ITN-844 még mindig Dégen van. Enyingen DUD-491 talán vaamelyik LGP helyett. A Piac téren állt: 13 órakor DUD-885:), GVP-952 és BPG-677?(Siófok táblával). Akkor mi vitte a BP-Siófokot?
De még mindig jobban járnak, ha ők veszik ki pár napra a forgalomból, mint ha a hatóság tenné, mert nem 2 perc lesz visszaszerezni a papírokat (szerencséjükre a rendőrök is utaznak busszal).
Azt inkább ne firtassuk, ha valaki bűncselekményt követ el azzal a rendszámmal, hogy tudják bizonyítani, hogy nem az ő buszuk volt az, ha nem is intézték a tábla pótlását?
Még JKM-782vel együtt vitték el. Mivel rendszeres "szórakozásává" vált hogy egyszer megadta magát és úgy döntött hogy ő tovább egy centit se ... viszont mire kiért a Rába, a szervíz beröffentette és már ment is volt tovább (valami az elektronikájával nem lehetett rendben).
Úgyhogy Fehérvár gondolta hogy majd jól megmutatja a "hozzá nem értő" kistesókafalvaiaknak hogy hogyan is kell ezt...
Enyhe mosoly azért görbült az arcomon, mikor volt szerencsém elkövetni ITN-ről az alábbi képet:
... előtte pár órával még működött, aztán délután megadta magát.
BPG-697 újra forgalomban! Nem tudtam értelmezni, hogy az első felnijének felülete egy részben miért lett piros, bár lehet, hogy teljesen másról van szó. :)
Te jóóóó ég, hogy mennyi minden marhaságot össze tudtak itt már megint írkálni... (nem részletezném, aki elolvassa egy-egy biztosan feltűnik neki...)
Amúgy még gyorsan tolnám fel a most szerzett infomat. Előrekolompolásommal ellentétben a 29-es busz mégis felmegy a Temetőhöz mind2 irányban. Eléggé durva dolgok lettek volna belőle ha az ottlakók megtudták volna hogy ki miatt kell folyton lesétázniuk, így a tisztelt önkörmányzat inkább visszavonta ezt a döntést nem sokkal a változtatások előtt...
Még annyit a cikkről hogy ismét szigorúan eltiltom magam a dh-online.hu fórumától, mert megint egy doboz vérnyomásgyógyszert kéne befalnom...
Emlékezetes nap marad július 16-a, szombat a helyi buszokon járó utasok számára: nyári szünetre leállt a közlekedés kilenc vonalon, végleg megszűnt kettő vonal, s egy új, a 10-es jelzésű állt forgalomba az új Venyimi út és az autóbusz-állomás között. Időpontok is változtak, utolsó járatok szűnnek meg. Az ok: kevés az utas...
2011.07.11-én szerzett és közölt információim szerint lesz. Azóta nem voltam otthon, nem tudtam meg semmi újat, de ez nem zárja ki hogy ne változtattak volna rajta. Szombaton kiderül ... :))
A Volán honlapján frissült a menetrend, és a 29-esből nem vették ki a belváros felé irányból a Temetői betérést. Ez az útvonal változtatás nincs bent a nyomtatott sajtó cikkében sem. Most akkor biztos lesz rövidítés?
2. számú tipped tükrözi legnagyobb mértékben a valóságot, viszont ne többes számban gondolkodj...
htibor(12862)
Nem publikus helyről származik :))
bis1one (12864)
A sajnálatosban tökéletesen egyet értünk! A Volán az illetékesek által megrendelt szintű és bőségű szolgáltatást nyújtja, amelyes jóesetben a megrendelő talán még ki is fog fizetni...
Lehet hogy morbidul fog hangzani, de az illetékeseket pedig az utazóközönség választotta annak idején. Evvan...
KBK-783 (12866)
Könnyen el tudom képzelni... A Volán és az Önkormányzat közti szerződés lejártával kiderül minden...
Sajnálatos, ami odaát történik. Mindenképpen fontos az igényekhez igazítás, szó se róla, de egy adott (esetleg megnövelt) kínálat egy idő után keresletet generál, hiszen a látens közlekedési igények az aktuális pillanatban még ugyebár nem jelennek meg. Ha pedig szisztematikusan elkezdik "leépíteni" (visszafejleszteni) a helyi közforgalmú személyszállítást, hát abból sok jó nem szokott kisülni – annak is kárát csak a közösség, a városi lakosság tapasztalja majd. Mindenesetre reméljük, Dunaújváros nem jut például Esztergom sorsára.
„A vezérigazgató csak a hokipályát ismeri,nem tudja hol van a buszos iroda...Annyira nem érdekli hogy mi megy a buszoknál hogy te azt el se hiszed.”
Múlt hét csütörtökön kint volt Jancsáron. (Hát meg is lepődtem, mivel ilyet még nem láttam.) Kocsi oldalt lepark, helyis sofőrökkel beszélt. Azt hiszem, aki személyesen jelenést tesz, azért ad valamennyire a dolgokra.
De az is igaz, hogy AV-jégkorongmérkőzést nemigen hagyna ki.
"Itt csak annyit mondhatok, hogy a 29-es tutira nem a megtakarítás miatt nem megy fel kétszer a temetőhöz és nem is menetidő spórolás miatt!"
Tippelnék:
1. Nagyon kis különbséggel ment fel egyszerre két gép, és a keskeny utcában a szembetalálkozás nehézséget okozott.
2. Zavarta az ott élőket, és panaszkodtak.
3. Az északi parki lakóknak nem tetszik a betérő.
4. ...
Végül is mindegy, de nem szép megoldás. Igazából olyan lenne jó, ahol belvárosi végállomásról indulva -> Óváros -> Temető -> Északi rész (és csak egyszer körbejárva) -> [Temető] -> Óváros -> Belváros
Ekkor elég lenne egyirányban a Temető, és a fenti huroknál lehetne 1.5 Km-t, 4 percet spórolni.
Kevesen mennek strandolni - menetrend szerinti járattal...
Dunaújváros-Siófok-Agárd - Számomra szép emlék, amikor rokongyerekekkel együtt, fölpakolva buszoztunk a Balatonra, a Velencei-tóra, a Szelidire. Ma már csak emlék?
Érthetetlen, hogy a nyári szezon kellős közepén miért elérhetetlen menetrendszerű autóbusszal Dunaújvárosból a Balaton, illetve a Velencei-tó? - tette fel a kérdést nekünk a napokban több olvasónk is.
Mi pedig továbbítottuk Erdős Sándornak, az Alba Volán Zrt. dunaújvárosi üzemegység-vezetőjének.
- Elérhető a Balaton is, a Velencei-tó is Dunaújvárosból: székesfehérvári átszállással! - pontosította információnkat Erdős Sándor. - A közvetlen járatok azonban valóban megszűntek a nyári strandszezonban - ismerte el.
Iskolai szezonban működik egy járat a hetek első, illetve utolsó munkanapján Siófok és Dunaújváros között: de csak akkor, és az utasok többsége éppen a Balaton felől tart városunk irányába. Míg ugyanis strandolók szinte mérhetetlenül kevesen szálltak fel a siófoki buszokra nálunk, addig iskolaszezonban sokan jönnek a helyi kollégiumokba Enying, Dég felől. - A Velencei-tó partjára ugyancsak nagyon kevesen utaznak nyáron menetrendszerinti autóbusszal - jegyezte meg Erdős Sándor. Hozzáfűzte: tárgyalásokat kezdtek a Kunság Volánnal arról, hogy a Duna balpartjáról Dunaújváros érintésével indítanak járatot a Velencei-tóhoz. Döntés még nincs.
A 29-es útvonal változtatásánál jobb lett volna, ha félóránként felváltva van 25-ös és 29-es, ez utóbbi mindkét irányban Temetős betéréssel. Ebből azért lesz vita. A rágyaloglás 1 Km feletti táv, főleg időseknek, a nem túl gyalogosbarát temetői úton.
A lista a változásokat tartalmazza, és a 11-es nincs benne, így valószínűleg az marad a nyáron is. Mivel lesz egész nap 35-ös, ezért a belváros + Római bevásárlásügyileg ellátva, csak a Béke marad a 11-esre. Itt meg elég lenne óránként egy 40-est kitolni TESCO végállomásra, és már 11-es nem is kell. Ez logikusabb és nagyobb megtakarítás lett volna a 29-es rövidítésével szemben. Halvány emlékeimben él valami TESCO-Volán szerződés, lehet, hogy emiatt maradt?
Transmanosokkal lett a legjobban kib*szva, majd az veszekszik a temetőnél a tisztelt utasokkal, hogy "... de én nem arra megyek" meg a végállón, hogy "... de itt le kell szálnia a kedves utasnak, mert innen most csak 20 perc múlva indulok tovább"
Nyilván a fordák is borulnak, de amit nem írtam az nem változik. 11es ha legutóbbi információim nem csalnak, akkor most, júli.16 előtt közlekedik még hétvégente, mivel arról nincs írva változtatás, így szerintem szeptembertől hétvégente megmarad.
Pfffff..... Erre mit lehet írni? Kíváncsi vagyok, hogy fogják ezt bírni, többek között a sofőrök idegileg. :) Gondolok itt pl. piacra, temetőre, ugyanis csak diákok lesznek kevesebben, a kedves nyugdíjasok nem. Ami a legjobban érdekel, az 10-es, 17-es, 18-as "viszonya", hogy fogják majd váltani egymást, illetve, hogy az osztottak hogy fognak dolgozni. Mert ugyebár a "reggeliztetést" többnyire ők csinálják (a 15-ös kivételével). Más egyéb: Gondolom a műszakos járatok (3,4,8,24,27,28) nem változtak, de amire kíváncsi lennék: a 11-es végülis megszűnt végleg vagy sem?
Nem vagyok közlekedésellenes, pont, hogy mellette állok!!!
Elhiheted, hogy a busz minden nap ki van söpörve, időnként 2x is! Külső tisztaságról: igen, van éjszaka, DE MOSÓ AZ NINCS! Ott is munkaidő van! Ráadásul a mosó Szfváron a Volán telepen van, és ha figyeltél a busz KÁLOZ- BUDAPEST között közlekedik!!! Vagyis ez azt jelenti, hogy telephely az Káloz. Este oda érkezik, reggel onnan indul! Este már nem mehet vissza a mosóba, egyrészt 35 km (oda-vissza 70), + TACHOGRAF !!!! UGYE TUDOD MI AZ ÉS MIRE VALÓ???
Szerinted mi az ápoltság? Biztosíthatlak, hogy a sofőrök minden nap fürdenek és tiszta, vasalt ruhában indulnak dolgozni (és tiszta gatyát is húznak)!!! Ha valaki szakállas, hosszú hajú, esetleg borostás stb. akkor az ápolatlan? Tudnék egypár híres embert megnevezni, aki mindig borostás, akkor ők is ápolatlanok? De ha utazol velük, akkor azt is láthatod, hogy borotválkoznak!
Igen, minden az utasok érdekében van, ezért is szívesen tájékoztatják a kedves utast, bármi kérdése van, de a megfelelő hangnem az utastól is elvárható! Az sem való, hogy emberek névtelenség mögé bújva vádaskodnak, megaláznak más embert a nyilvánosság előtt, ráadásul úgy, hogy sem az embert nem ismerik, sem a dolgok igazi menetéről sincs tudomásuk!
