Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jablo. Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148696

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.Szeretnék venni egy Fiatot 1.4 multiair (140LE) vagy 1.6 multijet (120) motorral. évi 30.000 km megyek szóval a dizel is jó lenne, de még nem volt dizelem ezért nem ismerem az anyagi vonzatait, mivel ezek közül mindkettő turbos gondolom lyukra futhatok mindkettővel.Szóval ebben szeretném a segítségeteket kérni,aki ismeri ezeket a motorokat és van tapasztalata ,értem ez alatt aki már 100 E fölött jár kilométerben ,a legjobb lenne ha 200E fölött járna ,leírhatná nekem az eddigi tapasztalatait. (kisgiga@yahoo.com) ha nem gond az emailemre elküldené ,mert azt sűrűn nézem . Az autót megtartanám nagyobb időre 2-300 E kilométerre mindenképp de ha bírja és megéri akár tovább is.Ami érdekelne az a dizel betegségei , és hogy mennyire tartós a turbós benzines, mennyire termelik a koszt, kormot a belsejükben amitől kimúlnak idő előtt. kettős tömegű meddig bírja turbo meddig bírja, befecskendezők trafók meddig bírják ezeken a motorokon. és aki  leírja a tapasztalatát az kérem írja le a használat körülményeit is kb mennyit megy városban főúton meg milyen tempóban hajtotta. meg ha tud árakat is írni azt rendkívül megköszönném. esetleg ha van valamilyen betegsége a motornak és van rá megoldása  az is érdekel. 

Előre is köszönöm a segítséget. és további szép napot!

-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148695

Talán azért, mert láthatóan nincs koncepció. Olyan,mintha áthívtak volna pár marketingest és válságmanagert a danone-tól, hogy skacok, elkélne némi segítség és jobb híján ez lett belőle.

Szerintem már lassan nincs két modell.

Illetve dehogynem, van a Freemont (de azt ne nevezzük olasznak, nagyon nem az) és az 500, ami meg, hááááát ... elég szűk rétegnek jó...

Előzmény: bajan122 (148694)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148694

Azt én se nagyon értem, hogy a fiat hová akar tartani. Alig van választék (hagyjuk az amcsi csodákat) az is egy kaptafára megy, ráadásul ízlés terén elég megosztó. Csináltak puntot, bravot, lineat, 500-ast, kis tolóajtóst, nagy tolóajtóst stb., most meg lassan 2 autóból lehet választani.

Előzmény: -carcass- (148693)
-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148693

Azért a Grande-nál volt visszahívás kormány összekötő rúd miatt.

---

A Fiat évtizedek óta alulértékeli saját magát is, legalább 20 évig teljesen koncepciótlanok voltak és ezért pusztult le a hírneve.

Hát ja, tesz is érte a már szinte megszámlálhatatlan változatban kiadott 500-as sorozattal, ami a maga dimenziójában nem egy versenyképes árú vas. És annyira nem is szép.

Koncepció ügyben most sincs előrelépés...

Előzmény: dirige (148688)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148692

"Remélem a használt vásárlók nem a fórumból szűrik le a kocsi minőségét."

 

Szerintem ha valaki veszi a fáradtságot és utána olvas a kiszemelt kocsinak, az nem csak a bravoval teszi meg. Ha meg így tesz akkor láthatja hogy melyik márkánál és típusnál mivel kell szembenézni. Egy nagyon nagy előny a bravonak, hogy van ez a fórum ahol a tagok szívesen segítenek bárkinek akár tanáccsal, akár kapcsolatokkal, akár leírások és ábrák készítésével.

Előzmény: seewer (148652)
-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148691

:-)

Előzmény: dirige (148684)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148690

Hát én meg pont az 1.3 mjetről olvastam ezt a parkolós-lejtős átugrást. Ezen nem fogunk össze veszni mert nincs jelentősége szerintem.

 

Én meg olyan autóval szeretek járni amin semmi nem xarik be csak úgy random legyen az bmw, fiat vagy akármi. Van azért a piacon jópár autó így gondolom olyan is akad közte ami megfelelő karbantartással hibátlanul szolgál.

 

Előzmény: gyanta ati (148689)
gyanta ati Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148689

Nem jól tudod. Az 1.3 MJet-nél SOHA nem ugrik át a lánc úgy ad hoc, ahogy a TSI-knél.   250ekm-ig megfelelően karbantartott (olajcsere) MJet még nem ment tönkre emiatt.

Szerelő mesélte, hogy 60ekm-t futott Golfot az tett tönkre, hogy a tulaj egyesben hagyta az autót egy olyan enyhe emelkedőn, hogy üresben éppen csak elkezdett hátrafelé gurulni. Egy másikat az, hogy erőteljesebben váltott vissza.

