Részvétem. Kérdés, mennyi a büdzséd a dologra - tavaly hasonló cipőben jártam, és ha jól emlékszem, 600eFt körül árult egy cég állítólag ÚJ fűzött blokkot (itt érdemes a topicban rákeresni, mintha tavaly június környékén linkelte volna valaki, de ez se biztos). Bontottat nyilván olcsóbban is kaphatsz, de ott nagy a lutrifaktor.
Ha van időd, akkor a "részletes keresőben" rákereshetsz a "motorcsere" , "hajtókarcsapágy" szavakra, rengeteg hozzászólás fog bejönni. (pl. tavaly is volt 1-2 motorcsere sajnos, ha jól emlékszem).
Februárban vettem egy 2004-es Scenicet, amiben sajnos nem volt benne a könyöklős box, de szerencsére mostanra sikerült beszereznem egyet, viszont tegnap amikor be akartam szereleni az autóba, akkor láttam, hogy csak a számítógépes csatlakozó van az autómban, és nincs csati a könyöktámaszhoz. Olvastam a fórumon, hogy a mr371SCENIC5.pdf 96-98 oldalán van segítség, viszont sehol sem találom ezt a fájlt. Tudna valaki segíteni, hogy honnan tudnám letölteni, vagy abban, hogy hogy tudnám csatlakoztatni a könyöklő elektromos csatiját az autóhoz?
Mindenki fingfaragó aki nem diszlexiás és más véleményen van. Amit ráadásul tartok is. De lehet én is leszokok erről a fórumról és probléma megoldva. Úgy is GSIII van már...
Nem kötözködni akarok, de ez nem tudható be a kocsi hibájának. Ez valami más.
Kérte Creative, hogy hagyjuk ki a személyét a továbbiakban.........akkor legyünk tisztelettel a kérés iránt, legfőképp úgy, hogy ismét fingot akartok faragni.
Az autó eladás ismerősnek, rokonnak, barátnak elég kényes dolog, mindkét fél nagyot tud csalódni, még úgy is hogy a másik ember vétlen. Én is így jártam, elég kínos pillanatokban volt részem.
Olyan 10-11 éve volt hogy a 120 gls 12 éves gázosított, frissen műszakizott Skodám eladó sorba került. A szomszédom is nézegette, kipróbálta, átnézte mindenhol, és abban állapodtunk meg hogy járjon vele pár napot, ha tetszik akkor megalkudunk.
Pár nap múlva jött hogy nagyon tetszik a verda, meg hogy mennyivel jobb mint az ő Wartburgja. Megegyeztünk, kifizette.
Járt vele szépen nap mint nap, míg kb vagy 3 hónap múlva csenget nálam hogy jöjjek már van egy kis gondja. Azt mondja hogy a bal első kerékcsapágy tönkre ment neki egy vidéki útján, úgy kellett mentést kérnie, és a mester úgy ítélte meg hogy a másik oldalt sem ártana cserélni, így hát azt is cseréltette.
Mondom ez szinte lehetetlen, én mindennap mentem az autóval vagy 35 Km-t, és szinte hiba nélkül jártam 3 évet vele. Hát ő azt nem tudja hogy hogy lehet, igaz neki napi 250-300 Km-t kell menni heti 6 napon, mert ilyen a munkája, de attól még ennek nem kéne elromolnia.
Hát jó, a jószomszédság miatt kifizettem neki a 2 garnitúra csapágyszettet, meg még kerekítettem is az összegen hogy az elszenvedett kényelmetlenségen tompítsak.
Az autó szépen üzemelt vagy újabb 4-5 hónapig, míg egyszer a szomszéddal összefutottam, köszöntem, de olyan foghegyről fogadta. Kérdem mizjus felétek hogy megy az autó? Ekkor mondja hogy most meg a hengerfejet kellett levenni, mert a szelepek besüllyedtek a fészkükbe. Mint kjésőbb megtudtam ez az utólagosan gázosított autók jellemző hibája, a szelepek kenését a benzin, ill a benne lévő ólom adalék látta el, de a gáz nem ken, sőt nagyon koptató por az égésterméke. Szóval ez a szelepbeülés elkerülhetetlen ennél az autónál, és csak idő kérdése mikor éri el.
Na szóval, itt már nem is vártak utólagos kárenyhítést, de ekkor megfogadtam hogy ismerősnek a büdös életben nem adok el semmit.
Nem véletlenül nem szóltam bele az elmúlt néhány nap eseményeibe és direkt le is írtam, hogy az én ügyem azért áll mert gyereket várok és az ennél 100000000x fontosabb. A témát most nem én hoztam fel és tessék rólam leciccenni :D
Amit nem kell keverni...
