Keresés

Részletes keresés

Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 21748

Nézd meg a 21463-t, lehet, hogy tudsz vele üzletet kötni.

Előzmény: jasko.attila (21747)
jasko.attila Creative Commons License 2016.07.28 0 0 21747

Szia!

 

Van egy eladó Mio P360-as PDA-m, az utóbbi 6 évben ezzel repültem. SeeYou-hoz jó, jelenleg XCSoar és LK8000 van rajta. Saját akkuról kb. 3 óráig üzemel, ha valami baj lenne a külső akkuval. Karcmentes a kijelzője, végig védőfóliával használtam. Van hozzá univerzális tartó, szivargyújtós töltő, tartalék védőfóliák, SD kártya, USB kábel.

 

Üdv:
Jaskó Attila

 

 

Előzmény: lkcar (21743)
F1DO Creative Commons License 2016.07.06 0 0 21746

A csűrő és az oldalkormány egyszerre történő kezelése, - annak reakciója, hatása a szimulátorban más volt mint a valóságban. Kezdetben sokkal többet szzimulátoroztam és így azt szoktam meg...

Előzmény: paraholic (21745)
paraholic Creative Commons License 2016.07.05 0 0 21745

F1DO: ha még vissza tudsz emlékezni a részletekre: megkérdezhetem, hogy konkrétan milyen rossz beidegződéseket szült neked a szimulátor?

Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.07.05 0 0 21744
A P560 a MIO legjobb PDA-ja volt tudásában, 10 évvel ezelőtt, de sok hibás volt köztük.De a fényereje kontrasztja szerintem kevés. Kérdés, mennyiért jutsz hozzá. 10-15ezret meg lehet kockáztatni, mert a mai PNA-k sem jobbak. Legalábbis 100ezer alatt.

A P550-et nem ismerem, nyilván hasonló, csak még korábbi.
Előzmény: lkcar (21743)
lkcar Creative Commons License 2016.07.04 0 0 21743

Helló

 

A kérdésem az lenne, vitorlázórepüléshez melyik MIO PDA a leg megfelelőbb? pl. a P560, vagy a P550 velyik?

 

Előre is köszi.

Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.05.26 0 0 21742
De csak ha a kéz-láb-fenék koordinációt ettől függetlenül és mielőbb megtanulja.
Előzmény: newCBI (21735)
ViktorMike Creative Commons License 2016.05.26 0 0 21741

Tessék!

 

Ha a kormányfelületek működ(tet)ése érdekel:

https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_control_surfaces

 

Ha egy kicsit több is a vitorlázórepülésről:

http://www.boldmethod.com/blog/article/2015/02/your-guide-to-glider-flying/

 

 

Előzmény: Törölt nick (21740)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.26 0 0 21740

OK, ez így meggyőző volt. Rossz reflexeket nem akarok kialakítani...

 

Esetleg ha praktikus szemléltető anyagot tudtok konkrétan ajánlani, az nem árt.

Előzmény: ViktorMike (21738)
F1DO Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21739

Alátámasztom amit írsz, kezdőként én is rákattantam a szimulátorra, 'hogy majd jól begyakorlom magam rajta' aztán csak félrevitt, lett pár apró rossz berögződésem a kormányok kezelésével, + tapasztaltam hogy mennyire más az életben mint a monitoron így le is álltam vele.

 

Majd miután már valójában elsajátítottam / megtanultam a helyes kormánykezelést csak az után vettem elő ismét kellő kritikával kezelve a programot.

Előzmény: ViktorMike (21738)
ViktorMike Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21738

Kezdő növendékeknél nehezebb munka a szimulátor - akár Condor - miatti rossz berögződéseket megszüntetni, mintha nem is lennének semmilyenek. Főleg a fordulóba vitel, és - kivétel kijavítása nehéz.(Néhány idei kezdőnk is mesélhetne erről.)

Ezért is írtam, hogy megérezni (megtanulni) nem lehet, csak megérteni.

Ez utóbbihoz pedig nem kell feltétlenül szimulátor, elég néhány - akár internetes - oktató anyag.

 

Arról nem is beszélve, hogy a kedves érdeklődő Linux alatt futó szimulátort keresett, amit billentyűzetről lehet vezérelni. Nos, a Condor egyik feltételnek sem felel meg. Nem igaz? :)

Viszont remekül lehet versenytaktikákat termikelési módszereket gyakorolni, főleg amikor igaziból nem lehet repülni...

 

...