Dunaújváros helyi járatú autóbusz közlekedésében 2011. július 16-án életbe lépő változások:
2-es járat: A 10.20, 11.20 és 12.20-as indulások megszűnnek, közlekedési lehetőséget a helyközi járatok, helyközi tarifával biztosíthatnak.
3-as járat: A 14.58-as indulás, 15.00-ra módosul.
8-as járat: A 14.25-ös indulás, 14.20-ra módosul.
10-es járat: Új járat, amely a Külső Park Center végállomástól közlekedik a 17-es járat útvonalán. Közlekedése kiváltja a 17-es és 18-as járatok némely indulásait.
12-es járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől pedig munkanapokon a 8.35, 9.05, 9.35, 10.05, 10.35, 11.05 és 11.35-ös indulások megszűnnek.
13-as járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre.
15-ös járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre.
16-os járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre, kivéve a 0.30-as indulást, amely július 16-án megszűnik.
17-es járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll, helyette az új 10-es és a 18-as járat biztosít a hétvégi menetrendnek megfelelő utazási lehetőséget. Szeptembertől a 10, 17 és 18-as járatok végállomástól függően, de azonos útvonalon, felváltva közlekednek.
18-as járat: A járat közlekedése alapvetően megváltozik. A nyári hónapokban a 10-es járattal felváltva közlekedik, hétvégi menetrend szerint, szeptembertől pedig a 10-es és 17-es járatokkal felváltva közlekedik. Munkanapokon a 19.50-es járat megszűnik.
19-es járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre.
20-as járat: A járat menetrendje változik. A 23-as és 35-ös járatokkal közösen biztosítják Újtelep ellátását. Az eddiginél több 35-ös járat tér be újtelepre, ezzel kiváltva a 20-as járat több indulását.
21-es járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre.
22-es járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre.
25-ös járat: A nyári hónapokban a járat közlekedése leáll. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre, viszont munkanapokon a 15.50-es járat megszűnik.
29-es járat: A nyári hónapokban hétvégi menetrend szerint közlekednek a járatok. Július 16-tól a járatok csak a végállomás irányába mennek fel a Temetőhöz! A város irányába a járatok nem térnek be, az utasok rágyalogolással, a Szórád M. Ált. Iskolánál érhetik el a járatokat. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre, az új vonalvezetéssel.
31-es járat: A járat közlekedése leáll, helyette a 35-ös járat közlekedik.
32-es járat: Békeváros, Hajnal utca végállomásról az 5.15-ös és 13.15-ös indulások 5.25 és 13.25-re módosulnak.
34-es járat: A járat közlekedése leáll.
35-ös járat: Több járat közlekedik és tér be Újtelepre, kiváltva ezzel a 20-as több járatát is.
40-es járat: A nyári hónapokban hétvégi menetrend szerint közlekednek a járatok minden nap. Szeptembertől az eddig megszokott közlekedési rend áll helyre.
AZD-323 Sárosd (DUD-766 mellett), BAG-225 Sárszentágota, EUE visszatért a sukorói vonalra, és az egyik fehérvári helyi Conecto 29-es viszonylattal ment a Palotain, de azt nem tudom, csinált-e ilyen fordulót, vagy csak a kijelzőn szerepelt.
Kedves Makettostomi, mesi16, zuzmow és még ki tudja kicsodák...!
Sajnos egyre inkább azt tapasztalom, hogy eltűnőben vannak a közlekedésbarátok és a topoicokat egyre inkább ellepik a közlekedés ellenesek, az olyanok, mint Ti is. Nem akarok személyeskedni, de tényleg nem értem miért kell a saját bizonyos fokú igénytelenségeteket a mindennapi életbe is átültetni és elhitetni a szerintetek hülyébbekkel, hogy az márpedig úgy van jól.
NEM, NINCS JÓL!!!
Viszonylattábla. Célja az utastájékoztatás. Minden olyan utast tájékoztatni kell aki utazik a busszal, még azt is akinek fogalma sincs, hogy valójában merre is van az a hely ahova menni akar, például egy külföldi. Ha a viszonytattábla nincs jól beállítva az igenis a sofőr hibája. Az Ő kötelessége azt megfelelő irányba fordítani. Egy roppant egyszerű feladat. Ha nem teszi, akkor valószínűleg nem is vesz fel minden nap tiszta gatyát. :)
Busz tisztasága. A járművet illik úgy kiadni minden nap, hogy az legalább ki van rendesen seperve. Ha szükséges napjában többször is meg lehet ezt tenni ha van rá lehetőség. Külső tisztaság. Mivel egyik jármű sem pörög a nap 24 órájávban, így nem tudom elfogadni azt az érvet, hogy nincs rá idő. Éjszaka is van a világon. Ha máskor nem, akkor tessék éjszaka lemosatni a buszt. A koszos busz lehet a sofőr, vagy belső szabályozás hibája is.
A sofőr külleme nem tartozik senki másra csak a sofőrre, amikor NEM DOLGOZIK! Azonban ha dolgozik, akkor igenis legyen jó megjelenésű és ápolt. Hiszen ő a kapcsolat a cég és az utasok között.
Ne felejtsétek el, ez egy SZOLGÁLTATÁS! Itt minden az utasok érdekében kell, hogy történjen és nem a gagyi kifogásokat keressük már! A demagógia ördítana, ha tudna...
Sukorón a Zsuzsi presszóval szemben szokott fent állni egy 256.44 ( mostanság DUD-607 ). Ha nem ott, akkor járatban van, vagy Velence vasútállomásnál áll. Kápolnásnyéken a vasútállomáson reggel érdemes fotózni 8 óra tájában, akkor ajtósból lőhető ami ott van, vonatból 2 kocsit mindig szoktam látni.
bobaltnak: Baracska helyit is lődd meg ha arra jársz, menetrendje az alba honlapján fentvan. ( elméletileg 256-os van rajta )
Most olvasom a helyi nyomtatott sajtó 3. oldalán, hogy csak a helyi járatoknál lesz változás. Július 16-tól több busz ritkábban jár majd, de lesznek új járatok is. Például az M6 melletti PC2-höz is több buszt indítanak.
Pákozdon is van egy kintalvós, a helyközi Ik.415-ös. Ezt, ha Fehérvár felől jössz, a központi megálló (majd a Bella-patak-hídja) után jobbra lefordulva, az utca vége felé találod. OFF Ugyanitt pihen a fehérvári kisvonat is. :) ON A többire már kaptál választ. :)
Bármit is változtatnak, abban szinte biztos vagyok, hogy a 11-es megszűnik. Sajna Albáéknák web vonalon elég mostohagyerek újvárosi helyi, így a honlapon a változás szinte biztos nem lesz fenn. Majd pénteken lecserélik a megállókban.
Rendben. Köszönöm szépen az infókat neked és HumbiZozo-nak is nagyon! :) Én egyébként egy olyan változatról is hallottam, hogy szombati menetrend szerint fognak járni a buszok hétköznap is a nyár folyamán. :/ De már nem értem. Mindenesetre kíváncsi vagyok, mi lesz. Még jó, hogy megvettem a negyedéves bérletet. :D
A többiről ugyanis annyira nagyon hallgatnak, hogy még véletlenül se szivárogjon ki semmi info.
Vélhetően főként a tengermély tiszteletet élvező 65 év feletti utasokkal lesz, hogy nagyon csúnyán fejezzem ki magamat "kib*szva" de hogy ez konkrétabban mit takar, arról semmi info.
Akivel beszélgettem erről pár napja, ő az általam legvalószínűbbnek, valamint HumbiZozo által is linkelt 42es járat és társai verzióról nem is hallott még...
Itt vannak Felcsúttól Válig a kintalvósok. Az AAI-LCR kép mellől hiányzik mégegy gép. Érdemes felnézni akkor már Felcsútra is. Ha kell GOT-956. Este 7 fele érkezik a falu 1-es főúti végéről, és a huszadik ház környékén le is áll. Látni a ház elött hogy ott busz szokott parkolni, zúzott kő van leterítve. (Vagy annyira ki van taposva a fű? Nem is tudom... :/)
Volt már valaki Martonvásár környékén kintalvós kocsikat fotózni? Holnap arrafelé lesz dolgom és ha érdemes, benéznék Tordasra és Gyúróra is. Martonvásáron minden kocsi a telepen alszik?
Nem tud esetleg valaki valamit arról, hogy a nyári időszakban Újvárosban lesz-e menetrendmódosítás? Mert ma fél füllel az egyik járaton egy hölgy azt mondta egy másiknak, hogy júl. 16-tól átmenetileg szűnnek meg járatok. Ez igaz vagy nem? Aki tud, segítsen! :) Köszönöm.
Én egyre ritkábban nézek fel a Zindexre, mert újabban a legtöbb általam olvasott topik arról szól, hogy valaki (nem feltétlenül HHT) beír vmi marhaságot, az utána következő 10 hozzászólásban pedig jól leoltják.
--------------------------
Nem véletlen.
Egyre több cég alkalmaz műbalhét keltő, létrehozó személyeket.
Figyelik a netet, s ha a cégre vonatkozóan valami kényes jön elő, három-négy nicken (melyek mögött egy személy ül) műbalhét kreálnak.
Elküldik egymást(saját magát) valahová, az utca aszfalt nyelvét használva s amíg íly modón generálnak 10-15 hozzászólást, addig se a cégről szól a cégről szóló topik.
ebben semmi titok nincs, informatikusok ilyen irányú továbbképzése már régi keletú dolog, a tömeges megjelenés az új hazánkban.
Én egyre ritkábban nézek fel a Zindexre, mert újabban a legtöbb általam olvasott topik arról szól, hogy valaki (nem feltétlenül HHT) beír vmi marhaságot, az utána következő 10 hozzászólásban pedig jól leoltják... Aztán megint egy hülyeség, megint 10 leoltás. Akik pedig értelmesen hozzá tudnának szólni a topikhoz, azok egyre magasabban hordják az orrukat, tisztelet a kivételnek.
Van köze a témához? Ahelyett, hogy bármit csinálnál a baromkodás ellen mégnagyobb alapot adsz a hülyeségnek. Most is ám abba kötsz bele, aki tenne az ilyen fölösleges és idióta benyögések ellen.
"Az hogy mi megy a pinceborozókban meg a "nyóckerben" látszik hogy te jobban tudod ha jártas vagy ott.Én kultúrált körökben mozgok,csak igyekeztem olyan nyelven írni amit a 37-es iq-val megértesz."
Látom nem tudod, hogy kit "oktatsz". Sebaj, van ez így néha... Baráti jótanácsként annyit, hogy gyorsan vegyél vissza a stílusodból. A topiktárs 26 X jobban képben van a dolgokkal, mint azt te gondolnád...
Nem fizeti ki se a pesti mosatást,se a pesti tankolást az alba.Tudod miért? 3 szót ismételgetnek minden problémára: NINCS RÁ PÉNZ. És ez a sofőrnek kb annyit jelent hogy amíg tud menni a busz addig menjen,ha olyan baja van javítsa meg,tankoljon meg Fehérváron és menjen ahova kell.Ha netalántán úgy jönne ki hogy késés miatt nincs tankolási lehetőség van egy hitelkártya a buszban amit csak a sofőrök és csak tankolásra használhatnak a MOL-nál.Na már most megnézheti magát az a sofőr aki használni meri...
A vezérigazgató csak a hokipályát ismeri,nem tudja hol van a buszos iroda...Annyira nem érdekli hogy mi megy a buszoknál hogy te azt el se hiszed.
