Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szotyi94 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19250

Hali! Kis dutrába a 3as fokozat fogaskerekének kicseréléséhez ki kell szedni mindent a váltóból ? vagy meg lehet oldani valahogy hogy ne keljen ki belezni az egész váltót? Csapágyakat kell cserélni ilyenkor mindenképpen?

dbazsi74 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19249

Gratulálok!

Előzmény: UE-28 (19245)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19248

Nem semmi jószág :)

Majd tudasd az eredményt, hogy boldogul vele a 28-as.

Üdv.

 

Előzmény: kiszé2 (19244)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19247

Gratulálok hozzá!!!

Előzmény: UE-28 (19245)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19246

Hello.

 

Bizony lekötötte a figyelmedet az a fék :)

Küldtem a fotokat.

Jó az a kerités design :)))

 

Üdv.

Előzmény: Bánfai (19234)
UE-28 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19245

Ma sikeresen vizsgázott a gép, először!

 

Egy páran ott is megcsodálták, egy 35-40 éves fickó odalépett hozzám váltani pár szót, és mesélte, hogy a barátja Solymáron ilyeneket gyűjt, majd az eredetvizsgán egy 60-70 közötti ember megjegyezte, hogy ezek a legjobb traktorok a világon!

 

Holnap reggel okmányiroda, és utána viszem haza lábon kb 40 km-re.

 

kiszé2 Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19244

 ma vettünk egy grimme burgony szedőt . majd kiderül hogy birja húzni homokban . lábon mentem el érte összesen 50 km  mentem 

dutrancs Creative Commons License 2012.08.06 0 0 19243

Köszi szépen! Bánrévei hazalátogatásomkor esetleg meglátogatnálak.(feleségem odavalósi,a sógorom meg Ragályi volt).Privátba küldjél egy tel.számot és megbeszéljük.Te is hívhatsz amennyiben gondolod a nulla -hat 302 hatszázhatvan 00nyolcon!

Előzmény: Ranga67 (19242)
Ranga67 Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19242

Én a köszörüléshez vittem a főtengelyt, hajtókart, azok csavarjait, csapágyat, orrcsapágyat, perselyeket, csapszeget, sőt(!) még a csupasz blokkot is bevittem hozzá, de azon csak az orrcsapágy helyét mérte meg. Tehát nem mondható, hogy nem volt minden biztosítva a pontos mérésekhez, sőt a főtengely, hajtókarok beszerelését is kérdeztem, nem-e csinálná meg, de nem vállalta. DUTRANCS-nak üzenem, hogy lakhelyem Trizs.

Előzmény: Kemenyes65 (19232)
endrebá Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19241

Ma már meg sem mertelek kérdezni hogy eljössz-e kirándulni.  :-))))

Előzmény: Dencsi Dutrás (19239)
endrebá Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19240

Kedves Lacink, a mentőakció megtörtént, teljes sikerrel.

Kíváncsi lennék hogy Balázs ezt milyen színűre fogja majd dukkóztatni...

 

:-))))

Előzmény: dutráslaci (19068)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19239

köszi minden darabja.

Előzmény: hotib (19238)
hotib Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19238

Képeket meg kaptad?

Előzmény: Dencsi Dutrás (19237)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19237

Köszi a megyöző választ.Szerintem illyen ívelt kaput senki nem tud!!!!Akkor mi lett volna ha az 1000-sel csöngetek be????????

Előzmény: Bánfai (19236)
Bánfai Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19236

Hát igen! Te mindíg tudsz meglepetést okozni.

Az a lényeg Laci, hogy mi mindíg nyitott kapukkal várunk,DE HA NEM TE AKKOR IS BEJÖSSZ!

PÉLDA:

Előzmény: Dencsi Dutrás (19235)
Dencsi Dutrás Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19235

Szerintem nekem is a fékkel voltak gondjaim!!!!De ilyet sem láthattok mindig ugye zsott????

Előzmény: Bánfai (19234)
Bánfai Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19234

Hello!

