Van egy eladó Mio P360-as PDA-m, az utóbbi 6 évben ezzel repültem. SeeYou-hoz jó, jelenleg XCSoar és LK8000 van rajta. Saját akkuról kb. 3 óráig üzemel, ha valami baj lenne a külső akkuval. Karcmentes a kijelzője, végig védőfóliával használtam. Van hozzá univerzális tartó, szivargyújtós töltő, tartalék védőfóliák, SD kártya, USB kábel.
A csűrő és az oldalkormány egyszerre történő kezelése, - annak reakciója, hatása a szimulátorban más volt mint a valóságban. Kezdetben sokkal többet szzimulátoroztam és így azt szoktam meg...
A P560 a MIO legjobb PDA-ja volt tudásában, 10 évvel ezelőtt, de sok hibás volt köztük.De a fényereje kontrasztja szerintem kevés. Kérdés, mennyiért jutsz hozzá. 10-15ezret meg lehet kockáztatni, mert a mai PNA-k sem jobbak. Legalábbis 100ezer alatt.
A P550-et nem ismerem, nyilván hasonló, csak még korábbi.
Alátámasztom amit írsz, kezdőként én is rákattantam a szimulátorra, 'hogy majd jól begyakorlom magam rajta' aztán csak félrevitt, lett pár apró rossz berögződésem a kormányok kezelésével, + tapasztaltam hogy mennyire más az életben mint a monitoron így le is álltam vele.
Majd miután már valójában elsajátítottam / megtanultam a helyes kormánykezelést csak az után vettem elő ismét kellő kritikával kezelve a programot.
Kezdő növendékeknél nehezebb munka a szimulátor - akár Condor - miatti rossz berögződéseket megszüntetni, mintha nem is lennének semmilyenek. Főleg a fordulóba vitel, és - kivétel kijavítása nehéz.(Néhány idei kezdőnk is mesélhetne erről.)
Ezért is írtam, hogy megérezni (megtanulni) nem lehet, csak megérteni.
Ez utóbbihoz pedig nem kell feltétlenül szimulátor, elég néhány - akár internetes - oktató anyag.
Arról nem is beszélve, hogy a kedves érdeklődő Linux alatt futó szimulátort keresett, amit billentyűzetről lehet vezérelni. Nos, a Condor egyik feltételnek sem felel meg. Nem igaz? :)
Viszont remekül lehet versenytaktikákat termikelési módszereket gyakorolni, főleg amikor igaziból nem lehet repülni...
...
(Klebra)
Pont a kormánykitérítések mértékét, dinamikáját, a többi kormánnyal való összhangot nem lehet érdemben megtanulni játék-szimulátoron.
Kitűnő ötlet viszont kipróbálni a valóságban. :) Választottál már repülőteret?
Csodát semmiképp sem érdemes várni egy szimulátortól, nagyon messze van az a valóságtól...
Ahogy valójában mozog egy repülő a levegőben és folyamatosan hatnak rá a szélfúvások, termikek, leáramlások - ezek azonnal befolyásolják, mozgatják, megdöntik a gépet - és mindezt a 'fenekedben, a hátadban, mindenhol' érzed + le kell reagálnod - erre sajnos nem képes, nem is lehet képes egy egyszerű otthoni szimulátor visszaadni..
Nagyon alap reflexek - kormánymozdulatok, kitérések, stb begyakorlására lehet jó, illetőleg hosszútávú repülés elméletére (repterv, stb..) de sokkal többre nem.. ettől nem fogsz tudni még jól repülőt vezetni sajnos, az csak a való életben gyakorolva fog menni.
Nem akarlak elkeseríteni, de a "ráérzésre" semelyik házi szimulátor nem alkalmas.
Az egyes dolgok, jelenségek megértésére még csak-csak, de amit te vársz, arra nem jók.
A billentyűzetes elképzelésed meg újabb (hmmm) nehezítés. A diszkrét impulzusokkal történő vezetés nem véletlenün nem honosodott neg sem a valós, sem a szimulátoros repülés világában.