A személyszállítási üzemvezető azért szervez olyan fordákat mert sose ült még buszon,nem tudja milyenek a forgalmi viszonyok és inkább előveszi a tavalyi menetrendet és lemásolja.Ezért van az hogy a környék menetrendjét még öreganyám is tudja.
A gazdasági igazgató asszonynak is ki van adva fönntről hogy NINCS RÁ PÉNZ. Mindent elvisz a hoki meg a foci.
Az hogy mi megy a pinceborozókban meg a "nyóckerben" látszik hogy te jobban tudod ha jártas vagy ott.Én kultúrált körökben mozgok,csak igyekeztem olyan nyelven írni amit a 37-es iq-val megértesz.
1. Csak Szfváron lehet mosatni, hiszen szerinted az AV.azért tartja fenn a saját mosóját és dolgozókat, hogy más mosónak fizessen???? Ne keverje a VB-al, mert nekik nincs saját mosójuk.
2. Hivatalosan igaz!!! De szintén saját töltője van, és ha nem ott tankol a sofőr, hát.....!!!
3. Van takarítva Bp-en is a busz, ott csak felsöpörve, szemét összeszedve, este felmosva. Ezt az állandó sofőrök megteszik, ha helyettesítő sofőr van, nem biztos.
4. NEM FIZETI KI!!!! Lásd saját mosó.
Tudomásom szerint már a gkv. is többször kérte, hogy ne Bp-en legyen annyi állásidő, de a Volán szerint ezt nagyon nehéz módosítani, mert túl sok engedély kell a menetrend változtatásához. De mégegyszer: a busz nem csak 1 héten egyszer, hanem többször is le van mosatva, kivéve hét vége, mert akkor tényleg nincs rá idő!
Az Alba Volán Szfváron van, ott kell mosatni, tankolni, elszámolni, és takarítani is!!!
Bp-en senki sem fizeti ezt ki, hiszen nem oda tartozik!
-------------------
1./ Nem csak Székesfehérváron kell/lehet mosatni.
2./ Nem csak Székesfehérváron kell/lehet tankolni.
3./ Nem csak Székesfehérváron kell/lehet takarítani.
4./ Budapesti mosatást is kifizeti az Alba Volán.
A könyökből írt butaságok helyett javaslom vitassuk ezt meg az Alba Volán vezérigazgató úr szobájában.
Szembesítsük azzal, hogy saját gépkocsivezetőik szerint egyes (vagy több ?) forda miért úgy van összeállítva, hogy a gépkocsivezetőnek nincs ideje megfordítani, helyes irányba állítani a viszonylatjelző táblát, nincs ideje kisöpörni a buszt, nincs ideje lemosatni a buszt.
Hívjuk oda a személyszállítási üzemvezető urat és vonjuk kérdőre miért szervez olyan fordát amiben az Alba Volán autóbuszvezetője nem tudja megtenni azokat a feladatokat, amiket a vezérigazgató úr a helyközi közösségi közlekedési ellátásáért felelős miniszterrel évente kötött közszolgáltatási szerződésében a társaság nevében elvállalt?
Számoltassuk el a gazdasági igazgató asszonyt, hogy miért nem engedélyezi (miért tiltja) a budapesti vagy más városbabéli autóbuszmosatást ha a forda szerint a mosatásra Székesfehérváron a gépkocsivezetőnek nincs módja, pedig nagyon szeretné?
(szerintem nem tiltja)
Végül tárgyaljuk meg, hogy az Alba Volánnál a közszolgáltatási szerződésben vállaltak kötelmek, vagy autóbuszvezetőnként szabadon választott és értelmezett opcionális feladatok?
Az hogy mi megy az Alba Volánnál, külön topikot érdemelne,annyit biztosan mondhatok,hogy amit te tudsz/hiszel annyira van a valóságtól,mint Makó Jeruzsálemtől...Ha meg nem tudsz valamit,akkor ne ugass bele.....
-----------
Specális Fejér megyei "értelmiségi" megszólalás.
Budapesten ugyanez a szóhasználat dívik a nyóckerben a pince borozókban 6 feles és hét sör után.
Az igénytelenség, a trehányság, a nemtördömség ideológiája számomra sohasem lesz elfogadható, még akkor sem ha a buszvezető sokadalom (talán 50.000 fő ??) selejtjei ezt kívánják mércévé tenni.
Nem, nem Volánbusz... De elég jó rálátásom van erre a világra. Amúgy ott is vannak "nagyon remek" 120-130.000 -es fizetések, nem is egy gkv.-nél. Hidd el a VB sem kánaán.
A dekor témában sem a 428-ra gondoltam, hanem úgy nagy általánosságban néztem végig a fejemben az Albás autókat.
(Fotód óta lett gányolva a 3. és 4. ajtó között, majd megnyomva a sárvédőlemez, valamint átmenőcsavarokkal megkendácsolva az első ajtaja, ezen felül gyerektenyérnyi lukak vannak a lemezelésén, váz is elrohadva, sz'al...)
És pont hogy ez a távolsági busz az ami 0 szinten van dekorálva.Kevered a HIY-427-tel... többek között... mert vagy a telepen lopják el vagy 2 naponta költöztetni kéne mert ez a 12 éves gép az 1,6 millió km után minden másnap lerohad...2 szinkrongyűrű csere felel meg a váltófelújításnak...és még lehetne sorolni...te se vagy tisztába egészen a dolgokkal...
Az hogy az albás távolsági sofőrök fizetése alig éri el a 6 számjegyű összeget,míg más volán járatokon 200 ezer körül mozog.Más volán járatokon ha baj van a busszal megjavítják és nem panaszkodnak a főnökök hogy nincs pénz.Ahhoz a keresethez meg főnök-beosztott viszonyhoz képest sokkal többet nyújtanak mint a többi volánosok.De látom te is a pesti volánnál vagy és azért nem panazkodsz...
+ olyat meg sem említek, hogy a néhány autón fent lévő "SCANIA", "VOLVO", stb. feliratokat úgy szedném le a gkv. p____án rugásával együtt, mint a huzat. Nem a dekoráció elvével van a baj, hanem azzal az igénytelen f_____s kivitelezéssel ahogy ezek fent vannak.
Egy dolgot felejtesz el csupán. Azt, hogy létezik a "tenni akarás" fogalma. Nagyon jól be is mutatják ezt neked a Népligetben, vagy 6-8 cég buszvezetői (nem a Volánbuszosokra gondolok !). Kikell csücsülni, és szépen meglátod azt, hogy a "vidéki" volánosok hogyan takarítják/nyalogatják a gépeiket visszaindulás előtt. Nem nyafognak, dolgoznak, tesznek a szép buszért !!! Igen, abban az állásidőben, ami a pihenésre van adva. Ez van, ez egy ilyen világ, a volánok világának ez egy ilyen része... Az a sok gy___kér, izééééé kedvesutas minden nap összekeni a buszt, hidd el én is tudom nagyon jól. Ez a takarítás gyakorlatilag szélmalomharc, ezt is tudom. De az Albás autók esetében sajnos bőven van mibe belekötni...
Na látod.Szerinted ha rád ennyire hallgatnak a sofőrre mennyire?Szerinted a sofőr nem gondolkozik olyanon ami javítaná a színvonalat és a hatékonyságot? Dehogynem,csak mindenki jó nagy ívben........ rá,hogy aztán később saját ötleteként jól járjon vele... A cégnél csak azok szava hatásos akinek a nyelve fehér csontig ér...
Ha egy cégen belül van üzemviteli, menetrendi probléma, nem biztos, hogy egy kívülállónak kellene tenni érte, hogy változzon, javuljon. Van a cégnél elég szakember, akinek ez a dolga.
Bajom ritkán szokott lenni, inkább ötleteket és a helyzet javítására irányuló elképzeléseim szoktak lenni, amit nem vagyok rest megosztani az adott céggel.
Ez az Alba Volánnal megtörtént már négy alkalommal az elmúlt években, mint ügyfél, mint utas megkaptam a magas színvonalú ügyfélkozpontú szolgáltatást érte, mivel nulla, ismétlem nulla reagálást, választ kaptam rájuk. De időközben egy részük megvalósult ilyen-olyan formában érdekes módon.
A szolgáltatás minőségét pedig ismételten lesz lehetőségem tesztelni Szfvár-Bpest között (2003-2009 között ez napi szinten megtörtént), hamarosan és ismételten napi szinten...
Viszont egy dolognak tényleg örülök. :)
Az eddigi teszthalott állapotból zsitvica hozzászólása felébresztte a topicot, és a cégnél dolgozó vagy közel álló emberek is hozzászólnak, ezáltal több oldalról ismerhetjük meg az itt folyó munkát és folyamatokat.
A táblán levő feliratok feldolgozásához nem elégséges a 37-es iq - ilyen intelligencia-hányadossal az utazás is balesetveszélyes,járj inkább zsitvicával együtt gyalog... Rajtatok kívül mást nem zavart az hogy Pest-Káloz vagy Káloz-Pest... Nézd meg a megállókra lebontott menetidőt és próbáld meg kocsival a KRESZT betartva teljesíteni.Hát még egy olyan busszal amiben akkora motor van mint egy 7,5 tonnás kamionban( a busz 12 tonna és 50 lóerőt elvesz tőle a klíma).Így máris nincs sehol annyi pihenőideje mint amennyit a menetrend ír. Ha meg van valahol egy kisebb torlódás pesten,rögtön össze van szedve a fél óra késés... Különben is ha bajod van a szolgáltatás minőségével ne itt szidd a sofőröket,menj oda hozzá és mondd meg neki (ha mered) vagy élj az Alba Volán panaszvonalával. Van telefon,e-mail-és postacím.De ha nagyon szeretnéd megadom mind2 főnökének nevét és mobilszámát.Beszéld meg velük.
Igen, van Bp-en pihenő, de kérdezem én ott mit csináljon a busszal???? Az Alba Volán Szfváron van, ott kell mosatni, tankolni, elszámolni, és takarítani is!!! Bp-en senki sem fizeti ezt ki, hiszen nem oda tartozik!
De ha ennyire zavar mindenkit a tábla, szólok, hogy vegyék le, és akkor nem gond mi van rajt, mindenki nézze a kijelzőt érthető és világos!!!
Könnyű mindig mindenért a sofőrt hibáztatni! Elég probléma az nekik, hogy közlekedni lehessen ezekkel a rozoga járgányokkal, mert persze soha semmire nincs pénz!
Még egy dolog a takarításról: a sofőr a saját pénzén veszi a takarítószereket és eszközöket, mert persze arra sincs pénz, hogy mindenki kapjon.
Nem teljesen mind1 hogy hogy áll az a tábla?Mindenki tudja hogy az út melyik felén kell állnia ahhoz,hogy arrafelé menjen amerre szeretne,és hiába a tábla,ha úgy is megkérdezi a sofőrt ha nem biztos a dolgában. A söfőrnek nem az a feladata hogy fényesre sikálja a buszt a sok Entz-egyetemi barbárok után-akik a lábukat a plafonon meg az ülés hátoldalán hordják,az ebédjüket félig megemésztve egy zacskóban az ülés mellé gyűrve hagyják,rágó a kárpitban,háttámla összefirkálva,összevagdosva stb...-,hanem hogy ha esetleg a kedves utas véletlenül nem tud tiszta lábbal felszállni egy felhőszakadás miatt,kisöpörjék a buszt.
