Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pléhúsz Creative Commons License 2012.07.24 0 0 19102

Jó napot Keresztapa!

 

Igen a 11 kapás a jó a nagy Dutrára. Tököli földben elmenne szerintem 13-as is. Gajtox írja, hogy 9-est használ, Nálam azt a 28-as visszi nem túl boldogan, legsekélyebb mankós kerékkel. Mindegyik száron van oldalkapa, akkor még nem tudtam, hogy minden másodikra elegendő. Nem vagyok Alpokaljás, ahol ismerik a nyugati divatot.

Előzmény: Dencsi Dutrás (19100)
joebatyo Creative Commons License 2012.07.24 0 0 19101

Szia Andi.

Igyekszem feltenni a képeket, amint odáig jutok, csak nem voltam/vagyok gépközelben.

legalábbis annyit, hogy fel tudjam tenni, mert le kell méretezni mind.

De érkeznek :)

 

Üdvözlettel: Joebátyó

Előzmény: korbulyandi (19094)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19100

Szia plé!! A gruberra vissza térve.Én már több éve használom, és nagyon meg vagyok elégedve!Repce után buza alá nem szántok gruber,kombinátor,vetés. Nekem eggy 11 -késes RAU VAN+ minden második kapához a szárny igy mint a szántás.A grubernál fontos ,hogy mekkora a kapák huzótávolsága, nekem a13-22cm távolság jött be,.majd rakok fel képet. DUTRAFÜSTÖS JÓMUNKÁT

Előzmény: pléhúsz (19075)
korbulyandi Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19099

Attila!

Nagyon szépen köszönöm!

Andi

Előzmény: aszepesi (19096)
korbulyandi Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19098

Elküldtem! :)

Sziasztok - Andi

Előzmény: fecó1966 (19097)
fecó1966 Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19097

szia Andi mi is szeretnénk képeket kérni a dutra4400@freemail.hu imélcimre a Néder házas pár képeiből. üdvözlettel Ferenc és Gabriella

Előzmény: korbulyandi (19094)
aszepesi Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19096
Előzmény: aszepesi (19095)
aszepesi Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19095

Én így tudom:

Előzmény: korbulyandi (19094)
korbulyandi Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19094

Sziasztok!

Megpróbáltam elküldeni mindenkinek a Néder házaspár által megkapott ragyogó felvételeket a múltkori Dutrás találkozóról, ami nálunk volt.

A citormail-es levelek kézbesíthetetlenek voltak, valamint Lévay Sanyi e-mail fiókja megtelt, ezért kézbesíthetetlenként visszaérkezett.

Megkértem, hogy aki tudja, töltse fel képeket a Fórumra, mert én nem tudom!

Előre is köszönöm!

Sziasztok - Andi

szabosti Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19093

 

féllánctalpas Hofher.

pléhúsz Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19092

A kombájn gyártásunk még talán a 60-as évekig sem juthatott el. Mert hát ugye jó nekünk az SZK. Talán az sem véletlen, hogy egyetlen példány a Felvidéken maradt meg,

Érdekes, hogy az NDK mennyire kivételezett volt, az ránkgyárthatta a ZT traktorokat is, meg a rengeteg E kombájnt.

Előzmény: szabosti (19088)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19091

Ez mind igaz, de a magyar elme tudod nem nyugszik.

 

Meg tudnád mérni valahol a D4KA-d hány kg?

Előzmény: dutráslaci (19087)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.23 0 0 19090

Jó hogy ez a szép cikk nem folytatódik, mert akkor azzal zárulna, hogy ugyan úgy járt, mint a Dutra. Szabó Istvánt még annyira sem méltatták, mint Korbuly Jánost. A találmányát hivatalosan sohasem ismerték el, úgy tudom még a szabadalmi pénzt sem kapta meg.

Ősi átok, itt nem szabad túl jónak lenni, nem szabad előzmény nélküli világ csodát kitalálni, mert abból csak rengeteg bonyodalom származik.

Szerintem mindketten táltosok lehettek. Akik születésükkor Isteni tehetséget kapnak, kivételes emberek, olykor ember feletti készséggel.

 

Az én görgősöm menetkész, csak a farkkerék rugót kell újra gyártani. 3 fej komplett. 4 fejre is alkalmas, oda 2 gumi henger hiányzik. Ja és az eke vasait valamelyik alkalmi fekete lábú elvihette, mert sehol sincs,

Előzmény: szabosti (19089)
szabosti Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19089

Plémester, múltkor emlitetted!

 

Üzemben a Szabó-féle görgőseke Mosonmagyaróvár, 1960. április 25.

