Nekem is volt már hogy rövid ideig világított a lámpa, majd abba hagyta. Ennek okát csak szakszerű hibakód kiolvasással lehet megállapítani. Számos apró akár jelentéktelen hiba miatt is kigyulladhat, de lehet ez nagyobb probléma kezdete is. Nálam az adagoló elektronikája kezdett tönkre menni amikor eleinte csak gyorsításkor jelent meg a lámpa, majd jóval később jött elő, hogy 2000-es fordulat környékén meg-meg torpant a lámpa kigyulladása mellett, majd a végén meg szinte csak alapjáraton ment, majd sehogy sem.
Azért nem kell megijedni, mert mint írtam számos apróbb probléma hatására is kivillan, pld. az üzemanyag rendszerben valamilyen szennyeződés, esetleg kisebb dugulás van amit lehet, hogy te nem de a rendszer már észlel stb.
Mivel a hibakód kiolvasás elég drága, addig várj vele még egyéb a kigyulladással egyidejűleg azzal összefüggésbe hozható problémát nem észlelsz.
Nem sértésnek szántam, csak így autószerelő(tanonc)ként tudom, hogy milyen mókolásnak mik lehetnek a következményei.
Javaslom, hogy vedd le ha nem akar működni és lehet kapni tömítés eltávolító sprayt. Na az egy álat dolog. A kemény olajkoxot is megoldja és olyan állagú lesz mint a takony. Sokszor segítsség nekünk is benn a műhelyben.
Nos visszatettem.. ahogy volt gyárilag.. viszont sikeülrt úgy kitakarítani hogy a kúp teljesen zárjon ha zárva van és ne szeleljen mint ahogy azt tette a sok koromtól.. elvileg most az indításnál ezt észre kellene hogy vegyem ,mert olyan mint lezárva a házi lappal... de ugye ha kell münködik is.
Egyenlőre még nem akarok bele merülni a költekezésbe,majd ha végre találok melót akkor szánok rá más megoldásra is.. addig próbálkozok... :)
Azt nem véletlenül rakták oda. Programból csak úgy nem lehet letiltani mint a windowsnál az automatikusan induló programokat. Ha találsz ügyes embert aki tudja írni a motorvezérlőt akkor olyan 20-30körüli összegből lehet kitudja iktatni. Elgondolkodtató, hogy akkor buherálsz vagy veszel egy új vagy egy jóállapotú egr szelepet.
A műhelyben soha nem csináltunk még ilyen egr szelep lefalazást. Mindig vagy bontóbol hoztunk másikat vagy kicseréltük újra. Amikor jött hozzánk ilyen panasszal 1 tag, hogy ő lefalazta pár hónapig jóvolt majd megőrült az autó egy új egr és egy hosszas hajtás után észhez tért a kocsi... Mondtuk neki, hogy hülyeségvolt kidobni az egrt és lefalazni szabadkozott, hogy neki ilyen helyen mondták és állították, hogy tökéletes lesz. Sokszor szoptam már be én is ilyennel, hogy "tökéletesen felmegy azé vagy azé az autójé a gyári helyett..." Aztán volt mikor szénné szoptam magam mire megsikerült abból az alkatrészből csinálni amit akartam...
Egy '97-es 2.0 DI Vectrám (82LE) van. A következő a problémám: már vagy kétszer előfordult, hogy a motorhiba visszajelző lámpája kigyulladt. Egyszer fel-felvillant, aztán abbahagyta. Tegnap pedig kb 3 percig világított. Valóban hibáról lehet szó vagy csak az elektronika problémázik. Van valakinek hasonló tapasztalata?
Teszt megvolt.. benzinnesl szépen húz és jár, alul kis fordulaton mintha hajszállal nyomatékosabb lenne,de ha nem lennet változás az lenne nagy baj,mert hidegen alapjáraton jobban járt...
De, a check lámpa az első hosszab motorféknél kigyulladt... és Gáz üzemben szaggat a motor mint a fene... Szóval vissza teszem a gyári alátétet...