Belegondolt valaki hogy a kerekes szatyor mennyi koszt hord fel a buszra?ki vett már arra valaha is jegyet?pedig előírás az olyanméretű csomagra a jegyváltás,valamint az is hogy "aki ruházatával,csomagjával vagy bármilyen más módon a gépjárművet beszennyezi 8000 Ft bírságra ítélhető",ezen felül az is ki van írva hogy "Kérem ügyeljünk a tisztaságra!" és "A szemét helye" felirat is megtalálható a kuka felett.Van a telepen takarító személyzet(akikre úgy kell vadászni),az ő feladatuk az ablakok törlése,a teljes busz csillogóvá varázsolása.Az pedig hogy a kedves utas kilásson,a mosó dolga-ezzel szemben miután a busz -ha nagy nehezen-kijött a mosóból,a sofőr kb egy órájába és fáradtságos munkájába kerül hogy ne foltos-csíkos ablakok legyenek a buszon-ők azok akik miatt átlátszó az üveg mindenhol. DE ŐK SE ÉRNEK RÁ MINDEN NAP "KINYALNI" A BUSZT! Reggel fél5től este 6ig a buszon ülnek,és nincs a fordában idő arra hogy kiálljon mosni-takarítani.
Arról nem is beszélve hogy Velencéig leszálló utasnak nincs megálló-ezt egyik sofőr se tartja be,önszántából,mert neki attól nem lesz jobb hogy nem visz el Pákozdra a Belláig vagy az újfaluba 5-8 állandó utast akiknek így van a munkaidejük, a többi utas meg lusta,és nem megy el a csuklóssal negyed órával előbb és ezzel tömegnyomort csinál sukoróig.Ha meg az a mániája hogy Pákozdig klímás buszba legyen,akkor menjen el pl Abára vagy Martonvásárra,egyik sincs túl messze fehérvártól,még sincs a buszokban klíma.Nem azért megy a távolsági járat Pestre Pákozd,Sukoró érintésével hogy a helyiek klímával mehessenek haza 2x naponta,hanem az ottaniaknak ne kelljen Fehérvárra menni hogy Pestre juthassanak.
Ha pedig egyszer vennéd a fáradtságot és odaállnál a sofőr mellé,éreznéd hogy abban a "bódéban" ahol ül, teljesen mások a klímaviszonyok mint közvetlenül mögötte,vagy a busz hátuljában.Neki csak egy hőmérője van tájékoztatásul a belső és külső hőmérsékletről,de mire a változás beér abba a "bódéba" addigra vagy megfőnek vagy megfagynak az utasok. Ha annyit klímázna hogy ne izzadjon az üléshez, a többi utas kabátban ülne.Ez a klíma és nem a sofőr hibája.Mert ha olyan lenne a klíma mint amilyennek lennie kellene,akkor fokozatosan és mindenhol hülne/melegedne a busz. Javíttatni nem lehet mert nincs rá pénz.Erre sem.
Az hogy mi megy az Alba Volánnál, külön topikot érdemelne,annyit biztosan mondhatok,hogy amit te tudsz/hiszel annyira van a valóságtól,mint Makó Jeruzsálemtől...Ha meg nem tudsz valamit,akkor ne ugass bele...
Nem nekem ment a válasz, csak néhány kérdés felmerült bennem:
- A többi kijelzővel szerelt E95-ön miért nincsen tábla? Ha ezen van, miért nem lehet rendesen kitenni tájékoztatásképpen? Nekem, neked, és més sok megyében élő embernek evidens, hogy merre megy Pest felé és merre Káloz felé, na de aki totál idegen a környéken, annak nem. Azért van kint a tábla, hogy csak porfogó legyen, vagy normálisan tájékoztatva legyen az utas?
- A pihenőidőknél kihagytál egy délelötti pesti 1,5 órás időszakot. Ha jól tudom:
Káloz-Bp: 6:40-9:05
Bp-Szfvár: 10:40-12:05
Szfvár-Bp: 12.35-14:05
Bp-Szfvár: 15:00-16:25
és ha jól tudom 17:30-kor haza Kálozra, érkezés 18:30 körül.
A harmadik ponthoz majd zsitvica megadja a válaszát, de ült már néhányszor 12 órát az üveg mögött.
1. A fordított tábla: Budapesten és Szfváron a kiírás szerint indul, a kijelzőn ki van írva, hova indul a busz!!! Ha éppen menet közben vagy, és Bp. fele mész, akkor biztosan nem Kálozra (Káloz rövid O!!!) megy a busz, hiszen az az ellenkező irányban van!!! Különben is a busz elején a világító kijelző fent pontosan kiírja (zöld színnel), honnan-hova megy a busz, elméletileg a tábla felesleges is és nem kell, csupán azért hagyták ott, mert sokan felfele már nem látnak, csak szemmagasságban!
2. Koszos a busz: ha ennyit utazol, biztosan tisztában vagy vele, hogy az említett járatnak délben fél óra, késő délután 1 óra a pihenőideje hétköznap. Hétvégén csak a déli fél óra van! Ebben az időben kell a sofőrnek bevételt, papírokat leadni, tankolni, stb., esetleges szükségleteit elvégezni, és a kötelező pihenőidőt kivenni, amikor is a busz meg sem mozdulhat, különben a sofőr több százezres bírsággal számolhat, hozzáteszem a mosatás a telephelyen van. Persze az utasokat is indulás előtt időben szállítsa fel, nehogy késve induljon! Szerinted ez mind belefér az adott fél, ill. 1 órába, főleg ha már eredetileg is késett???
3. Gyűrött, izzadt ing: az, hogy valaki szőrös-e vagy sem, saját szuverén joga, ha neki ez tetszik, áldás rá! Ez mindenkinek saját döntése, mint a hoszzú haj, tetoválás, egyebek!
Ha ennyire tájékozott vagy azt is tudod biztosan, hogy a fent nevezett járat sofőrje reggel fél hétkor indul, és este fél hétkor érkezik haza, 12 órát úton van. A buszon igaz, hogy van légkondi, de csak a kedves utasoknak, a sofőrnek nincs, csak egy ventillátor, ami a meleg levegőt kavarja. Szóval javaslom ülj be az üveg mögé napsütésben és szeretném látni 12 óra múlva a te (reggel még) frissen vasalt ingedet!!!!!!!!! Még egy apróság, időnként sajna a sofőrnek Bp-en szerelnie kell a buszt, hogy a hozzád hasonló kedves utas haza tudjon érni!
Kellett szidni a HIY-428-at, tessék, ma már helyettesíteni kellett, pedig viszonylag sokáig húzta most. FAL-253 fut helyette. BPG-677 is a fővárosban járt, siófoki járattal. (Kellemes lehet most ez a fürdőjárat ezzel a kocsival.)
A Dunaújváros - Besnyő vonalra pedig (talán a törött kocsik helyére) kikerült a KAZ-058. Reggel szorosan követte a viszlós LWX-146 (Martonvásár - Dunaújváros).
Köszönöm, így akkor összeállt a kép. :) Nem a napokban készült egyébként a fotó, hanem egy-két hete, de már tanszünetben. Azóta is láttam egyszer ugyanezt a jelenetet. És igen, 6.30 és 6.40 között készült. Nekem sem az volt érdekes, ahol láttam, hiszen ahogy írtad, az ilyen rezsijáratok már megszokottak. Maga a viszonylat LEPett meg. :)
OFF Gondolkoztam már egy helyis mappán, előbb-utóbb ki is alakul a végső verzió. Az a helyzet, hogy helyis témában többen alkotottak már sokkal jobbakat, mint én, gondolok itt több topiktársra is. Akad nálam is egy-két érdekesség, de például ez a kép is csak dokumentumnak jó, lehetne erről sokkal jobb fotót is csinálni. De lesz helyis mappa, igyekszem összehozni egy jót. :) ON
Más téma: helyköziben DUD-496 Polgárdiba ment ma délután, HPR-217 Pátkára a BPG-676 mellett. Úgy látom, nyárra rendszeresedett az IHX-885 a Pápa - Dunaújváros járaton, a gyúrói vonal MAN-ja pedig, amit falconbus topiktárs is említett, a LAY-891.
Nem fogom leírni ugyan azt, amit Makettostomi megírt már neked annak ellenére hogy tökéletesen egyetértek vele, mert amint látjuk felesleges, úgysem hagynád magad esetleges észérvekkel meggyőzni magad...
Maradjunk annyiban hogy neked ezek érthetetlen problémák, s véleményed szerint ezek a legfontosabb problémák a Volánnál, amiket meg kellene oldani.
Véleményem szerint addig, amíg a buszkiadás napi szinten problémát jelent, addig első sorban ennek megoldásán kéne dolgozni. (Tudom nagyon jól, hogy nem ez a normális, de vannak bizonyos anyagi korlátok)
Nem is szaporítanám feleslegesen tovább a szót, kiírtad magadból a problémáid, elolvastuk, változást ne tőlünk remélj...
Mondjuk a fotó idejét be tudom lőni, (amennyiben jól gondolom; látni nem nagyon látom) ha a LEP-310 mögött az az LOH-465 lehet, akkor 6:40 körül készülhetett ma vagy tegnap.
Igazi öröm volt tapasztalni, hogy KXM-054-en kiválóan működik a beltéri utastájékoztató berendezés (is), és nem csak a 20-as és 35-ös vonalakat illetően, hanem 23-ason is. Zene füleimnek.
(Viszont sajnos a KIW-775-féle megoldással ellentétben itt a kevésbé szerencsés ajtónyitós rendszer van, tehát elcsúszik a kijelzés, ha egy megállóhelyet pl. kihagy a járat.)
Bizony, nem is kiváltásról van szó, hanem rásegítésről. A 6.30↔7.00 járatpár vissza irányát szokta rásegíteni a [38]-as forda, de afelől nem voltam meggyőződve, hogy ezt tanszünetben is csinálja-e. (=>A felvétel ma/mostanában készült?:)
Tehát nem már utasszolgálaton kívüli menet volt, hanem még, ment az Öreghegyre. Csak éppen a kijelző mutatta idejekorán a viszonylatjelzést, de hát ilyet túl gyakran látunk ahhoz, hogy említést érdemeljen. Persze hol vannak már a '90-es évek, amikor a sofőrök 2–3(–4) táblát cserélgettek – ma egyet is lusták. És a "GARÁZSMENET" táblák ott lapultak minden Ikarusban, és nem is láttunk a Várkörúton rezsijáratként "26A"-t, sem a telep felé menő "29"-est vagy bármi egyebet.
Ez mellesleg a két–három utolsó 26A, amit az AV végez; ezen kívül még a 31-es kocsija viszi az esti, 22.20-as Videotontól induló járatot és annak fordulóját a teljes útvonalon – 22.30 –, a Kassaitól a Jancsárig. (A fehérvári helyis képeidet amúgy nem akarod összerendezve valahova föltenni?:P)
Egyébként LUX-475 kapott kijelzőt, de csak előre (ill. ajtóoldalt nem láttam), és 'csak' a már régóta megszokott EMKE billenő elemes, 7 szegmenses, 3 karakteres fajtát.
Egy dokumentum-jellegű kép, rajta egy kis érdekességgel. Reggelente többször láttam már LEP-310-et 26A viszonylatjelzéssel haladni a Budai úton és a Várkörúton. Valamilyen rásegítő járatot csinál? Nyilván a nevezett útvonalon már szolgálati járat kellett legyen, de akkor is érdekes, mert van elég kocsija a Transmannak a feladatra, így Fehérváron még a kiváltós járatokat is "házon belül" megoldják.
