Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19231

Szervusz!

B.A.Z. -megyében  hol laksz?

Előzmény: Ranga67 (19225)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19230

Szia.

 

Amint kerítek egy adatkábelt, küldöm is neked a fotokat.

Épp szabadságon volnék, azt pedig nem biztos, hogy hoztam magammal.

De a jövö hét elején küldöm.

Remélem jól vagytok.

 

Üdv: Joebátyó

Előzmény: Bánfai (19228)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19229

Mivel egy kicsit már öregszem, úgy látom, hogy hülyülök is :)

A gumik gyári méretezése nem 9.5-24 hanem 9-24...

Szóval igen, ennyiben tud különbözni, söt, ettöl sokkal nagyobb

9-24-essel is találkoztam, ami kb. 60%-os állapotban 107 cm volt.

 

Előzmény: gerbo92 (19217)
Bánfai Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19228

Hello Joebatyo!

Érdeklődni szeretnék a 28-as gumiabroncsokért.(ár,képek ha lehet)

Légszives erre az e-mail címre írd meg válaszod:banfai.zsolt@gylcomp.hu

Előre is köszönöm:

Bánfai Zsolt

Előzmény: joebatyo (19199)
E.Anty Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19227

Üdv mindenkinek.

Régóta olvasgatom a fórumot,és sokat megtudtam a dutrákról. Nekem ugyan nincs,bár már jó ideje keresgélek.

De sajna felénk békésben nemigen találok árban megfelelőt.Vagy teljesen rom,vagy arany árban van.

De jó tudni,hogy nem ment feledésbe ez a technika.

 

UE-28 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19226

Szia!

 

A miénken is volt ilyen probléma, mi azt a tanácsot kaptuk, hogy meg kell nézni a szabályzó rugót! Ezt ha szemben állsz a géppel a hűtő mögötti kis deklit (kb 6 anya) kell megbontani és ott fogod találni. Állítólag ha túl erős az sem jó, és ha túl gyenge a rugó az sem jó. A Nagy Traktor Kft.-nél tudsz rendelni, kb 400 ft/ db áron.

Előzmény: zoli9212 (19210)
Ranga67 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 19225

Köszönöm hozzászólásodat, megfogadom tanácsod.

Az egészben az a rossz, hogy a motor saját hajtókarjait, amikor a főtengelyt köszörültettem, én elvittem Szővérfi (Miskolc) motorfelújítóhoz és nem gondoltam, hogy azt külön kérni kell, ugyan nézzen már rá arra a hajtókarra ( neki biztosan van ehez megfelelő eszköze ) és ha valami nem kafa, szóljon. Otthon én hogyan állapítsam meg, hogy a hajtókar el van tekeredve 0,..akárhány millimétert? Ráadásul nemrég a Szővérfi felé jártam és nem úgy nézett ki, mint aki "üzemel".

Nem tud valaki egy Miskolc környékén egy jó szakembert, aki ezeket megnézné nekem?

Addig még szétnézek egy 351 dkg-os körüli hajtókar ügyében.

Előzmény: Kemenyes65 (19224)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 19224

A hajtókar leköszörülést a súlycsökkentés miatt végképp nem javasolnám. Ugyanis megfelelő súlyeloszlást nem fogsz tudni elérni (most nem akarok belemenni, hogy statikus és dinamikus kiegyensúlyozás is létezik) ezáltal a gondokat csak fokozod, hogy  nemcsak, hogy egymáshoz képest fog rezonanciát és veszélyes tömegerőt létrehozni, hanem a nem megfelelő kiegyensúlyozás miatt még (köszörült hajtókar) önmagára nézve is, no és persze a motorra nézve is veszélyessé fog válni. Ha már láttál szétrobbant motort, akkor nem kell magyarázni miért. Ha még nem láttál higgy nekem és ezzel ne kísérletezzél. Több dologgal lehet kísérletezni, de ez nem azok közé tartozik. Szerezz megegyező hajtókarokat, mielőtt beraknád a főtengelyköszörűssel nézesd és méresd meg, hogy nincs-e benne kajmaság, nyúlás, görbület, stb.

Utolsó gondolat még, egy dologra figyelj, legalább kétfajta hajtókarcsésze létezik, ennek megfelelően hajtókarcsavar is. A hajtókarcsavarok eltérő hosszúságúak, mivel a csészék vastagsága is eltérő. Ebből kifolyólag a rövidebb hajtókarcsavar méretéből eredően behelyezhető ugyan mindkét hajtókarba, de a vastagabb csészébe behelyezve nagyon kevés menethosszon tart, így el fog szakadni és kész a baj. 

 

A jó esztergályos nagy kincs, meg kell becsülni. Ismertem olyan "esztergályosokat" akik éveket dolgoztak mindenféle üzemekben, de képtelenek voltak pontosan dolgozni, némelyikük - meggyőződtem róla -  pontosan még a tolómérőt sem tudta használni. 

Előzmény: Ranga67 (19213)
bus mann Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19223

Üdv

Egy gyenge vázlatot csináltam :

                                                                       Erre gondoltál?

