egy szárnydarabnál bőven reális.

ezt majd látni fogjuk a következő jelentésben, ahol van radaradat, ott ezt is vizsgálják, mint a CI511 és a lockerbie esetnél is megtörtént.

maradjunk egyelőre annyiban szerintem, hogy sebességadatok nélkül nem tudjuk. (egy pontos sebességadat perdöntő lenne)

 

más.

 

valaki a topikból esetleg rendelkezik fotóval, hogy néz ki a Sz-200 és a Sz-125 harci rész repesz?

 

Előzmény: Platon (24274)
Platon Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24275

A másik fele pedig az hogy a kínai gép gyakorlatilag a modern tajvani radar mellett zuhant le, így aztán egészen kis darabokat is láttak, de abban biztos lehetsz hogy bármi aminek a radarképe összevethető egy repülőgépével nem lebeg a levegőben ennyi ideig. 

Előzmény: Biga Cubensis (24272)
Platon Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24274

És vajon azok a könnyebb darabok mekkora jelet produkálnak vajon a radaron? 

 

Kétlem hogy eleget annak az öreg polgári radarnak. Ott a dif egyenlet amit korábban beraktam. 

Könnyen kiszámolhatod vele hogy mi fog neked ennyi ideig zuhanni. 

Előzmény: Biga Cubensis (24272)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24273

Azt irjak a vizsgalok hogy a gep az utolso pillanatig a krizispontig stabilan es allando sebesseggel repult. Az az nem volt semmifele hajtomukiloves meg lassulas hanem onnantol kezdett el a gep lassulni szetesni zuhanni amint a raketa etalalta.

 

Valaki nagyon szeretne ha ez a gepagyus verzio a koztudatba maradna.

 

Vagy csak szimplan "szakerto" az illeto.

Előzmény: Biga Cubensis (24268)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24272

a QED-hez csak annyit, hogy itt találtam egy ballisztikai vizsgálatot.

China Airlines Flight 611, 35 000 láb, a szétesés ideje: 15:28:03

http://www.asc.gov.tw/author_files/Ballistic.pdf

 

 

a legnehezebb darabok (hajtóművek, pilótfafülke) 1 perc 40 mp alatt értek le, a legkönnyebbek másfél órát vitorláztak, és 100km-re a széteséstől értek földet.

 

"Yong said radar data shows that it took approximately 1 minute and 40 seconds for the biggest and heaviest debris to fall into the sea and 1 hour and 30 minutes for the lightest piece to "float" down and finally land."

http://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2002/06/06/0000139142

 

 

szóval a nagyobb légellenállású darabok simán eshettek több percig is... 

 

Előzmény: Platon (24227)
Platon Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24271

Na most attól hogy rosztov nem hallott semmit, az Ukránok még hallhattak.

Előzmény: Biga Cubensis (24270)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24270

a jelentésben benne van, hogy az közös anyag, az orosz légiirányítás infója is benne van (Rosztov). és ők sem hallottak semmit.

 

 

+azt mondták, a preliminary korrekt. (hivatalosan)

“Some speeches hinted that having called today’s session Russia is casting doubts on the investigation conducted by the Dutch commission,” he said. “This is not true. It is an absolutely wrong statement.”

http://en.itar-tass.com/world/750377

Előzmény: Platon (24269)
Platon Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24269

semmiféle rádióforgalmazás, vészjelzés, ACARS, semmi sincs, ami ilyesmire utalna

 

Vagy legalábbis az Ukránok által átadott anyagban nincs ilyen, ami ugye nem jelent semmit. 

Ettől függetlenül ez szerintem már túlságosan el van bonyolítva, kizártnak tartom.

Előzmény: Biga Cubensis (24268)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24268

szerintem a cikkíró félreértette a jelentést, több nagy sebességű tárgyról (=repeszek) volt szó a jelentésben, nem több rakétáról.

de látom, a kommentekben továbbvitték a gépágyú elméletet, miszerint először a hajtóművet lőtték ki, és a lelassult gépet végezték ki gépágyúval - ez elég valószínűtlen, mert azért azt észreveszik a pilóták, ha kilövik az egyik hajtóművet... viszont semmiféle rádióforgalmazás, vészjelzés, ACARS, semmi sincs, ami ilyesmire utalna.

Előzmény: Ba_G (24260)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24267

bevetettem a google orosz-angol fordítóját is, de ebben szerintem nincs ilyesmi... :)

Előzmény: Törölt nick (24263)
Platon Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24266

Ez tökéletesen igaz amit írsz, azonban mindez a fejegységre vonatkozik, ha külön fejegységet raksz a különböző frekvenciákra akkor csak a parabolikus reflektor nyereség számít az pedig megfelelő lehet ebben a méretben. Ez egyébként pont ugyanaz amit te is írsz a dipóllal.

 

Persze mivel itt igen szűk iránykarakterisztikájú antennáról beszélünk ezért itt is lehetnek problémák a fizikai elhelyezéssel.

