Még egy gondolat, szándékosan külön hozzászólásban, mert ha már erről szólt az elmúlt pár nap, akkor ennek a fórumnak ezt is tartalmaznia kell szerintem.
Van viszont egy emberke akit szintén már tízen éve ismertem meg, tízen éve az a mobilszáma ami (na jó egy picit hízott, de én is :)) és mérhetetlen szerény módon áll ahhoz amit csinál és nem utolsó sorban még ért is ahhoz amit elvállal. Bármikor bármit oda merek neki adni mert tudom, hogy nem fogok csalódni. Éppen ezért őt bárkinek merem ajanlani a saját tapasztalatom alapján. Nyugodtan postán is el lehet küldeni neki a javításra váró cuccot, mert ha megfelelően lett feladva (magyarán ajánlott, a posta nem tudja elhagyni) akkor az javítva vissza fog érkezni.
Aki pedig ezek után sem tudja kiről van szó, akkor elárulom, ő nem más mint Develooper.
Napok óta olvasom a témát, gondoltam pár sort én is írok.
1. Márkaszerviz
Miután nekünk fiatal autónk volt és van, így eldöntöttem márkaszervizben tarttatom karban 8-10 éves koráig mindenképp. Apu 1.5-öséhez Zsuppimtól vettünk gyári vezérlés szettet, a szerviz azt fogja berakni, ezáltal sikerült faragni ~30-35ezret az összköltségből (márkaszerviz ár). Miután 6 évente kell cserélni, a többlet költség vissza osztva eltörpül amellett, hogy csalódni kellene valakiben.
Mindezek mellett tudnék mesélni történteket nagy márkaszervizekről, hogy miért hagytuk ott a Tamás Autót anno mi és velünk együtt (tanácsunkra) vagy még 5 autó, mert Gergő átvette Tóni bácsitól (apukája) a szalont és egy pöttyet pofátlan lett, pedig előtte nagyon jó kis szerviz volt. A Baumgartnernél pozitív és negatív is van, míg a Budakalász lakatos műhelye köpedelem munkát végzett a Lagunán 2000 környékén amikor összetörött az eleje (azóta lehet ők a legjobbak, de anno legalja volt az egész ügyintézés és minőség).
Eddig a szintén Autó Triplexes Kelet-Pest az amelyikben nem kellett csalódnom, sem az általuk eladott autóban (az volt a II-es Scenic), az eladás utáni utólagos hiánypótlásban (apróságok, de kb 20-25ezer forint értékben) is korrektek voltak, ésa szervizelés is rendben van velük. Nem hazudoztak és nem húztak le. Mivel mindenhol emberek vannak, akiknek még rossz napja is lehet, így sajnos előfordulhat hogy más máskor másképp jár. Tudjátok, mint a hétfő reggeli gyártású autó. :)
2. "Top Renault szerelők"
Az ajánlott szerelők közül, a Lagunában Bagdányi Pisti cserélte* utoljára a vezérlést, 10+ éve ismerem, Baumgartnernél és RH-nál is dolgozott (szerelőket oktatott), de több ok miatt is eljött onnan, majd azóta ahogy olvastam itt már mással társul, nem ott van ahol 8 éve.
*a mechanikai szerelést az akkori társa csinálta, ő alapvetően elektromos szakember
Anyu Cliojában a volt osztálytársam aki a barátom is, szóval nála bármikor otthagyom az autóinkat.
A mi régi Clionkkal viszont megjártuk, mert Pisti ajánlott egy klímást Csepelen aki ugyan küzdött az autóval, de a végén egy szaros 8ezer forintos alkatrész volt a ludas amikor már klíma kompresszort is cserélt én meg 100ezernél jártam. Pistinek elmondtam, hogy inkább ne ajánlja mert rá rossz fényt vet, a klímást másnak se ajánlottam és legvégül a Keresztúri úton lévő általam azóta is ajánlott csapat javitotta meg és még a fölöslegesen megvett alkatrészeket is eladták bizományban így a veszteségem lecsökkent, tanultam belőle. Pistit viszont azóta is bátran ajánlom bárkinek akinek elektromos gondja van, mert jó szakember, telefonos segítséget azóta is többször adott, háromból egy tippje be szokott jönni ami nagy segítség volt például amikor balatonon bedöglött a gyújtótrafó és távszereltünk.