És kitalálok vmi mást..
Letiltani programból nem lehet az egr-t ha így hagyom akkor meg gázzal nem tudok járni..
Megcsináltam az egr szelep falazást... ahol a kúp volt ott csináltam egy kis mélyedést mert túllógott a síkon..
eregmény: a motor egyből járt.. nem akart ledadogni ...veszi a fordulatot hidegen is.. el tudok indulni hidegen nem fullad le...de az alapjáratom mintha picit egyenetlenebb lenne,viszont nem érzek durrogást meg nem hallom hidegen,meg a fordulatom mintha picit lassabban esne vissza,az eddig is lassúból :) :/
De a check lámpa még nem világít.. Mit kellene tapasztalnom? Vagy lehet hogy nem zár 100% ban a tömítés és farsot is szív?
Segítséget szeretnék kérni. 2001-es 1.6-os Opel Vectram van, 3. hengerem le szokott állni, motor check lámpa kigyullad, gáz adásnál villog a check lámpa, szervizben két helyen is volt, de nem találtak semmit. Esetleg valakinek ötlet? Előre is köszi.
Most is produkálta du... -.- Ismét nem indult el... csak tekert.. gázzal sikerült elindulni.. majd próba képpen menet közben vissza tettem benzinre és megállt... de pár perc múlva már felszívta és ment.. Ez mi?
MBmannal egyetértve én is úgy gondolom, hogy az üzemanyagrendszerben, valahol tömítetlenség áll fenn. Nekem is az a típus van csak 2000-es évjáratú.
Én már két esetben jártam hasonlóan mint te. Nálam is az volt ha elsőre nem indult be a motor, akkor nagyon hosszan kellett indítani. Először meg is öltem vele az aksit.
Nálam mind két esetben a résolajcsöveket kellett kicserélni.
Ezzel kapcsolatban egy jó tanács! Csak jó minőségű résolajcsövet vegyél, és a cserét lehetőleg hozzáértő szakemberrel végeztesd el, mert lehet benne hibázni.
Ennél a típusú motornál a résolajcsövek a szívó oldalon vannak beépítve, ez abban különbözik a többi dieseltől, hogy bármi tömítetlenség esetén az üzemanyag nem szivárog, ha nem levegő jut a rendszerbe és az üzemanyag ez miatt visszafolyik az üza tankba, ahonnét meg elég nehezen lehet önindítózással újból felszívni.
Azt javaslom, hogy egy Opelt jól ismerő szakemberhez fordulj!
Az mitől lehet hogy tegnap este beindítottam volna a kocsit,de azt hittem nem kapja el és pont levettem a gyújtást és az indítózást mikor mégis elkapta az uccsó tized mp ben.. de ugye már le is állt.. nos utána nem tudtam elindítani.. vagy csak röffent és leáállt... Szívás volt mert sietnem kellett volna.. de nem indult.. ekkor jutott eszembe hogy mivel gáz is van benne... nyomtam az autómatikát indításkor és gázra váltott direkt és azzal beindult.. de benzinnel csak akkor ha hagytam vagy 1 órát pihenni... utána indult pöccre....
ÁÁ...Nem kell parázni. Én 2 hétig ge*iztem mire kinyitott a jobb hátsó ajtó... Addig mászkálás volt balról jobbra. Egyszer kinyilt onnantól kezdve lehúzva maradt még meg nem csináltam az összes zárban a mikrokapcsolót :). Kicseréltem azóta tökéletesen zár, de néha néha gondol 1et és baszik reteszelni. Akkor bal első ajtó kinyit, becsuk és újra beriaszt aztán már reteszel is.
Annyit lehet megpróbálni, hogy beül az autóba és próbálgat vezető oldalon gomb lenyom felhúz és 1x ki fog nyílni. Csak figyelni kell, hogy ha túl gyorsan és sűrűn van ki be zárogatva akkor automatikusan letilt 30mp-ig, és csak utánna engedi újra működni a kp zárat.
