Keresés

Részletes keresés

Lassú Nyíl Creative Commons License 2014.08.11 0 0 219629

Pestről Balatonfüredre szeretnék bringázódni síma gummás montival, aszfalton, lehetőleg célirányosan. Több térképet is néztem ("Merre tekerjék"-et, stb), de ha biciklit választok, elég kacskaringató útvonalat ajánlanak (az sem tiszta, hogy pontosan hol és mennyire;-)vannak kitiltva a bringások). Nem ódzkodnék a 7-estől, csak nem tudom, hol kell a mire (pl rendes urak/úrnők, stb) vigyázni. Azt sem tudom, hogy Polgárditól merre célszerű menni (hogy a Balaton körüli bringásutat gyorsan és praktkusan közelítsem meg -- ha egyáltalán ez a célszerű). Ha az ez ügyben tájékozottak segítenének... akár komplett gps trackkel is... megköszönném.

Butch Cassidy Creative Commons License 2014.08.11 0 0 219628

"A láncmérő használata a maximális biztonságot, és a láncgyártók érdekeit szolgálja.

A lánc annél sokkal nagyobb kopást elvisel, és az új lánc sem fog még kattogni a csere után."

 

Sajnos, ez sem bombabiztos, én már jártam úgy új lánccal, hogy jóval előbb felraktam, mint a mérő igényelte volna, aztán gyorsan le is vettem, akkorákat pattant néha. Lehet, hogy idővel összeszoktak volna, de nekem akkor ehhez nem volt cérnám, mentem még egy ideig a régivel, aztán jött az új sor.

Előzmény: marcony (219627)
marcony Creative Commons License 2014.08.11 0 0 219627

Nem olyan rossz módszer ez. :-)

 

A láncmérő használata a maximális biztonságot, és a láncgyártók érdekeit szolgálja.

A lánc annél sokkal nagyobb kopást elvisel, és az új lánc sem fog még kattogni a csere után.

 

Egyszer már pontosan kimértem a csapok és a hüvelyek koásának elviselhető mértékét, és le is írtam iide.

Akit érdekel, keresse vissza, nincs egy éve.

 

Üdv:

M

Előzmény: SzeZo (219612)
Frajti Creative Commons License 2014.08.11 0 0 219626
Előzmény: balea1959 (219624)
SzeZo Creative Commons License 2014.08.11 0 0 219625

Hű, ez jó meredek! Annyira, hogy szinte függőleges:-).

Előzmény: Törölt nick (219621)
balea1959 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 219624

Létezik olyan, hogy bringakölcsönzés Bp-en?

Ráadásul egy 10 éves külföldön élő, de itt nyaraló kislánynak kellene egy pár napra, és persze nem "használt" bringa árban.

A közeli ismerőseim körében nincs, ezt a kört már lefutottam.

Winterstorm Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219623

A merretekerjek.hu eddig nem kedvezett a külterületi főutak bringásainak, mert csak nagy zoom-nál jelent meg a tiltás. Mivel látom ez gyakran felmerül, most megoldottam, hogy kis nagyításánál is látszik külterületi főúton a tiltás, így nagy területet lehet gyorsan áttekinteni.

 

Sajnálom azt, amikor valaki veszi a fáradtságot és összekaparja az infót Streeview-ról vagy bárhonnan, aztán nem kerül térképre, mert így mások meg fogják futni ugyanazt a fölösleges kört újra és újra. Ha valakiben van egy kis számítógépes véna, vállalkozhat bátran a tiltás feltöltésére, mert nem kell hozzá más mint egy web böngésző.

Szivesen leírom hogy hogy kell ha van rá jelentkező.

 

A Tiszaújváros - Mezőcsát közti tiltást felvittem Zsolt hozzászólása alapján, pár nap és megjelenik a térképen.

 

Előzmény: ásítósmacska (219565)
Friczy Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219622

Vagyis nem cáfolod, mert a korábbi hozzászólásokban a slaggal átlocsolás nem volt benne. Mellesleg nem is igazán hatékony, vagy pedig túl sok víz kell hozzá. Ezt én is csináltam, és arra jutottam, hogy egyszerűbb levenni a láncot, és mind a brigéciolos áztatást, mind a tiszta vizes átmosást (többször) levett lánccal csinálni. És így több idő van szárítani is.

