Kicsit pontatlanul fogalmaztam. Ismerem a különféle módszereket/vegyszereket, csak az a kérdés, hogy a Fuggerth kocsiknál melyik működik a legjobban. Szóval nem általánosan kérdeztem a festék eltávolítást, hanem akinek van tapasztalata a Fuggerth kocsikkal. És igen, ez az ablak jó kérdés, bár elvileg pótolható alkatrész.
A felirat eltávolítás megint konkrétan a Fuggerthre vonatkozik, mivel minden gyártó másfajta festéket használ mind a kocsira, mind a feliratra. Létezik kimondottan felirat eltávolító folyadék, a minap az ismerősöm kipróbálta (most hirtelen nem is tudom, milyen teherkocsin próbálta, én közben mással foglalkoztam, csak a kommentjeit hallottam), simán lekapta a festéket is.
Köszönöm a segítséget. Időközben sokadik linken találtam én is megoldást a festékeltávolításra (csak a jó kulcsszó kellett).
Strip magic és a Paint Stripper nevű termék ígéretesnek tűnik - utóbbi kicsit aggresszívebbnek látszik), de termékenként változó módon alkohollal (pl isopropyl) vagy szappanos vizes lemosás után semlegesíthető a következő festéshez. (Mondjuk kisebb feliratnál a Strip magic ígéretesebb).
Ha nem akarjuk bántani a festéket, akkor fültisztító lakkbenzinbe mártva, majd leitatva. Ha elég száraz, akkor körkörösen dörzsölni a feliratot. Levakarható viszonylag egyszerűen a korai Fuggerth tampon. Ha viszont sokat maszatolunk, vagy túl nedves maradt, kimattulhat, vagy szétkenődhet fehér festék. Szóval csak óvatosan!
Hasonló merült fel nálam is, csak M41 kasznival kapcsolatban. Annál is ugyanígy jön csak le felirat? Az egész festést nem szedném le, csak valaki anno az egyik oldalra fordítva tamponozta az A és B jelzést. Kímélőbb körömlakk lemosó, alkohol, folttisztító benzin, hígító valamelyike erre a célra alkalmas lehet?
Ha fékolajba teszed, biztos lejön róla minden. De valaki azt mondta, hogy az ablakokat nem nagyon lehet kiszedni, annyira be van ragasztva. (Én nem próbáltam sohasem.)
Egy pantográf leesése szerintem javítható, de 3 napon belül semmi esetre sem a vevőnek kellene! Aztán, hogy a boltos mivel mit csinál, vagy nem csinál az se rám, se rád, se másra nem tartozik rajta kívül egészen addig, amíg nem adja el teljes árban hibásat hibátlanként.
Egyébként úgy tűnik, van akinek még a tisztessége többet ér 30 ezüstnél és nem pofátlankodik. Én inkább tisztelem ezért, sem mint megvessem!
Gondolom, a szádból csak az folyik,ami benne van!?
A tartalék szerintem nem egyenlő a selejttel, de ha bármi gondod van 3 napon belül jogszabályi kötelezettség cserélni. Mint kiderült a boltosnak nincs is mérlegelési lehetősége. Én is ezért nem kaptam ebből az üzletből elsőre. Azt mondta a boltos, hogy tapasztalatok alapján tartalékol. Én meg nem kérdezősködöm olyan dolgogban, amiben ott van a jól ismert válasz lehetősége. Elmondta az okát, hogy miért nem ad. Tudomásulvettem és ennyi. Aztán végül a donornak valót innen vettem 89 db ezresért. Ja, szerintem ő sem a ráfizetésből él!
Egyik kereskedő azt mondta, hogy 10-ből 2-3 a tartalék nála. Ez ha jól számolom 20-30% akkor, ami a cserére van szánva. Ki tudja.
Az árképzésről nem írnék, de egyetlen gonolat: Az átlag vevőt nem igen érdekli, hogy miből jön össsze a fogyasztói ár, mennyi az ÁFA, a HIPA és az egyebek. Egy dolog érdekli, mennyit kell kincsengeti a pénztárcájából. Az azonos termékeket az ár alapján hasonlítják nagyon sokan össze.
Én az árképzés mellett arra is kíváncsi lennék, hogy 1000db mozdonyból mennyinek van valami szemmel látható hibája gyártás és csomagolás után,és még így is eladják.
