Ugyanúgy selejtek,mivel nem teljesítik az Euro3-as, vagy annál jobb besorolású normát. Papíron amúgy állományban vannak, ahogy az a pár Ikarus is, csak ugye utcára már nem mehetnek. Gondolom heteken belül átrakják őket a 4-esbe, ahol a hátsó szekciót, ahol vagy 30-40 busz rohadt évekig, pár hete nullára pucoltak.
Moszkvában december közepén befejezték az Ikarusok a pályafutásukat. Gyakorlatilag hónapok óta a flottát 3db 280-as és változó üzemképes állományú 435-ös (jellemzően 5db alatt) alkotta. A 415-ösöket még a nyár folyamán kivonták. Lesz elrakva azonban 1db 280-as, 1db 415-ös és 1db 435-ös is. A 280-asok közel napra pontosan 39 évig voltak jelen az orosz fővárosban.
Már 5 db-os a gyűjteményem de a félreértések elkerülése végett inkább nem teszem fel őket sehova. Én felvettem a kapcsolatot a Közlekedési Múzeummal is és azokkal is akiknek anno valamilyen formában közük volt a makettekhez. Senki nem tud semmit, de az biztos, hogy egyik sem hiányzik sehonnan, nem lettek leltárba véve.
Az ITC valóban vaterás volt, 99.000 Ft-ért kelt el anno, csatolok egy képet.
Az egyik 280-as illetve egy 556-os egy itteni tagnál vannak csakúgy mint az 1:10-es 250-es.
Az Ikarus Gördülő Legenda című kiállításon pedig elég sok modell ki volt állítva tehát valószínűleg nagy része megvan valahol.