3. Weboldal
Weboldal pedig érdekes egy figura, azt határozottan megerősítem, hogy valós személy, de amikor találkoztunk pár éve a telefonszámát nem írta ki (ő hívott amikor már Miskolcon voltam, mivel ő is arra járt) és mondta, hogy nem is tudja megadni a sajátját mert nem tudja és átállítani se tudja a telefont, hogy kiírja. Nekem ez azóta is fura, de nem érdekel igaz-e. Furcsának furcsa. Szóval még fel se lehet hívni, hogy mi van vele. :)
Nem, nem erről szól a topik, ez csak faszolás. Egymás szavainak a kiforgatása, félre értése, már te sem látsz az idegtől. Elengedted a témát? Nem úgy néz ki.
Ha visszaolvasnál, láthatnád,
Hidd el, nem maradtam le semmiről.
mennyire vizesedne fel az agyad? Semennyire, igaz?
Én nem itt oldanám meg az ilyen jellegű problémáimat, illetve előre tisztázok dolgokat, ezért még sosem jártam így. Tehát erre nem tudok válaszolni.
Jogos, ezt benéztem. De ez nem üldözési mánia, max diszlexia :-)
Csak hisztit látok napok óta.
S milyen hisztit látsz itt? Felsorolnád?
Próbálj meg másra gondolni, különben szar lesz az egy hónapod.
Ha visszaolvasnál, láthatnád, hogy én vasárnap elengedtem a témát. Arról viszont nem tehetek, hogy jön valaki és bedob valamit, ami felpörgeti a történetet. Másrészt tudsz tiltani, tudsz kihagyni post-okat és tudsz nem belépni a topic-ba. Kíváncsi lennék, ha neked lenne ilyen problémád és beköpném, próbálj másra gondolni, mennyire vizesedne fel az agyad? Semennyire, igaz?
És valóban ha kollégája csinálta, de Ő volt a kapocs akkor ésszerű, hogy a kuncsaft nála reklamál....
Akkor reklamál a kollégánál, ha:
Ő veszi fel a munkát
Ő adja át a kocsit
Neki adod a munkadíjat
De....
mint ahogy írtam, Zoltán vállalta fel, neki is fizettem. Tehát nem ésszerű, amit írtál.
Egyezség elviekben van, 1 hónap határidőt kért az anyagiakra, de ha továbbra is ehhez hasonló, a történet figyelmetlen elolvasásából adódó szurkálásokat, illetve az értelmetlen támadásokat olvasok irányomba, átértékelem az eddig kötött alkut, de annak nem fog örülni. Elegem van a rengeteg idióta okosságból és az ilyenekre hasonló stílusban fogok reagálni.
Még annyit, hogy Én is 250 km-ről kerestem fel Zoltánt hkcs csere miatt megelőzés céljából.
Volt m.szervizes ajánlatom, ezt anno le is írtam, hogy még oda-vissza utiköltséggel is maradt rajta 50 eFt a zsebben.
Tényleg egy jó tanács, Én sosem hagyom magára a kocsit, még m.szervízben sem, ahol nem engedik, hogy ott legyek oda nem is viszem...
Ha tényleg nem Zoltán végezte a cserét, javítás, akkor az még nem azt jelenti, hogy pancser, attól még lehet ajánlani, legfeljebb, ezentúl azt is hozzá tesszük, hogy maradjon ott a kuncsaft, és várja meg, vagy...ne vigye oda, ha nem tudja megvárni.
És valóban ha kollégája csinálta, de Ő volt a kapocs akkor ésszerű, hogy a kuncsaft nála reklamál....
Azt nem tudom,hogy más néven itt van-e, de az összes fórumról eltűnt a weboldal néven. Ha jól tudom, a Megane fórumon is összetűzésbe keveredett valakivel. Mindenesetre a ezt a nick nevet törölte. Ahogy 2011-ben előbukkant a semmiből, úgy tűnt el most...
Lehet, hogy más néven szerepel ? Itt nem, de a Megane vagy Scenic III fórumban.....(ha jól emlékszem, az inditókártya tölthetősége miatt vita után lépett le.....).
Nézd, a kép teljesen tiszta, nincs semmi gond. Szerencsére kristálytisztán tudom értelmezni a leirt szöveget (is), de mivel az egész hsz-t nekem irtad, úgy éreztem, hogy a többes szám második személybe én is beletartozok-tartozhatok, úgyhogy egy részét vissza kellett utasitanom. Valóban, akinek nem inge, ne vegye magára.
De most már nyugodtan fogok aludni :-)
Más: utánaolvastam, februárban volt pár hsz Oczu és Zoltán között, a tervezett munkával kapcsolatban. Akinek volt negativ infója, vagy rossz tapasztalata, annak jó lett volna esetleg privát mailben jelezni Oczu felé a dolgot. (most utólag már eső után köpönyeg). Általában nincs utólagos visszajelzés, ha van, az pedig mindig pozitiv, ez látszik a topicon.