Keresek egy minimális igényű szimulátort (lehetőleg linux-os), hogy kicsit ráérezzek a repcsi mozgására. Mobilos alkalmazásra már találtam is, csak arra gondoltam, hogy billentyűzet mégis jobban hasonlít a botkormányra mint az érintőképernyő.
Új laptop; Win 10; SeeYou; Connection Wizard; régi logger.
Alaphelyben nem ismerte fel a port-ra csatlakoztatott loggert, illetve a Prolific USB To Serial kábelt.
Sok keresés után találtam egy driver-t, amivel már felismerte a portot. Csatlakozás után a loggert is felismeri, de hosszú sípolás után azonnal "timeout"-tal visszaszámol, kilép, s már nem is tudok le/fel tölteni.
Gép, SeeYou, logger rendben van. Valószínűleg ez a kábel nem kompatibilis már a Win 10-zel.
Hallottam, hogy ez már másoknak probléma.
Kérdezem, sikerült-e már valakinek ezt megoldania? Van-e olcsó megoldás?
Sziasztok!
Keresek olyan vidéki repteret, ahol a jövő héten van hétköznap is vitorlaüzem, és lehetőség lenne "külsős" embernek is csatlakozni (1 pilóta+gép). Tudtok ilyet?
2016 február 27.-én ismét sor került az előző évben repült kiemelkedő teljesítmények díjazására. A vitorlázórepülés területén díjazottak (a teljesség igénye nélkül) a következők: Az év férfi sportolója vitorlázórepülésben Szabó Péter (Alföldi), női Vadászi Viktória (Alföldi) és ifjúsági Ardai Dániel (MALÉV). A Rotter Lajos Vándordíj 2015 évi győztese Hegedűs László
Aztán meg ez is érkezett! Véleményem szerint fizikailag lehetetlen 2,3,4 hét alatt GPL szakszót csinálni, csak nagy szerencsével. Ha valakit érdekel, küldjön e-mailt privátban és átküldöm a tag által adott diokumentumokat!
I have already complete successfully Abschnitt A (Anfängerschulung) 33 sortie / 07.10 hours, I am in, I complete air traffic pattern solo flight (SF 1 - Alleinflug.) with no thermal towelling according to F.A.I regulations. Yes I have already pass theoretical exam in Turkey for getting A Brevets. Now I need to pass B and C part for complete GPL. I am 29 years old, and I am working professionally in Turkey. But in Turkey,there is no private course to complete GPL in 2,3,4 weeks. You can check my documents. After that could you give estimated price and time again?
Ezt a levelet kaptuk! Ha valakit érdekel, írjon Onur Togac úrnak!
Hello Dear Staff ;
I'm from Turkey and I have glider pilot licence.If it possible we would like to rent a glider.Also I have approximately 150 or more flight hours log on glider type.Can you help us about it ?
Nyílt levél a Magyar Repülő Szövetség Elnökéhez, Elnökségéhez, Felügyelő Bizottságához, Fegyelmi Bizottságához, Szakbizottságaihoz és végül, de nem utolsó sorban, de érdekében, a Tagsághoz!