A görgős eke Szabó Istvánnak, a Debreceni Talajjavító Vállalatnyugalmazott igazgatójának találmánya. A görgősekével a vonóerő mintegy 30%-kal csökken, kevesebb a szántás utáni talajmunka, mert a görgők tökéletesebben porhanyítják a földet. A Mosonmagyaróvári Mezőgazdasági Gépgyár dolgozói május 1-én 4 db görgős ekét elkészítenek és átadják a Mezőgazdasági Gépkísérleti Intézetnek minősítésre. Az év végéig ezer görgőseke gyártását tervezik, az ősszel részben már ezzel szántanak. A képen: a görgőseke szántás közben. (Szabó István a mezőgazdasági főiskola elvégzése után gépészmérnöki diplomát szerzett. Számos találmány szerzője a mezőgazdaság gépesítése terén. A legjelentősebb ezek között az úgynevezett görgőseke volt. A szántás a legnehezebb mezőgazdasági gépmunkálatok egyike, nagyon megviseli az erőgépeket, különösen aszályos években. Szabó István éveken át dolgozott egy olyan eke feltalálásán, amely megkönnyítené ezt a nehéz mezőgazdasági munkát, csökkentené az üzemanyag-fogyasztást, óvná a gépeket a törésektől. A kísérletek egyértelműen bebizonyították, hogy a görgőseke könnyen halad előre még a legnehezebb talajon is. Gyorsabban megy a szántás, ritkán fordul elő törés, jelentős az üzemanyag megtakarítás.) 

 


szabosti Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19088

 

Kombájnok Albertfalváról Budapest, 1954. január 8. Az EMAG albertfalvai gyárában kombájnokat gyártanak. A képen: kombájnok a gyár udvarán.

dutráslaci Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19087

Egy dologról nem szabad +feledkezni: A turbós motor, az nem egy szívómotor,amire turbót raktak!!!!!

Pl.: Rába szívómotor,alu dugattyúkkal,kisebb szelepekkel(szelepek egybenyitása a FH.-ban 8 fok) 180 Le

      Rába turbós motor,acélbetétes dugók,nagyobb szelepek,(szelepek egybenyitása 21fok)245 Le

Tehát tehetünk mi akármilyen turbót a motorunkra,az akkor sem lesz olyan,mert a VEZÉRMŰTENGELY-t is cserélni kellene turbósra.

Sajnos Csepel mocihoz viszont nincs turbós vezérműtengely!

Arról ne is beszéljünk,hogy a mi motorunknak sajnos dugattyúfenékhűtése sincs,így komolyabb igénybevételnél fennállna a dugó olvadása.

Előzmény: pléhúsz (19073)
gajtox Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19086

Jó volna tudnunk, azok az adatok amiről itt beszélünk milyen méréssel és milyen körülmények közt jöttek létre. A traktor gépkönyvében az adatok szépen le vannak írva, de a turbósról csak újságból láttam én eddig képet és adatokat, arra meg sokat nem lehet adni (közelítés csak).

Előzmény: gajtox (19083)
gajtox Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19085

Üdv!

 

Nekem is egy hasonló gruberem van csak másik márka, 9 kapa az 1000-es elég jól viszi (pedig itt agyagos a föld, és dombon felfele kelett húznia), szóval számomra pozitív. Az enyémen csak lándzsa kapák vannak ez túl nagy gazban szinte használhatatlan, oda a lúdtalp kapák az igazán jók. A dudu elött a 82-es huzta, de ha letettem ahhor vagy megfullad, vagy ha vissza kapcsoltam akkor meg elkapart.

Előzmény: pléhúsz (19075)
szabosti Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19084

küldtem emalit,én nem tudom a nagy méret miatt feltenni.majd oszd meg.

Előzmény: joebatyo (19072)
gajtox Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19083

üdv!

 

A témához csak annyiban szólnék, hogy a korabeli turbós motorok mind állványon voltak (legalábbis ahogy én láttam a képeken és alájuk volt írva a Le is akár 4 akár 6 hengeres is volt). Nagfy valószínűséggel azok teljesítményét főtengelyen márték! A traktorok teljesítmányét általában kerekeken vagy a TLT-n szokták mérni. De ezekről a mérésekről, és konkrét mérési jegyzőkönyvekről a gödöllői Gépesítési Intézetnél lehetne konkrét adatokat találni (még ha tagadják is).

Előzmény: joebatyo (19072)
km/ó doki Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19082

A képek lemaradtak az elöző üzenetről

km/ó doki Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19081

Üdv Mindenkinek!

 

Érdekelne kigyártotta, mikor, mibe szerelhették öket. Az alátét lap A4 es méret.

 

1.,2. kép: 70 es évek végen került hozzám, ebben a formában.

3.,4. kép: 2 hónapja van nálam.

5. kép:szintén akkor láttam a kvári kissilóbam gabona mérlegen, ami 50-60 években gyártotak.ez Győrböl kaptam.

 Hasonló van Szovjet gyártmányú N 5 1968 gy. évvel.

 

Üdvözlettel:

 Nagy Ferenc

 

 

vignetto48 Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19080

Üdv Joebatyo!

 

Biztosan  a tréllerre lesz szüksége ,hogy a BIG traktor mozgatva legyen.

Nem tudod,hogy ki állította Írországba is került ki Dutra,(lehet,hogy csak angliából)

A leendő sógoromat kértem ,hogy nézelődjön utánna az internetten ,de nem találtunk se képet se információt.

