Párat már sikerült beazonosítanom, de szeretnék biztosra menni (rendelnem kellene, és nem 2 Ft-ról van szó) Jó lenne, ha valaki megadná a helyes választ.
1. belső levegő keringetés lenne? vagy szélvédő terelő?
Na ja, mondjuk az elmúlt 2 évben nem néztem őket :-) Amúgy bitang jók, hihetetlen hogy hogy megy és milyen hangja van. Igazi vad ló, pont olyan mint a krossz motorom, bármikor bárhol képes ledobni ha nem vigyázol. Imádom az ilyen nyersséget.
A brera szerintem örök szépség marad. Szerintem mikor új volt sem volt olyan napi szinten trendi (csak neked mewo) a bele, viszont nem is fog kiöregedni. Mondjuk sem szövet kárpittal, sem világos (szürke, vaj) bőrrel nem venném meg.
Hát csak úgy van ha teljesen a szélvédőre,akkor máshol nem jön.Jó sokat kellett benyúlkáljak mire eltaláltam a megfelelő arányt :) Már el se tudom képzelni hogy sikerül kiszednem majd.
Itthon 5 misi környékén már a keveset futott, jó állapotú 350Z-ket kapod meg.
Most a legdrágább 5.x misi ( barna / narancs bőrrel ) és az pl gyönyörű. Ettől függetlenül nekem a belseje nagyon nem bejövős. Persze értem,h ez egy vérbeli sportautó és ezért sokan leszarják,h belülről milyen,de ebből a szempontból a Bravo nálam magasra tette a lécet.
Ezért próbáltam olaszok felé is nézelődni. Pl. Alfa Brera. De azoknál a belsején már azt érzem,h nem feltétlen mai darab. Pedig kívülről, gyári Alfa felnivel szerintem elég bitang :)
nem feltétlen lesz olcsóbb mint itthon, de érdemes euro5 öset nézni, mert annak kb. 200 ezer cak pakk a honosítása (és már rendszám is van rajta) (2.0 dízel pl) + amiért kimész és elhozod (üzemanyag, egyebek)
persze nem lehet belenézni. De abba se amiben csak 50 ezer van. (ha tényleg annyi)
Én speciel németországból vennék, vagyis olyat ami itt nálunk nem futott még, 3-4 éves, 200 ezer km kb. Vezetett német szervízkönyv. és ha nincs semmi difi akkor meg lehet venni. + elvinnék egy ismerőst (szerelőt) aki jobban ért hozzá, több szem többet alapon.
Az ilyen felsőközép audi, vw, bmw kb annyiért lehetnek mint egy újabb bravo / 3-4 m. körül
De akármilyen vizsgálatra fogod elvinni a megcélzott kocsit, az égéstérbe de még csak a közelébe sem fog menni 1 szaki sem, és szerintem a tulaj sem engedné.
Meg lehet nézni a fényezést, meg lehet nézni a futóművet és a fékeket..ezeket le lehet mérni..lehet keresgélni törésre utaló hegesztéseket v cseréket az alvázon, de ezek egyike sem fogja megmondani,h mit kapott a motor a gazdájától.
Értem én amit a nepper mond, és akkor teljesen egyet is értek vele ha tudom kitől veszem meg. Más esetben már kevésbé. Mindezeken felül, szerintem szubjektív dolog, hogy kinek mi a sok km. Nekem a 150k már sok. Van aki meg 200k felett veszi a kocsiját és nem zavarja és adott esetben még baja sincs. Én szeretem ha minden téren kicsit "frissebb" a kocsi.
"Ennyi se lesz, már ha nem egy hullára lehajtott tekert órás, magyar gánynak kitett kocsit veszel meg."
Ebben egyetértek viszont pont ezt nagyon nehéz kifogni főleg ebben a szegmensben ezért valószínűleg csak olyat vennék amiben valóban kevés km van. A probléma az,h abban az árkategóriában ahol én néztem az autókat, BMW-nél a 3-asok vannak minimum 120-150k km-rel, Audiból A5 szintén 100k km felett, Merciből meg nincs olyan ami tetszik. Kívülről már nagyon jók, de belülről csak az igazán jól felszerelt példány lenne kívánatos, az meg kiesik a keretből.