 

 

 

Előzmény: TtK (24262)
gaunt Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24265

Hali!

 

Az alsó képen lévő SzOU (9A310M1) antennája valóban mozgatható, méghozzá elég komoly tartományban. Sajnos azt már nem tudom, hogy van-e esetleg egy kissebb NRZ antenna is a burkolat alatt, egyszer régen láttam, de már nem emléxem. És ugye sajnos már megtalálni a képet a guglin szinte lehetetlen az MH17 miatt.

 

Egy érdekesebb képet viszont be tudok rakni, bár ez nem sokat segít:

 

 

Előzmény: TtK (24262)
Kuruc72 Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24264

A BUK M1 verzio meg a hagyomanyos cassegrain antenna val volt szerelve es az elore allo tolcsersugarzoval mig az M2 tol mar a fazzisvezerelt uzemmodhoz tartozo es HPASP altal berakott lapos antennaval  .

Előzmény: TtK (24262)
TtK Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24262

Na akkor egy kis antennák és hullámterjedés:

Az X-sáv (8-12 GHz egyébként és nem 7-11, de ez nem sokat változat a lényegen) nagyon messze van az S-sávtól (2-4) GHz, az L-sávtól (1-2 GHz) meg pláne. Az X-sávú antennát nem lehet L-sávon használni. Elméletileg sem. A hozzávezető csőtápvonalnak ugyanis van egy alsó határfrekvenciája, az L-sávú hullám egyszerűen nem terjed benne. Az antennasugárzók sem fognak működni L-sávon.

Fordítva _elméletileg_ lehetséges a dolog, azaz L-sávú antennán meg lehet próbálkozni X-sávval, de _nagyon_ rossz lesz a hatásfok és az összes többi antennaparaméter is.

Szélessávú antennát csinálni pedig gyakorlatilag lehetetlen küldetés, úgy hogy mind a két hullámhosszon jó tulajdonságai legyenek, bírja a nagy teljesítményt és elég robusztus legyen egy katonai alkalmazáshoz. Persze biztos volt már aki csinált ilyet, jól mutat a PhD értekezés irodalomjegyzékében, mint saját cikk az IEEE Transactions on Antennas and Propagation-ban. :)

Egy antennával úgy lehet megoldani a dolgot, hogy az X-sávú antenna közepébe belerakunk pár dipólt és azokat használjuk az L-sávon üzemelő IFF-hez. Például: 

 

Még valami: a 777-en nincs se Parol, se Kremnyij II, azaz ezekkel hiába is próbálkozott volna a BUK, még ha van is rajta. A gépen polgári transzponder volt, ami 1030 (uplink) és 1090 MHz-en (downlink) működik. A/C-módban (Mark X. IFF) és S-módban.

 

A BUK antennájához csak egy gondolat:

Ez biztos, hogy egy lapos antennarács, olyasmi, mint amit Hpasp linkelt alant:

 

Ebben viszont kell lennie valaminek, ami kiáll előrefelé, különben miért lenne ilyen hosszú. Vagy vízszintesen mechanikusan mozgatják az antennát (a Hpasp által linkeltet kell is, mert azt csak függőlegesen lehet elektronikusan mozgatni):

 

 

Ba_G Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24261

Tovább gondolva: egyáltalán van valami kezelési utasítás, vagy szokásjog, hogy melyik rakétát kell először kilőni? Mert a középsőket - a megmaradt szélsők mellett - nyilván nehézkesebb utántölteni. De ez csak halvány sejtelem, a KRUG-on nem lévén középső... :)

Előzmény: Ba_G (24260)
Ba_G Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24260

Ez viszont érdekes, már csak a címében is: 

Több találat is érte az MH17-est

Nyilván olvastam anno, de mivel a zsákmányolt BUK-ról (ha ez egyáltalán valóság és a közkézen forgó képek azt ábrázolják) csak 1 rakéta hiányzik, sosem említettek többet. (Mondjuk számomra az is furcsa keszthelyi "légvédelmi rakétaszerelőként", hogy ezek betöltve rohangálnak néha civil teherautók platóján... Persze egy kvázi háborúban sok csúfság megeshet.)

Előzmény: Biga Cubensis (24256)
Ba_G Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24259

Ez ügyben viszont az a prekoncepció tűnik megalapozottabbnak, hogy a szakadároknak nincs légierejük, tehát ők mondhatni nyugodtan lövöldözhettek volna "vaktában", saját gépet nyilván nem lőhettek volna. Míg persze az ukránok részéről megvolt ez a kockázat, azzal a ténnyel súlyosbítva, hogy a harcoló csapataik állománya nincsen a kiképzés, ellátmány, fegyelem, morál magaslatán. Meglehet, több szempontból elmaradnak e tekintetben a szakadároknál (pláne, ha azok az orosz hadseregben szolgáltak/-nak...)

