Azért az egy elég alapvető probléma, ha van elsőrendű és másodrendű utas. Emiatt vállalkozásokat be lehet zárni a versenyszférában.
Alacc
"mi hercehurca megy a területkisajátításoknál általában"
Én nem tudom, hogy a sínek a magyar állam tulajdonát képezik, meg a terület, amin vannak. A Keleti-Kőbánya-felső esetében viszont végig van hely két vágány lefektetésére. Szinte végig megy ott egy használaton kívüli vágány. Ja...meg itt-ott a gazt és a dzsumbujt fel kell számolni. Ami problematikusabb, az a 28-as villamosnak a hídja, meg ahol a két fradi-vágány bejön. Ott kicsit nagyobb tervezést igényel a mérnököktől.
"hogy kívánnád megoldani a tolatási mozgásokat és a be- kijáratásokat a Keletiben nem tudom hány plusz IC miatt?"
Kevesebb tologatás lenne. A Sopron-Szombathelyi IC-ket egy az egyben küldeném Nyíregyházára és Nagyváradra. Akkor ezeket nem a Keletiben kell huzigálni. A győri gyorsokat áttenném Délibe, menjenek FLIRT-ek, aki meg Szombathelyre akar menni, az meg menjen IC-vel. Így legalább nem lesznek üresek az IC-k. A pécsi IC-k meg mennek miskolcra. A másik kétórás ütemben érkező miskolci szerelvényeket elküldeném Gyulára, kiváltva a gyorsokat. Ennyi jutott eszembe 5 perc alatt :-)
Rangun motorvonatos felvetését felhasználva azért a német vezérlőkocsikat is be lehetne üzemelni.
Siemens113
"szöcske módjára kell ugrálnod"
Ne tévedj nagyot, az a nyugati csarnoka. A Keletié nagyon kevés helyen ázik be. Bár az utóbbi időben a Nyugati oly mértékben beázik, hogy nem kell ugrálni, hanem az esernyőt kell kinyitni.
"A körbevonatozással viszont 15-20 perc pluszt is adhatsz"
Itt az isen van a hangsúly. Egy Sátoraljaújhely, vagy EGer-Budapest távoldágnál nem oszt, nem szoroz, hogy 5-7 perccel hosszabb a menetidő, ha a Rákosnál elmegy Rákosrendező felé. A 100 méternyi királyvágányt meg rendbe lehetne tenni. Azon most úgy sincs közlekedés. Nem okoz fennakadást. És szerintem 1, neccesen 2 pár vonat közlekedhetne rajta. Aki a keletihez akar menni, leszáll zuglón, és a bksz bérletével átszáll bkv-ra, és el lehetne jutni a nyugatiba is. ha pedig lenne 30 percenként vonat rákosról a nyugatiba, és 30 percenként a keletibe is, az nagyon jót tenne a BKSZ-nek is.
Az alapkijelentés az volt, hogy a Keleti nyújt 100 %-ot. A Nyugati értékéből sokat ront az átszállási kapcsolatok hiánya, hogy a délibe nincs direkt metró, nincsenek perontetők, a csarnok beázik, nincs kulturált váróterem, nincs normális hangos és sorolhatnám. A déliről meg jobb nem is beszélni.
Így már értem mire gondolsz. Ez elég szubjektív, a Keleti és a Nyugati között szvsz sok minőségi különbség nincs. Ha 100% az etalon akkor én ilyen drámai különbséget nem látok a pályaudvarok között. Pl a Keletiben - ha esik - szöcske módjára kell ugrálnod hogy ne ázz el ugyanis a lehető legváratlanabb helyeken ázik be. (zápor után nem váratlan mert akkor sok helyen szó szerint ömlik a víz a tető alatt). Na de ez igazából lényegtelen. Ha osztályozni kéne a színvonalat (csak utas szempontból és nem az infrastuktúrát bizt.ber-t vágányhálózatot nézve) akkor a Keleti mondjuk 80%, Nyugati 70%, Déli 75%. (A délivel nekem semmi bajom vagyis nem több mint a másik kettővel)
Ugyanis nemhogy kormányokon átívelő projektek nincsenek, de még egy kormány sem viszi végig a saját projektjeit sem.