Az elmúlt időszak eléggé "turbulens" volt az MRSZ életében és ez a "turbulencia" az utolsó néhány hónapban sem csitult. Remélem, mindenki tudja, mire gondolok. Kezdődött a korábbi Ellenőrző Bizottság megállapításaival, folytatódott a két Alelnök vizsgálódásával és megállapításaival, amelyek elvezettek a Tagság, később az Ügyészség véleményének kikéréséhez. Ez igen komoly ellentéthez vezetett az Alelnökök és az MRSZ Elnöke között, amelynek folyományaként előbb egy teljesen jogalapot nélkülöző fegyelmi eljárás kezdődött az MRSZ két Alelnöke ellen, majd folytatódott egy, rágalmazás jogcímen tett bírósági feljelentéssel szintén a két Alelnök ellen. Közben jó néhány közgyűlés zajlott le, ahol feszült körülmények között, sokszor az érvényes törvények és saját szabályzataink ellenében, az MRSZ Elnökének hathatós támogatásával születtek megkérdőjelezhető döntések, illetve utasított el az Elnökség, majd később ismét az MRSZ Elnökének vélhetően szándékosan megtévesztő információi alapján a Közgyűlés is súlyos kérdések megtárgyalását és határozat hozatalt. Mindeközben az MRSZ Közgyűlése elfogadott 2016 évre vonatkozóan egy súlyosan veszteséges költségvetést, bár igen határeset arányokkal (54%). A költségvetést közgyűlés elé terjesztett formájában nem tárgyalta az MRSZ Elnöksége, így nem is határozhatott róla. A fenti állítások alátámasztására álljon itt néhány tény! 1. Alelnökök jelentése és a Fővárosi Főügyészséghez fordulása: A jelentésben foglaltuk össze azokat a megállapításainkat, amelyek az MRSZ demokratikus és átlátható működését voltak hivatottak helyreállítani. Ezt az anyagot az MRSZ-től kapott tagi levelező listán tettük közzé a tagság részére. Ez képezte a későbbiekben a lefolytatott jogalap nélküli fegyelmi vizsgálat egyik súlyos megállapítását, miszerint mi olyanok részére is kiküldtük a dokumentumot, akik nem tagjai az MRSZ-nek, ezzel súlyosan megsértettük az MRSZ jó hírnevét. Ezzel szemben ismétlem: az MRSZ-től kapott hivatalos tagi levelező listára küldtük ki a dokumentumot!!! 2. Fegyelmi eljárás a két Alelnök ellen: A Fegyelmi eljárás kezdetekor és közben is többször felhívtuk az MRSZ Elnökének, Főtitkárának és a Fegyelmi Bizottság tagjainak is a figyelmét a vizsgálat minden jogalapot nélkülöző voltára, annak minden jogalapot mellőző határozataira. Ennek ellenére választ nem kaptunk, de a Fegyelmi Bizottság jogsértő határozatait az MRSZ Adminisztratív vezetése (Főtitkár) pontosan betartotta és betartatta!!! A Fegyelmi Bizottság eljárásának jogalapot nélkülöző voltára (mint később kiderült), Dr. Varga Gábor Zsolt Ügyész Úr (a Fővárosi Főügyészség kötelékébe tartozó Ügyész, aki minden MRSZ-t érintő kérdésben a felelős) telefonon felhívta a figyelmét az MRSZ Elnökének és Főtitkárának is. Ennek ellenére a vizsgálatot lefolytatták, annak intézkedéseit keményen betartották és 4 azaz négy darab Közgyűlést hívtak össze az illegitim módon megválasztott Felügyelő Bizottság segítségével, az Alelnökök lejáratására, meghurcolására. Szerencsére az összehívott közgyűlés átérezte a Fegyelmi Bizottság vizsgálatának és jelentésének súlyos hiányosságait és 66%-os többséggel leszavazta annak minden megállapítását, ezzel védve meg az Alelnökök álláspontját és munkáját. El kell ismernem, hogy az alkalmazott eljárás, nevezetesen az Ügyészséghez való fordulás talán elsietett döntés volt, de semmiképp sem okozott, vagy okozhatott volna kárt az MRSZ-nek, hiszen az Ügyészség legfeljebb segített a problémák megoldásában.
"2019-ben lejár az a moratórium, ami biztosítja, hogy az önkormányzati tulajdonba került repülőtereken ne lehessen megszüntetni a repülést, elűzni a területet használó szervezeteket, felparcellázni, beépíteni, más célokra hasznosítani az értékes földeket. Nem tudom, folyik-e bárhol, bármilyen tevékenység, ami a három év múlva robbanó bomba hatástalanítását szolgálja, én egyelőre csak a ketyegést hallom. Vajon sikerül például már 2016-ban megtenni néhány óvintézkedést, hogy 2019-ben ne váljanak földönfutóvá a repülőklubok és ne lehetetlenüljön el a nagygépes után a kisgépes repülés is hazánkban? Lesznek, akik megteszik a szükséges lépéseket, vagy lenyeljük ezt is szó nélkül, mint a Malév, az augusztus 20-i parádé, a Budaörsi Repülőnap megszüntetését, az eddigi reptérbezárásokat és repüléstörténeti értékeink külföldre történő kiárusítását?"