 

 

Nem túl egyszerű :) , csináltam egy pár képet is.

 Ha gondolod folytatom a részletezését

 Sok sikert!

Bus.

Előzmény: csokas_rich (19211)
levaizsi Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19222

Igen, a lényeg az, hogy az első kerék gördülőkör átmérője a hátsóénak a 85,3 %-a legyen. Ekkor a két tengelyen a kerekek elméletileg azonos kerületi sebességet hoznak, tehát nem kényszerülnek állandó csúszásra.

Előzmény: gerbo92 (19221)
gerbo92 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19221

Igen ugyan ezt találtam meg én is, így már pontosan meg lehet határozni a gumi méreteket :)

Előzmény: levaizsi (19220)
levaizsi Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19220

Nem is olyan egyszerű ez a bolygómű számítás, korrigálnám az előzőekben leírtakat (-;

 

    

 

Szóval a bemenő tengely a 15 fogszámú belső, a kimenő fordulatszám a bolygókerekek forgattyúja, a belső fogazású, 54 fogszámú nagy kerék pedig rögzített, ahogy azt a fenti vázlat mutatja.

 

Az áttétel:  1/(1+54/15)=0,2173913043478261

 

Az összes áttétel a hátsó tengelyhez: 0,2173913043478261*0,242= 0,0526

Előzmény: gerbo92 (19218)
gajtox Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19219

Én a rácsot csináltam, annak a méretei vannak meg.

Előzmény: csokas_rich (19211)
gerbo92 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19218

Közben megtaláltam interneten a bolygómű számítását és valóban 0,0525-re jön ki a hátsókerék össz áttétele. Az elsőkeréké pedig 0,0617.

Ez alapján a kerületi sebességet figyelembe véve a 103cm első kerékhez 121cm-es hátsókerék passzol.

Előzmény: joebatyo (19216)
gerbo92 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19217

Szia!

 

Kössz hogy megmérted, nem gondoltam hogy ennyivel nagyobb lenne a 9-24-től.

 

Nekünk 11.2x28-as van fennt hátul ami most 117cm, de cask 9-24-t tudtunk venni előre használtat ami 97cm átmérőjű.

 

Ezért erőltetem ezt a bolygómű kérdést, mert akkor megleheten pontosan határozni a gumi méreteket.

Előzmény: joebatyo (19216)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19216

Szia.

 

Az átmérö 103 cm.

Szóval, ahogy sejtettem, a 11.2-28 hátsóhoz lenne jó méretben.

Persze ott is vannak eltérések méretben a gyártók közt, vagy ha  pl. 11.2/10-28.....

Szóval valóban a centik számitanak.

 

Üdv.

Előzmény: gerbo92 (19204)
gerbo92 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19215

Üdv!

 

I.

Az első hajtás láncban két lassítás van ha jól gondolom, első az előtétházban ami 21/66 = 0,318  a második az első diffiben ami 7/36 = 0,194 ennek az össz áttétele 0,318*0,194 = 0,0617

 

II.

A hátsó össz áttételnek pedig ennél kisseb számnak kell lenni a nagyobb kerék átmérő végett.

AZ első lassítás a hátsó diffiben 8/33 = 0,242  a második pedig a bolygómű amit nem tudom hogy kell kiszámolni :( , de simán a 15/54 nem lehetséges mivel akkor az 0,278 és így az össz áttétel 0,242*0,278 = 0,0673 lenne, ami így nagyobb az első hajtáshoz képest.

Ami ugye nem lehetséges :)

 

Valaki csak feltéved aki tudja hogyan van ez a bolygómű :D (vagy tényleg kihagytam volna valamit a hajtásláncból ? )

 

Előzmény: levaizsi (19212)
motrosok Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19214

Szép jó napot mindenkinek!

Tudom nem ide való téma,én mégis itt kérdezném meg.

T 25-ös kistraktor van a szomszédomnak.

Most cserélt motort,tiszta vadit tett bele.

Na most az van hogy nem  adja le a teljesítményt.

Szárzúzóval nem bír menni,alapjáraton olyan mintha fordulatokat kihagyna.

Jár-jár szünet jár-jár szünet és így tovább .

Lehet ez a fejszelep?

Lehet ez a porlasztó csúcs?

Mi lehet ez?

Egyébként a motor nagyon sokat állt kint a szabad ég alatt egy raklapon,félig a földbe fordulva/ az olajteknő lukasra rozsdált/

Előre is köszönöm!

Ranga67 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19213

Sziasztok!

Kaptam két hajtókart, Csepel teherautóban volt. Az egyik jó is lenne....de. Az a "difi", hogy 14 dekagramm súlyeltérés van a régi és e között a hajtókar között. A Csepelekben könnyebbek voltak a hajtókarok???

Érdemes foglalkozni a súlycsökkentéssel ilyen nagy eltérés esetén???Hogy  a fenéből vegyek le belőle 14 dekát?

A régi, görbe hajtókaron 351/253 jelzés van.          