Néztem ezen felül Passat CC-t, haveromnak van. Tetszik a formája még mindig, de belülről nagyon nem begyere, így ez is felejt. Astra OPC még áron felül van, VW Golf VI GTI nem rossz, de nem hoz izgalomba. Kia Proceed GT csak szalonból van, használt 1db sincs. Nissan 350Z-t sokáig néztem, árban is jó lenne de ott sok a kompromisszum. Most jelenleg a Megane RS ami nagyon megtetszett, és értelmes áron lehetne szerezni 2-4 éves 50k km alatt.
De ha tudnál egy gyönyörű M optikás min. 320 de inkább afeletti motoros bömbit akkor ne habozz :)
"egy propelleressel vagy egy Audival csak ennyi gondom lesz"
Ennyi se lesz, már ha nem egy hullára lehajtott tekert órás, magyar gánynak kitett kocsit veszel meg. Engem meglepett hogy a 10 éves bmw-m mennyire egyben van. Nem zörög, nem csörög. Nem nyisszog benne semmi. Nem sajnálták a pénzt a karbantartására és ez látszik is rajta. Csak ajánlani tudom mindenkinek aki szereti a kocsikat és a változatosságot, hogy próbáljon ki a német prémiumok közül is (mondom ezt úgy hogy az enyém a prémium kategória legalja).
"megbízom a kocsiban annyira,h tudom,h be fog indulni és eljutok vele A-ból B-be"
Ez szerintem az alap elvárás egy fiatal autótól. Sőt egy nem fiataltól is.
Az előítéletek kapcsán én is meglepődtem, hogy a citreon mennyire jó. Megvannak azok a dolgai mint mondjuk a bravonak (pl.: bajuszkapcsoló a citroenben - klíma a fiatban), de ettől még jó autó, ahogy a bravo is. Viszont nem gondolnám, hogy műszaki alapon kiemelkedik bármelyik is.
Az más kérdés, hogy vannak elrontott szériák mint mondjuk a tsi motorja a vw-nek. Épp most olvastam hogy visszatértek a tsi előtti szívócső befecskendezésre az új cupránál még ha csak részeben is. Vagy a renault 1.5 dci bizonyos évjáratai a besülő főtengely csapággyal. Ezek úgy ahogy van szarok szerintem, de azért nem ez a jellemző. Egy megfelelően karbantartott autó nagyon sokáig jó kell hogy legyen.
Persze minden márkánál és típusnál vannak kirívó esetek amiktől hangosak a fórumok (pl itt carcassé akinek lassan már minden összejött ami bravoval előfordulhat), de azért azt lássuk már hogy ez messze nem reprezentatív. Ha a bravot is csak az alapján ítélnénk meg hogy újként carcassnál mi volt vele, vagy használtként a másik cartárs (nem jut eszembe a nickje) aki a komplett motort kicserélte már akkor sírva menekülnénk tőle miközben ezek a szélsőségek csak.
A bravo az árával, a formájával, a jó kis tjet motorral, a felszereltségével szerintem nagyon jó választás. Viszont nem a felhőtlen gondtalanság autója szerintem.
Na befejezem ezt, mert ha legközelebb összefutunk megver a bravo fórum :-)
Szerintem átlag feletti abból a szempontból, hogy (elmondások alapján) mennyivel több autó rohangál az utakon amik sokkal macerásabbak és sokkal többször kell szervízbe vinni mint pl a Bravot.
Nekem is megvoltak azok a hibák mint itt a legtöbb embernek ( víz nem folyt el soha ) és mindezt levetítve most már 150k km-re, nem gondolnám soknak.
