Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Mara, a belinkelt cikk semmi újdonságot nem mond és nem szabad nagyon messzire mutató következtetéseket levonni.
Amit tekintsetek biztos kiindulópontnak:
1. rakéta harci rész robbant a pilótafülke magasságában, illetve jobbra-előtte, valószínűleg felül, repeszek ezreit szórta szét
2. a legtöbb repesz a gép orrát járta át, de jutott belőle a jobboldali szárnyra, sőt néhány darab a baloldali szárnyat is végigszántotta.
3. a gép eleje több darabra ment szét: a pilótafülke felső része több darabra szakadt, az alsó része - amely a műszereket és behúzott orrfutóművet is tartalmazta - egy darabban ért földet.
4. a jobboldali szárny és főleg a hajtómű egy jó adag repeszt és rakéta-maradványt beszívott, a nagy sebességgel forgó turbinalapátok a darabokat szétszórták, maguk is letörtek és szétszóródtak.
5. a kabin robbanásszerűen kihermetizálódott, ami az utaskabinban nem volt rögzítve kirepült előrefele, az oxigénmaszkok automatikusan előbukkantak (ha valaki még esetleg eszméleténél volt, használhatta)
6. a maradék roncs, az orr-rész nélkül pörögve zuhanni kezdett - az aerodinamikai erők csíkokra, cafatokra tépték a gépet
7. a jobb hajtómű és a szárny tört le először, utána a törzs sérült első burkolata, majd a hátsó vezérsíkok és a bal szárny, végül a törzs hátsó részének egyes darabjai
8. nagyjából egyben maradt a törzs középső része, ahol a szárnyak találkoztak, a bal oldali hajtőmű, a behúzott kerekek, az ugyanitt elhelyezett üzemanyagtartályok. Ez a darab repült legmesszebbre, és a becsapódáskor kigyulladt. Más roncsdarabokon nincs nyoma tűznek.
Rengeteg fotó van fenn a neten, a gép darabjairól, és, hol találták meg pontosan.
Ezek a darabok, fotók, a darabok helye összefüggő, logikus történetet mesélnek el. Ezt itt fenn. Nem azóta törölt facebook bejegyzés, nem titkosszolgálati szivárogtatás, nem kitudja-hogyankészült hangfelvétel, nem magánnyomozó okoskodása. Pici kereséssel és térképnézegetéssel bárki maga is utánanézhet. Itt tartunk most.
A következő logikus lépés az, hogy a vizsgálóbizottság bemutatja a sajtónak a helyszínen talált rakéta-darabokat és repeszeket, és ebből egy szakértő beazonosítja a rakétát.
Abba véletlenül se menjen bele senki, hogy bemeneti nyílásból vagy szórásképből akar a repeszek méretére vagy az eszközre következtetni ! Először is, fotó alapján nem lehet. Másodszor - gondoljatok a jobboldali hajtóműre, az abból szétrepülő darabokra. Ha fizikailag a kezedben vannak a repeszek - ahogy a vizsgálóbizottság kezében már ott vannak vannak - az egyértelmű azonosítást ad.
A vkontakte, twitter, facebook, magánnyomozó, titkosszolgálati szivárogtatás, stb. "bizonyítékokat" addig nyugodtan kukázni lehet; nem ér ennyi találgatást mint amennyit itt ráfordítotok :-)
A másik fele pedig az hogy a kínai gép gyakorlatilag a modern tajvani radar mellett zuhant le, így aztán egészen kis darabokat is láttak, de abban biztos lehetsz hogy bármi aminek a radarképe összevethető egy repülőgépével nem lebeg a levegőben ennyi ideig.
Azt irjak a vizsgalok hogy a gep az utolso pillanatig a krizispontig stabilan es allando sebesseggel repult. Az az nem volt semmifele hajtomukiloves meg lassulas hanem onnantol kezdett el a gep lassulni szetesni zuhanni amint a raketa etalalta.
Valaki nagyon szeretne ha ez a gepagyus verzio a koztudatba maradna.
a legnehezebb darabok (hajtóművek, pilótfafülke) 1 perc 40 mp alatt értek le, a legkönnyebbek másfél órát vitorláztak, és 100km-re a széteséstől értek földet.