Itt a lényeg. Ez megint politika. Ötletekből lehet (és van is) jó de a döntő szót a "politika" fogja kimondani.
Nem egy nagy dolog még két vágányt felhúzni a fennmaradó 5 km-re
Nem. Ami a munkát illeti talán 2 hét sem kellene hozzá. Ami a többit illeti: Valószínűleg évek kérdése.
Akkor egy kis demagógia: aki 3000 forintot kifizet 100 km-re, annak jusson a FLIRT, aki pedig 200-at, annak meg a BHV. ez piacgazdaságban így működik.
Valóban demagógia de piacgazdaságban valóban így kéne működnie. Persze ez a valóságtól messze áll ami a vasúti közlekedést illeti. Viccen kívül az elővárosi közlekedés az egyik fő pillére és lehetősége a magyar vasúti közlekedésnek (és igen ki lehet szerintem mondani mindenféle vidék-Bp ellentét vizionálása nélkül hogy itt a Budapesti elővárosi közlekedésről van szó első körben) így annak örülni kell hogy végre eltűntek innen a kohószökevények.
Ha valaki a belvárosba igyekszik, annak mindegy.
Egy nagyon fontos dolgot tegyünk hozzá. Addig mind1 amíg érdemben nem nő a menetideje. Egyébként nekem is mind1 lenne hova jutok el Budapesten belül. A körbevonatozással viszont 15-20 perc pluszt is adhatsz az utasoknak ami az utazás összességéhez képest akár 50-60%-os emelkedést is jelent. Az hogy valakinek bérlete van nem azt jelenti hogy körbe is szeretné utazni a várost amikor munkába indul.
"Nem egy nagy dolog még két vágányt felhúzni a fennmaradó 5 km-re"
Ettől a hozzászólásodtól síró és egyben röhögő görcsöt is kaptam. Ha valóban a jogi dolgokkal foglalkozol, akkor tudhatnád, hogy mi hercehurca megy a területkisajátításoknál általában. Egy ehhez kapcsolódó példa: nem véletlen nem építették még meg Kelenföld felől Tárnokra a második vágányt...
Azért ez egy gyorsított felvétel, de itt is jól látszik, hogy azért a szerelvénymozgások nagy része "a 8. vágányon tolatást végeznek", meg a 12. vágányon álló szerelvény elejére kocsikat tolnak" és egyéb hasonló műsorok.
Hatvan-Szolnok
Én Szolnokon szoktam figyelni: 2 bhv, csúcsforgalomban 60-70 %-on, és lefogadom, hogy az utasok döntő többsége Újszászról jár.
Szolnok-Mezőtúr
Amúgy azt sem értem, hogy miért nem mehet végig Lőkösházától Hatvanig. A 120-on felesleges a gyors. a 140-en meg a személyvonatok. Csak foglalják a pályát, holott busszal jobban ki lehet szolgálni a kistelepülések utasait.
"az elővárosban sokkal fontosabb, hogy melyik pályaudvarra mennek a vonatok egy adott vonalról, mint távolsági forgalomban"
Ez így megint az általam korábban említett általánosítás (minden nyugdíjas szegény) hibája, ugyanis ebben a formájában nem igaz. Ha valaki a belvárosba igyekszik, annak mindegy. Van BKV-bérlete, és a belvárosban könnyebb felsorolni azokat az utcákat, ahol nem jár busz, troli vagy villamos, mint ahol jár. Ha valaki 7-be, vagy a 8-ba jár, vagy a belső kerületekbe, mindegy, hogy a blahán vagy a nyugatinál száll fel a villamosra, vagy a nyugatinál vagy a Keletinél száll fel a trolira. A királyvágánynál bejönne Zugló mint plusz megállás. Na most erre nem néztem meg a 2007-es statisztikákat, de azért egy igen jelentős csoport utazik a fejpályaudvarig. És mivel nem azt mondtam, hogy minden vonat menjen a Nyugatiba, hanem csak kb 3 pár óránként, így a fennmaradókat még mindig el lehet juttatni Kőbánya-felsőre is.
Siemens113
Az alapkijelentés az volt, hogy a Keleti nyújt 100 %-ot. A Nyugati értékéből sokat ront az átszállási kapcsolatok hiánya, hogy a délibe nincs direkt metró, nincsenek perontetők, a csarnok beázik, nincs kulturált váróterem, nincs normális hangos és sorolhatnám. A déliről meg jobb nem is beszélni.
