Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zgi521 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148706

hulligán!

Előzmény: dirige (148703)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148705

"multiair-motort agyonhallgatja a sajtó, pedig épp az a lényege, hogy a di-motorok problémái itt nem jelentkeznek"

 

Ezt én sem értem, ahogy azt sem a Fiat miért nem csinál neki hírverést. 

Előzmény: dirige (148704)
dirige Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148704

Abban egy a véleményünk, hogy ez az 500-as pumpálgatás/pimpelgetés kevés. Viszont a platform ilyen mérvű kihasználása teljesen természetes manapság, állítólag óriási pénz egy ilyennek a kifejlesztése. Kéne még egy-kettő...

Már mondtam itt, nekem a szívem csücske a Kappa volt, azzal a szívómotorral. Egyszerűen nem tudom, az öthengerest miért nem fejlesztették? Egy kipróbált, jó blokkot és hengerfejet elhagyni szerintem nagy felelőtlenség.

A Fiat egyik baja - úgy látom, a koncepciótlanságban nincs véleményeltérés -, hogy nem nagyon van róla mit beszélni. Nincsenek kisszériás "beszarok"-modellek (az egy 500-as kivételével), nincs sport, stb. Mindemellett azért a multiair-motort agyonhallgatja a sajtó, pedig épp az a lényege, hogy a di-motorok problémái itt nem jelentkeznek. A Fiaton kívül a gyártók döntő része szív a di-motorokkal (és a tulaj is....).

Előzmény: bajan122 (148699)
dirige Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148703

No, megérkeztek a legendás festett gumik!! :-)))))

 

zztom Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148702

Szia!

 

Nekem van/volt mind MultiAir és MultiJet motoros Bravom is.

 

Diesel. 1.6, de a 105 Le kivitel. Szerintem ha nem kevés kilométert futott és fiatal autóban gondolkodsz, nem érdemes ragaszkodni a 120 Le verzióhoz. A 105-ösben van DPF nélküli is (az enyém olyan volt) és a turbo is egyszerűbb ezekben. Ergo kevesebb hibaforrás. Ha meg volt az olaj és a szűrők cseréje időben, nem elromlós motor. (Ráadásul az enyém használtan került hozzám, bérautós multja volt, mégsem volt kinyírva a motor.)

A gázolajszűrő nem egy olcsó tétel, ha van szervízfüzet + számla az eladónál, érdemes leeellenőrizni, hogy azt is cserélték-e. A CR szivattyú és a befecskendező elemek tartósságához nagyban hozzájárul. Viszont könnyen cserélhető. Ja és nem kell szívni vele mint pl. a volvónál. Csere után légtelenithető pár mozdulattal.

A turbo ezeken viszonylag masszív, ha nem autópályázás után azonnal leállítós üzemmódban használták, akkor sokáig elmegy. Az én Bravom mai napig szaladgál itt a városban, most már javában túl lehet a 100 000 km-en.

 

Benzin. 1.4 MultiAir, mivel viszonylag friss motor, négyévesnél régebbi nemigen lesz belöle. A saját tapasztalatom az, hogy dinamikus, nagyon jól megy. DE! Ha lehet még kényesebb az olajcserékre, mint a diesel!

Mivel itt az olaj nem csak kenést ad, nagyon oda kell rá figyelni. Ha 30 ezrenként cseréltek egy ilyenben, akkor én tuti nem venném meg.

Ha igazolhatóan 10-15 ezrenként cserélve volt, akkor nyugodtan megvehető, nem valószínűsíthető komolyabb baja, mint a sima 1.4 TJet motornak.

Az olaj minősége sem elhanyagolható szempont a csereperióduson felül, ha van számla érdemes megnézni mit öntöttek bele... (FIAT jóváhagyás, C3, stb.)

A turbó kinyírására itt is a forszírozott útat követően visszahűlési idő előtti leállítás a legbiztosabb módszer, no meg a tesco olaj használata.

 

Mindkét Bravomat (én és) olyan szerelők gondozták, akik szakszervízben dolgoznak/dolgoztak. Ők sem meséltek tipikus, vagy jellemző motorhibáról.

 

A váltó/kuplung elhasználódása más kérdés. Sosem látni, hogy hogy használta az előző tulaj, kinyírta e vagy sem?

 

A klíma és egyéb gondokat nem kérdezted, nem is részletezem, pont most volt szó róluk. (Megjegyzem, nekem egyik Bravómban egyik felsorolt probléma sem jött elő. Kopp. kopp....)