Gondolom a teljes súly ( hajtókar,persely,csapágy,csavarok súlya dekában / kisfejen alátámasztva a hajtókart, a nagy fej súlya ). Mit ajánl az, aki már csinált ilyet?

Keressek hasonló súlyú hajtókart vagy köszörüljek a nehezebb hajtókarból le 14 dekát?

Ez eléggé bizarrnak tűnik!

Közben  esztergályosnál (nem kezdő) a főtengelyen lévő szíjtárcsát perselyeztettem, mert szivárgott az olaj. Mondtam neki 75 mm-esre perselyezze meg, lett belőle 74,5 mm, ráadásul eltörte a tárcsát, mert ott támasztotta meg, amikor tolta rá a perselyt. Lehet, hogy 55 évesen mégis kezdő? Hát van életem....

Előzmény: Ranga67 (19046)
levaizsi Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19212

Szerintem elgépelés lehet, ha a bemenőtengely fogszáma 15, a belső fogaskoszorú pedig 54, akkor az áttétel 15/54=0,277777. A bolygókerekek fogszáma az áttétel szempontjából nem játszik, gyakorlatilag kitöltik a rendelkezésre álló helyet: (54-15)/2 egész része, azaz 19.

 

A bolygómű látható az alábbi videón, ami már szerepelt a fórumon:

 

 

Előzmény: gerbo92 (19202)
csokas_rich Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19211
Szia Gajtox,

Nem nagyon értem amit írsz, én a burkolat tartó keretről beszélek. Ami a robbantott ábrán a 2-es jelölt alkatrész, persze a belevaló rácsok meg egyéb dolgok is meg lesznek csinálva.

Köszi
Ricsi
Előzmény: gajtox (19207)
zoli9212 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 19210

Üdvözletem!

UE-28-as dutrámon az alapjárat ingadozik, de nem mindig , van mikor szép egyenletes- de van hogy össze vissza ver. Meg tudná valaki nekem mondani hogy ennek mi az oka ??

km/ó doki Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19209

 

Tisztelt Dutrások, Gépészek !

 

19081-82es szám alatt lévő számlálók, s kérdéseket aki nem olvasta kérem nézzen rá, és segítsen.

 

 Köszönettel:

   Nagy Ferenc

szabosti Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19208

 ASZEPSI  mérnők Úr és Jano a BSC képzésről őt tervezte

 a módositot 28 váltót.

 

https://www.box.com/s/3lryuq3n7pxty2fchtmo

 

Előzmény: Kemenyes65 (19206)
gajtox Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19207

Üdv!

 

 

A rács eredetileg alu volt, én zárt szelvényből hegesztettem egyet, függőlegesen 20x20-as anyag kell, vízszintesen 15x15-ös (én itt követtem el a hibát, 20x20-as anyagom volt, abból csináltam, és nem lett jó az osztása). Az osztást egy eredetiről vettem le, vhol meg kell lennie, de sajna csak hétvégén tudom megkeresni, ha kell szólj rám!

Előzmény: csokas_rich (19198)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19206

Korábban többször volt itt a Fórumon emlegetve egy Dutra rajongó gépészmérnök palánta, aki az UE-28 -as hajtásláncát méretezte, színes illusztrációk szemléltették az áttételeket. Valami diplomamunkához vagy házi dolgozathoz kellett neki , valami ilyesmi rémlik. Ha valóban olyan megszállott volt, bizonyára segít, de ha nem és szépen megkérjük szerintem akkor is. Sajnos én még a nicknevére sem emlékszem, de van a Fórumozók között aki sokmindenben a segítségére volt, úgyhogy el tudjuk érni. 

Előzmény: gerbo92 (19202)
joebatyo Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19205

Szia.

 

Nem emlékszem, mert nem írtam fel.

De holnapra megmérem.

 

üdv.

Előzmény: gerbo92 (19204)
gerbo92 Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19204

esetleg megtudnád mondani hogy ezeknek mekkore az átmérőjük ?

Előzmény: joebatyo (19199)
gerbo92 Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19203

Hogyha a karbantartási értékek helyesek akkor elvileg egy 117cm-es átmérőjű hátsó kerékhez 99.5cm-es első kerék passzolna.

Előzmény: gerbo92 (19202)
gerbo92 Creative Commons License 2012.07.31 0 0 19202

Üdvözletem!

 

Az 1961-es kiadású kezelési és karbantartási könyvben olvastam a hátsó differenciálmű és bolygómű áttételét.

A diffi áttételnek 0,242 van megadva, alkatrészjegyzékből kikerestem a két fogaskerék fogszámát ami 8 és 33 ennek valóban 0,242 az áttétele.

 

A bolygómű áttétele szintén megvan adva ami 0,217, itt viszont nem bírunk rá jönni hogy hogyan jön ki ez az érték.

Van egyszer a napkerék ami 15 fogszámú és ez hajtja a 3db 19 fogszámú bolygókereket ami ugye az 54 fogas fogaskoszorúban megy körbe.

 

Esetleg tudja valaki mégis hogyan kapjuk meg ezekből a 0,217-es áttételt ? vagy esetleg kihagytunk még valamit a hajtás láncból ?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!