A kocsi hibáival kapcsolatban én soha nem sároztam Stevie-t hanem segítséget kértem ezekkel kapcsolatban (mi lehet, mennyi lehet, kivel csináltassam etc..)
Az, hogy ettől kiment egy-két emberben a kulturbizti és a védelmükbe vettek az nem uszítás volt.
Amit én a fórumon vágtam Stevie szemébe az a km volt. Ezt is azért mert elég szarul éreztem magam mikor a vizsgabiztos a szőnyeg szélére állított és szerettem volna választ kapni.
Akkor megígértem, hogy utána fogok járni ami részben már meg is történt (vizsgaállomás, adatkikérési kérelem az okmány irodának.)
Viszont itt térünk vissza az első témához, most mással vagyok elfoglalva. És mindenki értse úgy ahogy akarja, de a vizsgaállomáson tett látogatásom óta tudom, hogy ráérek.
Az elkövetkező napok sározásaiból kérlek hagyjatok ki...
A személyes levelezés meg személyes levelezés, ha valaki ír nekem és megkérdezi, hogy ezzel azzal mi történt mi van vele, vagy mi a véleményem azt el fogom mondani.
üdv Creative
u.i.: Weboldal törölte magát igen, de nemrég leveleztünk jól van :)
Amúgy az inkognitótesztekben, próbavásárlásokban nagyrészt az Index fórumozói vettek részt, ebből a topikból is három aktív tag segített nekem egy-egy márkaszerviz vizsgálatában (név és cím a szerkesztőségben). Persze a legtöbben a lagunás topikból jöttek, hiszen akkoriban Lagunám volt, az ottaniakat ismertem, de nyitottak voltunk más fiatal autókra is, nem utolsósorban Megane-okra és Scénicekre :-)
A kesztyűtartóra ráhibáztál, tényleg durva dolgok vannak benne. Pelenka, váltás ruha, innivaló, játékok. Elég kemény kombó, na ugye hogy veszélyes vagyok.
(egyébként a GSII kesztyűtartója praktikusabb, mint a III-é)
Tudod te kötsz bele mindenbe :) De ezt a számla nélküli dolgot ha jól látom nem csak én erősítettem meg neked. Az a helyzet hogy engem ilyen dolgokkal már elég nehéz átverni ( nem lehetetlen, de nehéz ), magamnak és másnak is a gazdaságosabb megoldásokat keresem és ezért nyugodtan elítélhetsz.
"Wow! Sikerült átvernetek a rendszert!" - ebben nem ez volt a lényeg, hanem az hogy autó igenis kigurul az ajtón számla nélkül. A garancia miatt nem aggódtam, az ex autóm most 10 éves, a tulajdonosa tőlem 12 km-re lakik, tavasszal gumik miatt keresett, mert 6 év alatt sikerült neki elfogyasztania azt a garnitúrát amit az autóhoz adtam.
érdekes, az ex autóm negyedik 15000 km-s szervizelése olajcserével, szűrők cseréjével, első fékbetét cserével, munkalappal, szervizfüzet kitöltéssel, hivatalos pecséttel számla nélkül 44000 forintomba került
Wow! Sikerült átvernetek a rendszert!
Gratulálok, bravó!
(De ha nincs számla, nincs garancia sem - akkor meg mi is a lényege a márkaszervizes karbantartásnak?)
"autó nem mehet ki áfás számla nélkül*" - érdekes, az ex autóm negyedik 15000 km-s szervizelése olajcserével, szűrők cseréjével, első fékbetét cserével, munkalappal, szervizfüzet kitöltéssel, hivatalos pecséttel számla nélkül 44000 forintomba került ( 35000-ben állapodtunk meg, de nem számoltam az első betétek cseréjével ).
"a számlák alapján az importőr visszakeresi a saját alkatrész eladásait. Ugyan az importőr bizonyos százalékban tolerálja, ha más alkatrészeket is forgalmazott a márkaszerviz, a bónuszok-máluszok átfogó rendszerével mégis arrafelé tereli a szervizeket, hogy ragaszkodjanak a gyári alkatrészekhez. Pont a Renault esetében ráadásul ott a Motrio termékvonal, ami lehetővé teszi, hogy az unixos, bárdis árak magasságában lehessen gyári alkatrészhez hozzáférni. Kivételként megemlítettem a 2-5 éves autókat, amik nem szerepelnek a Motrio adatbázisában, ezekhez "ér" külsős cégtől vásárolni alkatrészt, amennyiben a munkafelvétel során az ügyfél kifejezetten ehhez ragaszkodik." - nálunk a helyi rönónál biztos nem lesz ebből probléma. Ahogy látom garanciaidőn túl autót oda nem nagyon hordanak, van elég szerelő városszerte akik alámennek a rönós szolgáltatási áraknak mind munkadíjban, mind alaktrészárban. Az a kevés Unix-os cucc meg elfér a szerény műhelyforgalomba.