 

Előzmény: jablo. (148696)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148701

... csak picit helyesbítenék: kormányösszekötő miatt nem volt visszahívás!:)

 

A régebbi postokban felsorolt láncátugrás meg érinti a Fiaton kívül - mert van azért - az Opelokat, Fordokat, Renaultokat, közvetve a beszállító miatt a BMW, Volvo típusokat. Csak erről keveset olvasni, meg nálunk ezekből elenyésző fut.

Opel 1,2 és VW 1,0 szívó benzineseket, Tsi-ket dettó. Ebből nem egyet láttam belülről. Mondjuk a VW kis szívója inkább szakítja!:(

 

... ja és a Tsi motoroknál tértek át a vezérmű-szíjra.

 

Japánok váltóit ne említsük, mert jön a sárga veszedelem és nekünk annyi. Amúgy sincs annyi publicitása valami marketing okból kifolyólag!

 

... de ettől függetlenül a fűtésblokkot már átdolgozhatták volna, mivel nem újkeletű jelenséghalmaz!:(

Előzmény: -carcass- (148693)
alázógyík Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148700

+1

 

Előzmény: dirige (148697)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148699

Pedig elég mély hangod van :-)

 

Nekem azért fáj ez a paletta szűkülés mert imádtam a fiatokat:

- 850-es volt az első szerelmem, csak aztán apám megfőzte, mai napig a szívem csücske az a forma,

- aztán a tipok és temprák is mind lázba hoztak (sosem felejtem el a napot mikor barátomék td temprájával mentünk valahova, digitklíma meg mit tudom én még mi minden),

- az első bravot kb tízszer néztem meg a szalonban,

- a háromajtós stilo sárga színben 17es kerékkel is tetszetős volt

- aztán meg a bravo 2 első látásra szerelem, feleségem mutatta a neten, másnap egy álmatlan éjszaka után megvettem.

 

Ehhez képest nekem az 500-as egy aranyos kisautó, de magamnak nem venném meg nyilván, a gyerekek miatt meg a nejemnek se. A felfújt változatai meg egyszerűen nem tetszenek.

Előzmény: dirige (148697)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148698

Teljesen igazad van! :)

Előzmény: dirige (148697)
dirige Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148697

Ok! Ez egy. Nézd meg seewer listáját, szűk egy évtizedről! Persze, nem sok értelme van az ilyesminek, én is csak azért foglalkozom vele, amit már írtam valamelyik nap: a túlárazottság, túlértékeltség nagyon zavar. Bizonyos márkák tulajaival nem is lehet beszélgetni, mert olyan magas lovon ülnek, hogy nem ér el hozzájuk a hangom.

Előzmény: -carcass- (148693)
jablo. Creative Commons License 2014.12.11 0 0 148696

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni.Szeretnék venni egy Fiatot 1.4 multiair (140LE) vagy 1.6 multijet (120) motorral. évi 30.000 km megyek szóval a dizel is jó lenne, de még nem volt dizelem ezért nem ismerem az anyagi vonzatait, mivel ezek közül mindkettő turbos gondolom lyukra futhatok mindkettővel.Szóval ebben szeretném a segítségeteket kérni,aki ismeri ezeket a motorokat és van tapasztalata ,értem ez alatt aki már 100 E fölött jár kilométerben ,a legjobb lenne ha 200E fölött járna ,leírhatná nekem az eddigi tapasztalatait. (kisgiga@yahoo.com) ha nem gond az emailemre elküldené ,mert azt sűrűn nézem . Az autót megtartanám nagyobb időre 2-300 E kilométerre mindenképp de ha bírja és megéri akár tovább is.Ami érdekelne az a dizel betegségei , és hogy mennyire tartós a turbós benzines, mennyire termelik a koszt, kormot a belsejükben amitől kimúlnak idő előtt. kettős tömegű meddig bírja turbo meddig bírja, befecskendezők trafók meddig bírják ezeken a motorokon. és aki  leírja a tapasztalatát az kérem írja le a használat körülményeit is kb mennyit megy városban főúton meg milyen tempóban hajtotta. meg ha tud árakat is írni azt rendkívül megköszönném. esetleg ha van valamilyen betegsége a motornak és van rá megoldása  az is érdekel. 

Előre is köszönöm a segítséget. és további szép napot!

