Írom:-)
Szóval előzetes egyeztetéseket követően tegnap ellátogattam Kisvárdára, hogy megnézzem ezt az autót.
Szimpatikus társaság az eladó oldal jó 3 órát beszélgettünk. Saab turbo Aero, Mitsu EVO stb.... Szóval volt téma...:-)
A konkrét autó 2.0 20Vt az akkor hozzá rendelhető létező összes extrával ami az érdekességét adja. Az újként alapból is aránytalanul drága autó ezekkel felszerelve már tényleg eladhatatlan kategóriába került. Nyilván ez az oka, hogy én talán ha 2 így felszerelt autót láttam eladót életemben a mobile-n, autoscout-on stb..... pedig nyitva tartom a szememet folyamatosan tényleg ilyet szerintem csak eszement rajongó vagy olyasvalaki vett akinek tényleg nem számított se a presztizs, se a pénz (ez a felállás meg eléggé ritkán áll együtt:-) ) szóval jó ha 40-50 így felszerelt darab készült, nagyrészt mára már hozzám hasonlóan súlyosan sérültek tulajdonába akik az égvilágon semmiért sem válnának meg tőlük.
Szemrevételezés.
A hirdetésben leírtak stimmelnek. Amióta hozzájuk került a bal féltengely egy új darabra ki lett cserélve. A fékszettek is újak elől és hátul. A karosszéria alapjában szép a BE sárvédőn van egy kisebb horpadás és a bal küszöbön egészen elől egy padkázás de egyik sem veszélyes, javítható. Egyébként máshol hibátlan szép megkímélt a fényezés egy polír kell neki és találkozó színvonalú. Korrózió nulla!!
A csomagtér tetőn a rendszám felfogatásánál valamiért a gyári furatok nem voltak megfelelőek és van 4 másik furat ez fájdalmas ezt be kell forrasztani a rendszám eltakarja. Az autó kívül-belül nem szanaszét szedett, alakított, kendácsolt, törésból javított, szép az általános állapota.
Természetesen ez nem jelenti azt hogy hibátlan.
Talán a legfájdalmasabb, hogy két hagyományos Kappa fényszóró van benne holott a xenon rendszer ki van építve meg vannak a kábelek az érzékelők stb. és működik is a dolog csak most a hagyományos lámpák "bólintanak" ha a lenyomom az autót. Valszeg a xenon lámpa követ kapott és cserélni kellett nem volt már elé
A Poltrona Frau kezelést igényel, de egyébként nem szakadt, megkímélt, szép. Szerintem ez nem is nero, hanem inkább a mosto (462) szín.
A motoros tető megy, picit szorul már kezelést sosem kapott így érthető.
A rádió helye üres:-( Kissé furcsálltam ezután, hogy a csomagtartóban a korábbi High (Clarion) hangrendszerhez tartozó CD tár van benn nem pedig a navis cucc holmijai, de ez is gyárilag, nem utólagos variálás mivel a navisnak eltérő lenne a kárpitja. Navisnál van külön a CD-tár és van a térkép CD-nek egy külön olvasója alatta, mindkettő látszik. A régebbi rendszernél térkép olvasó nincs értelemszerűen, hanem helyette egy végfok van a CD tár alatt, az viszont kívülről nem látszik csak ha leveszem a kárpitot. Az gyárilag való AD182H DSP-s Lancia/Clarion fejegységben egyébként nincs is belső végfok. (ez az ami hiányzik az autóból) Egyébként nagyon jó hangú cucc ám ez!
Szerencsére én már évekkel ezelőtt restauráltattam egy ilyen fejet magamnak Dunaharasztiban egy specialistával.
Szóval azt tudtam, hogy elvileg lehetett tovább rendelni facelift után is a korábbi hangrendszereket a navi mellett, de én mégsem láttam élőben még ezt a felállást. Különösen meglepő ez egy olyan autóban amelyben amúgy tényleg az összes létező extra benne van. De aztán a beszélgetés végén erre is kézenfekvő magyarázatot találtam....