"Yong said radar data shows that it took approximately 1 minute and 40 seconds for the biggest and heaviest debris to fall into the sea and 1 hour and 30 minutes for the lightest piece to "float" down and finally land."
a jelentésben benne van, hogy az közös anyag, az orosz légiirányítás infója is benne van (Rosztov). és ők sem hallottak semmit.
+azt mondták, a preliminary korrekt. (hivatalosan)
“Some speeches hinted that having called today’s session Russia is casting doubts on the investigation conducted by the Dutch commission,” he said. “This is not true. It is an absolutely wrong statement.”
szerintem a cikkíró félreértette a jelentést, több nagy sebességű tárgyról (=repeszek) volt szó a jelentésben, nem több rakétáról.
de látom, a kommentekben továbbvitték a gépágyú elméletet, miszerint először a hajtóművet lőtték ki, és a lelassult gépet végezték ki gépágyúval - ez elég valószínűtlen, mert azért azt észreveszik a pilóták, ha kilövik az egyik hajtóművet... viszont semmiféle rádióforgalmazás, vészjelzés, ACARS, semmi sincs, ami ilyesmire utalna.
Ez tökéletesen igaz amit írsz, azonban mindez a fejegységre vonatkozik, ha külön fejegységet raksz a különböző frekvenciákra akkor csak a parabolikus reflektor nyereség számít az pedig megfelelő lehet ebben a méretben. Ez egyébként pont ugyanaz amit te is írsz a dipóllal.
Persze mivel itt igen szűk iránykarakterisztikájú antennáról beszélünk ezért itt is lehetnek problémák a fizikai elhelyezéssel.
Az alsó képen lévő SzOU (9A310M1) antennája valóban mozgatható, méghozzá elég komoly tartományban. Sajnos azt már nem tudom, hogy van-e esetleg egy kissebb NRZ antenna is a burkolat alatt, egyszer régen láttam, de már nem emléxem. És ugye sajnos már megtalálni a képet a guglin szinte lehetetlen az MH17 miatt.
Egy érdekesebb képet viszont be tudok rakni, bár ez nem sokat segít:
A BUK M1 verzio meg a hagyomanyos cassegrainantenna val volt szerelve es az elore allo tolcsersugarzoval mig az M2 tol mar a fazzisvezerelt uzemmodhoz tartozo es HPASP altal berakott lapos antennaval .
Az X-sáv (8-12 GHz egyébként és nem 7-11, de ez nem sokat változat a lényegen) nagyon messze van az S-sávtól (2-4) GHz, az L-sávtól (1-2 GHz) meg pláne. Az X-sávú antennát nem lehet L-sávon használni. Elméletileg sem. A hozzávezető csőtápvonalnak ugyanis van egy alsó határfrekvenciája, az L-sávú hullám egyszerűen nem terjed benne. Az antennasugárzók sem fognak működni L-sávon.
Fordítva _elméletileg_ lehetséges a dolog, azaz L-sávú antennán meg lehet próbálkozni X-sávval, de _nagyon_ rossz lesz a hatásfok és az összes többi antennaparaméter is.
Szélessávú antennát csinálni pedig gyakorlatilag lehetetlen küldetés, úgy hogy mind a két hullámhosszon jó tulajdonságai legyenek, bírja a nagy teljesítményt és elég robusztus legyen egy katonai alkalmazáshoz. Persze biztos volt már aki csinált ilyet, jól mutat a PhD értekezés irodalomjegyzékében, mint saját cikk az IEEE Transactions on Antennas and Propagation-ban. :)
Egy antennával úgy lehet megoldani a dolgot, hogy az X-sávú antenna közepébe belerakunk pár dipólt és azokat használjuk az L-sávon üzemelő IFF-hez. Például:
Még valami: a 777-en nincs se Parol, se Kremnyij II, azaz ezekkel hiába is próbálkozott volna a BUK, még ha van is rajta. A gépen polgári transzponder volt, ami 1030 (uplink) és 1090 MHz-en (downlink) működik. A/C-módban (Mark X. IFF) és S-módban.