1./ A viszonylatjelző tábla cserélgetése (helyes irányba fordítása) NEM opciomális feladat.
Még az Alba Volánnál sem.
Ha valaki mégis úgy gondolja, hogy az, annak olyan feladatot kell neki adni a cégnél( például udvarseprés) ami nincs közvetlen kapcsolatban a közszolgáltatás alapján végzett személyszállítással.
------------------------
2./ Ha valakinek nehéz ügy rendesen felöltöznie akkor olyan munkát kell neki adni (például sóderes fuvar billencs autóval) ahová képességei alapján fel tud öltözni.
Mivel a közforgalmú buszvezetők kb. 80%-a tisztességesen fel tud öltözni, NEM a trehány, traca 20% a mérce.
Akinek nehéz a viselet, ne viselje !
--------------------
3./ Előfordulhat, hogy az Alba Volán műszaki szolgálata (kb. 20 fő, mérnökök, technikusok) valóban nem képesek megszervezni, hogy egy buszt egy héten egyszer lemossanak.
Én ezt máshogy tudom.
Ha úgy van ahogy íród, akkor javasolni kell az Alba Volán felső vezetésének, hogy sürgősen csapjon szét a járműkarbantartási üzemvezető úr irodájában.
-----------------------
4./ A Kálózi járat kocsija NEM egy alkalommal volt koszos vagy mocskos.
Majdnem egy hétig.
Amennyiben a trehányság valóban új technológiai követelmény az Alba Volánnál akkor azoknak az AV gépkocsivezetőknek a pártján állok akik az új követelményektől eltérően, még mindíg tiszta kocsival, vasalt ingen, nyakkendőben érkeznek Budapestre a cég képviseletében, felrúgva az általad reklámozott trehányságot.
------------------------
5./ Elég baj ha a fehérvári forgalmista csak az irodában dolgozik.
Legalább ne reklámozná.
Neki a placcon is a helye.
Az autóbuszállomási ügyeletes tisztek beosztásának megszüntetésekor feladataikat a forgalmistára testálták.
Előfordulhat, hogy a fehérvári forgalmista/forgalmisták e kettős feladatnak nem tudnak megfelelni.
Nem baj.
Le kell cserélni őket olyanra akik el tudják látni a feladatot.
Előfordulhat, hogy a társaság (alba Volán) képtelen ezt megszerzvezni, vagy ellenőrizni.
(erről más a véleményem)
Akkor pedig az ilyen feladatra létrehozott állami szerveket kell felkérni arra, hogy tartsanak szintrehozó foglalkozásokat a fehérvári személyforgalmi üzemnél és sűrű ellenőrzéseikkel, szankcionálásaikkal biztosítsák, hogy az alapismeretek hiánya miatt ne sérüljenek a közszolgáltatás minőségi követelményének végrehajtási mutatói.
--------------------
6./ Úgy gondolom, hogy munkavállalói hibákat téves dolog a társaság (Alba Volán) felső vezetésére kenni.
Nem.
Nincs itt szó semmi társaságvezetési hibáról.
Maximum a személyforgalmi üzemvezető úr többet fordulhatna meg az autóbuszállomásokon, és nem csak kávézás céljából.
Ne haragudj, de had reagáljak pár szóban. Leszögezem, nem vagyok fehérváron ismerős!
1. A viszonylatjelző tábla állása az átlag utast nem érdekli. Hidd el, akárhogy van kirakva a tábla, ha akar felszáll, ha nem akar nem száll fel. (tapasztaltam) Igaz illene cserélgetni, de ez manapság ritka, sőt én azt mondom van olyan eset, mikor jobb észerűen kitanni, mint ragaszkodni az útirányhoz.
2. A busz koszos. A külső mosás nem tudom milyen fehérváron, de ott sem lehet jobb, mint Dunaújvárosban, hát hidd el, ha Te délelőtt betudsz jutni a mosóba, hálát adhatsz Istennek. És ha nincsen több óra szabadidőd akkor sajnos ilyen marad a busz, hiszen mosás miatt nem váltanak ki. A belső tisztaságért meg - akárki, akármit mond - az utas tehet a legtöbbet, nem részletezem miért.
3. Szerintem a gépkocsivezetőt akárhogyan is néz ki, nem illik nyilvánosan megszégyeníteni, ha esetleg ő vagy ismerőse olvassa, akár fel is jelenthetne rágalmazásért. Az, hogy szőrös, az mindenkinek a saját joga, milyen kinézetet választ magának. Ha ő nem kritizálja a kopaszokat, rasztásokat stb, akkor őt sem kellene ezért kritizálni. Az ing gyűrött izzadt, ezzel gyetértek, tapasztalom. De kérdezem én, Te nem izzadsz ilyen időben? Mert sokan igen, örülhetsz ha Te nem tartozol közéjük! És éppen ezért mert izzad a sofőr, az ing simán meggyűrődhet rajta, és gondolom vasalót nem hord magával.
4. a forgalmistának nem a placcon kell dolgoznia, neki az irodájában a helye.
Az elmúlt években sok eset lett itt felsorolva, hogy a nemtörődömség és odafigyelés hiánya miket eredményez az Alba háza táján, amit az egyszerű utas is láthat nap, mint nap.
Jelek szerint még mindig nem érik el azt az ingerküszöböt, hogy akinek dolga lenne, az tegyen ellene.
Lenne egy kérésem!Valaki meg tudja nekem mondani,hogy hány fehérvári telephelyes(fordás,)busz van,a helyközi üzemnél(helyközi,távolsági együtt)?Előre is köszönöm!üdv!
Azért érdekes, ha LCF lesz a nyerő. Ugyanis a bankgep.hu-ra mintegy 8 hónappal később került fel az a járgány, mint amikor megnyerte a Viszló a vonalakat mind a két háromtengelyessel. Én anno ősszel arra számítottam, hogy rövid idővel a hosszú Setra után egy újabb ugyanolyan érkezik, mondjuk az M6log telepéről. Ott sokáig árultak 319NF példányokat, mostanában is keltek el off cégeknél. Ha viszont LCF lesz a Viszló újdonsága, akkor nagyon kapóra jött a nekik az árverés, így megérte az egy év késedelem. Erre aligha számítottak, amikor tavaly a vonalakra pályáztak.
Balazs1 topictárs néhány hozzászólással lentebb írta, hogy a Setra már a Várpalota-Visteon szerződéses járaton dolgozik, az ő elődjére gondolt falconbus topictárs, FIX-275-re:
A kis setra végleg munkás járat marad , az elődje a / IKARUS / már úgy néz ki nem lesz lemüszakiztatva , szét lesz bontva vagy egyben eladják . A setra helyére került MAN csak ideglenes megoldás , míg a háromtengelyes új volvo meg nem jön . Az FSJ rendszámát és kettő dísztárcsáját a Tordasi focipályánál lelopták .
Na, ez igen!! Hát ez ténylegesen rendkívüli hozzáadott értékkel bír, ott a Szekfű Gy. úton. Ha éjszaka valahogy (taxival?) el tudsz jutni a Berényi út végéhez, akkor onnan fölvisz a helyi járat a Kassain. Remélem legalább a videotoni induló megállójánál is ki van téve egy hasonló (bár szerintem simán lehet, hogy nincs – legutóbb, mikor láttam, olyasmi irányjegyzék volt kitéve, mint ami a menetrendfüzetben is található).
Csak kis mellékpéldaként: előfordul más (mondjuk csak magyar) városokban is, hogy – egy olyan járműállomány mellett, amely nincs megfelelően elektronikus kijelzőkkel felszerelve ill. azok egy része sem működik, – ha nyitnak egy új vonalat, EGYETLEN viszonylatjelző táblát sem készíttet a szolgáltató??? Itt igen ("13A").
Hatékony, effektív utastájékoztatási rendszer; ez a fehérvári.
Az ajtók működéskeptelensége mellett más is van. Ma sikerült majdnem utolérnem egyet, amelynek a féklámpái sötétek. Ez nem csak bosszantó lehet, akár komolyra is fordulhat.
Hogy AV-járművel ajtóprobléma? Soooha!! Olyan még nem volt! :D …A 412-esektől kezdve mind remekül szuperál. Az SN12-k hátsó ajtajaikkal sem volt gond már az első héten, mikor forgalomba álltak. A DAB-okkal szintén semmi gond, azóta sem történt velük soha olyan, hogy a megállóban állnánk, és a sofőr ötödjére… tizedszerre kísérli meg becsukni az ajtókat, de azok nem akarnak záródni…
A leírtak tartalma csakis a képzelet szüleménye lehet, ha a valósággal bármily hasonlóságot mutat, az csak a véletlen műve. A felvétel pedig nyilvánvalóan montázs. :P
Ez az egyik ex. linzi kocsi negyedik ajtaja, de a sárga ex. esseni példányoknál is van már ilyen az utólag beleépített negyedik ajtóknál.(Sokáig bírta a "vágjunkbelemégegyajtót").
Egyébként az egyik KCH-s szóló Volvo SN12 harmadik ajtaja is úgy néz ki jópár hónapja, hogy két műanyag táblát beraktak keresztbe a kétszárnyú ajtók elé, hogy a T. utas tudja, hogy lehet előre menni a második ajtóhoz.
Ja, hogy milyen dolog ez? Hát ilyen. Volán foglalkozik az alvállalkozó teljesítményének a minőségével? Aligha.
Önkormányzatot érdeklni? Úgy tűnik őket sem.
Ha foglalkoznának és véletlenszerűen egy vezető felszállna egyik sárga verdára, akkor tapasztalhatna olyat, hogy a mindössze három darab, negyedes méretű bukóablakkal szerelt(amelyek a csuklószerkezet előtt kétoldalt és a leghátul ajtótlan oldalon találhatóak), "elvileg" légkondícionálóval felszerelt példányok, nagyon hamar átalakíthatóak lennének mozgó szaunává és hozna némi plusz bevételt, ahelyett, hogy a T. utasok a saját és más hónalj és egyéb testtáj szagjait gyűjtené és zárná együvé elfelejtve számokra a kultúrált utazás gondolatát és lehetőségét is.
A másik hosszúbusz mikor érkezik? A tendert két háromtengelyessel nyerték, ebből eddig egy fut. És ha jól számolom, akkor még egy rövid is várható, hiszen a vonalak átvétele óta állt be az LTW-050, most az LWX-146 és kicsit régebben a rövid Setra, összesen pedig négy rövid járgányra emlékszem a pályázatból.
Fél év késés utánn végre kocsit cserélt a Viszlo a Martonvásár-Ercsi vonalon az egyik AOA helyett mától Az LWX-146 jár elvileg elöbb utobb a másik kocsi is cserélve lesz
A legtöbb kocsin csak a közvetlenül az ajtó melletti leszállásjelzők maradtak meg, a többit leszerelték vagy nemes egyszerűséggel körbetekerték szigetelőszalaggal.