Amit régóta papolok és te ezt anno elképzelhetetlennek tartottad: a szervizek különböző alkatrészforrásokhoz rohannak, de nem azért hogy olcsóbban dolgozhassanak, hanem azért hogy nagyobb profitra tudjanak szert tenni. Konkrétan rohannak az Unix-ba, Bárdi-ba, stb és megveszik a Gates és Skf ( stb, stb, stb ) szetteket ( ugye anno rönó gyári első szerelés volt az 1.5 dci-nél , kivétel a szíj ) a halandó embernél 43-46%-al olcsóbban, az ügyfél meg marhára örül amikor a vezérléscsere +100000ft-os árából egyéni akciók keretében ( xy+5 ugye ) 10-20%-ot nagylelkűen elengednek a szervizben.
Ha dolgoztál márkaszervizben, pontosan tudod, hogy
1) autó nem mehet ki áfás számla nélkül*
2) a számlák alapján az importőr visszakeresi a saját alkatrész eladásait. Ugyan az importőr bizonyos százalékban tolerálja, ha más alkatrészeket is forgalmazott a márkaszerviz, a bónuszok-máluszok átfogó rendszerével mégis arrafelé tereli a szervizeket, hogy ragaszkodjanak a gyári alkatrészekhez. Pont a Renault esetében ráadásul ott a Motrio termékvonal, ami lehetővé teszi, hogy az unixos, bárdis árak magasságában lehessen gyári alkatrészhez hozzáférni. Kivételként megemlítettem a 2-5 éves autókat, amik nem szerepelnek a Motrio adatbázisában, ezekhez "ér" külsős cégtől vásárolni alkatrészt, amennyiben a munkafelvétel során az ügyfél kifejezetten ehhez ragaszkodik.
*a számlaadással nem nagyon van probléma. A Renault teljes hálózatát négyszer teszteltük végig 2006 és 2011 között, és mindössze egyetlenegy alkalommal volt probléma a számlázással, egy 80 ezres kisvárosban, amikor egy helyi lakos hibakód kiolvasását intézte a munkafelvevő számla nélkül, zsebbe 3 ezerért. Amúgy az inkognitótesztekben, próbavásárlásokban nagyrészt az Index fórumozói vettek részt, ebből a topikból is három aktív tag segített nekem egy-egy márkaszerviz vizsgálatában (név és cím a szerkesztőségben). Persze a legtöbben a lagunás topikból jöttek, hiszen akkoriban Lagunám volt, az ottaniakat ismertem, de nyitottak voltunk más fiatal autókra is, nem utolsósorban Megane-okra és Scénicekre :-)
Azért most már nehogy a farok csóválja a kutyát! Most látszik igazán hogy nem látsz bele mindenbe! Nem lesz itt semmiféle rágalmazás meg harakiri, csak egy szimpla megegyezés.
"De azt elhallgattad és a fotón se látszott, hogy az egyik doboz koszos kézzel lett megfogva! :-D" - nem nem! Nézd csak meg jobban a fotókat! Látszik az a koszos kéznyom ( nem is kosz az, hanem olaj ), most ellenőriztem a fotókat :) .
"Egyébként meg tudom (na jó, a szomszédom akivel találkoztál) hol laksz. :)" :)) A szomszédod leírta nagyjából hogy kivel találkozott??? Kisbusszal gyertek, mert kelleni fog pár ember a karatéhoz :))))) Amúgy egész szimpatikus szomszédod van ( modelltárs ), meg is dobtam egy pollenszűrővel. Amúgy hamarosan költözünk, úgyhogy bottal ütitek max a nyomom, nem pedig engem :)
"Komolyra fordítva a szót, ennyi bizalma van az embernek a cartársakhoz, hogy nem b.sz át főleg egy vezérléssel ami nem játék." - láttad mit kaptál, egy szavad sem lehet :) A dobozokban mind az van amit mondtam.
Hát ne haragudj, de nálam már az első rész első pár hozzászólása is pulzusemelkedést okozott :) - nincs ezzel semmi baj, szerencsére más szemszögből látjuk a világot, de az szemmel látható hogy nagyon aktívan véded a márkaszervizeket, én meg tudom hogy milyenek valójában ( tisztelet a kivételnek ).