Hali! Kis dutrába a 3as fokozat fogaskerekének kicseréléséhez ki kell szedni mindent a váltóból ? vagy meg lehet oldani valahogy hogy ne keljen ki belezni az egész váltót? Csapágyakat kell cserélni ilyenkor mindenképpen?
Egy páran ott is megcsodálták, egy 35-40 éves fickó odalépett hozzám váltani pár szót, és mesélte, hogy a barátja Solymáron ilyeneket gyűjt, majd az eredetvizsgán egy 60-70 közötti ember megjegyezte, hogy ezek a legjobb traktorok a világon!
Holnap reggel okmányiroda, és utána viszem haza lábon kb 40 km-re.
Köszi szépen! Bánrévei hazalátogatásomkor esetleg meglátogatnálak.(feleségem odavalósi,a sógorom meg Ragályi volt).Privátba küldjél egy tel.számot és megbeszéljük.Te is hívhatsz amennyiben gondolod a nulla -hat 302 hatszázhatvan 00nyolcon!
Én a köszörüléshez vittem a főtengelyt, hajtókart, azok csavarjait, csapágyat, orrcsapágyat, perselyeket, csapszeget, sőt(!) még a csupasz blokkot is bevittem hozzá, de azon csak az orrcsapágy helyét mérte meg. Tehát nem mondható, hogy nem volt minden biztosítva a pontos mérésekhez, sőt a főtengely, hajtókarok beszerelését is kérdeztem, nem-e csinálná meg, de nem vállalta. DUTRANCS-nak üzenem, hogy lakhelyem Trizs.
Köszönjük mi jól vagyunk és remélem ti is.Majd ha küldöd a képeket a telefonszámodat is küld el légyszives, mert a borsfai traktoros napon elfelejtettem elkérni, a nagy izgalomban :D
Segítségeteket szeretném kérni Csepel hengerfej ügyben. Afelől szeretnék érdeklődni, rutinosabb, Csepel motorokat ismerő, azok javításában jártas szakemberektől, ha lehetőség lenne, öreg szakiktól, mik a hengerfej meghibásodásának esetei? Nem a megszokott típushibákra gondolok, hanem a kevésbé ismert ritkábban előforduló, lassan alattomosan kialakuló hibák érdekelnének. Különösképpen a gyári hibásak, hibájának mibenléte, oka érdekelne. Segítségeteket előre is köszönöm. Elérhettek a kemenyes65@citromail.hu címenis.
Szővérfi köszörűsét ismerem, jól dolgozik, de nyakas fickó, amit nem akar azt nem csinálja. Ennek ellenére 28- as főtengely köszörülést nem bíznék rá (nem is csinált még nekem), de nem is fog. Afféle rutinból kitűnően dolgozni tudó szaki, csekélyebb kreativitással, nem az a megoldjuk azt amit normális határokon belül meg lehet. Emberileg is segítőkész , józan normális fickó. Gyakran járok arra, ismerem a főnökét is.
Alapesetben egyetlen köszörűs sem kéri a hajtókart ha köszörültetsz nála, de az számomra érdekes, hogy amikor a hajtókarba a főtengely csapátmérőjéhez igazítva történik a csapágypersely megmunkálása, azt hogyan végzik el hajtókar nálkül??????!. Ugyanis azt abba a hajtókarba beszerelve munkálják meg amelyikben az a motorban lesz. Megmunkálás előtt a hajtókart pontosanbe kell állítani, derékszögelni, stb, ellenőrizni kell, itt kellene kiderülni, ha rendellenesség van.Szóval nem tudom, nálad hogyan működtek a dolgok de valami nagyon nem kerek a történetben, úgy gondolom.
A miénken is volt ilyen probléma, mi azt a tanácsot kaptuk, hogy meg kell nézni a szabályzó rugót! Ezt ha szemben állsz a géppel a hűtő mögötti kis deklit (kb 6 anya) kell megbontani és ott fogod találni. Állítólag ha túl erős az sem jó, és ha túl gyenge a rugó az sem jó. A Nagy Traktor Kft.-nél tudsz rendelni, kb 400 ft/ db áron.
Az egészben az a rossz, hogy a motor saját hajtókarjait, amikor a főtengelyt köszörültettem, én elvittem Szővérfi (Miskolc) motorfelújítóhoz és nem gondoltam, hogy azt külön kérni kell, ugyan nézzen már rá arra a hajtókarra ( neki biztosan van ehez megfelelő eszköze ) és ha valami nem kafa, szóljon. Otthon én hogyan állapítsam meg, hogy a hajtókar el van tekeredve 0,..akárhány millimétert? Ráadásul nemrég a Szővérfi felé jártam és nem úgy nézett ki, mint aki "üzemel".
Nem tud valaki egy Miskolc környékén egy jó szakembert, aki ezeket megnézné nekem?
Addig még szétnézek egy 351 dkg-os körüli hajtókar ügyében.
A hajtókar leköszörülést a súlycsökkentés miatt végképp nem javasolnám. Ugyanis megfelelő súlyeloszlást nem fogsz tudni elérni (most nem akarok belemenni, hogy statikus és dinamikus kiegyensúlyozás is létezik) ezáltal a gondokat csak fokozod, hogy nemcsak, hogy egymáshoz képest fog rezonanciát és veszélyes tömegerőt létrehozni, hanem a nem megfelelő kiegyensúlyozás miatt még (köszörült hajtókar) önmagára nézve is, no és persze a motorra nézve is veszélyessé fog válni. Ha már láttál szétrobbant motort, akkor nem kell magyarázni miért. Ha még nem láttál higgy nekem és ezzel ne kísérletezzél. Több dologgal lehet kísérletezni, de ez nem azok közé tartozik. Szerezz megegyező hajtókarokat, mielőtt beraknád a főtengelyköszörűssel nézesd és méresd meg, hogy nincs-e benne kajmaság, nyúlás, görbület, stb.
Utolsó gondolat még, egy dologra figyelj, legalább kétfajta hajtókarcsésze létezik, ennek megfelelően hajtókarcsavar is. A hajtókarcsavarok eltérő hosszúságúak, mivel a csészék vastagsága is eltérő. Ebből kifolyólag a rövidebb hajtókarcsavar méretéből eredően behelyezhető ugyan mindkét hajtókarba, de a vastagabb csészébe behelyezve nagyon kevés menethosszon tart, így el fog szakadni és kész a baj.
A jó esztergályos nagy kincs, meg kell becsülni. Ismertem olyan "esztergályosokat" akik éveket dolgoztak mindenféle üzemekben, de képtelenek voltak pontosan dolgozni, némelyikük - meggyőződtem róla - pontosan még a tolómérőt sem tudta használni.
Igen, a lényeg az, hogy az első kerék gördülőkör átmérője a hátsóénak a 85,3 %-a legyen. Ekkor a két tengelyen a kerekek elméletileg azonos kerületi sebességet hoznak, tehát nem kényszerülnek állandó csúszásra.