"A magyar vasútnak nem az a baja hogy nincsenek komplex ötletek"
Ez az egyik legnagyobb. Ugyanis nemhogy kormányokon átívelő projektek nincsenek, de még egy kormány sem viszi végig a saját projektjeit sem. A keleti állítólagos zsúfoltsága nem tegnapi probléma, ehhez képest felhúzni még egy peront nem költség, de a déliben kellett peront felújítani. Ez egy igen eklatáns példa erre.
"Ha te Nyugat Európába akarsz menni mondjuk Szegedről akkor azt csak nemzetközi vonattal teheted meg"
Ez világos. Ha egy vonat átlép egy államhatárt, az nemzetközi, bár EU-n belül már nincs nemzetközi, hanem belső (kereskedelem, belső piac). LAssan már Budapestről sem, mivel a reptérhasznáűlat drága. Nincs fapados reptér. Más kérdés, hogy én még mindig olcsóbban szoktam Glasgow és Budapest között repülni, mint Debrecen és Győr között vonatozni.
"És ettől szerinted könnyebb bejutni a Keletibe?"
Nem egy nagy dolog még két vágányt felhúzni a fennmaradó 5 km-re
"Járjál a Tisza gyorsvonattal"
Az még egy fölösleges, színvonalon aluli vonat. Ha a nyíregyi IC-k a Keletibe járnának, akkor a szovjet kocsikat rá lehetne csapni az egyik IC elejére, meg az összes nemzetközi IC-t, és két üres vonatból csinálnánk egyet.
"Nyilván ezért fejlesztik az elővárosi kocsiparkot. :) Nem azért mert 40-50 éves Bhv kocsik közlekedtek ezeken a vonalakon. :)"
Akkor egy kis demagógia: aki 3000 forintot kifizet 100 km-re, annak jusson a FLIRT, aki pedig 200-at, annak meg a BHV. ez piacgazdaságban így működik.
JabyGabi
"Zugló, 7-es busz-család, Keleti."
Írtam lentebb, amíg nem az van ráírva a vonatjegyre, hogy Debrecen-Budapest, Budapest-Győr, addig a megkötött szerződést teljesíteni kéne. 1 vagyis akkor mutogassam a vonatjegyem a 7-es buszon a smasszernak, hogy az van ráírva, hogy Debrecen-Győr, és hogy küldje el a csekket a Kerepesi útra?
Azt mondom, hogy elmész az IC-vel Zuglóig, onnan 7-es busszal a Keletiig, onnan meg másik IC-vel Győrig. Ha nem tetszik, akkor menj az autóddal, nem fogom miattad bővíteni a Keleti pályaudvar kapacitását, mert most nincs rá pénzem.
Ha Keleti 100 %-os szolgaltatast nyujt, a Nyugati 60, a Deli meg 30 %, ugy hogy minden minosegi kriteriumot osszeadunk.
Ez hogy jött ki?
Komplex otletek kellenenek.
Ja azok kellenek. A magyar vasútnak nem az a baja hogy nincsenenk komplex ötletek.
Eloszor is meg kell valtoztatni azt a szemleletet, hogy minden nyugdijas szegeny, utazzanak ingyen
Na ez teljesen igaz. Csak ennek semmi köze a vasúthoz. Ez semmi több mint politika.
A jelenlegi dijszabas es menetrend nem osztonzi arra az embereket, hogy vonattal utazzanak, nem nyujt alternativat az autoval szemben.
Ez is teljesen igaz. De megint nagyrészt politika.
Ja? nem csak Budapesten elnek utasok. Az, hogy ma nemzetkozi vonatokat zomeben pestiek vesznek igenybe, nem a videki utasokat kell hibaztatni. Egyszeruen nincs kinalat.
Senki nem hibáztatja őket. De ez megint nem vasúti sajátosság. Ha te Nyugat Európába akarsz menni mondjuk Szegedről akkor azt csak nemzetközi vonattal teheted meg? Nem. Ha nem a vonatot választod akkor el tudsz utazni közvetlenül Szegedről repülővel? Bajosan.