(A szép magyar lány után, a magyar étel, a pálinka, a magyar nyelv valamint a Dutra ismeret is hozzá tartozik.De lehet ,hogy unja már egy kicsit)

 

Ha emlékszel erre a témára ,előre is köszi!

 

Üdv Vignetto!

Előzmény: joebatyo (19008)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19079

Rendben, észben tartom. Örülnék neki.

Előzmény: soman81 (19077)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19078

Ami biztosra vehető, Lévay visz két magyar gépet. Már 90 %-ra vehető, Kiskőrösről indul a truck, 3 Dutrával, egy Atyám 28-asa, a kis kékítőt old au ég vízéban. Belák bordó 1000. Vagy a csoda 50-es, vagy ha az nem, akkor még egy 28-as.

Előzmény: szabosti (19076)
soman81 Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19077

Pléhúsz!

Ha véletlenül keletkezne egy hely Legyelország irányába akkor vevő lennék rá!

szabosti Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19076

Üdv!

 

és gépeket ki az aki visz?

Előzmény: pléhúsz (19054)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19075

Na ilyen a grubber, oldalkéseket is szereltem rá, minél gyilkosabb legyen.

Mély művelésnél, magágyat hagy maga után.

Ezeket a próba fogásokat T-3-ban.

Ezeket pedig O-I-ben kettecskén.

Előzmény: pléhúsz (19074)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19074

Még a LE témához kapcsolódva. Úgy gondoltam elég a D4KB punnyadásból, s csináltam egy 6 késes altalajlazítót a héten, hát bevalva, a nagy Dutra elhányta magát, talán kínban elvitte volna, jó lassan, de legelőszőr a váz tekeredett vissza. Olyan erők léptek fel, amelyeket lebecsültem.

Savanyú képpel, nekem nem jön össze valahogy a D4KB. Két napja újra ráakasztottam a nagy grubbert. Tavaly már csalódtam benne, 70-80 cm-es gazban próbáltam ki, annyira megtetszett, hogy utána árultam a Jófogáson, hátha valaki megszabadít tőle. Szerencsére a meghirdetett fél áron sem kellett senkinek. Ismerőseim közül csak DL-től kérdezhettem, itt nincs senkinek, erre fele nem ismerik. Laci mondta, nála nagyon gyilkos egy eszköznek tűnt. Mondhatjuk úgy is, hogy egy igazi Dutra eszköz, nagy vonóerőt igényel.

A lényeg T-3-ben leresztettem talán 30 cm mélyre, s alapjárat felett vígan vitte. Mivel nem mutatott semmi túlzó ellenállást. Közben megtudtam Dutrástól, hogy ezzel sekélyen szoktak dolgozni. Betettem 15 cm-es mélységre, s O-I-ben sincs akadály. Szalad mint a bolond, rengeteg odalépek még neki lehetőséggel. Éppen eltakrja a nagy Dutrát, kb 2,4 métert művel, szóval ez kell neki.

Egyértelműen talaj függő a történet. De ami egyik helyen nem válik be, máshol szalad.

Persze fordulok kettőt, s mindíg van valami sex, az igazán sohasem dolgozott gépnak. Eldugul a tartálynál, kiakar jönni a belső az 50 éves Taurusból, szervó csőből inkább kifele jönne az olaj. Semmi probléma, ezeket egy nép-nemzeti tudattal fejlesztett traktornál, a föld közepén meg lehet csinálni.

Holnap wellnes programja lesz a D4KB-nek, megyünk a tarackos földbe. Szerintem ott lesz a szeren, ott is.

Előzmény: pléhúsz (19073)
pléhúsz Creative Commons License 2012.07.22 0 0 19073

Úgy van. Már sokszor leírtuk ezt. A 6 hengeres 90 LE, jóindulattal 100. Traktoros adagolós gyári turbós 130 LE, teherautós adagolóval 170 LE.

Ugyancsak a 4 hengeres, traktorosan 50-60 LE, a 344-es Csepelben 90 LE.

 

Szerintem simán lehetne buherálni 200 LE Csepel motort, de minek, menne 3 napig.

A Ráckevei Kiss testvérek tanuló koromban teljesen átértékelték, a gyári lóerőket. '1200-es Lada, 120 LE környékén rallyzott. A Kiskun TSZ-ben az MTZ-ék jóval 100 LE felett voltak, általuk. Lehet hogy 50-esből, mert akkor még nem voltak 80-asok, de ez nem biztos.

 

Már akkor nyaggattam őket, hogy a 28-asra szeretnék egy turbót. Nem értették miért arra a kis fordulatra. Meg olyan természetességgel mondták, hogy hogyan csináljam, én még a kérdésemet sem értettem.

Azóta sem mondtam le rőla. Két napja Lacit, DL faggattam ez ügyben, ő mondott egy jót, hogy a 4 hengeres Csepel kipufogó és szívó sorból faragta, azt hiszem én is ezen az úton indulok el.

Aki hozzá tudna szólni, 2 hengeres Csepel turbósításhoz, azt szívesen venném.

Előzmény: Mwin (19070)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!