"...még a veterán autóbuszok között is nagyon ritka, exportpiacra készült LUX kivitel"
Erre gondoltam, szovjet exportban egyáltalán nem volt "nagyon ritka" a Lux kivitel, sőt ellenkezőleg.
De a félreértések elkerülése végett, a magam részéről örülök, hogy nem a lángvágó végzett vele, ráadásul itthon van. A vételár pedig az eladó és a vevő privát ügye. Mindenesetre Tata jó ómen, készült ott már néhány szép jármű.
Ha magyar Lux lenne, akkor valóban ritkaság, mert itthon kevés volt, ellenben a SZU piaca, mint száraz szivacs a vizet, úgy szippantotta magába ezt a verziót.
Szerintem ezek generáljavított régebbi 260.02-esek, befalazott hátsó ajtóval (260.43 sose volt eredeti szovjet hidas, és a koruk se indokolt volna ilyen mértékű javítást).
Igaz, hogy a homlokfal más (és elárulom, a hátfal is), viszont (ami pl. a Jelcz M11-nél nem igazán valósult meg) a vázarányok stimmelnek - egy módosítás történt rajtuk, mégpedig a két ajtó között az oszlopot a kerék helyzetéhez igazították, az ajtók egyértelműen Ikarus ajtók, a léghengerdoboz is az (ráadásul fehér, ami az első sorban írtakat támasztja alá), valamint a ládaajtók és a tank is többé-kevésbé a helyükön vannak.
És mostantól már a többieknek is válasz: a homlokfal a Fleischer S5-ből származik (szerintem eredetiek a lámpák, de a külső díszcsík eltűnt), és a tetőív is hasonló - viszont az oldalablakok dőlésszöge kissé eltér az eredeti Fleischer-kasztniktól, és a magasság sem egyezik, ami szintén az NDK karosszálás ellen szól. Továbbá figyelemre méltó, hogy az első busz gerai, ahol maga a Fleischer gyár is működött.
Még egy érdekesség: a busphoto.ru-n fenn van az egyik (sajnos kép nélkül), mint Fleischer S6. Valójában e típus nagyjából az S5-höz hasonló.
Itt többről van szó, ki van cserélve a komplett homlok (és hátfal), de látszik, hogy még a busz váza is más, a beltérről nem is beszélve. Ráadásul szerintem az idegen alkatrésszel pótlást se indokolta volna semmi, mert volt nekik 200-asuk bőven, még a gyár is virágzott, tehát az alkatrészutánpótlással se lehetett semmi probléma. Kérdés, hogy Ikarus volt-e ez egyáltalán, valami más típusba építettek Ikarus alkatrészeket, esetleg Ikarus fenékvázra raktak saját felépítményt (mint pl annakidején a Jelcz)?