És az igaz, hogy néhány hónapnyi üzem után leragasztgatták az összes ülésnél a leszállásjelző gombokat? Nem szoktam a 26-26A-val utazni, de egy rokonom mesélte, aki először lelkendezett, hogy milyen jó az ülésenkénti leszállásjelző, majd később tapasztalta, hogy a legtöbbet nemes egyszerűséggel leragasztották, elvágva ezzel az utast a kényelmes, korai jelzés lehetőségétől. Megerősíteni nem tudom, de megbízható a forrás. :)
Hogyan járathat a Transman üzemszerűen olyan buszt menetrendszerinti forgalomban,amelyiknek az egyik ajtaját nemes egyzsreűséggel üzemen kívül helyezték?Milyen dolog ez?Mikor jutunk már el oda,hogy ha egy buszon a kijelző/légkondi/ajtó/etc. nem jó,akkor az a busz sem jó,azt ki kell cserélni,másikat kell helyette beállítani?Mert tőlünk nyugatabbra ez a gyakorlat...
Egyébként a Transman MAN-jaival (főleg az átalakítottakkal,de az "echte" négyajtósokkal is) elég sok ajtó jellegű probléma akadt.Legalábbis szerintem.Helytálló a megállapítás?
Igen, és úgy nézem, már Móron is így futott, hogy a frontkijelzője funkcionált.
Immár, hogy Fehérvár vitathatatlanul a Steyr-gyűjtőtégely az Albánál, várhatjuk, mikor jön át 561 is. Mert az rendben, hogy most nem érzi meg (annyira) a város, hogy tartósan le van állítva 3 csuklós, 7 szóló és 3 midi eszköz, továbbiak pedig időszakosan, mert egy IAA is például helyettesítgetni tud így, összességében kettővel kevesebb a csuklós – osztott – forda, és nem üzemelnek az éjszakai vonalak sem. De aztán ez a nyári tanszünet végeztével megszűnik…
Egyébként belegondolt valaki, hogy KCH-559 végigjárta a három üzemigazgatóságot?
Kezdte ugye Dunában, majd Mór, most meg Fehérvár :)
Ma sikerült egy olyan útvonalszakaszon helyijáratoznom, ahol kb. 20 éve nem jár helyi járat, és pluszként volt olyan rövid szakasz is benne, amin még egyáltalán nem járt helyi járat. Megállót nem hagyott ki. Nem árulom el, hol és melyik volt :PP
Így van, KCH-566 feladatán. S most sem ez az egyetlen pillanatnyi csuklós–szóló kavarc – pl. KXM-054 helyett pl. AOA-330; leginkább viszont van éppen elég Steyr hiányzó.
(Mondjuk azt, hogy ez csak egy kis nyári "rövidzárlat" az SN12-eseknél, mert ha ők is úgy eltűnnek, ahogy azt a DAB-ok tették, akkor a fehérvári helyi közlekedés fog elszublimálni, és végső soron megszűnni létezni.:)
Nem egy busz a kérdés szerintem, és támogassa csak a sportot, ha nagy az igény rá, és sokan élnek vele.
Adja magát a kérdés, hogy mellette van-e olyan területe a városnak, ahol viszont évek óta nem fizeti meg azt, amit meg kellene.(Van :P)
Csak hát a Volán nem fog olyat mondani, hogy akkor másnap nem állnak ki a buszok, míg nem fizet az Önkorm., mert már rég megvannak a háttérben levő kesze-kusza érdekszálak és benyögheti, hogy jó, akkor a város kanyi forintot sem ad a Volán sportszakosztályainak, ha ők meg így állnak. Így minden marad a régiben, és ki tudja, hogy a város milyen új hálózati tervvel és menetrenddel fog előrukkolni.
Egy magáncégnél ez nem merülhet fel, az kőkeményen a pénztárcájából él. Ha ürül a kassza és nincs meg a jogos juss, akkor mondhatja, ennyi. Ha fizetsz, lesz járat is.
(Nézd, én tudom; fiatalkoromban jégkorongoztam, van egy jó pár (volt) öttusás ismerősöm…:) De ha közben a fő szponzorvállalat olyan szinten irrentábilis lesz, hogy esetleg az illikviditás helyzete áll fel, ne adj' isten csődbe kerül, nos akkor azt hiszem nem vagyunk beljebb!
Beszélje meg zsitvica topiktárs azzal a min.100 fiatallal, akik a fehérvári női kézilabda csapatánál érdekeltek, akár ifi, serdülő, vagy felnőtt csapatnál. Vagy a Sapa Fehérvár játékosaival....
Elkézpelem:
- Fiúk, Üdv! 30 Millióval megrövidítették a költségvetésünket, de vettek egy új buszt a városba, hát nem csudajóóóó?
Mi fontosabb?
A fiatalok utánpótlásképzése az élsportokban, vagy az, hogy évente 1-el több buszt tud vásárolni az Alba Volán.
Valaki ide beírt-talán A90-hogy eldobta a levegőt műszakváltáskor még a multkorjában aztán se előre se hátra.
A piros C83 amúgy miért áll a telepen?Rossz, vagy csak nyárra állt le?Volt mostanában forgalomba?Csakmert nem vagyok most Dunaújba, de kiváncsi lennék rá!
OFF
Az ígért cikket nem felejtettem el, majd megoldom, hogy eljusson hozzád!
Az eredményes sportegyesületek már évek óta bejáratott módon kapnak támogatást: “A város szponzorációs szerződésben áll a kiemelt sportágakkal. Nálunk ez a női kézilabda, a jégkorong, a kosárlabda, az utánpótlás labdarúgás, az atlétika és az öttusa.”
A kézilabda, a kosárlabda és a jégkorong idén 42-42 millió forintot kapott, az utánpótlás futball 110 milliót, az atlétika 15, az öttusa 20 millióhoz jutott......"
Évente a város élsport támogatásra 42 + 42 + 110 + 15 + 20 = 229 millió forintot áldoz.
Érdekes nyárnak nézünk elébe. A legújabb (gyártású) kocsit kapták ki – többek közt – az osztott csuklósok közül, IAA-864-et, most tartalékként áll rendelkezésre, ma például éppen KCH-566 gazdája vitte ki.
KCH-559 pedig úgy tűnik, még bírja, habár délután egy járatán nem ő volt, hanem csuklós vezényelt tartalék GMY-388. (Ebben a szóló csoportban mellesleg változott a vezénylés!)
Az a másik. Délutáni műszakváltás után általában jön az SN12-es és a GSA-465. Az SN12 helyére időnként tetszőleges típus helyettesíthető, láttam már ezeket: GSA-464, HIV-351 (többször is), HFF-762, meg egyszer valamelyik KMC-s Alfa.
Móron mellesleg mennyire voltak gondok ezzel az SN12-essel? Most elég furcsa hangot ad ki. Továbbá, csak az elülső kijelzője működik, az oldalsó és a hátsó offol.
Na, hát ez igen érdekes, mert a héten már eddig is azt tapasztaltam, hogy ITY-760 helyett IAA-864 közlekedett (IAA helyett AOA-330 jár). Még szerencse, hogy így meg tudják kavarni a dolgokat.
Viszont mára továbbgurultak a főjárati feladaton dolgozó kocsik, így aztán úgy tűnik, a legfiatalabb helyi C80-as most már JIW-681 dublőre. Csak azt nem tudom, hogy ez most csak ilyen nyári szemfényvesztés, vagy IAA tényleg tartalékautó lett… (?)
Az vicces, akkor tényleg belevetette magát a munkába ez az új szerzemény, KJR-759 helyére állt be. Eszerint a héten eddig szóló tartalék volt, azért állt tétlenül a Jancsáron. Hétvégén pedig a 38-as vonalon tűnhetett fel.
Sok sikert neki a fehérvári pályafutásához, a DAB-nál mondjuk nem lesz nehéz jobban produkálni. ;)
Az szép… (arra a feladatra amúgy is nagyon kell a csuklós, különösen tanszünetben…:)) Pedig a héten eddig működött a kis KUG.
Tegnapig meg még csuklóst (JIW-681) helyettesített 14-esen a 327. De gondolom, a utastájékoztatása hasonló szinten maradt a 19-es vonalon is (előre kirakva valami összeeszkábált tábladarab)…
Hát önmagában nem meglepő a járműállomány-bővítés ténye. Állandósult jelleggel, a rengeteg DAB szóló mellett elég sok a csuklós hiányzó is, így jó pár hete szinte mindig használatban vannak a mozgatható tartalékok egytől egyig. És akárcsak éppen most, nem ritkaság, hogy csuklós fordára szóló eszköz jut vagy fordítva. Azon csodálkoznék, ha külön a nyári tanszünetre jött volna csak át. Ahogy néztem a móri menetrendet, nem lehetne rá azt mondani, hogy az iskolai járatokra épülne. És Fehérváron kevesebb járműre van szükség nyáron, mint tanítási időszakban. Inkább véglegesszerű dolognak tűnik, mint az exdunaújvárosi tesókája esetén. Kíváncsi volnék, vajon mikor kapják meg a helyközis és egyéb különböző fényezésű autók a flottaszínt – ha egyáltalán valaha megkapják.
Végül is (ha nagyon gonoszak akarnánk lenni), adhatnánk Mórnak egy KCH-564-et. Azt a kocsit sem láttam kint több mint fél éve. …Élhet vajon még egyáltalán, vagy elhalálozottnak tekinthető?… (Ráadásul elvileg gazdás autóról is van szó; csupán nem közlekedik… rendszerint Ikarus helyettese van.)
Azóta egy 280-asban is találkoztam ugyanezzel a megoldással: gyorsjáratos tábla pingálva másodgenerációs matricás „26”-osból, egy „G” odabiggyesztésével. Végül is tényleg ”minden” stimmel rajta, a végállomásoktól elkezdve a fekete színig… :S Mellesleg a sofőr a Steyr–Volvóban nagyon hozzánőhetett ehhez a műremekhez, mert pl. akár 14G-t visz, vagy éppen 24-est, az a „26G” ott virít elöl. Kissé röhejes.
Egyébként az AV most már komolyan reklámozhatná magát lassan a fehérvári táblái után a Kinder tojás jelmondatával (”Kézzel festett”:D)
__________
De még mennyire, hogy kéne… Csak hát, ez felülről jöhetne, és úgy tűnik, az elektronikus technológia mint trend terjedésével egyáltalán nem fordítanak már figyelmet a hagyományos, táblaalapú módszerre. Pedig nagyon is kéne: sorolhatnám, melyik autóban milyen utastájékoztató berendezés van elromolva, bár valójában rövidebb listát tenne ki, ha azt néznénk, mi az, ami működik – tényleg alig van olyan kocsi, amiben minden megbízhatóan üzemel. Drága egy billenő elemes kijelzőt tenni a buszra előre–hátulra?!? Akkor miért azzal adják el/selejtezik a buszokat? Csak példának okáért, GBZ-ről mehetett volna az ikertesóra egy hátulra, DUD-812 helyett 813 is mehetett volna Somlónak, vagy a kijelző mehetett volna rá át, ott úgy sem használják. AOA-328 nem olyan rég kapott EMKÉ-ket, mikor kivonták a forgalomból. Ezek döntések, amik logikailag üres halmaznak tűnnek, csak nekik nem – úgy látszik…
Volt amikor mind a kettő helyi kocsi helyett helyközi dolgozott Móron+most még tanszünet jön 2,5 hónapig.
Szerintem a nyáron esedékes kisebb-nagyobb helyrepofozások miatt került Fehérvárra +1 kocsinak, mivel szinte ugyanannyi kocsi pörög a nyári tanszünetben is, mint máskor(-2 kocsi)
JET-862 ma 13 óra fele a Széchenyi út - Börgöndi út kereszteződésénél (a lekanyarodó sávban állt), és a bal hátsó kereke elég érdekesen nézett ki, nem tudom, hogy defekt-e, de kicsit mintha elrendezte volna a lemezt is körülötte. Amikor ott jártam éppen megpróbálták felemelni.