A megbízhatóságot úgy (is) definiálom magamban,h megbízom a kocsiban annyira,h tudom,h be fog indulni és eljutok vele A-ból B-be. Ha innen nézzük, nem volt 1 olyan alkatrésze sem hibás, vagy nem volt 1 olyan elektronikai baja sem ami ezt meggátolta volna. Mindezt nem tudom elmondani a presztízsmárkák jó részére és egyébkén pl a francia autókra sem ( még ha épp most azzal is szemezek ).
Nem sztárolom a kocsit mert tudom,h voltak baja, de ha tudnám, hogy pl egy propelleressel vagy egy Audival csak ennyi gondom lesz mint ezzel, akkor egy percig sem gondolkodnék, hogy vegyek e.
És amit kérdetem még :ha most ezt kézzel az ablak fúvásra állítom ez nem zárja el ugye az előre és a lefelé fújás felé a levegőt(ha azokat oda irányítom)?Mert csak tavasszal akarom kicserélni,kicsi oldalra a garázs és hideg is van :) köszönöm
Bontani semmit nem kell. Lehúzod a csatlakozót, kitekered a 3db torx csavart (T15 kulcs) ami tartja. Óvatosan(!!!) kihúzod a törött közdarabot a fogaskerékből. Szemléltető kép:
A fogaskerék marad a helyén, és halál pontosan középre beállítod, mert csak egy állásban megy össze:
Az új közdarab az új motorban a következőképp legyen:
Ezt feljátszod a helyére.
Nekem adta magát, hogy változtassak a rögzítésen. M4 menetes szárból vágtam 20mm-es darabokat, azokat betekertem a csavarok helyére, majd az egészet anyákkal fixáltam, hogy amíg nincs rendesen rögzítve, ne tudjon elmozdulni, leesni+a pici villáskulcs jobban elfért. Összeszerelés után a motorok helyzetét kalibrálni kell. Nőgyógyász kéz, és türelem szükséges hozzá, mert hely nem nagyon van.
1 délutánom ment rá, közben elhangzott néhány "szerelést segítő szakkifejezés". Ez tavasszal történt, azóta is hibátlan.
A bmw-t szereti.Anno én még nem is voltam, Ő már Németországban dolgozott, mindannyiunknak zöld útlevele volt, kellett egy utazóautó, innen a jó kapcsolat.
Másik hszre: a félelem nem a legjobb, sőt rossz szó. Az idő mulasaval egyre kevésbé akarunk kilepni a saját konfott zonankbol. Ráadásul apud az egyik legjobb márkát hajtja ahonnan szerintem minőségre már józan elore lépés nincs maximum más fajta minőség. Visszalepni meg nem érdemes szerintem.
Nekem nem volt olyan mint bajannal, hogy meguntam az elozot. A bravo egy spontan elhatarozas volt es kivartam a kedvezo szalonarat.. ha nem talakozom vele , lehet maradt volna tovabb a gm product.
szerintem nagy korkulonbseg nem lehet. Nyaron toltotte a 68-at.
nalatok mi a libling? Nem derult ki szamomra.. :(
( nekem az elozo ketto gm termek volt es nem akartam tovabb tolni, nem mintha elegedetlen lettem volna. A zafira kilenc evet szolgalt a szalonbol kigurulas utan.)
Más generáció vagyunk, szerintem ők másként gondolnak erre.Mondjuk az én Apum tuti nem félne egy ilyen váltástól, Ő egyszerűen ezt szereti, nem mellesleg az évek alatt kialakult egy olyan szervizes kapcsolatrendszere, amiben megbízik.
A felső terelő motornál a közdarab ami törik,a cseréjének a módja?Kézzel az ablakra fúvásra állítottam mert a terelő lap zárt állásban ragadt meg,és ilyen időben van ablakpárásodás rendesen(még jó hogy itt vannak jó tanácsok képekkel :) ),de ez nem zárja el ugye az előre és a lefelé fújás felé a levegőt??(azok még jók,nálam valamelyik alsó volt cserélve még az előző tulajnál,de vételkor már a felső nyekergett de még váltott)