Előzmény: vau1111 (219620)
vau1111 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219620

Ezt tapasztalatból cáfolom. Brigéciollal megtöltöd, áttekered. Utána vízzel megtöltöd, áttekered. Utána mégegyszer brigéciol, majd még kétszer víz. A teljes tisztítás végén slaggal átlocsolás az egész hajtásra. Ezután szárazratörlés, olajozás. Működik, 1 lánc 16 ezer+ km-t bír így. Vagy csak Campa :)

 

Tény, ez a tisztítási procedúra csak kertben működik jól.

Előzmény: Friczy (219613)
_Sandrusz_ Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219619

Bocs - ezt nem tudom miért ide írtam :(

A kresz-esbe akartam...

Előzmény: _Sandrusz_ (219618)
_Sandrusz_ Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219618

Ja? - és ezt szerintem Te is így látod! Csak hát a "mundér" becsülete...

Előzmény: _Sandrusz_ (219616)
_Sandrusz_ Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219616

Sajnos ez szinte törvényszerű. Lehetetlen az összes kereket egyformán koptatni. Engem is zavarnak a mindenféle apró ropogó - kerregő érzetek. Mikor ebbe egyszer nagyon belemerültem, cseréltem láncot, racsnit mégis újból és újból elő jöttek ezek a zörejek, végül elvittem egy ismerős szervizbe a bringát. A tulaj (gyerekkorom óta ismerem) ment vele egy kört és azt mondta ez teljesen normális. Egy nem zárt rendszerű lánchajtástól, amit koszban, porban is használnak, nem lehet elvárni tökéletes rezzenéstelen lágy futást! Lehet javítani a helyzeten tisztogatással és időbeni lánc cserével, de kis rezgések mindig lesznek. Magyarul én lihegtem túl a dolgot...

Előzmény: sinci01 (219610)
Friczy Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219615

Igen, én is patentszemmel használom a láncaimat.

Előzmény: sinci01 (219614)
sinci01 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219614

Köszi! Akkor érdemesebb beszerezni egy patentszemet, amivel könnyen ki tudom oldani a láncot és leszedve mosni? Kíváncsi vagyok a méretre, holnap reggel rá is mérek tolómérővel.

Előzmény: Friczy (219613)
Friczy Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219613

Ezzel a tisztítóval az a baj, hogy ugyan jól beviszi a tisztítófolyadékot a láncszemek közé (jellemzően zsíroldót, pl. brigéciol), azonban nem mossa ki onnan. Tehtá ha beolajozod, az ottmaradt zsíroldó ki fogja oldani az olajat is. Én használtam egy időben, és a mosás után, olajozás előtt bő vízzel nem győztem locsolni a láncot, aztán áttértem arra, hogy mosáskor a láncot inkább leveszem a bringáról, úgy jobban át lehet mosni.

Előzmény: sinci01 (219603)
SzeZo Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219612

Ilyen "rágást" én is érzek, ha már nem túl új a sor-lánc páros és véletlenül leváltok a 11-esre (nálam 8-as fokozat). Azt szinte soha nem használom, így nem is kopik együtt a lánccal - gondolom, ezért rágcsál.

Láncot akkor szoktam cserélni, ha lámpánál indulva szalajt hátul, vagy a nagytányérról úgy el tudom emelni, hogy egy laposabb szerszám már szinte átfér a résen. !!! Nem követendő, trehány magatartás, senki ne ismételje meg otthon !!!

Előzmény: J.K.F. (219611)
J.K.F. Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219611

Nem egészen értem milyen "rágást" érzel.