Előzmény: Biga Cubensis (24257)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24258

az említett esetnél találtam, érdekesség:

"Ukraine reportedly banned the testing of BukS-300 and similar missile systems for a period of 7 years following this incident"

ha ez bizonyul igaznak, úgy látszik, 7 év szünet sem volt elég....

Előzmény: Biga Cubensis (24257)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24257

én nem zárom ki természetesen egy ilyen automatikmodus létezését, de bevallom, egyetlen neten fellelhető dokumentációban sem találtam ilyesmit... 

tehát amit tolmácsolsz nekünk, végülis azt jelentené, hogy az ukránok egy gyakorlat közben véletlenül lelőtték... 

Siberia Airlines Flight 1812 reloaded.... :(

Előzmény: Törölt nick (24254)
Biga Cubensis Creative Commons License 2014.12.01 0 0 24256

Több, mint 500 fémdarabot találtak testekben, poggyászban. Szerintem már tudnak valamit...

Viszont ne felejtsd el, hogy a vizsgálóbizottságnak nincs kötelezettsége a nyilvánosságra hozatal tekintetében, ha úgy gondolják, hogy fél év múlva kiadnak egy újabb preliminary-t, akkor azt teszik, de megtehetik, hogy csak a kb. 1 év múlva esedékes végső jelentést publikálják. Bár én is nyilván szeretném minél hamarabb megtudni az új infókat, sajnos ez teljesen rájuk van bízva.

Előzmény: Ba_G (24255)
Ba_G Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24255

 Ha elölről érte a gépet a találat, jópár nagyon jellemző lövedéknek/maradványának a roncsokban kellene lennie.

 

Akárhogy is, az áldozatok többségének holttestei már egy hét múlva Hollandiában voltak.

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=21597

Meglepne, ha találtak volna valami tárgyi bizonyítékot (amely beleillik a feltételezett képbe) és még ne hozták volna nyilvánosságra. 

Előzmény: Biga Cubensis (24162)
gaunt Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24253

Külön antenna kell hozzá.

 

Utánanéztem a pontos frekvenciáknak. Hát valóban. Azzal nem fog működni a 9Sz35.

(668-1532Mhz)

Akkor ezek szerint mégsincs a SzOU-nak NRZ-je.

 

Előzmény: Hpasp (24248)
Platon Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24252

A Parol én úgy tudom még magasabb frekvenciát is használ mint a nyugati IFF ek, valahol másfél GHz környékén. 

 

Igen, az összes IFF deciméteres hullámhosszban működik, de az X sáv az nincs olyan messze a deciméteres hullámhossztól (3 Ghz) az X sáv meg 7-11 Ghz.

 

Persze az tény, hogy sok függ attól hogy mennyire széleséssávú az az antenna, mennyire fedi le a tartományt, de elvben nem kizárt olyan antennát készíteni ami még elfogadható nyereséget nyújt 1.5 Ghz en, miközben általában 7 Ghz felett működik.

 

De persze ez csak elmélet, ettől még bármi lehet vagy nem lehet azon az autón.

 

Előzmény: Hpasp (24248)
Platon Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24250

Tudod ha értenél hozzá, akkor tényekkel operálnál, és nem ilyen szösszenetekkel próbálkoznál.

 

A linkelt F-16 manuálba megmutatnád nekem hogy hol és miért is esik át "minimális bedöntéstől is" szolgálati csúcsmagasságon?

 

:) Vicces lesz.

Előzmény: molnibalage (24246)
gaunt Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24249

A Szovjet terminológia szerint az IFF - jóócskán deciméteres, míg a tűzvezető lokátorok centiméteres hullámhosszúak.

 

Külön antenna kell hozzá.

 

Basszus, pedig egyszer régen egy képen vagy videón láttam a 9A310 burkolatát eltávolítva. Én meg nem mentettem el! Mos már persze lehetetlen bármit is megtalálni, hiába írod be a gugliba, hogy 9А310, РЛС 3С35, Бук СОУ, stb. pár kép után csak a szokásos hülye MH17, Ukrajna, meg Boeing 777 találatok jönnek ki, youtube dettó... Pedig volt egy jó videó is a finnek egyik éles indításáról, mutattak egy csomó mindent az indikátorokról is... Már nem lehet megtakálni a fentiek miatt.

Előzmény: Hpasp (24248)
Hpasp Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24248

A Szovjet terminológia szerint az IFF - jóócskán deciméteres, míg a tűzvezető lokátorok centiméteres hullámhosszúak.

 

Külön antenna kell hozzá.

Előzmény: Platon (24245)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24247

Egy áramlástechinkushoz beszélsz. Megalol öcsém...

Előzmény: Platon (24237)
molnibalage Creative Commons License 2014.11.30 0 0 24246

Kisfiacskám a Szu-25 evelope görbéje is jellegre ezt mutatná, csak annak nem 15 km a szolgálati csúcsmagasság. Szóval jó lenne bazdmeg, ha leszállnál a magas lóról, mert baromságokat beszélsz...

Előzmény: Platon (24234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!