 

(Klebra)

Pont a kormánykitérítések mértékét, dinamikáját, a többi kormánnyal való összhangot nem lehet érdemben megtanulni játék-szimulátoron.

Kitűnő ötlet viszont kipróbálni a valóságban. :) Választottál már repülőteret?

F1DO Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21737

Csodát semmiképp sem érdemes várni egy szimulátortól, nagyon messze van az a valóságtól...

 

Ahogy valójában mozog egy repülő a levegőben és folyamatosan hatnak rá a szélfúvások, termikek, leáramlások - ezek azonnal befolyásolják, mozgatják, megdöntik a gépet - és mindezt a 'fenekedben, a hátadban, mindenhol' érzed + le kell reagálnod - erre sajnos nem képes, nem is lehet képes egy egyszerű otthoni szimulátor visszaadni..

 

Nagyon alap reflexek - kormánymozdulatok, kitérések, stb begyakorlására lehet jó, illetőleg hosszútávú repülés elméletére (repterv, stb..) de sokkal többre nem.. ettől nem fogsz tudni még jól repülőt vezetni sajnos, az csak a való életben gyakorolva fog menni.

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21736

Valódi repülővel is próbáltam, fogom próbálni. Szerintem gondot nem okoz egy szimulátor, legfeljebb nem fog beválni.

 

Könyvben is le van írva, hogy mikor merre csúszik. De vizuálisan sokkal egyszerűbb lenne...

 

 

Előzmény: ViktorMike (21734)
newCBI Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21735

Condor , joystickel.   C vizsgáig nagyon hasznos.

Előzmény: Törölt nick (21733)
ViktorMike Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21734

Szia,

 

Nem akarlak elkeseríteni, de a "ráérzésre" semelyik házi szimulátor nem alkalmas. 

Az egyes dolgok, jelenségek megértésére még csak-csak, de amit te vársz, arra nem jók.

A billentyűzetes elképzelésed meg újabb (hmmm) nehezítés. A diszkrét impulzusokkal történő vezetés nem véletlenün nem honosodott neg sem a valós, sem a szimulátoros repülés világában.

Előzmény: Törölt nick (21733)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.25 0 0 21733

Keresek egy minimális igényű szimulátort (lehetőleg linux-os), hogy kicsit ráérezzek a repcsi mozgására. Mobilos alkalmazásra már találtam is, csak arra gondoltam, hogy billentyűzet mégis jobban hasonlít a botkormányra mint az érintőképernyő.

Tényleg csak azért, hogy mikor-mire merre tér ki.

Találkoztatok már ilyennel?

ViktorMike Creative Commons License 2016.05.19 0 0 21732

Helló Holló! :)

 

Szombaton kiviszem az adapterem, kipróbálhatjuk azzal.

 

Üdv

Előzmény: "Holló" (21731)
"Holló" Creative Commons License 2016.05.19 0 0 21731

Sziasztok!

 

Új laptop; Win 10; SeeYou; Connection Wizard; régi logger.

Alaphelyben nem ismerte fel a port-ra csatlakoztatott loggert, illetve a Prolific USB To Serial kábelt.

Sok keresés után találtam egy driver-t, amivel már felismerte a portot. Csatlakozás után a loggert is felismeri, de hosszú sípolás után azonnal "timeout"-tal visszaszámol, kilép, s már nem is tudok le/fel tölteni.

Gép, SeeYou, logger rendben van. Valószínűleg ez a kábel nem kompatibilis már a Win 10-zel.

Hallottam, hogy ez már másoknak probléma.

Kérdezem, sikerült-e már valakinek ezt megoldania? Van-e olcsó megoldás?

(Új kábel 12e Ft és csak "talán" jó!)

 

Köszönöm a segítséget!

 

Üdv, Tibor

"Holló" Creative Commons License 2016.05.18 0 0 21730

GoPro 3+ kamera

GoPro tapadókorongos tartó.

Nem mondom, hogy nem aggódtam!

Első pár alkalommal kamera nélkül, csak a tok ment fel. Nem esett le.

 

Előzmény: F1DO (21729)
F1DO Creative Commons License 2016.05.13 0 0 21729

Szia Holló!

 

Mivel / hogyan lett rögzítve a kamera a repülőhöz?

(és milyen kameráról van szó?)

 

Köszi

Előzmény: "Holló" (21727)
Herr_Flick Creative Commons License 2016.05.10 0 1 21728

Nagyon jó felvételek!

"Holló" Creative Commons License 2016.05.08 0 2 21727

Sziasztok!

 

Készítettem két rövidfilmet a Góbéról.

