És még képek.a tokmány magasságában lévő vas szerkezet egy beforgatott motortartó.Asztala gyári,öntvény ,lába szintén.Viszont van rajt pár repedés ami szerintem öntvény vagy saválló pálcával javitható.Ha érdekel irj.
Még annyit hogy az én fűrészem ( KLAEGER 4B / 200 ) lökete kb 80mm és mert százas anyagnál vastagabbat ritkán vágok ezért készítettem egy toldót, így tudom a napi rutinban használni az arasznyi fűrészlapokat. A gépre egyébként 400-as lap menne és D200 anyagot vág át.
Van egy két tömör vidia csigafúróm, azzal fúrom. Vigyázni kell rá mert könnyen törik. De bármi jó, még a fémhez megélezett falfúró is.
Semmi különös nincs az ütközőkben, lényeg hogy ne kelljen pontozni, és mégis pontosan egy magasságba legyen a két oldalon a furat.
A fúrógép asztalra egy darab műanyag alátét, majd arra egy hulladék aluprofil aminek neki lehet tolni a fogazást, és oldalra egy csavar hogy a végétől kb azonos távolságra legyenek a furatok.
"A lapot keményfém fúróval fúrom ki a fúrógépre épített ideiglenes ütközőkkel vezetve."
Keményfém fúró alatt, az acélfúráshoz árult vídialapkás csigafúrót érted? Nemrég vásároltam pár darabot, de azóta még nem volt rá szükségem, így ki se próbáltam.
Az ideiglenes ütközőkkel vezetve alatt mit értesz?
Köszönöm, de az az igazság, hogy eddig nem is nagyon kerestem fűrészlapot! Én már mindenütt csak szalagfűrészt látok, ezért gondolom úgy, hogy talán már nem is árulnak lapot?! Sőt megmondom őszintén, a gépek úgy "elvannak dugva", hogy az elővételük is napokba telik! Esetleg télen megpróbálom elővenni?!
A pofák nélkül ugyan olyan mint pofákkal. Az a menetes rész ami a pofákat mozgatja az ( nem tudom a nevét) egy tárcsa szerű alkatrész, ez hogy áll meg ott ahol van? Ez fog kiesni, ha a padlódarabhoz oda vágom?
A géphez (KF250F) nem tudok hozzáférni, mert teljesen körbe van pakolva. A gépkönyve viszont itt a kezemben, eszerint a fűrészlap hossza: 480-500mm. A különböző anyagokhoz ideális fogosztást pedig, 3-10fog/1"-ban adja meg egy táblázatban.
Meg kell vizsgálni,hogy miért is szorul,a pofák nélkül is szorul? A szétszedése a tokmánynak a következő:hátlap le,diók ki,Egy padlódarabra erőteljesen odavágni,és már szét is hullott. Az összeszerelése kevés olajjal,és nem zsírral.A nagyon szorulós részt meg lehet finoman csiszolni.Nem rég nekem is volt egy ilyen esetem,fordított pofákat vettem a régi tokmányhoz,meg kellett egész kicsit csiszolni a pofa vezető hornyát,nagyon kis mértékben, talán 0,01-0,02mm nagyságrendben.
nem berágódósan szorul, zsír is van benne, és még nincs a gépre felmenesztve, gondolom javul a forgatás élménye, ha felszerelem a helyére.ja és nem látok benne semmi spént vagy forgács darabkát. Hozzáértés és tapasztalat hiányában kicsit szomorú lettem, hogy egy vadi új szerszám miért szorulós, de megvigasztaltál, hogy ideális esetben belefér egy kicsi.
Normális. Az én négypofás tokmányom (TOS gyártmány) is kissé szorosan járt új korában, de végig az egész tartományon egyformán. Én nem bántam, mert tudtam, hogy új és kopni fog. Tehát te se csiszoljál rajta, mert némi használat után föllazul.
A négypofás tokmány szétszedése semmivel sem bonyolultabb, mint a hárompofásé. Ezért ilyen kérdésben nincs szükséged semmilyen segítségre.