-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148695

Talán azért, mert láthatóan nincs koncepció. Olyan,mintha áthívtak volna pár marketingest és válságmanagert a danone-tól, hogy skacok, elkélne némi segítség és jobb híján ez lett belőle.

Szerintem már lassan nincs két modell.

Illetve dehogynem, van a Freemont (de azt ne nevezzük olasznak, nagyon nem az) és az 500, ami meg, hááááát ... elég szűk rétegnek jó...

Előzmény: bajan122 (148694)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148694

Azt én se nagyon értem, hogy a fiat hová akar tartani. Alig van választék (hagyjuk az amcsi csodákat) az is egy kaptafára megy, ráadásul ízlés terén elég megosztó. Csináltak puntot, bravot, lineat, 500-ast, kis tolóajtóst, nagy tolóajtóst stb., most meg lassan 2 autóból lehet választani.

Előzmény: -carcass- (148693)
-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148693

Azért a Grande-nál volt visszahívás kormány összekötő rúd miatt.

---

A Fiat évtizedek óta alulértékeli saját magát is, legalább 20 évig teljesen koncepciótlanok voltak és ezért pusztult le a hírneve.

Hát ja, tesz is érte a már szinte megszámlálhatatlan változatban kiadott 500-as sorozattal, ami a maga dimenziójában nem egy versenyképes árú vas. És annyira nem is szép.

Koncepció ügyben most sincs előrelépés...

Előzmény: dirige (148688)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148692

"Remélem a használt vásárlók nem a fórumból szűrik le a kocsi minőségét."

 

Szerintem ha valaki veszi a fáradtságot és utána olvas a kiszemelt kocsinak, az nem csak a bravoval teszi meg. Ha meg így tesz akkor láthatja hogy melyik márkánál és típusnál mivel kell szembenézni. Egy nagyon nagy előny a bravonak, hogy van ez a fórum ahol a tagok szívesen segítenek bárkinek akár tanáccsal, akár kapcsolatokkal, akár leírások és ábrák készítésével.

Előzmény: seewer (148652)
-carcass- Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148691

:-)

Előzmény: dirige (148684)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148690

Hát én meg pont az 1.3 mjetről olvastam ezt a parkolós-lejtős átugrást. Ezen nem fogunk össze veszni mert nincs jelentősége szerintem.

 

Én meg olyan autóval szeretek járni amin semmi nem xarik be csak úgy random legyen az bmw, fiat vagy akármi. Van azért a piacon jópár autó így gondolom olyan is akad közte ami megfelelő karbantartással hibátlanul szolgál.

 

Előzmény: gyanta ati (148689)
gyanta ati Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148689

Nem jól tudod. Az 1.3 MJet-nél SOHA nem ugrik át a lánc úgy ad hoc, ahogy a TSI-knél.   250ekm-ig megfelelően karbantartott (olajcsere) MJet még nem ment tönkre emiatt.

Szerelő mesélte, hogy 60ekm-t futott Golfot az tett tönkre, hogy a tulaj egyesben hagyta az autót egy olyan enyhe emelkedőn, hogy üresben éppen csak elkezdett hátrafelé gurulni. Egy másikat az, hogy erőteljesebben váltott vissza.

250-nél kötelező kicserélni a vezérlést (21000Ft), és félmillióig megint nyugton vagy.

Az előfordult vezérlési problémák MIND abból adódtak, hogy a ritka, nem megfelelő olajjal végzett olajcserék miatt megszorult a hidraulikus láncfeszítő patron, de ez is csak bőven 250ekm felett.

Úgyhogy az én véleményem is az, hogy inkább veszek pár ezresért terelőmotort, mint újíttassam fel a motort millióért. Különösen, hogy klíma, fűtés nélkül bárhonnan haza lehet jönni, de 2000 km-re az otthonodtól szombat délután mit csinálsz?

Előzmény: bajan122 (148657)
dirige Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148688

Ezért kell majd még 2052-ben is 1.6 102 pacis golfot venni. :-) Persze, hogy elfogult vagyok, de a Fiatnak évtizede nem volt komoly visszahívása vagy konstrukciós szempontból tévedés-motorja. Illetve talán a GM-sebváltó....

Az általad felsorolt alkatrészek kb az autó összes alkatrészének0,00x százaléka és egyik sem használatkorlátozó.