 

Egyébként kb 1000Ft-ért lehet kapni láncnyúlás-mérőt, ami valami ilyesmi, és nagyon egyszerű a használata: http://www.testbike.hu/velemeny/szerszam/bbb-btl-51-lancnyulas-ellenorzo

 

De ha van otthon tolómérő, akkor azzal is meg tudod mérni. Ennek lényege, hogy 10 láncgörgő belső távolsága gyárilag 106,7-106,8mm körüli. Ha ez már 107,4mm fölé nő akkor kell cserélni a láncot. Így szoktam megmérni: a tolómérőt 105mm-re állítom, beengedem a láncszemek közé, ütközésig jó erősen széthúzom (figyelek rá, hogy párhuzamos legyen a lánccal) és 107,4 fölött cserélek.

 

Van valami olyan mérés is (kevésbé precíz) ha nincs tolómérőd csak vonalzód, hogy 12 láncszem pár pontosan 12 inch újonnan, vagyis 30,48cm a csapok közepén mérve és 30,7cm-fölött már illik cserélni (megfeszített láncnál kell mérni a hosszt).

Előzmény: sinci01 (219610)
sinci01 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219610

Köszi  a tippeket! :)

Ha már a láncnál tartunk kérdeznék még. Kb 2.000 km-t tekertem le az ideén idáig az új bringámmal. Gyárilag KMC Z7 lánc van rajta. Alföldön, sík terepen tekerek csak, ezért a 3,4,5 fogaskerekeket használom a legtöbbet. HA viszont lejjebb váltok érzek egy kis "rágást" a tekerésben. A hátsó soron kopás nyomokat nem látok, amit még új korában egy SRAM-ra kicseréltem. Lehet, hogy a láncom nyúlt meg ennyi idő alatt? Ha igen és cserélni kell, feltétlen cseréljem hozzá a hátsó sort is? Kár lenne egy sort eldobni ilyen kevés km után, ráadásul ne is a legolcsóbb fajta van rajta. Vagy ez egy ilyen sport? :)

Előzmény: J.K.F. (219608)
Primary92 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219609

Jól volt beállítva, de párszáz kilométer után elmászik.

Előzmény: kocsi (219602)
J.K.F. Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219608

Szerintem mindegy mit használsz, ugyanúgy retkes lesz a lánc előbb-utóbb bármelyik kenőanyagnál. A különbség inkább ott van köztük, hogy meddig maradnak meg a láncon, mennyire tudnak bekúszni a lánccsapok közé, mennyire védik azt pl a korróziótól, stb. De koszolódni mindegyik fog.

 

Még egy tipp a tisztításhoz: ilyenkor érdemes a lánc ÚTVONALÁT is megtisztogatni alaposan, tehát az első- és hátsó lánckereket és a váltógörgőket. Ellenkező esetben egyhamar "visszamocskolják" a láncot. Ilyen helyeken én nem merek Brigéciolt használni, nehogy kimossa valamelyik csapágyból a kenést.

 

Inkább egy rongydarabra fújok egy kis pacát WD-40-ből (ami lánckenőanyagnak nem igazán jó, mivel roppant hamar elillan a láncról, viszont nagyon szépen oldja az olajmocskot), és:

- Váltógörgőknél és nagytányérnál a WD-40-es pacás rongyot a lánckerék körül (hüvelyk és mutatóujj között) összecsippentve forgatom a hajtókart, amíg tiszta nem lesz.

- Hátul a fogaskoszorúnál 2-be vagy 4 be hajtom a rongyot a WD-40-es paca körül és azt az egyes lánckerekek között kifeszítve forgatom a hajtókart. Illetve ha éppen nincs három kezem akkor az is segít, hogy a félbehajtott rongy úgyis kicsit szorul a lánckerekek között és ezt kihasználva (balra elhúzom a rongyot, ettől elfordul a fogaskoszorú is, ekkor kiemelem a rongyot a résből és odébb visszarakom) forgatom meg a fogaskoszorút.

Előzmény: sinci01 (219606)
Pali66 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219607
sinci01 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219606

Köszi!

Ha ezt a teflonos olajat használom, akkor attól nem lesz ilyen fekete és ragacsos a láncom? Vagy az is csak egyfajta "olaj" és ugyanúgy fog kinézni, mint a sima olaj?