Nem hipotézis, gyakorlat, de nem kivétel nélküli. Egyébként meg ez csak az alap. Ebből még tudnak adni kedvezményt, de ez már gyáranként eltérő, hogy hogyan és mennyit, és kinek. Nem egyformák a gyártók. Konkrétan az ACME árképzését nem ismerem, nincs velük kapcsolatom. Akikkel meg van, azok nagyjából azt követik, amit írtam, de forgalom, rendelési mennyiség, fizetés, hány éve partner a kereskedő alapján sok eltérés lehet.
Te írtad, hogy veszteséggel száll ki az eladó, amit továbbra sem értem, mire alapozol...nem az van odaírvah, hogy "hangos", hanem hogy "digitális". Miből gondolod, hogy hangdekóder van benne? Te árulod talán? :D
Amúgy ha megnézed, az illető elég sok vasúti cuccot árul, szóval eléggé úgy néz ki, hogy kb. üzletszerűen végzi a dolgot, nem pedig bepánikolt egy fityegő áramszedőtől.:)
Mesélj lécci az új Gigantokról...nem lehet beléjük sima dekódert tenni, csak hangdekódert? :D
Tudod egyáltalán, mi a különbség egy mozdonydekóder és egy hangdekóder között? Árban is? :)
Na, ide figyelj, neked lehet embered, nekem aztán nem!
Ami lejön tőled az az, hogy mindig a rosszat keresed a másikban! Tudod, nem véletlenül mondják, hogy mindenki magából indul ki! Eszembe nem jutna csak úgy bárkiről rosszat feltételezni, de hát nem vagyunk egyformák. Az előbbi az én ingerküszöbömet nagyon megugorja.
A mostani hozzzászólásodról lerí, hogy az új Gigantokat nagy valószínűséggel legfeljebb képekről ismered, különben nem írnál ilyen marhaságokat! Ha meg netán neked van és az tökéletes, akkor pedig a szövegértésre kelle gyúrni, amit mások már megfogalmaztak a témával kapcsolatban.
Értem azt, hogy téged érdekel a gyártási folyamattól a terjesztési lánc végéig a végső ár kialakulása, hogy mennyi a gyártási költség egy darabra vetítve, mekkora haszonkulcsot alkalmaz a gyártó, mekkora kereskedelmi adalékot tesz a termelői árra az importőr, és mekkora kereskedelmi adalékot a kiskereskedő, csak sajnos ezekbe mint fogyasztó magánszemély nincs belelátásunk. Amit viszont látunk, érzékelni tudunk az árak eltérésében országról országra az ÁFA-kulcsok közötti különbségek. Ez még nem is végső ár, mivel esetenként rátevődik egyéb, mint: szállítási költség, banki deviza árfolyam, VISA/Mastercard árfolyam vagy banki átutalási költség, esetleg benzin költség ha személyesen szeretném megvásárolni a boltból.
Mivel olyan városban lakom ahol nincs modellbolt, és a legközelebbi ilyen bolt 100 kilóméterre van tőlem, ezért túlnyomó részben interneten kell megvásárolnom a modelleket, sok esetben külföldi modellboltoktól, mert az itteni erdélyi modellboltok kínálata szűkösebb. Innentől kezdve mindegy hogy itteni vagy más külföldi modellbolttól szerzem be a modellt, mindenhol megvan az esélye annak, hogy hibás modellbe futok bele. Küldtem már vissza hibás modelleket itteni boltokba, de küldtem vissza magyarországi és németországi boltnak is. Ezért aztán engem nem boldogítana, ha tudatában lennék, hogy egy-egy modellbolt milyen kereskedelmi adalék mellett kínálja a hibás modellt, mert ugyanazat teszik tőlünk nyugattabbra is.
Másik dolog, hogy sok esetben egy-egy modell ára ugyanaz adott országon belül működő modellboltokban. Azt nem tudjuk, hogy egy-egy adott országban a modellboltok mekkora kereskedelmi adalékkal dolgoznak, amit viszont láthat/mérhet a vásárló a végső ár különbségekben az az országok közötti ÁFA eltérések. Az ÁFA különbségek, az átváltási árfolyamok, bankkártyás fizetés vagy banki átutalási költségek, a boltok által használt szállítási költségek, amik jobban érdekelnek engem mint vásárlót, mert ezek amikkel zsonglőrőzni tud egy vásárló, hogy minél alacsonyabban tartsa a modell beszerzési költségét.
Így van. 10.000 körül van egy plux22-es mozdonydekóder, szóval emberünk 105.000 környékén megúszta a digitalizálást. 108-ért árulja. Hol itt a veszteség? :)