250-nél kötelező kicserélni a vezérlést (21000Ft), és félmillióig megint nyugton vagy.

Az előfordult vezérlési problémák MIND abból adódtak, hogy a ritka, nem megfelelő olajjal végzett olajcserék miatt megszorult a hidraulikus láncfeszítő patron, de ez is csak bőven 250ekm felett.

Úgyhogy az én véleményem is az, hogy inkább veszek pár ezresért terelőmotort, mint újíttassam fel a motort millióért. Különösen, hogy klíma, fűtés nélkül bárhonnan haza lehet jönni, de 2000 km-re az otthonodtól szombat délután mit csinálsz?

Előzmény: bajan122 (148657)
dirige Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148688

Ezért kell majd még 2052-ben is 1.6 102 pacis golfot venni. :-) Persze, hogy elfogult vagyok, de a Fiatnak évtizede nem volt komoly visszahívása vagy konstrukciós szempontból tévedés-motorja. Illetve talán a GM-sebváltó....

Az általad felsorolt alkatrészek kb az autó összes alkatrészének0,00x százaléka és egyik sem használatkorlátozó.

A Fiat évtizedek óta alulértékeli saját magát is, legalább 20 évig teljesen koncepciótlanok voltak és ezért pusztult le a hírneve. A lányom erősen leharcolt Tipoja 1.8-as motorral a mai napig élményautó és nagyon praktikus. Meggyőződésem szerint sokkal inkább lehetne Tipo-osztálynak nevezni azt a kategóriát, mint Golfnak. Csak épp ezután tévedt el a Fiat és átengedte a piacot a németeknek.

Nekem pl ez az új crossover is tetszik: kívül aranyos, belül Bravo.....

Előzmény: seewer (148652)
exrészletjankó Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148687

:-D

Előzmény: dirige (148684)
exrészletjankó Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148686

 Euro 6-7-100-1000 mi értelme

 

A legújabb őrület, hogy új autóban kötelező a keréknyomás ellenöző rendszer.

Előzmény: bajan122 (148683)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148685

Tálaló.

Előzmény: dirige (148684)
dirige Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148684

Te nem reprezentatív vagy, hanem összefoglaló.....

Előzmény: -carcass- (148659)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148683

Én úgy látom, hogy ez még olyan távoli hogy nem érdemes vele foglalkozni.

 

Amúgy meg az EU-s szabályozásokkal úgy vagyok, hogy lehet van a láncolatban olyan személy is aki tényleg változtatni és jobbítani akar, de a zöme a "megdolgoztunk a pénzünkért" elv alapján születik. Euro 6-7-100-1000 mi értelme ha egy nem valós fogyasztási ciklus alapján állapítják meg a besorolást. Köztudott hogy a mai kocsik 20-50%-kal többet esznek mint a gyári normájuk akkor meg milyen euro6-ról beszélünk. A dízeleknél meg a dpf-et a második gazda már vágja ki a kocsiból mert nem akar/tud rá annyit költeni. Ezek szerintem (euro normák) látszat intézkedések aminek a következményei épp oly károsak mint a hiányuk.

Előzmény: zgi521 (148682)
zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148682

Azt gondolom ez drasztikus terv nem csak parizst illeti majd. A nemetek, osztrakok sem kevesbe szigoruak.

Előzmény: bajan122 (148680)
zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148681

special engem ez nem tantorit el a golftol.. 

Előzmény: bajan122 (148679)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148680

Na akkor 2020ban nem megyek Párizsba kocsival :-)

 

Szerintem sem szabad dízelt venni, de sokkal inkább azért mert a sok frinc franc (dpf, adblue meg a fene tudja mik) folyton elromlik bennük. Aztán megy a házi barkács (propelleres fórumon most írta valaki hogy 2t motor olajat kevernek a dízelbe hogy kenje a befecskendezőt, aztán meg nagynyomásúval mossa otthon a kiszerelt dpf-et).

Előzmény: zgi521 (148678)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148679

Nem áltatom :-) csak azt írtam le amit tapasztaltam :-)

 

Akkor még egy rossz pont a golfnak IIII, IIII, IIII II... már meg sem tudom számolni mennyi van neki :-)

 

A bravo klíma hibáját egyáltalán nem biztos hogy észre veszik a tulajok, ha nem pont a szélvédő felé fújás megy tönkre akkor szerintem tíz átlag felhasználóból (aki még csak nem is read only) talán ha kettőnek feltűnik. (nekem sem tűnne fel például ha az anyós ülésnél csak hideget fújni). Ennél sokkal nagyobb bajok sem tűnnek fel embereknek. A szervizben meg ha nem kéred ezt külön tuti hogy nem nézik meg.