A Fiat évtizedek óta alulértékeli saját magát is, legalább 20 évig teljesen koncepciótlanok voltak és ezért pusztult le a hírneve. A lányom erősen leharcolt Tipoja 1.8-as motorral a mai napig élményautó és nagyon praktikus. Meggyőződésem szerint sokkal inkább lehetne Tipo-osztálynak nevezni azt a kategóriát, mint Golfnak. Csak épp ezután tévedt el a Fiat és átengedte a piacot a németeknek.

Nekem pl ez az új crossover is tetszik: kívül aranyos, belül Bravo.....

Előzmény: seewer (148652)
exrészletjankó Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148687

:-D

Előzmény: dirige (148684)
exrészletjankó Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148686

 Euro 6-7-100-1000 mi értelme

 

A legújabb őrület, hogy új autóban kötelező a keréknyomás ellenöző rendszer.

Előzmény: bajan122 (148683)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148685

Tálaló.

Előzmény: dirige (148684)
dirige Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148684

Te nem reprezentatív vagy, hanem összefoglaló.....

Előzmény: -carcass- (148659)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148683

Én úgy látom, hogy ez még olyan távoli hogy nem érdemes vele foglalkozni.

 

Amúgy meg az EU-s szabályozásokkal úgy vagyok, hogy lehet van a láncolatban olyan személy is aki tényleg változtatni és jobbítani akar, de a zöme a "megdolgoztunk a pénzünkért" elv alapján születik. Euro 6-7-100-1000 mi értelme ha egy nem valós fogyasztási ciklus alapján állapítják meg a besorolást. Köztudott hogy a mai kocsik 20-50%-kal többet esznek mint a gyári normájuk akkor meg milyen euro6-ról beszélünk. A dízeleknél meg a dpf-et a második gazda már vágja ki a kocsiból mert nem akar/tud rá annyit költeni. Ezek szerintem (euro normák) látszat intézkedések aminek a következményei épp oly károsak mint a hiányuk.

Előzmény: zgi521 (148682)
zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148682

Azt gondolom ez drasztikus terv nem csak parizst illeti majd. A nemetek, osztrakok sem kevesbe szigoruak.

Előzmény: bajan122 (148680)
zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148681

special engem ez nem tantorit el a golftol.. 

Előzmény: bajan122 (148679)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148680

Na akkor 2020ban nem megyek Párizsba kocsival :-)

 

Szerintem sem szabad dízelt venni, de sokkal inkább azért mert a sok frinc franc (dpf, adblue meg a fene tudja mik) folyton elromlik bennük. Aztán megy a házi barkács (propelleres fórumon most írta valaki hogy 2t motor olajat kevernek a dízelbe hogy kenje a befecskendezőt, aztán meg nagynyomásúval mossa otthon a kiszerelt dpf-et).

Előzmény: zgi521 (148678)
bajan122 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148679

Nem áltatom :-) csak azt írtam le amit tapasztaltam :-)

 

Akkor még egy rossz pont a golfnak IIII, IIII, IIII II... már meg sem tudom számolni mennyi van neki :-)

 

A bravo klíma hibáját egyáltalán nem biztos hogy észre veszik a tulajok, ha nem pont a szélvédő felé fújás megy tönkre akkor szerintem tíz átlag felhasználóból (aki még csak nem is read only) talán ha kettőnek feltűnik. (nekem sem tűnne fel például ha az anyós ülésnél csak hideget fújni). Ennél sokkal nagyobb bajok sem tűnnek fel embereknek. A szervizben meg ha nem kéred ezt külön tuti hogy nem nézik meg.

 

Előzmény: zgi521 (148677)
zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148678

Mas: 

en sosem preferaltam a dizeleket, de asszem manapsag mar nem szabad uj kormolost venni. A hiradasok szerint 2020 - tol kizarjak oket az unios varosokbol.( pl. paris)

azt nem tudom a sok ceges furgonnal es egyebekkel mi lesz..

zgi521 Creative Commons License 2014.12.10 0 0 148677

A digit klima problema nem csak a bravo sajatja..sztem ne altasd magad. nemreg irtam, hogy golf v es insignia is volt az elmult fel  evben az irodankbol ezugyben muszerfalat robbantani. :)

 

erdekes ez a dolog, mert barkit kerdezek a forumon kivul bravo tulajt, ertetlenul all a tema elott, nem is halllott ilyen problemat. Legutobb a neroban beszelgettem errol es ott sem ezt emeltek ki..

 

nemtom egyebkent a forum mennyire reprezentativ. :( sok lehet a no problem read only is..

Előzmény: bajan122 (148657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!