Ha alaposan elolvastad a hsz-em akkor elvileg látnod kell hogy ketté van bontva egy sor kihagyással. Az első rész megfogalmazása egyes szám második személyben neked íródott.
A második rész így kezdődik: "Azért pár embert itt nem értek." - ebben te hol szerepelsz??? Tudod akinek nem inge, ne vegye magára! Továbbá a "szeditek", "kötözködtök", "kérdezitek", "ajánlatok" , szavak már többes szám második személyben íródtak, azokra utalva akiknek az eredeti mondat amúgy is íródott ( sajnálom, ezt lehet hogy jeleznem kellett volna a hozzászólásomban, de gondoltam én naiv hogy csak elboldogul az értelmezéssel mindenki ). Ha az ezekből a szavakból megfogalmazott mondatokat megpróbálod értelmezni, akkor rá is jössz egyből hogy a hsz-em második fele egyáltalán nem rád vonatkozik, hanem azokra akik a fent felsorolt cselekményeket rendszeresen vagy rendszertelenül űzik. Kicsit félek hogy még mindig nem világos teljesen minden, ezért kijelentem hogy a fent említett cselekedeteket te nem követted el, ezért nem is rád gondoltam a hsz-em második felében! Azt hiszem így már tiszta a kép :)
És ti páran miért a "szenvedő" fél hozzászólásait szeditek ízekre és kötözködtök pontról-pontra?
Légyszives mutasd már meg, hogy mikor kötözködtem és hogy szedtem szedtem izekre valakinek a hozzászólását, akár a jelenlegi konkrét ügyben akár régebben. Köszi.
A hozzászólásommal pont arra akartam rávilágitani, hogy én is a topic ajánlása alapján, előzetes ismeretség nélkül mentem az egyik bejáratott szerelőhöz (Zoltán) , a többinél soha nem jártam, de már ez is 2 éve volt. A tapasztalatom pozitiv volt. Ennyi.
Plusz ajánlottam még más szervizt is, mintegy "tágitva" a lehetőségeket.
Igen, pont az lenne a lényeg, hogy a probléma megkérdezése után legyen egy visszajelzés az elvégzett munkáról is, hogy teljes legyen a kép, ne csak a dolgok szebbik fele látszódjon. Igen, elég alaposan át fogom gondolni, ha újra szervizbe kell mennem, hogy kihez menjek. Ezért is kértem Oczu-t, hogy továbbra is számoljon be a fejleményekről.
Mi a probléma azzal ha valaki itt a negatív tapasztalatot is feltárja, főleg úgy hogy adott az illető úrnak elég időt a probléma más úton történő tisztázására?
Ezt tényleg tőlem kérdezed? Pont azt kértem, hogy továbbra is tájékoztasson minket a fejleményekről.
"Nincs itt semmi összeesküvés-elmélet, vagy előre leosztott lapok, hogy a fórumon megjelenő kérdésekkel "kötelező" módon mindenkit ugyanoda irányatanak, szerintem. Bárki ajánlhat szerelőt, és mindenki önállóan dönt arról, hogy végül hova megy." - ebben egy kicsit tévedsz. Ha visszaolvasol pár tízezer hozzászólást akkor láthatod hogy csupán néhány név ugrik fel folyamatosan és rendszeresen. Nincs is ezzel semmi gond addig, amíg az ember saját maga nem szerez kellemes vagy kellemetlen tapasztalatot az éppen felajánlott mesternél. Te azért állsz mellé mert kellemes tapasztalatot szereztél, más meg azért háborog mert sikerült csalódnia a mások által (is) ajánlgatott mesterben, mesterekben. Nem említenék konkrétumot, nem az én tisztem ezt rendezni, de ha ez velem történik meg ( mármint hogy a fórumon is többek által ajánlott mesterek átvernek, lehúznak, vagy kókány munkát végeznek, esetleg nem a megállapodás szerint történnek a dolgok ) akkor az illető simlis urak mérget vehetnek rá hogy háromféle módon fogok elégtétel venni velük szemben:
- személyesen
- itt a fórumban
- ha nincs más lehetőség akkor jogi úton is
Azért pár embert itt nem értek. Szerintem nem csak a pozitív tapasztalatokat lehet és kell itt megosztani! Mi a probléma azzal ha valaki itt a negatív tapasztalatot is feltárja, főleg úgy hogy adott az illető úrnak elég időt a probléma más úton történő tisztázására? És ti páran miért a "szenvedő" fél hozzászólásait szeditek ízekre és kötözködtök pontról-pontra? Miért nem azt kérdezitek meg hogy az ügy kirobbanása óta történt e valami előrelépés vagy fejlemény? Esetleg miért nem ajánlatok megoldást a problémára? Kicsit bele kellene képzelni magatokat Oczu bőrébe, a turbo továbbra is eszi az olajat, a hkcs szett meg "talán" le lett cserélve.