 

Előzmény: zgi521 (148677)
zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148678

Mas: 

en sosem preferaltam a dizeleket, de asszem manapsag mar nem szabad uj kormolost venni. A hiradasok szerint 2020 - tol kizarjak oket az unios varosokbol.( pl. paris)

azt nem tudom a sok ceges furgonnal es egyebekkel mi lesz..

zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148677

A digit klima problema nem csak a bravo sajatja..sztem ne altasd magad. nemreg irtam, hogy golf v es insignia is volt az elmult fel  evben az irodankbol ezugyben muszerfalat robbantani. :)

 

erdekes ez a dolog, mert barkit kerdezek a forumon kivul bravo tulajt, ertetlenul all a tema elott, nem is halllott ilyen problemat. Legutobb a neroban beszelgettem errol es ott sem ezt emeltek ki..

 

nemtom egyebkent a forum mennyire reprezentativ. :( sok lehet a no problem read only is..

Előzmény: bajan122 (148657)
seewer Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148676

:-)

 

Szerelő munkában mindent meg tudnék csinálni, más kérdés, hogy nincs megfelelő szerszámozottságom, meg nem kell és nem akarom:-)

Viszont az Alfiban szombaton cseréltem termosztátot.

Előzmény: bajan122 (148675)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148675

A bravoban én is magam csináltam :-)

 

Úgy látszik ez topik sajátosság :-)

Előzmény: seewer (148672)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148674

Nem a te estedre értettem a suftnit. bár bármelyik nem márka szervizt hívhatjuk úgy 15 milliós pár éves kocsinál mert a szerszámozottságuk és szoftveres ellátottságuk tuti nem olyan mint egy márkaszerviznek

Előzmény: vinjo (148671)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148673

Egyébként az A6-nál sem egy nagy dolog össze hozni egy milliós javítást. A vezérlés csere normális de nem gyári alkatrészekkel jó műhelyben de nem márkaszervizben 500-600 ezer. Szerintem a csúcsok cseréje is valahol ott van ahhoz meg nem kell sok csak némi vacak dízel meg egy elfelejtett gázolajszűrő csere.

 

Csak, hogy a márkánál maradjunk épp most mesélte a dízelekhez értő szerelő ismerősöm hogy a modern (common rail) dízel ducatokat sorra alakíttatták át vele porlasztósra mert nagyon sűrűn volt gond a befecskendezéssel. Aztán próba gyanánt kettőbe beépített kamion gázolajszűrőt (valami olyasmit mondott hogy a gyári autó szűrők 0,4-esek, ez meg 0,2 vagy mi?! az értékek lehet rosszak de tuti hogy a szemcse átengedése a fele volt) és azóta nincs velük gond. Ahogy a totalcaros cikkben is befecskendezés felújító műhely két tippet adott: prémium gázolaj és sűrű gázolaj szűrő csere.

Előzmény: vinjo (148664)
seewer Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148672

Igy, hogy most mondod, én magam cseréltem a hátsókat:D

Mit is mondtam az előbb? :-)

Előzmény: vinjo (148668)
vinjo Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148671

Ez egy szélsőséges példa, mert tényleg mulya a tulaj, ráadásul saját céges a kocsija. A szerelő amúgy fel is  ajanlotta a szakértői segítségét is a dologban neki. 

Ez egyébként nem sufniműhely, még a féknyerget is nyomatékkulccsal húzták meg az Ypsilonon múlt héten. ;-) 

Igen, hetente cserélek féktárcsát az autóparkon. Páros héten a lancia, páratlan héten a Fiat. :-) 

Előzmény: bajan122 (148666)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148670

Ja, ja, úgy valahogy. :-)

Előzmény: -carcass- (148667)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148669

Ő egy ügyes szerelő szerintem, már ha egyre gondolunk.

Előzmény: vinjo (148668)
vinjo Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148668

Én most először nem márkaszervizbe vittem a hátsó féktárcsa+fékbetét cserére, de nem a pénz miatt, hanem mert így 1 óra alatt készen lett. Odavittem, elsétáltam a boltba, majd vissza a kocsiért. (Az utca végén van gyakorlatilag a szerelő) 

A beszerelésről áfás számlát kaptam, amin még  a  km óra állása is rajta van!  

 

De ez nem azt jelenti, hogy például a leömlő cserével is oda mennék... 

Előzmény: seewer (148658)
-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148667

Élethű, csak nem életszerű...;-)

Előzmény: bajan122 (148666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!