Köszönjük mi jól vagyunk és remélem ti is.Majd ha küldöd a képeket a telefonszámodat is küld el légyszives, mert a borsfai traktoros napon elfelejtettem elkérni, a nagy izgalomban :D

(lekötötte figyelmem a fék :)  ).

üdv: Bánfai Zsolt

 

Előzmény: joebatyo (19230)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19233

Tisztelt Fórumozók!

Segítségeteket szeretném kérni Csepel hengerfej ügyben. Afelől szeretnék érdeklődni, rutinosabb, Csepel motorokat ismerő, azok javításában jártas szakemberektől, ha lehetőség lenne, öreg szakiktól, mik a hengerfej meghibásodásának esetei? Nem a megszokott típushibákra gondolok, hanem a kevésbé ismert ritkábban előforduló, lassan alattomosan kialakuló hibák érdekelnének. Különösképpen a gyári hibásak, hibájának mibenléte, oka érdekelne. Segítségeteket előre is köszönöm. Elérhettek a kemenyes65@citromail.hu címenis. 

Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.05 0 0 19232

Szővérfi köszörűsét ismerem, jól dolgozik, de nyakas fickó, amit nem akar azt nem csinálja. Ennek ellenére 28- as főtengely köszörülést nem bíznék rá (nem is csinált még nekem), de nem is fog. Afféle rutinból kitűnően dolgozni tudó szaki, csekélyebb kreativitással, nem az a megoldjuk azt amit normális határokon belül meg lehet. Emberileg is segítőkész , józan normális fickó. Gyakran járok arra, ismerem a főnökét is.

Alapesetben egyetlen köszörűs sem kéri a hajtókart ha köszörültetsz nála, de az számomra érdekes, hogy amikor a hajtókarba a főtengely csapátmérőjéhez igazítva történik a csapágypersely megmunkálása, azt hogyan végzik el hajtókar nálkül??????!. Ugyanis azt abba a hajtókarba beszerelve munkálják meg amelyikben az a motorban lesz. Megmunkálás előtt a hajtókart pontosanbe kell állítani, derékszögelni, stb, ellenőrizni kell, itt kellene kiderülni, ha rendellenesség van.Szóval nem tudom, nálad hogyan működtek a dolgok de valami nagyon nem kerek a történetben, úgy gondolom. 

Előzmény: Ranga67 (19225)
dutrancs Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19231

Szervusz!

B.A.Z. -megyében  hol laksz?

Előzmény: Ranga67 (19225)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19230

Szia.

 

Amint kerítek egy adatkábelt, küldöm is neked a fotokat.

Épp szabadságon volnék, azt pedig nem biztos, hogy hoztam magammal.

De a jövö hét elején küldöm.

Remélem jól vagytok.

 

Üdv: Joebátyó

Előzmény: Bánfai (19228)
joebatyo Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19229

Mivel egy kicsit már öregszem, úgy látom, hogy hülyülök is :)

A gumik gyári méretezése nem 9.5-24 hanem 9-24...

Szóval igen, ennyiben tud különbözni, söt, ettöl sokkal nagyobb

9-24-essel is találkoztam, ami kb. 60%-os állapotban 107 cm volt.

 

Előzmény: gerbo92 (19217)
Bánfai Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19228

Hello Joebatyo!

Érdeklődni szeretnék a 28-as gumiabroncsokért.(ár,képek ha lehet)

Légszives erre az e-mail címre írd meg válaszod:banfai.zsolt@gylcomp.hu

Előre is köszönöm:

Bánfai Zsolt

Előzmény: joebatyo (19199)
E.Anty Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19227

Üdv mindenkinek.

Régóta olvasgatom a fórumot,és sokat megtudtam a dutrákról. Nekem ugyan nincs,bár már jó ideje keresgélek.

De sajna felénk békésben nemigen találok árban megfelelőt.Vagy teljesen rom,vagy arany árban van.

De jó tudni,hogy nem ment feledésbe ez a technika.

 

UE-28 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 19226

Szia!