Egyedi autok, egyedien kéne velük foglalkozni. Nyilván a 417esek se szeretik ha addig hajtják őket, amíg mennek, utána meg kendács módon újraélesztik őket.
HFY-836 osztott fordát jár, azaz műszakváltásokkor van kint
IZL-026 pedig tartalék, szóval az gyilkolja, akinek épp lerohadt a sajátja
A költőinek tűnő kérdésre, hogy „hová lettek a 26-os táblák” a VT-átadás után, egy-két tipp: Fezen Fesztiválos tábla matricája alatt domborodik; vagy éppen az Alba Volán Alkotói Kör tevékenységének esett áldozatul:
- Elfelejtettem, hogy JET-862 Credo EC11 kapott egy agárdi Lidl nyitásos reklám matricát mindkét oldalára, majdnem befedi a középső harmadát a busz oldalának. Így a ferde sraffozásból nem sok látszik+JHZ-335 is bent dekkolt a Scania fotó készültekor a buszállomáson valamelyik Viszlós Regio helyett. Aki esetleg vadászik rá...
IZL-026 múlt csütörtökön rohadt le Vasmű úton, az 5.30körben 15ösön, azért nem látod. Tippem szerint levegőjét elengedte megint, aztán a rendszer leblokkolt mindent.
Ígértem anno Lajoskomárom - Sáripuszta "helyi" menetrendet. Nos, az utóbbi időben többször módosult a közlekedés, mára napi két járatpár maradt. Az első 7.20-kor indul Lajoskomáromból, 7.25-kor vissza Sáripusztáról. Elvileg a busz ezután megy Középbogárdra, az óvodásokért. A második forduló 15.30 és 15.45 között indul, és ugyancsak "gyorsforda". A községházától áll ki a busz, a kapuban veszi fel az utasokat, és megy ki Sáriba. Előfordul, hogy a "tulipános" helyi busz különjáraton van, ilyenkor a régi önkormányzati buszt állítják be a sáripusztai járatra. (Ez a busz szolgált a tulipános megjelenéséig.) A FIZ pedig elkerült Lajosból, értelemszerűen a másik helyi járat megszűnése miatt.
Más: Kulcson ismét kint van hosszabb ideje az AOA-318, nyomtatott A/4-es "iránytáblával".
No igen, most így visszakeresgélve azokra az időkre, amikor először kigurult a város útjaira menetrend szerinti módon, akkoriban is már ezt a következtetést vonták le, azaz hogy 1999-es Volvo–Saracakis járgány. Az, hogy a kialakítás nem mai, az úgy feltűnt, de gondoltam, bárhonnan szedhette az Alfa a terveket, szóval attól még gyárthatták volna itt is. (És a képet pedig már akkor, szűk három éve is közre bocsátották, úgyhogy szerintem publikálható:) Amúgy így viszont már mindjárt érthető, miért annyival rosszabb az üzemkészsége, mint a "többi" (tényleg) Localónak. Konkrétan én KXM-et most az elmúlt hetekben láttam itt Fehérváron először hiányozni. Kíváncsi volnék, hogy LEP-310 esetén valami típushiba lép fel olykor-olykor, esetleg néha költésges/nehezen beszerezhető alkatrészre szorul, vagy egyszerűen megártott neki az a 9 év semmittevés.
Ha Alfáék össze tudtak volna hozni egy ilyen kaliberű buszt, nemcsak abban lennék biztos, hogy ezt némi észrevehető marketing-tevékenység is kísérte volna, hanem abban is, hogy igencsak megszaporodtak volna a típus példányai a volánoknál... :))))
De hát nem tudom, 2007-ben ez már bőven nem volt divatos formatervezésileg.
Egye-fene, itt a kép az eredeti állapotról: nyílt napon készült, tehát publikálható. :P
Azt meg, hogy mi volt az eredeti cél ezzel a busszal, már csak a Volvónál tudhatják, ha nem még ott se. :D
Jézusom, de komoly… Szóval így megy ez. Hogy mi van kinn a buszon, mellékes, kb. épp olyan random felirat volt náluk.(?) De ha görög típus, mit keresett ez a példány Németországban? (Egyébként nem is tudtam, hogy nem Svédországban van az európai Volvo-központ…) Vagy ezt valami mintadarabként küldték Hellászból? Akkor ezek szerint távolról sem 2007-es gyártmányról van szó, és nem is az AlfaBusz gyermeke, csak függetlenül rákerült az α matrica, mint néhány ex-berlin SN12-re vagy ex-genève 7000A-ra?
B10L alvázas a valóságban, ez elég egyértelmű a papírtrükk ellenére is.
Szerintem semmi mintavételi szándék nem volt a busszal, csak nagyon szépen megkérték Alfáékat Heilbronnból (Volvo Bus Europe-központ), hogy vigyék már a francba. :D Ez 1-2 hasonló kaliberű, teljesen használhatatlan géppel (1-2-0 ajtós, CNG-s Volvo 7000 bemutatóbusz; B7R alvázas, izraeli Merkavim demóbusz) még szintúgy előfordult. :D
Ott rohasztották őket a gyár mögötti füves placcon hosszú évekig.
Lehetett akkor tehát egy olyan elképzelés is, hogy küllemre ilyenek lesznek a Localók (csak aztán mégsem)? És legfelül a sarokban, ami számomra "B10L"-nek látszik, az tényleg az? Csak mert határozottan úgy emlékszem, mintha a buszon hátul "B7R" lenne… (?)
Sokkal egyszerűbb ennél a sztori. Alfáéknak volt 2005-ben egy befejezetlen Localo-prototípusa, ami épp kapóra jött ennek a szemétnek a forgalomba állításához - papíron az ő adataival dolgozik. Az eredeti gyáritábla pedig itt látható:
Egyébként kiválóan tudod, tényleg 1999-es a busz eredetileg. :) Ha megnézed a VIN 10. karakterét, az ott látható X is ezt igazolja.
Én egyébként Volvo 6000 néven listáztam be, a bal felső sarokban látható beütés alapján.
Hát ez egy érdekes szerzet, az biztos.:) Elméletileg egyaránt B7RLE alvázra épült kocsi, és szintén a Localo nevet kapta (habár van, ahol nem akként említik – mindenesetre szerintem egy járművet úgy hívnak, ahogy a gyártó elnevezi). De külsőre se a budapesti tesókra, se a fehérváriakra vagy a dunaújvárosiakra nem hasonlít, annyi szent.:P Egyébként úgy tudom, 1999-től a Saracakis gyártott Görögországban ilyen vagy ehhez megtévesztésig hasonlító küllemű buszokat, bár azok elvileg B7L ill. B7LA alvázzal készültek. Ha valaki okosabb görögül, mint a gúgli analóg fordítója, az tehet egy próbát a cég honlapján, én őszintén szólva ott sem lettem okosabb. Szóval ezt a fehérvári egykét pedig akkor valahogy úgy lehetne nevezni, hogy "Volvo–Saracakis B7RLE – Alfa Localo".
Ha az említett LWX-146 a legújabb, akkor az a múlt héten csütörtökön rezsiben járt Fehérváron is. Este 6 körül jött be a 7-es főúton Agárd felől, a buszpályaudvar felé tartott, majd eltűnt.
Láttam, a minap is Csákvár felé ment. Napszak sajnos nem rémlik, talán este környékén volt járaton.
BOS-785 a múlt héten még Enying - Siófok, vagy Enying - Felsőnyék járaton futott, ha jól emlékszem. DUD-382 pedig talán Agárd táblával ment ki a fehérvári pályaudvarról, ma 13 óra körül.
Kösz. Úgy látom, ezzel együtt megszűnt az a kecskeméti járat, amely ezidőben ért dunaújba Székesfehérvár-Mezőfalva érintésével, csak nem emléxem honnan indult. Az volt az első járat, amely az új hídon, Dunaföldvár érintése nélkül ment Kecskemétre. Mindenesetre szokatlan, hogy 2 "idegen" város között jár.
" (Budapesttől 50, Székesfehérvártól 25, Tatabányától 35 perc alatt elérhető átlagos sebességű gépjárművel, a helyi járatú autóbuszok szinte óránként közlekednek.)"
Ezt nem nagyon tudom értelmezni. A helyközit sikerült helyijáratnak írni? Mert helyi menetrend nincs az oldalon!
AOA-309-et nemláttad mostanság? Két hete szombaton láttam kint, a szokásos Csákvár táblával,de hétköznap amikor voltam lent, sosem láttam. DUD-498 meg szerintem hamarosan visszatér az utakra. Illetve a DUD-382, BOS-785-t nemláttad mostanában?
Én a rácalmási telephelyes kocsiról úgy tudom, hosszabb ideje Kulcson telephelyes. Ez egy 8700-as Volvo, ha egyre gondolunk, és reggel nem szokott munkásjáratra menni.
Kár, hogy nem olvastad ezt korábban, mielőtt mentél. Tibi írt a 12047-es hozzászólásban egy aktuális és biztos indulást / közlekedést arra az időszakra, amikor Te is kint voltál. Én pedig egy reggeli fordulót írtam le, azt most nem találtam visszakeresve (7.10 Központ - Szőlőhegy); 7.40 Elzamajor - Iskola). De mindegy, a lényeg, hogy megtaláltad. :)
Aki Seregélyesre menne megnézni/lefotózni/kipróbálni a helyijáratot, annak elmondom, hogy a honlapon található MENETREND kb csak tájékoztató jellegű. Ma kipróbáltam. A 13:35 helyett 13:50 után érkezett meg a vasútállomásra, kimentünk Elzamajorba, meg be a központbe, de 14:30-ra már nem ment ki a busz az állomásra-így gyalogolhattam a sofőr házától az állomásig. Amúgy enyém lett a 0000018-as sorszámú jegy: a sofőr először nem is találta a jegytömböt, majd adott egy szétázott, koszos fecnit...
Milyen érdekes, hogy az újságíróknak mennyire csak a szenzáció számít. Itt egy másik cikk, ugyanazzal a tartalommal. Képnek egy abszolút ide nem illőt tettek be, az off Tisza Volán egyik kocsiját, ami ugyanúgy törött, mint a VID-316. Aki nem környékbeli, simán el is hiszi, hogy a Tisza okozta a balesetet, mindezt azért, mert a cikk írója hatásosabbá akarta tenni írását a lehető legkevesebb befektetett munkával (talált egy balesetes képet, nem keresett ideillőt). Az ügyről pedig úgysem esik többet szó, hiszen később már nem lesz érdekes.
Nyolc személy sérült meg – egy tizennégy éves lány súlyosan – abban a balesetben, amely negyed négy után történt Adony belterületén, a külső bekötőútnál. Két busz üközött össze, értesült a DO; a sérülteket első bejelentkezésünkkor szállították kórházba. A helyszínt lezárták.
Azt a fordát viszi, amit korábban a KAZ-146, annyi különbséggel, hogy a legutóbbi menetrendváltáskor beiktatták ezt a járatpárt, így a dunaújvárosi érkezését követően:
I 9:40 Dunaújváros-Székesfehérvár-Győr (érk. 12:40) 1703/416
I 14:10 Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros (érk. 17:15) 1703/411
14:10 Győr, aut. áll. - 17:15 Dunaújváros, aut. áll. 1703/411 járatot Kunság Volán járja. Tudja valaki, hogy kerülnek csak Dunántúli vonalra? Vagy valami Albás (esetleg Kisalföldes) kisegítés?