Elkoltik a milliardokat az elovarosi kocsipark fejlesztesere, mondvan, hogy azert a budapesti palyaudvarokra beteved egy-egy kulfoldi, es azt lassa, hogy csili-vili, meg dizajnos vonatok vannak.
Nyilván ezért fejlesztik az elővárosi kocsiparkot. :) Nem azért mert 40-50 éves Bhv kocsik közlekedtek ezeken a vonalakon. :)
Ha debrecenbol a Keletibe akarnek eljutni, hajlando lennek meg tobbletet is kifizetni, akkor sem tehetem meg, mert a ruhes gyors es IC is a Nyugatiba jar. Talan szakitani kellene a kadar-fele gulyaskommunizmussal
Járjál a Tisza gyorsvonattal. :) Mást erre én sem tudok mondani próbálták már előttem páran.
Mint már többször leírtam neked, elővárosban sokkal fontosabb, hogy melyik pályaudvarra mennek a vonatok egy adott vonalról, mint távolsági forgalomban, így a te debreceni IC-id esetében is.
A 120a utasainak feltehetően nagy százaléka rosszul járna, ha a Nyugatiba menne a vonata. Ez egy több évtizedes állapot, ami befolyásolhatta sokaknál a munkahelyválasztást is. Ugyanez igaz az iskolaválasztásra. Képzeld magad egy maglódi vagy nagykátai család helyébe. Hová irassák be a gyereket középiskolába? Valahová a Keleti közelébe, de Kőbánya-Felsőn is rengeteg diák száll le reggelente, és megy Kőbányára középiskolába.
"A Keletiben en pedig nem zsufoltsagot lattam, hanem kaoszt."
Akkor ez egy jól szervezett és bizonyos szempontból gyönyörű káosz. Nézd meg a videót!
http://www.youtube.com/watch?v=yMDM0EiX0Fs
Az meg, hogy megnézel néhány csúcson kívüli vonatot, és megállapítod, hogy üres, az nem mintavétel. Nem tudom mikor szoktál utazni, de Debrecen felé azért nem olyan gyér az utasforgalom az IC-ken. Hatvan-Szolnok közt amikor legutoljára jártam, nem púposodott ki a vonat oldala, de azért volt utasforgalom.
Szolnok-Mezőtúr? Meg a 120-as személyvonat-forgalma Szolnok alatt? Nézz rá a menetrendre! Az valóban egy vicc! Ott nincsen kínálat, és ennek következtében utas sem nagyon. Ha végigmennének a személyek normális gyakorisággal Szolnok-Békéscsaba közt, akkor talán lenne utas. Meg kellene próbálni. Aztán ha 2-3 év után sem nő az utasszám, akkor elfelejteni a kismegállókat, a személyvonatokat, maradnának az IC-k, gyorsok a mostani megállási renddel, a többi helyre meg menjen busz.
Rakos-es Kobanya-felso kozott 4 vagany van. Kobanya-felsotol a 100a-ra van egy "kiralyvagany" kb 100 meter az egesz. Kicsit rendbe kene hozni. Rakostol van meg masik ket vagany Rakosrendezore. Nem hiszem el, hogy arra 3 par elovarosi vonat ne ferne be a nyugatiba.
A Keletibe bejutni és kijutni nehéz, mert a 120a, és a 80a vonal a közös szakaszuk egy részén csak dupla vágányú.
Az sokkal drágább lenne ,ha az IC vonatok hosszát állandóan változtatnák, vagy többfajta hosszúságú szerelvények állnának tartalékban, mindig az éppen aktuális utasszámnak megfelelőt indítva, ahelyett ami most van, hogy a csúcsidőre méretezett szerelvények szaladgálnak egész nap. Esetleg motorvonattal lehetne gazdaságosan megoldani a csatolgatást, ha lenne IC motorvonat.
ez az...egyszeruen nincs utas. Uresen futkosnak a vonatok. az IC-k tobbsege mehetne egy masodosztalyu kocsival, de meg akkor is lennenek ures helyek.
Szolnokrol megy Mezoturra szemely. egy vagy 2 by, de mindig tok uresen. Hatvan-Szolnok kozott jar 1, illetve 2 oras utemben 2 bhv, de azok is mindig tok uresek, ehhez kepest a vamosgyorki uzsgyik meg viszonylag megtelnek.