 

A miénken is volt ilyen probléma, mi azt a tanácsot kaptuk, hogy meg kell nézni a szabályzó rugót! Ezt ha szemben állsz a géppel a hűtő mögötti kis deklit (kb 6 anya) kell megbontani és ott fogod találni. Állítólag ha túl erős az sem jó, és ha túl gyenge a rugó az sem jó. A Nagy Traktor Kft.-nél tudsz rendelni, kb 400 ft/ db áron.

Előzmény: zoli9212 (19210)
Ranga67 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 19225

Köszönöm hozzászólásodat, megfogadom tanácsod.

Az egészben az a rossz, hogy a motor saját hajtókarjait, amikor a főtengelyt köszörültettem, én elvittem Szővérfi (Miskolc) motorfelújítóhoz és nem gondoltam, hogy azt külön kérni kell, ugyan nézzen már rá arra a hajtókarra ( neki biztosan van ehez megfelelő eszköze ) és ha valami nem kafa, szóljon. Otthon én hogyan állapítsam meg, hogy a hajtókar el van tekeredve 0,..akárhány millimétert? Ráadásul nemrég a Szővérfi felé jártam és nem úgy nézett ki, mint aki "üzemel".

Nem tud valaki egy Miskolc környékén egy jó szakembert, aki ezeket megnézné nekem?

Addig még szétnézek egy 351 dkg-os körüli hajtókar ügyében.

Előzmény: Kemenyes65 (19224)
Kemenyes65 Creative Commons License 2012.08.03 0 0 19224

A hajtókar leköszörülést a súlycsökkentés miatt végképp nem javasolnám. Ugyanis megfelelő súlyeloszlást nem fogsz tudni elérni (most nem akarok belemenni, hogy statikus és dinamikus kiegyensúlyozás is létezik) ezáltal a gondokat csak fokozod, hogy  nemcsak, hogy egymáshoz képest fog rezonanciát és veszélyes tömegerőt létrehozni, hanem a nem megfelelő kiegyensúlyozás miatt még (köszörült hajtókar) önmagára nézve is, no és persze a motorra nézve is veszélyessé fog válni. Ha már láttál szétrobbant motort, akkor nem kell magyarázni miért. Ha még nem láttál higgy nekem és ezzel ne kísérletezzél. Több dologgal lehet kísérletezni, de ez nem azok közé tartozik. Szerezz megegyező hajtókarokat, mielőtt beraknád a főtengelyköszörűssel nézesd és méresd meg, hogy nincs-e benne kajmaság, nyúlás, görbület, stb.

Utolsó gondolat még, egy dologra figyelj, legalább kétfajta hajtókarcsésze létezik, ennek megfelelően hajtókarcsavar is. A hajtókarcsavarok eltérő hosszúságúak, mivel a csészék vastagsága is eltérő. Ebből kifolyólag a rövidebb hajtókarcsavar méretéből eredően behelyezhető ugyan mindkét hajtókarba, de a vastagabb csészébe behelyezve nagyon kevés menethosszon tart, így el fog szakadni és kész a baj. 

 

A jó esztergályos nagy kincs, meg kell becsülni. Ismertem olyan "esztergályosokat" akik éveket dolgoztak mindenféle üzemekben, de képtelenek voltak pontosan dolgozni, némelyikük - meggyőződtem róla -  pontosan még a tolómérőt sem tudta használni. 

Előzmény: Ranga67 (19213)
bus mann Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19223

Üdv

Egy gyenge vázlatot csináltam :

                                                                       Erre gondoltál?

 

 

Nem túl egyszerű :) , csináltam egy pár képet is.

 Ha gondolod folytatom a részletezését

 Sok sikert!

Bus.

Előzmény: csokas_rich (19211)
levaizsi Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19222

Igen, a lényeg az, hogy az első kerék gördülőkör átmérője a hátsóénak a 85,3 %-a legyen. Ekkor a két tengelyen a kerekek elméletileg azonos kerületi sebességet hoznak, tehát nem kényszerülnek állandó csúszásra.

Előzmény: gerbo92 (19221)
gerbo92 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 19221

Igen ugyan ezt találtam meg én is, így már pontosan meg lehet határozni a gumi méreteket :)

Előzmény: levaizsi (19220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!