Ahol szintén repülitek, oda szívesen ajánlom "propaganda anyagnak" utasok, növendékek toborzásához.

 

 

 

Üdv, Tibor

BJani Creative Commons License 2016.05.06 0 0 21726
Sziasztok!
Keresek olyan vidéki repteret, ahol a jövő héten van hétköznap is vitorlaüzem, és lehetőség lenne "külsős" embernek is csatlakozni (1 pilóta+gép). Tudtok ilyet?
pistabacsi81 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 21725

DÍJKIOSZTÓ ÜNNEPSÉG 2016

 2016 február 27.-én ismét sor került az előző évben repült kiemelkedő teljesítmények díjazására.
A vitorlázórepülés területén díjazottak (a teljesség igénye nélkül) a következők:
Az év férfi sportolója vitorlázórepülésben Szabó Péter (Alföldi), női Vadászi Viktória (Alföldi) és ifjúsági Ardai Dániel (MALÉV).
A Rotter Lajos Vándordíj 2015 évi győztese Hegedűs László

Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/8#ixzz41s3dzxVW

darojanos Creative Commons License 2016.03.02 0 0 21724

Aztán meg ez is érkezett! Véleményem szerint fizikailag lehetetlen 2,3,4 hét alatt GPL szakszót csinálni, csak nagy szerencsével. Ha valakit érdekel, küldjön e-mailt privátban és átküldöm a tag által adott diokumentumokat! 

darojanos

 

From: Sami GÖDEKDAĞ [mailto:sami@asbmakina.com.tr]
Sent: Friday, February 26, 2016 12:47 PM
To: samigodekdag@hotmail.com
Subject: Segelflieger Schule

 

Dear All

 

 

I have already complete successfully Abschnitt A (Anfängerschulung) 33 sortie / 07.10 hours, I am in, I complete air traffic pattern solo flight (SF 1 - Alleinflug.) with no thermal towelling according to F.A.I regulations. Yes I have already pass theoretical exam in Turkey for getting A Brevets. Now I need to pass B and C part for complete GPL. I am 29 years old, and I am working professionally in Turkey. But in Turkey,there is no private course to complete GPL in 2,3,4 weeks. You can check my documents. After that could you give estimated price and time again?

 

 

Sami

darojanos Creative Commons License 2016.02.25 0 0 21723

Ezt a levelet kaptuk! Ha valakit érdekel, írjon Onur Togac úrnak!

Hello Dear Staff ;

I'm from Turkey and I have glider pilot licence.If it possible we would like to rent a glider.Also I have approximately 150 or more flight hours log on glider type.Can you help us about it ?

Thanks for your interesting.

Kind Regards.

Onur Togac

plt.onr@hotmail.com

pistabacsi81 Creative Commons License 2016.02.21 0 0 21722

Nyílt levél a Magyar Repülő Szövetség Elnökéhez, Elnökségéhez, Felügyelő
Bizottságához, Fegyelmi Bizottságához, Szakbizottságaihoz és végül, de nem
utolsó sorban, de érdekében, a Tagsághoz!

Tisztelt Elnök Úr, Tisztelt Elnökség, Felügyelő Bizottság, Fegyelmi Bizottság, Tisztelt
Szakbizottság vezetők, Tisztelt Tagság!