Pedig a komfort-fokozattal aranyos jegyar a megoldas, a szerelvenyeket pedig valtva kell kozlekedtetni.
A Keletiben en pedig nem zsufoltsagot lattam, hanem kaoszt. volna meg ott most is hely, meg a 120a-n is, azert a biharkeresztesi IC-k is befernek, pedig zsufolt a 120a.
Sajnos a topiktárs nem akarja elfogadni, hogy a 120a-ra nem férnek be a debeceni IC-k, ha pesten keringenének, az aránytalanul megnövelné a menetidőt. Merthogy a többségnek az számít, hogy mikor ér be Pestre a vonat, és csak a kisebb számú átszálló utasnak érné meg plusz tizenakárhány perc a Keletibe csalinkázással.
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a Keletiben hová tennék ezeket a vonatokat. A csarnok tetején még elférnének, csak ügyesen egyensúlyozzon a vonattal az mv.
"Aki fizet, az ezert ellenszolgaltataskent aranyos mennyisegu es minosegu szolgaltatast kapjon. tehat nem az, hogy en epp gyori vagyok, vagy pusztaszabolcsi, az en 200 forintomert flirt jar, de ha biharkeresztesi vagyok, akkor a 200 forintomert bz."
Mi legyen? Járjon mindenhol FLIRT, Talent, Desiro (Uzsgyit még engedélyezed?), megoldható, viszont a menetrendi kínálat is arányos lesz a rendelkezésre álló járműflottával.
Vagy a jogegyenlőségre hivatkozva leállítjuk a közlekedést mindenhol, ahol nem a fenti járművek járnak, majd újraindítjuk, ha sikerült beszerezni elég motorvonatot. Az nem járható út, hogy differenciáljuk a jegyeket a jármű konfortja szerint, mert akkor a FLIRT-tel utazók joggal háborognának, hogy nekik a Bhv is jó, nem kértek ők drága FLIRT-öt.
A biharkeresztesi példáddal pedig megint csúnyán mellélőttél. Az a helyzet, hogy azon a vonalon három pár IC vonat is közlekedik a Bz-k mellett, és ezek az IC-k helyi forgalomban pótjegy nélkül igénybe vehetők. Amikor legutoljára arra jártam, másfél éve, nyáron, akkor a személyvonat légkondis IP kivitelű Bz volt, persze ez a luxus lehet, hogy azóta megszűnt.
Belgiumban pedig egyszerűbb és praktikusabb mindenféle átlós vonatokat közlekedtetni, mert Brüsszel alatt van alagút, átmenős főpályaudvaruk van.
Nálunk is lehetne ilyet építeni, de az kurva sokba kerülne. És a hozzád hasonlók rögvest elkezdenének nyavajogni, hogy megint minden pénzt Pestre költenek, és nem villamos épül belőle valamelyik vidéki városban. És ez a fajta nyavajgás még valamilyen szinten jogos is lenne.
akkor adja ki a jegyet ugy, hogy Debrecen-Budapest es Budapest-Gyor, mert a Debrecen-Gyort nem tudja teljesiteni.
De itt igazabol megint arrol van szo, mint a nyugdijasok=szegenyek, debreceneiek="mindenki a nyugatiba akar utazni"-nal, meghozza altalanositasrol. aki ingyen utazik, vagy alig fizet, az fogja be a szajat. Ja hogy minden 100 utasbol akad 2-3 aki fizet is? Az meg azert fogja be, mert ha olyan hulye, hogy vonattal utazzon, akkor tenyleg hulye, a hulyek meg kussoljanak.
a metrora nem. Multkor mutogattam a bkv smasszerainak a nyugatiban. Nem ertette, hogy miert. En meg mondtam neki, hogy erre az van rairva, hogy Debrecen-Gyor, kuldjek a szamlat a MAV-nak.
ez miert nem mukodhet ugy, mint barhol masutt? aki fizet, az kap szolgaltatast, aki meg nem fizet, az nem kap?ha mar kifizetek egy vonatjegyert annyit, mint egy "munkas" 100 kilometerre egy honapra. multkor szamoltam, egy utazasra kijon 200 forintra (5*4*2 utazassal szamolva). miert kell a 200 forintot fizetoknek tobb szolgaltatast adni, mint aki 6000-et fizet egy utazasert?