Ha simán egyenletesen nem berágódósan, nem a dió körbefordulásától függő módon a teljes mozgástartományban szorul egy kicsit az belefér. Azt esetleg érdemes megnézni hogy nem kenetlenség, benne maradt forgács stb okozza-e a szorulást.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy normális dolog az amikor egy vadi új 4 pofás 100-as tokmány olyan szorosan mozgatja a pofákat, hogy egy újjal nem tudom a tokmánykulcsot körbe forgatni? A jelenlegi 3 pofás az könnyedén forgatható, igaz elég sokat volt használva. Lehet dilettáns a kérdésem, érdemes szétszedni és valami csiszolást elkövetni vagy nem is lehet szétkapni, a diókat kitudom venni a hátlap eltávolítása után csak azt nem tudom , hogy tovább hogy jön szét, mert szerintem ennél jobban szét lehet ezt szedni. Köszi, ha seít valaki.
Szalagfűrészlappal használom a kicsi keretes fűrészem évek óta. Mondjuk emberes gépre való lappal, 0.9*40 lap minden fogán felhegesztett vídiával. A lapot keményfém fúróval fúrom ki a fúrógépre épített ideiglenes ütközőkkel vezetve.
SzVSz szalagfűrészlapot nem jó belebarkácsolni, bár sosem próbáltam, de elnézve a 3mm széles HSS lapot nem biztos, hogy egy szalagfűrészlap sokáig bírná...
Fűrészlapot szerszámboltból... talán Uránusz, de lehet, hogy a Fairtoolnál is van. Úgy emlékszem 8000 Ft körül került.
Ilyen az én formám: A fórumtárs nagyon jó Strigonjáról lecsúsztam, mert míg nekem intézte a gép körüli ügyeket, sajnos kapott egy visszautasíthatatlan ajánlatot! Vele párhuzamosan rátaláltam egy, az iparát felszámoló idős bácsi, szintén jó állapotú, koreai gépére, sikerült is megállapodnunk! Ígérte, hogy szerez valami emelőgépet, ami feltette volna az utánfutómra, szándékom szerint már itthon is lenne a gép de, azóta a telefont se veszi fel, most meg már nem is kapcsolható... Úgyhogy, ha valaki tud ismeretségi körében, használható állapotú/megkímélt, jól felszerelt marógépet, kérem szóljon!
Különben, a topik témájához kacsolódóan, az alábbi "súlyossabb" gépeim vannak: E1N és EU 215 esztergagép, FOF 32 oszlopos fúrógép és 2db (hely és időhiány miatt, beüzemelésre váró) KF 250M keretes fűrész. Kérdezném KF 250-hez lehet még fűrészlapot vásárolni, vagy Ti hogy oldjátok meg a fűrészlap ellátást? Nem próbálkoztatok még, fémvágó szalagfűrész lappal keretes fűrészben?
Köszönöm, aki hozzászólt az F1-250 indíthatóságával kapcsolatos kérdésemhez! Azóta egy hirdetésben megtaláltam, hogy a főmotor 4kW, a szánmozgató 1,5kW, a gép adattáblájára meg 8kW van írva?! Na ezt a matekot nem értem, de per-pillanat úgy néz ki, hogy nincs is szükségem a megfejtésre :-)
Nem állhatsz mellette a kezét fogva. Ha elmondtál mindent, meg is értette, gyakorolta is akkor az adott feladatot önállóan végzi el. Ha közben elkövet valami hülyeséget, mit tudom én mit, elírja a fordulatszámot egy nullával, vagy startot nyom laza tokmánnyal stb akkor az már sajnos az ő baja. Ugyanaz mint az iskolába járás, először együtt mész a gyerkőccel és tanítgatod, azután távolból figyeled, de végül elengeded hogy menjen egyedül..
Igen, a tokmánykulcs. A tanár orra előtt repült el a technikumban. Mondjuk a levett borítós cserekerekeknél is mutogatva kérdezte meg a tanuló, hogy ezek a cserekerekek? A három maradék ujjával akár asztalosnak is tanulhatott.
Nekem röptetett ki egy 2-3 kilós alu téglát a főorsó (kiszabadult a gyenge lefogatásból), pont szemközt vágott volna, de ott volt a plexi. Az életemet mentette meg. Látni nem láttam még egy villanást sem, csak a csattanás (pedig pont sasoltam) és már nem volt ott az anyag a helyén.
A leggyakoribb hiba a tanműhelyekben a tokmánykulcs bennhagyása.