Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
A JTD-n egyszer van a rugós feszítő,és azon kívül még a főtengely - Klíma kompresszor levő két műanyag vezetőkerék közül is excenteres az egyik,tehát lehet vele feszíteni.
Kicsit túl bonyolítottnak gondolom ezt a megoldást...... Ma perselyeztem meg a partonos feszítőt..... Halkan megjegyzem, imádom ezt az autót, és tényleg nem akarom megbántani a tervező urakat, de azért ezt más autógyárak egyszerűbben oldják meg, úgy, hogy a büdös életbe sem kell cserélni...... 24 éve vezetek..... de még sosem cseréltem egy autómban sem, pedig mindegyik fölötte volt az évi 50.ezres futásteljesítménynek..... tettek volna bele egyet, de azt valami normálisat.....
Talán mert az egyik feszít, a másik vezet....egy kellő hosszon szabadon futó ékszíj érdekes lengéseket tud produkálni terhelésváltáskor, jobb azt nem tesztelgetni.Amúgy meg tökmindegy, felteszem nem akarod átalakítani, hogy spórolj.
Bő 4000 km-t gurultam, kicsit szétnézve újra Olaszhonban. Meglepő volt a két évvel ezelőtti állapothoz képest a Kappák számának drasztikus csökkenése, sőt, Thesisből is csak keveset láttam. Felső középkategóriában, nagy kategóriában gyakorlatilag alig-alig van olasz autó, az utód nélküli Thesis, 166-os megszüntetése ezt eredményezte. (A drága, kisszámú sportautót nem tekintve)
Volt néhány érdekesség. Úgy 40 éves Fiat taxi, tetőtől megszabadítva. A sofőr vidáman telefonál a szűk, kacskaringós úton Caprin.
Európa (talán) legszebb (de talán legveszélyesebb) útja vezet Amalfiba.
Valószínű a JTD főfékmunkahengere a sok állásba belefáradt és megadta magát. Azt néztem, hogy a TDS és a JTD-é ugyan az, mindkettő 23.8mm-es dugattyúval szerelt. (arany áron van az új, még kedvezménnyel is.)
A 166-é 25,4-es dugattyúval szerelt. Szerintetek mi van, ha egy ilyen kerül fel a kappára? Természetesen a kérdés akkor érvényes, ha a felfogatási pontjai egyeznek. Na de mi van ha egyezik? Mi lehet az előny/hátrány. (ez egyébként elérhető áron van)
Na ez az ami sajnos mindig szét megy idő előtt! Beszarás egyébként hogy a tds is más mint a JTD. 2 azonos 5 hengeres dízel blokkról lévén szó és mégis mást tesz fel! Agyament mondom az olasz!
Kicsit offolok. Volt szerencsém megnézni egy ilyen találkozót, és ha bár a kis gyöszök nem annyira hoznak lázba, de a hangulata iszonyat jó volt. Ahogy elvonultak a fő utcában hosszú percekig, dudálva, pörgetve a motort a sok felspécizett, extrázgatott alfával (volt köztük sok 4c is), mindenki nézte (olaszok, németek egyaránt), mosolygott, integetett nekik. Jó volt, jól nézett ki az egész.
A legbaloldalibb a JTD, a másik kettő TDS. Mind a kettő TDS 838A3000 motorról való....
Neked akkor az ezekben levő persely adja meg magát és ezért tud keresztben elmozdulni az egész szerkezet. Jól látszik, hogy a jobb oldali TDS-é más mint a másik kettő. Ennél ha meg van húzva a csavar akkor tud oldalirányba csúszkálni az öntvény rész.
Értem már, hogy neked mi kopik el. Pepi képén a bal felső öntvény rész. Abban van benne a persely. Na azt szerintem nem lehet külön venni. Abból van legalább két féle. Már a csavar részük sem egyezik meg. Holnap megkeresem a műhelyben az enyémeket. Mondjuk egyszer régen már belinkeltem ide a képet.
Ha lehet külön venni csak azt a részét amin a csapágy van rugós tag nélkül az érdekel!!! Ne kelljen már annyi pénzt kidobálni feleslegesen. Otthon már kupacba állnak az elhasznált feszítők. Pont 2-3 napja voltam esztergályosnál perselyt esztergálni a házba meg a csavarnak házat/hüvelyt.
Azért érdekes mert nekünk ez szokott a legtöbbször tönkremenni. Nem bírja követni a mozgást a feszítő amikor 1-es ből felrakja a tanuló 5.be. Vagy 5-ből 3ast akar váltani és 1 es lesz belőle pályáról lejövet. Sajnos sikerült már megcsinálni a tanulónak. Így 40-50ezer km-t bír ki és elkopik a persely ahol felfogatod a csavarral a blokk oldalára. Van a házban 2 bronz persely és abba dugod bele a hüvelyt amiben a csavar van amivel fel kell fogatni a blokkhoz. Na ez szokott nekünk félre kopni olyannyira , hogy már csikorog. Ilyenkor sajnos csere. Már próbáltam elvinni esztergáltatni perselyt bele különösen edzett anyagból, sikerült is kb 10000km-t bírt ki. Nekem a 156 2.4jtd be 80-90ezret ment el. Így ezért kérdezem , hogy van e valami más típus amibe ezt szerelik hátha abba olcsóbb. Én a legolcsóbban áron amin megtudom szerezni az 27000ft 47% kedvezményes áron. Ezelőtt 31-38000ft között tudtuk megvenni. Általában DAYCO-t de azzal nincs is baj nem rossz márka. Sőt ha lehet külön kapni magát a fém házat amit felcsavarozol a blokk oldalára csapággyal rugós tag nélkül az ÉRDEKELNE!!