Amúgy, ne pánikolj még, MBmannak teljesen igaza van, még korántsem biztos hogy örökre meghalt a kp zár motorod. Nekem is behalt június eleje, közepe tájékán -franc tudja már pontosan, hogy mikor- a jobb első ajtó kpzár motorja. Hetekig nem működött, majd valamikor július elején gondolt egyet és azóta újra működik. Hibátlanul. Azóta természetesen nem reteszelem, nehogy beszopjam ugyanezt a dolgot.
Ha be van reteszelve, akkor a pöcök felhúzásával ugyanúgy nem fog kinyílni. Pont ez a reteszelés lényege. Próbáld ki valamelyik másik ajtón, ablakokat húzd le, aztán zárd és reteszeld az autót, és próbáld húzogatni a pöcköket. Bal első ajtóét is híába húzkodod, ha be van reteszelve akkor nem fogja működtetni a KP zárat rendeltetés szerűen mint ahogy nyitott/zárt helyzetben csinálja.
Az, hogy korábban ki tudtad nyitni mikor vezetékszakadás volt, akkor vagy nem reteszelted be, vagy mákod volt és nem kapott már elég áramot mikor reteszelni akartad.
Segítséget szeretnék kérni. 2001-es 1.6-os Opel Vectram van, 3. hengerem le szokott állni, motor check lámpa kigyullad, gáz adásnál villog a check lámpa, szervizben két helyen is volt, de nem találtak semmit. Esetleg valakinek ötlet? Előre is köszi.
Értsem ezt úgy, hogy zártad+reteszelted, és úgy maradt zárva? Ha igen, akkor ez nagyon-nagyon nagy szívás, mert ilyenkor csak elektronikusan nyitható. És ugye pont az elektromos része szart be. Hogy őszinte legyek, lövésem sincs, hogy ezt hogy lehetne orvosolni, mert az ajtó csak nyitott állapotban szerelhető. A kárpit még úgy ahogy leszerelhető, de a zár kiszereléshez a csavarokhoz nem férsz így hozzá, plusz az ablak vezető sínt is ki kell szerelni, mert a zár enélkül belülről nem hozzáférhető.
Az esetek 99 %-ában a mikrokapcsoló szokott beszarni a zárban, ami a motornak a különféle állásait érzékeli (nyitott, zárt, reteszelt). A maradék 1%-ban szokott lenni még a vezetékek megtörése, átvezetések érintkezési hibái. Ezek általában úgy szoktak tönkre menni, hogy először csak hidegben-melegben, esőben vagy szárazságban bizonytalalanul működnek, először ritkábban, később egyre gyakrabban, aztán a végén végleg beadják a kulcsot. Csak azért mondom, hogy próbálgasd különböző időjárási körülmények között, hátha szerencsád van és kinyílik. Ezután ne reteszeld többet, amíg ki nincs javítva.
Mindenki másnak tanulság, hogyha észreveszitek, hogy valamelyik zár gyengélkedik, akkor nem szabad reteszelni, illetve amíg ki nincs javítva a mikorkapcsoló, addig ki kell iktatni a központi zárból az adott ajtót, nehogy bereteszelve fossa össze magát.
Ezt fél perc alatt találtam. Ilyen van fennt nekem is. Az ára is baráti. A felfogatást meg egy kipufogós kitalálja majd Neked. Nekem is rá van hegesztve a tetejére egy rögzítő kampó.
Ha van cserébe Jó állapotú HD racing ovál dob akkor igen :) Viccet félretéve ,ugyan ezen évjárat és motorhoz kerenék ilyet.. és akkor már lenne is egy hibátlan gyári :)
Ha szemben állsz a motorral, és leveszed a műanyag motor-takaró deknit ( az ecotec feliratút), akkor a motor feléd eső felén, bal oldalon találod meg. Egymás mellett van a gomba a csúszósaruval, meg az a stecker, amit le kell húzni. Le kell venni a műanyag takarót, mert nem is látod tőle, meg hozzá sem lehet férni.