Az elmúlt időszak eléggé "turbulens" volt az MRSZ életében és ez a "turbulencia" az utolsó néhány hónapban sem csitult. Remélem, mindenki tudja, mire gondolok. Kezdődött a korábbi Ellenőrző Bizottság megállapításaival, folytatódott a két Alelnök vizsgálódásával és megállapításaival, amelyek elvezettek a Tagság, később az Ügyészség véleményének kikéréséhez. Ez igen komoly ellentéthez vezetett az Alelnökök és az MRSZ Elnöke között,
amelynek folyományaként előbb egy teljesen jogalapot nélkülöző fegyelmi eljárás kezdődött az MRSZ két Alelnöke ellen, majd folytatódott egy, rágalmazás jogcímen tett bírósági feljelentéssel szintén a két Alelnök ellen. Közben jó néhány közgyűlés zajlott le, ahol feszült körülmények között, sokszor az érvényes törvények és saját szabályzataink ellenében, az MRSZ Elnökének hathatós támogatásával születtek megkérdőjelezhető döntések, illetve utasított el az Elnökség, majd később ismét az MRSZ Elnökének vélhetően szándékosan megtévesztő információi alapján a Közgyűlés is súlyos kérdések megtárgyalását és határozat hozatalt.
Mindeközben az MRSZ Közgyűlése elfogadott 2016 évre vonatkozóan egy súlyosan veszteséges költségvetést, bár igen határeset arányokkal (54%). A költségvetést közgyűlés elé terjesztett formájában nem tárgyalta az MRSZ Elnöksége, így nem is határozhatott róla.
A fenti állítások alátámasztására álljon itt néhány tény!
1. Alelnökök jelentése és a Fővárosi Főügyészséghez fordulása:
A jelentésben foglaltuk össze azokat a megállapításainkat, amelyek az MRSZ demokratikus és
átlátható működését voltak hivatottak helyreállítani. Ezt az anyagot az MRSZ-től kapott tagi levelező listán tettük közzé a tagság részére. Ez képezte a későbbiekben a lefolytatott jogalap nélküli fegyelmi vizsgálat egyik súlyos megállapítását, miszerint mi olyanok részére is kiküldtük a dokumentumot, akik nem tagjai az MRSZ-nek, ezzel súlyosan megsértettük az
MRSZ jó hírnevét. Ezzel szemben ismétlem: az MRSZ-től kapott hivatalos tagi levelező listára küldtük ki a dokumentumot!!!
2. Fegyelmi eljárás a két Alelnök ellen:
A Fegyelmi eljárás kezdetekor és közben is többször felhívtuk az MRSZ Elnökének, Főtitkárának és a Fegyelmi Bizottság tagjainak is a figyelmét a vizsgálat minden jogalapot nélkülöző voltára, annak minden jogalapot mellőző határozataira. Ennek ellenére választ nem kaptunk, de a Fegyelmi Bizottság jogsértő határozatait az MRSZ Adminisztratív vezetése (Főtitkár) pontosan betartotta és betartatta!!! A Fegyelmi Bizottság eljárásának jogalapot nélkülöző voltára (mint később kiderült), Dr. Varga Gábor Zsolt Ügyész Úr (a Fővárosi Főügyészség kötelékébe tartozó Ügyész, aki minden MRSZ-t érintő kérdésben a felelős) telefonon felhívta a figyelmét az MRSZ Elnökének és Főtitkárának is. Ennek ellenére a vizsgálatot lefolytatták, annak intézkedéseit keményen betartották és 4 azaz négy darab Közgyűlést hívtak össze az illegitim módon megválasztott Felügyelő Bizottság segítségével, az
Alelnökök lejáratására, meghurcolására. Szerencsére az összehívott közgyűlés átérezte a Fegyelmi Bizottság vizsgálatának és jelentésének súlyos hiányosságait és 66%-os többséggel leszavazta annak minden megállapítását, ezzel védve meg az Alelnökök álláspontját és munkáját. El kell ismernem, hogy az alkalmazott eljárás, nevezetesen az Ügyészséghez való fordulás talán elsietett döntés volt, de semmiképp sem okozott, vagy okozhatott volna kárt az MRSZ-nek, hiszen az Ügyészség legfeljebb segített a problémák megoldásában.

 

 

 

Herr_Flick Creative Commons License 2016.02.13 0 0 21721

Sziasztok, 

 

Bérelhető Falke után érdeklődöm. 15-20 órára szeretném bérelni. 

Köszönöm!

Buba1 Creative Commons License 2016.02.07 0 0 21720

Repülőgépes,pilóta felszerelések: www.gastore.hu

 

sarmasiz Creative Commons License 2016.02.02 0 0 21719

"2019-ben lejár az a moratórium, ami biztosítja, hogy az önkormányzati tulajdonba került repülőtereken ne lehessen megszüntetni a repülést, elűzni a területet használó szervezeteket, felparcellázni, beépíteni, más célokra hasznosítani az értékes földeket. Nem tudom, folyik-e bárhol, bármilyen tevékenység, ami a három év múlva robbanó bomba hatástalanítását szolgálja, én egyelőre csak a ketyegést hallom. Vajon sikerül például már 2016-ban megtenni néhány óvintézkedést, hogy 2019-ben ne váljanak földönfutóvá a repülőklubok és ne lehetetlenüljön el a nagygépes után a kisgépes repülés is hazánkban? Lesznek, akik megteszik a szükséges lépéseket, vagy lenyeljük ezt is szó nélkül, mint a Malév, az augusztus 20-i parádé, a Budaörsi Repülőnap megszüntetését, az eddigi reptérbezárásokat és repüléstörténeti értékeink külföldre történő kiárusítását?"

 

http://iho.hu/hir/repulonapok-16-kerdesek-remenyek-160127

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!