Az elektronikus felfüggesztés. Hát igen, gyújtás után a nagykijelzőn a már jól ismert "avaria impianto sospensione controllate" hogy DonPrego-n kívül is :-)) mindenki értse ez sajnos a rendszer hibájára utal. Ezt már ismerem inkább azon lepődtem volna meg ha ez nem így van, pláne egy olyan autón ami azért láthatólag sokat állt. A másik a hátsó rugó fáradása ami miatt a Coupe jellegzetes "motorcsónak" tartást vesz föl. Ez szintén nem újdonság a gyári Coupe rugók mára kivétel nélkül mind ilyenek csodák holnaptól ahogy BmS szokta erre mondani.
És a motor. Nyilván a felfüggesztés mellett hasonlóan problémás ez a motor is. Vannak kivételek, tudom!!:-)
Ez a blokk nem kivétel csúnyán kifúj a kipufogósoron megvették a gyári sortömítést illetve egy gyári turbo tömítés garnitúrát (ami a 16Vt-re is jó:-)), de sajnos én már látatlanban tudom, hogy itt az öntvény repedéséről van szó ami a hang alapján eléggé kiterjedt. Nem is érdemes sokat nyomkodni így az autót, mert igen egészségtelen a kipufogó szelepek életére. A motor biceg de az a hosszú állásnak is betudható. 190ekm-t mutat az óra. A gyújtáskulcs annyira el van kopva, hogy ez a rész szét van szedve az autón, van hozzá egy másik komplett kormányoszlop. Itt elgondolkodtató vajon életszerű ennyire elkopott kulcs 190e alatt...fene tudja. Szőnyegek, kárpitok szépek, törés repedés nincsen. Az ajtókon a műfa betétek le vannak fóliázva kevlárra a műszerfali műfa pedig át van fényezve kályhaezüst színre. Szélvédő hibátlan.
Szóval aki hétköznapi ember mint és még nem ment 20vt kupéval annak javaslom, hogy pelenkában szálljon be, mivel tuti összehugyozza magát ilyen egyszerűen és naturálisan. Egy EVO VII tulaj elismerően biccent miközben mikor azt mondja nagyon jól megy ezt nem is gondoltam volna. Ennyi azt hiszem elég.
Szóval híresen hírhedt meggyőzési módszeremmel:-) elmagyaráztam, hogy ezt az autót rajtam kívül senki sem fogja tőlük megvenni. Bontós nem, mert szinte semmit nem tud kiárulni belőle, hagyományos rajongó szeretné használni a napokban. A lóerő bátor császárainak pedig általában nem áll rendelkezésükre ez a csekély vételár sem.
És ezt igazából Ők is pontosan tudták meg is lepődtek, hogy ilyen hamar akadt egyáltalán érdeklődő.
Aztán az eredetre terelődött a szó. Igazából nem teljesen fedi a valóságot, hogy az autónak nincsenek papírjai. Egy ukrán oligarcha (vagy hogyan is nevezik az ilyet) vette a feleségének, újonnan, szép cirill betűs forgalmija van.
Így már stimmel az elején írott dolog, hogy presztizs nélkül is hajlandó volt szemérmetlen összeget kifizetni anno egy ilyen autóért. És nyilván az ukrán térkép elkészítése sem volt kulcsponti projekt 99-ben a Fiat-nál a navihoz, így a vevőnek pénzt sem volt érdemes érte kiadni.
Ukrajna nem EU tag így onnan csak olyan autót lehet importálni forgalomba helyezéshez amely legalább EUR4 minősítésű. Mondjuk ha lehetne is, a regadó mellé még vámot és Áfát is kellene fizetni. De így sajnos csak alkatrészként lehet ezzel mit kezdeni, ezért is hirdették így.
Jövő kedden érek rá elmenni érte a mergával, ott a nyakamba veszem és jön haza a szín alá, fotózkodni:-)))