Én jelenleg ilyet használok:

Igaz 150-200 km-énk jól le szoktam törölgetni ronggyal és kiszedni a port, amennyire tudom, és újra olajozom. Remélem ez a tisztító izé jó lesz.

 

 

Előzmény: J.K.F. (219605)
J.K.F. Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219605

... ja és még egy tipp a használatához:

 

- A mikor még ilyen szerkezetet használtam a láncmosáshoz, jó ötletnek találtam betekerni a láncvillát és a lefedni kerék alsó részét újságpapírral. Néhány átforgatás után ugyanis a láncból elkezd majd lecsöpögni a mosóanyag és minden fekete olajmocsok lesz tőle amire ráhullik. Némelyik ilyen szerkezeten van ugyan egyfajta olajlehúzó alkatrész a lánc kilépési pontján (pl valami kis szivacsdarabka), de az nem sokat ér, pár átforgatás után telítődik és ugyanúgy csöpögni fog a láncról a dzsuva.

Előzmény: J.K.F. (219604)
J.K.F. Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219604

- Brigéciol jó bele zsíroldáshoz.

 

- Lehet, hogy vízzel sem lenne hülyeség lemosni a Brigéciol maradványait (pl. a szerkentyűbe vizet töltve mosófolyadék helyett), mielőtt szárazra törlöd vagy megszárítod (én hajszárítóval szoktam szárítani, igaz, én mindig leszerelem a láncot a mosáshoz - ezt könnyen megtehetem, mivel patentszemet használok ).

 

- Természetesen jók a teflonos láncolajak is, de a por így is úgy is megtapad, csodák nincsenek. A láncolaj amúgy is nagy vallási kérdés: én például Berner vagy Würth féle nagyteljesítményű kenőanyaggal (HHS, Hochleistungsschmierstoff) szoktam lefújni a láncot kb 800-1000km-enként, de van aki szerint az az ördögtől való és csak a Shimano (vagy TF2 vagy Rohloff vagy bármi más "vallás" szerint) a jó, minden más sz*r.

Előzmény: sinci01 (219603)
sinci01 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219603

Vettem egy ilyen lánctisztítót:

http://www.ebay.com/itm/New-Cycling-Bike-Bicycle-3D-Chain-Cleaner-Quick-Clean-Tool-Brushes-Scrubber-/141256524508?pt=UK_SportsLeisure_Cycling_BikeLocks_SR&hash=item20e38b82dc

(gondoltam 900 Ft-ot megér)

Az lenne a kérdésem, hogy milyen tisztítófolyadékot kell beletöltenem? Tisztítás után, gondolom szárazra kell törölnöm, mielőtt beolajozom.

Másik kérdésem a lánc olajozással kapcsolatos. Egy boltban javasoltak olaj helyett valami speckó folyadékot, ami teflon réteget vagy valami hasonlóságot képez a láncon és nem tapad meg rajta a kosz. Az is biztosít megfelelő működést?

kocsi Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219602

Nem azért kell állandóan állítgatni, mert Altus, hanem vagy azért mert egyszer sem volt jól beállítva, vagy mert hibás és nem is lehet. (De ha egy XTR lenne hibás, akkor azt sem lehetne)

Előzmény: Primary92 (219601)
Primary92 Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219601

Ha veszek váltót, és kifogok egy jó XTR-t, vagy egy XT-t, akkor miért ne. Most Altus van, 12 napos túránkon 2 naponta állítani kellett.

Előzmény: henngergely (219593)
dhpage Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219600

hát ez a Telehold most részemről kimarad. pedig megint "szuperhold" lesz. :)

egyetek dinnyét helyettem is! :)

Előzmény: Fishtax (219578)
no_holy_shit Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219599

"mentők egy súlyos és egy könnyű sérültet szállítottak kórházba"

mindig is mondtam, hogy kevesebb szenhidrat a mindennapokban... ugy tunik az egyik fogadta meg...

Előzmény: SzeZo (219598)
SzeZo Creative Commons License 2014.08.10 0 0 219598

Este hét óra után Révfülöp belterületén két kerékpáros ütközött össze egymással, a mentők egy súlyos és egy könnyű sérültet szállítottak kórházba. (Index)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!