Az AV-nál pedig elvből szerintem biztosan elég fontosnak tartanák, hogy a székhelyük helyi tömegközlekedésének közszolgáltatása az ő kezükben maradjon.
------------------------
Nem.
Bár a 24 Volán vezérigazgató 24 féleképpen vélekedik a székhelyváros helyi közlekedésében való résztvétel fontosságáról, már harmadik éve a tulajdonosuk ezt nem ösztönzi.
Sőőőt.
Egyelőre olyan tulajdonosi tiltás van érvényben, immár harmadik éve meg-meg újítva, hogy nem szabad eleve veszteséges tevékenységet végezni.
(a helyi közlekedés ilyen)
Ezt a tiltást a tiltást kiadó tulajdonos se veszi komolyan, a cégek se veszik komolyan, de érvényes.
Kérdés az, hogy mikor ki dob kézigránátot ebbe az állóvízbe ?
A Gemenc már megtette amikor felmondta Dunaföldvár helyit és a Vértes is amikor felmondta az Esztergomi helyit.
Ezek picurka rések az egységes helyi piacon, de előbb utóbb valamilyik nagyváros is ere a sorsra jut.
No persze, ezért is írtam feltételes módban az egészet; nem volt ugyebár olyan ormótlanul nagy belföldi túljelentkezés tavaly az alvállalkozói pályáztatásnál sem… De, mondom, ki tudja, ki mit lát majd nyugatról/északról/vagy ki tudja honnan Magyarországban… Az AV-nál pedig elvből szerintem biztosan elég fontosnak tartanák, hogy a székhelyük helyi tömegközlekedésének közszolgáltatása az ő kezükben maradjon; másfelől, így van, azért abban sem volnék olyan nagyon biztos, hogy nem-e kezdenek már ők is belefáradni ebbe az egész helyzetbe…
Olyan kocsikat fognak hozni, amit a megrendelő megrendel.
Ha csak annyi a kikötés, hogy legyenek kerekei és nyitható ajtajai, akkor lesz nulla utas és nagy felháborodás.
Ha kikötik, hogy x év alatt kell lennie a járművek életkorának ilyen-olyan felszereltséggel, akkor majd olyat hoz a nyertes.
Ha lesz nyertes, ha a megrendelő pontosan megmondja, hogy mi kell neki, milyen feltételekkel és milyen ellentételezés mellett, amit ki kell perkálnia szigorúan. De most még a "szocális otthon" időszakot éljük, ilyen olyan érdekekkel átszőve.
Valószínűleg az Alba Volán jópár könycseppet elmorzsolna, ha elveszítené a Fehérvár helyi közlekedését. Max titokban durrangatnák a pezsgőket, najó, a presztízs azért fontos:)
Kíváncsi lennék hányan kapkodnának egy olyan munkáért, amelyet a megrendelője ki sem akar fizetni.
Hogy mi lesz a következő 4 év alatt, azt nem tudni, de az szerintem sejthető, mi lehet 4 év múlva: szolgáltatóváltás. (T.i. Fehérváron 2015-ig szól a szerződés a város és az AV között a helyi közforgalmú közlekedés bonyolítására. Addig pedig megtörténik az európai uniós piacnyitás, ergo bárki pályázhat majd.) Legalábbis ez persze csak akkor, ha lesz olyan vakmerő – (nyugat-)európai – szolgáltató, akinek akkora a vállalkozókedve, hogy bepróbálja Magyarországot a jelen helyzetben, körülmények ellenére is. Na és akkor aztán vége az önkormányzatok számára ezeknek az "aranyidőknek", ugyanis egy külföldi – nemzetközi – nyereségorientált vállalattól minden bizonnyal kíméletlen érdekérvényesítésre, „deficitbehajtásra” számíthatunk; nem lesz itt majd huzavona, veszteséges–nyereséges vonalak (avagy akár helyi–helyközi üzem) közötti keresztfinanszírozás, késő „veszteségtérítés” stb. Ha pedig a város mint megrendelő nem fizet a szolgáltatónak, akkor a helyi közlekedés leállhat majd. Ezek azért elgondolkodtatóak…
BPG-677 a 12.40-es Budapest - Siófok járaton futott, GZH-058 pedig különjáratként száguldott dél körül az M3-as autópályán. A 15.00-s Budapest - Szfvár járat rásegítőjének pedig mintha a MikroCredot láttam volna felmenni, ami szerintem nem túl nagy helykínálat.
Délelőtt a KXW-191-nek nagyon beteg hangja volt. A sofőr is csak fogta a fülét, valami nagyon csikorgott a motornál. JHZ-335 Seregélyes táblával állt a Piac téren.
Nem kötekedni akarok, de én a 837-est tudom selejtnek és a 836-ost írtam javításra.
Amúgy meg tényleg minek foglalkozni alacsonypadlós modern kocsik javításával, mikor ott vannak a jó öreg 25-30 éves,3-4 millió Km-t lefutott Ikarus 280-asok.
Miért állnának neki egy olyan típusú busz kendácsolásának amiből van mindösszesen három a Volánnál, és így is lefutotta a 10 évét különösebb gond nélkül? Legalább lesz némi alkatrész pótlás a másik kettőhöz még néhány évig.
Így van! Egyébként az elmúlt hetek tapasztalatai alapján egyedül JHZ-327 nem mindig kiadható a tartalék csuklósok közül, a szólóknál meg DUD-813 most momentán nincsen. De a korukhoz meg ahhoz képest, hogy folyamatosan közlekednek tartalékként, ez is szép teljesítmény szerintem. A fő bűnük persze az, hogy nem alacsonypadlósak.
Egyébként Fehérvár helyibe visszatértek a sárga MAN-ok? :P
26A-n például LLT-062 és LLT-063 volt, a Denso szerződésesen pedig LTP-355 (mintha felcserélődtek volna a szerepek:) De tegnap az Alufénél láttam a "klímásnál" LLT-066-ot is. ;)
"6,5 éves 280-asokkal itt fele ennyi gond sem volt"
És most sincs. Ha jól láttam, akkor az összes fehérvári 280-as és C80-as kint volt hosszabb-rövidebb időt a héten, vagy most is kint van (a három AOA, a két BPG, a BSR, a CCP, az összes DUD, legalább két GMY, a GSR, az IAA, a HIV, a HPR és legalább az egyik JHZ biztosan), de ahogy írtad, mostanában ez a helyzet jellemző. A műszaki részre egyébként nem én fogok tudni válaszolni. :)
Hát itt Fehérváron nem túl rózsás a helyzet. Rengeteg autó hiányzik, kb. az összes működőképes kocsi be van fogva – ami persze most már nem új jelenség, elég megszokott az utóbbi időben.
Mindössze azt nem értem, hogy a használtan beszerzett autóbuszokon túl az újonnan érkezett Conectókkal például hogy lehet ennyi probléma, mint amennyi mostanában egyre inkább jellemzővé válik? (Azt megértem, hogy egy használt jármű több ráfordítást igényel, mivel nem olyan már, mint újkorában; vagy ha pl. olykor egy-egy MB-alkatrészre várni kell és emiatt a busz nem közlekedik.) De komolyan kérdezem, szóval ha valaki műszakilag jártasabb, legyen szíves írja meg a gondolatait; mert az biztos, hogy mondjuk átlagban 6,5 éves 280-asokkal itt fele ennyi gond sem volt.
Ilyen rendelkezésre állással, amit ez a helyi eszközpark produkál most már, nem fogja sokáig húzni az AV, és ez egy erős jóslat. Hogy mentsék majd a menthetőt, vagy sebtében ki lesz adva pár vonal még alviba, vagy nem tudom mi…
Mellesleg megcsonkították a DUD-695-öt is, stílusosan: lekapták az oldalsó táblatartóját és eltűnt hátulról a kijelzője is. Fejlődünk!
AOA-453 helyett dolgozik vele a mélyen tisztelt drájver úr. Már majd két hete...
D 20(12453)
Ezt is vakeroltam már egy ideje...
KBK-783(12454)
Én, mint Maktettostomi nagy tisztelője még kis puruttya koromban elkészítettem szinte az összes Dunaúji helyis makettet. Akkor még volt ilyenekhez türelmem...
Azóta voltak amelyek vázcserés felújítást kaptak, de voltak amelyeket leselejteztem és nagyon durván szétvágtam :))
Ma este Kálozon volt egy 280-as Ikarus. Rendszámot sajnos nem láttam, elől egy ajtós példány volt és ferde csíkos, ám ez nem nagyon szűkíti a kört. Úgy nézett ki, hogy kint is alszik.
Más önkormányzatok "tulipánjai" is érdekelnek? Említetted, hogy listához kellenek. Ha írsz egy mailt, esetleg tudok segíteni: ha van Nálad hiányzó, és összefutok valamelyikkel, megírom mailben, és nem itt szaporítom az off hozzászólások számát. Ma például Pusztahencse tulipánja volt különjáratban Sárbogárdon, ez egy VW Crafter, alapszíne fehér, rendszáma LMW-309. Talán már ismered. Ha érdekelnek ilyenek, mailben egyeztethetünk.
KMC-s Volvok ('173 és '174) sem ritkák ezen a vonalon, talán sűrűbben is előfordulnak, mint az ETX. Vagy csak engem kerül el az utóbbi :) De éppen a múlt héten láttam olyat, hogy az egyik móri KMC (ha jól emlékszem, a '174 volt) még Mór - Bp viszonylatjelzéssel, de már rezsiben jött át Pákozdon, Fehérvár felé.
De, ő is szokott lenni. ETX,HNY meg asszem egy GZH-058 szokott tán feljárni. Illetve bármi más, ha valamelyik meghó.. Mondjuk az ETX az inkább Mór környékén szokott kolbászolni, főleg szerződésesként.
Nekem tegnap pont ahhoz volt szerencsém. :) A 10-es pihenőnél, 6.53-kor.
Apropó HNY-561: régen felmerült bennem a kérdés, hogy az albás Tourismok és az IHX-885 oldalán a Fehérvár Travel felirat csak reklám, vagy szó van esetleg közös tulajdonosi viszonyról / üzemeltetésről? Olyan szerződésre gondolok, hogy ezeket a kocsikat viheti-e a Fehérvár Travel például különjáratra, bérleti díj nélkül. Elvileg van nekik bőven ilyen és ehhez hasonló kocsijuk (Tourismo, Travergo, GT-HD Setra, Irizar, stb.), tehát nincsenek rászorulva. Viszont ez az egyetlen matrica, ami kezdetek óta fent van, és nincs cserélve vagy eltávolítva. (És csak a "komfortos" albás buszokra került fel.)
Mármint BSR-840? Én ővele ma 22-esen találkoztam egy Conecto helyettesítőjeként. GSR-216 meg KJR-759 hiányában járta a várost, GSR-217 pedig IDZ-466 helyett. Kollektíve az SN12-k is eléggé gyengelkednek. Az egyikőjüket pl. épp DUD-813 helyettesíti 33/34-en. Amúgy a mai nap (is) totál kaotik volt. Reggel HSX-426-ot érte a hirtelen halál, csuklós tartalékot vezényeltek be a helyére, délután KUG-320 barátunk dőlt ki, szintén CCP-500 sietett a segítségére. Az aktuális szóló tartalék KCH-522 meg 12-esen járt ITY-758 helyett, na az is érdekes…