"Szeretjük" átverni az embereket! --- ahol a Scenicet vettem: írásbeli szerződés volt, hogy bemutató autóként futhat 1000 km-t, mielőtt átveszem. A Renó szalon tulajának a kedves felesége a szervizben használta árubeszerzésre. Az anyósülés és az elötte levő műanyag ragadt a kenőzsírtól. (úgy látszik, a 30 kg-os hordó szállítására pont az anyósülés a legalkalmasabb). Pofátlanul így adták át az egyébként új autót. A tachométer 5200-at mutatott, meg + 8000-et, amit visszapörgettek! (Kimutatta a fix 30e km-re állított szerviz-intervallum számláló: 22ezernél kérte a 30ezres szerviz elvégézését.) Hétvégenként a tulaj "bemutogatta" a bécsi reptéren, meg vissza, ahova taxinak használta!
Kétszer nem mondanám, hogy a bal oldala össze volt törve, majd javítva: mai napig ferdén kacsintgat az illesztés vonal a kaszni és az ajtók között.
Amikor kinyitottam a számat, még nekik állt feljebb! "Nagylelküen" adtak egy első "ingyenszervizt". Soha a büdös életben nem mentem vissza hozzájuk!
Nem szerettem volna belefolyni a jelenlegi "szerelő problémába", de egy pár dolgot mégis leirok.
Igen, anno én is ajánlottam Zoltánt. Hogy miért? A saját pozitiv tapasztalatom alapján. A topic ajánlása alapján mentem hozzá 2012.aug.-ban vezérlés cserére, majd 2012.dec.-ben hajtókarcsapágy cserére, megelőző jelleggel. A munkát személyesen ő végezte, telefonon mindig elértem, az autó tiszta maradt. Én ott voltam végig, mert nekem egyszerübb volt várni 1-2 órát, mint otthagyni a kocsit és később visszamenni. Az ár annyi volt, amennyit előre megbeszéltünk. (de volt tételes árajánlatom 2 márkaszervizből és 1 másik szerviztől is, csak hogy tudjam, mennyi az annyi). Zoltánnál azóta nem jártam, az autó azóta is rendben van.
Ezek után miért ne ajánlottam volna őt? Nincs itt semmi összeesküvés-elmélet, vagy előre leosztott lapok, hogy a fórumon megjelenő kérdésekkel "kötelező" módon mindenkit ugyanoda irányatanak, szerintem. Bárki ajánlhat szerelőt, és mindenki önállóan dönt arról, hogy végül hova megy.
Én is ajánlottam nem is egyszer egy Bojtár utcai szervizt (http://www.unio2000.hu/) ill. nemrégen klimatöltésre az http://obudaigumiszerviz.hu/ -t. Remélem, hogy senki NEM fog elmenni egyikhez sem, mert ha valami véletlenül balul sül el, akkor a végén még az lesz a hibás, aki ajánlani mert valakit.
Igen, a topic hangulata megváltozott. Érthetetlen, hogy egyszerü témákban, hogy juthat el pár hozzászólás után a dolog, ahol egymást személyeskedve kelljen ekézni....? Lassan az lesz a téma, hogy kinek nagyobb a farka vagy kinek nagyobb mellü a nője....?
Oczu, remélem, hogy a problémád mielőbb megoldódik, és az autód tökéletes lesz. Kérlek, hogy a fejleményekről továbbra is számolj majd be.
(egyéb tapasztalat a sógor off Corollájával: közismert szervizhálózat egyik Bp-i szervizébe beadta az autót olajfogyás miatt. 2 hét után visszakapta, nem vette észre azonnal, de 1 órán belül igen: a motorháztető, hütő...stb. cserélve lett, a km óra 600km-rel többet mutatott. Kérdőre vonás, zavaros válaszok. Rendőrségi feljelentés, tiszta válasz: az autót a szerelő magáncélra használta, és összetörte, de meg is lett csinálva, de elég gány módon. Vita, fenyegetőzés, eredmény: az autót a szerviz a normál piaci ár felett kp-ért megvette. A sógor pedig egy márkakereskedésből, kicsit kiegészitve a kapott árat, vett egy másik, fasza Corollát. Minden jó, ha jó a vége).
A minoseghez sztem hozzatartozik a tisztasag, a minosegi gyari olaj es a megbizhato forrasbol erkezo alkatresz...szerintem, de javits ki, ha tevedek.
Igen, en is hibas vagyok, hogy nem kertem be mas ajanlatot, de csupan csak azert, mert biztam bennetek Igerem, ez volt az utolso ilyen eset.