A BUK antennájához csak egy gondolat:
Ez biztos, hogy egy lapos antennarács, olyasmi, mint amit Hpasp linkelt alant:
Ebben viszont kell lennie valaminek, ami kiáll előrefelé, különben miért lenne ilyen hosszú. Vagy vízszintesen mechanikusan mozgatják az antennát (a Hpasp által linkeltet kell is, mert azt csak függőlegesen lehet elektronikusan mozgatni):
Tovább gondolva: egyáltalán van valami kezelési utasítás, vagy szokásjog, hogy melyik rakétát kell először kilőni? Mert a középsőket - a megmaradt szélsők mellett - nyilván nehézkesebb utántölteni. De ez csak halvány sejtelem, a KRUG-on nem lévén középső... :)
Nyilván olvastam anno, de mivel a zsákmányolt BUK-ról (ha ez egyáltalán valóság és a közkézen forgó képek azt ábrázolják) csak 1 rakéta hiányzik, sosem említettek többet. (Mondjuk számomra az is furcsa keszthelyi "légvédelmi rakétaszerelőként", hogy ezek betöltve rohangálnak néha civil teherautók platóján... Persze egy kvázi háborúban sok csúfság megeshet.)
Ez ügyben viszont az a prekoncepció tűnik megalapozottabbnak, hogy a szakadároknak nincs légierejük, tehát ők mondhatni nyugodtan lövöldözhettek volna "vaktában", saját gépet nyilván nem lőhettek volna. Míg persze az ukránok részéről megvolt ez a kockázat, azzal a ténnyel súlyosbítva, hogy a harcoló csapataik állománya nincsen a kiképzés, ellátmány, fegyelem, morál magaslatán. Meglehet, több szempontból elmaradnak e tekintetben a szakadároknál (pláne, ha azok az orosz hadseregben szolgáltak/-nak...)
Több, mint 500 fémdarabot találtak testekben, poggyászban. Szerintem már tudnak valamit...
Viszont ne felejtsd el, hogy a vizsgálóbizottságnak nincs kötelezettsége a nyilvánosságra hozatal tekintetében, ha úgy gondolják, hogy fél év múlva kiadnak egy újabb preliminary-t, akkor azt teszik, de megtehetik, hogy csak a kb. 1 év múlva esedékes végső jelentést publikálják. Bár én is nyilván szeretném minél hamarabb megtudni az új infókat, sajnos ez teljesen rájuk van bízva.
A Parol én úgy tudom még magasabb frekvenciát is használ mint a nyugati IFF ek, valahol másfél GHz környékén.
Igen, az összes IFF deciméteres hullámhosszban működik, de az X sáv az nincs olyan messze a deciméteres hullámhossztól (3 Ghz) az X sáv meg 7-11 Ghz.
Persze az tény, hogy sok függ attól hogy mennyire széleséssávú az az antenna, mennyire fedi le a tartományt, de elvben nem kizárt olyan antennát készíteni ami még elfogadható nyereséget nyújt 1.5 Ghz en, miközben általában 7 Ghz felett működik.
De persze ez csak elmélet, ettől még bármi lehet vagy nem lehet azon az autón.
A Szovjet terminológia szerint az IFF - jóócskán deciméteres, míg a tűzvezető lokátorok centiméteres hullámhosszúak.
Külön antenna kell hozzá.
Basszus, pedig egyszer régen egy képen vagy videón láttam a 9A310 burkolatát eltávolítva. Én meg nem mentettem el! Mos már persze lehetetlen bármit is megtalálni, hiába írod be a gugliba, hogy 9А310, РЛС 3С35, Бук СОУ, stb. pár kép után csak a szokásos hülye MH17, Ukrajna, meg Boeing 777 találatok jönnek ki, youtube dettó... Pedig volt egy jó videó is a finnek egyik éles indításáról, mutattak egy csomó mindent az indikátorokról is... Már nem lehet megtakálni a fentiek miatt.
Kisfiacskám a Szu-25 evelope görbéje is jellegre ezt mutatná, csak annak nem 15 km a szolgálati csúcsmagasság. Szóval jó lenne bazdmeg, ha leszállnál a magas lóról, mert baromságokat beszélsz...