Az első hajtás láncban két lassítás van ha jól gondolom, első az előtétházban ami 21/66 = 0,318 a második az első diffiben ami 7/36 = 0,194 ennek az össz áttétele 0,318*0,194 = 0,0617
II.
A hátsó össz áttételnek pedig ennél kisseb számnak kell lenni a nagyobb kerék átmérő végett.
AZ első lassítás a hátsó diffiben 8/33 = 0,242 a második pedig a bolygómű amit nem tudom hogy kell kiszámolni :( , de simán a 15/54 nem lehetséges mivel akkor az 0,278 és így az össz áttétel 0,242*0,278 = 0,0673 lenne, ami így nagyobb az első hajtáshoz képest.
Ami ugye nem lehetséges :)
Valaki csak feltéved aki tudja hogyan van ez a bolygómű :D (vagy tényleg kihagytam volna valamit a hajtásláncból ? )
Kaptam két hajtókart, Csepel teherautóban volt. Az egyik jó is lenne....de. Az a "difi", hogy 14 dekagramm súlyeltérés van a régi és e között a hajtókar között. A Csepelekben könnyebbek voltak a hajtókarok???
Érdemes foglalkozni a súlycsökkentéssel ilyen nagy eltérés esetén???Hogy a fenéből vegyek le belőle 14 dekát?
A régi, görbe hajtókaron 351/253 jelzés van.
Gondolom a teljes súly ( hajtókar,persely,csapágy,csavarok súlya dekában / kisfejen alátámasztva a hajtókart, a nagy fej súlya ). Mit ajánl az, aki már csinált ilyet?
Keressek hasonló súlyú hajtókart vagy köszörüljek a nehezebb hajtókarból le 14 dekát?
Ez eléggé bizarrnak tűnik!
Közben esztergályosnál (nem kezdő) a főtengelyen lévő szíjtárcsát perselyeztettem, mert szivárgott az olaj. Mondtam neki 75 mm-esre perselyezze meg, lett belőle 74,5 mm, ráadásul eltörte a tárcsát, mert ott támasztotta meg, amikor tolta rá a perselyt. Lehet, hogy 55 évesen mégis kezdő? Hát van életem....
Szerintem elgépelés lehet, ha a bemenőtengely fogszáma 15, a belső fogaskoszorú pedig 54, akkor az áttétel 15/54=0,277777. A bolygókerekek fogszáma az áttétel szempontjából nem játszik, gyakorlatilag kitöltik a rendelkezésre álló helyet: (54-15)/2 egész része, azaz 19.
A bolygómű látható az alábbi videón, ami már szerepelt a fórumon:
Nem nagyon értem amit írsz, én a burkolat tartó keretről beszélek. Ami a robbantott ábrán a 2-es jelölt alkatrész, persze a belevaló rácsok meg egyéb dolgok is meg lesznek csinálva.
UE-28-as dutrámon az alapjárat ingadozik, de nem mindig , van mikor szép egyenletes- de van hogy össze vissza ver. Meg tudná valaki nekem mondani hogy ennek mi az oka ??
A rács eredetileg alu volt, én zárt szelvényből hegesztettem egyet, függőlegesen 20x20-as anyag kell, vízszintesen 15x15-ös (én itt követtem el a hibát, 20x20-as anyagom volt, abból csináltam, és nem lett jó az osztása). Az osztást egy eredetiről vettem le, vhol meg kell lennie, de sajna csak hétvégén tudom megkeresni, ha kell szólj rám!
Korábban többször volt itt a Fórumon emlegetve egy Dutra rajongó gépészmérnök palánta, aki az UE-28 -as hajtásláncát méretezte, színes illusztrációk szemléltették az áttételeket. Valami diplomamunkához vagy házi dolgozathoz kellett neki , valami ilyesmi rémlik. Ha valóban olyan megszállott volt, bizonyára segít, de ha nem és szépen megkérjük szerintem akkor is. Sajnos én még a nicknevére sem emlékszem, de van a Fórumozók között aki sokmindenben a segítségére volt, úgyhogy el tudjuk érni.
igen erről lenne szó pontosan a középső tartó konzol méretei kellenének az enyém valami kocka kókálmány. Ami a motorház fedelét tartja.
Képekre is szükségem lenne ha esetleg azzal is tudnál szolgálni. Ez a robbantott rajz meg van nekem is. De ez elég kevés az sem derül ki belőlle, hogy ennek szögvasnak vagy valami másból kéne lennie.
1979-ben d4k-t már vittek Kecelre.Az egyik 1ooo-res is Kecelre került, de, hogy a tiéd vagy a másik azt nem tudom megmondani. Úgy emlékszem 1985-ig mind elment,de ennek még utána nézek.Nemsokára megyek Majsára. Ha közölnél valami elérhetőséget,szívesen megnézném meddig jutottál.
segítséget szeretnék kérni, az 50-es dutrám orrmaszkja valami összeheggesztett tákolmány erről szeretnék kérni valakitől ha lehet minél több fényképet és ha lehet méreteket hogy meg tudjam csuinálni. Esetleg ha valaki lenne olyan kedves a környékement és megengedné hogy lefotózzam meg körbemérjem az övét szivesen megtenném. A környékemen Balassagyarmat-Budapest-kistelek vonalat értem.