Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ateszx20xev Creative Commons License 2009.08.19 0 0 415
Akkor viszont nem ugyanarra gondolunk...
Előzmény: manta-z (413)
Laci237 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 414

hali,,

képfeltöltés mem megy, de a befúvó redszer gyári (gm) listából bemásolom a szöveget...  amugy nem tévedsz, volt blőle gyártva EGR-rendszerrel. meg így is, de az enyém a légbefúvós.... verzió...

itt egy részlet a gyári programból....

 

 

  1. LEVEGŐ BEFÚVÓ RENDSZER
  2. KERÉKDOBHOZ
1 SZIVATTYÚ, MÁSODL.LEVEGŐ RENDSZER (MÁR NEM KAPHATÓ - 90543024 8 57 064 ALKALMAZANDÓ) (90448806) (8 57 005) 1 1 SZIVATTYÚ, MÁSODL.LEVEGŐ RENDSZER X20XEV, X30XE 90543024 8 57 064 1 1 SZIVATTYÚ, MÁSODL.LEVEGŐ RENDSZER (KIVKVE TAIWAN) X25XE 90543024 8 57 064 1 1 SZIVATTYÚ, MÁSODL.LEVEGŐ RENDSZER (KÜRT, FANFARE) (TAJVAN SZÁMÁRA) X25XE 90542305 8 57 060 1 2 TARTÓ, MÁSODL.LEVEGŐ RENDSZER X20XEV, X25XE, X30XE 90467530 8 57 000 1

Előzmény: manta-z (413)
manta-z Creative Commons License 2009.08.19 0 0 413
Ez így van, előbb melegszik be a katalizátor tőle.....
Előzmény: ateszx20xev (411)
Laci237 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 412

:) Szeva X20XEV!!

 

Ezek szerint te jobban tudod hogy mi szerepe van a másodlagos levegő berúvásnak,mert lehet hogy tényleg jobban tudod... meséld el kérlek..   :S   :)

 de mivel hogy vitába keveredtünk ezügyben, akkor ezek szerint mégis van benne ilyen rendszer. a gyujtáshibához tuti hogy semmi köze.. :D vagy csak be akartál  csatlalkozni??  mert akkor inkább a gyujtáshibát kellene megoldani..  :)   :D Manta, megpróbálom a robbantott rajzot valahogy átküldeni, mert tényleg légbefúvós..  de nem is ez a lényeg. a gyujás  probléma a mérvadó továbbra is.. a befecskendezés és üzemanyagellátás tuti hogy rendben van... a gyujtásom szaggat le..  na de miért.. továbbra is ez a kérdés... 

köszi az segítséget...

na pás....

szevasztok...

 

Előzmény: ateszx20xev (411)
ateszx20xev Creative Commons License 2009.08.19 0 0 411

"amúgy sincs jelentősége, mert ez a turbóventillátor csak hidegen, fagyban üzemel és a szerepe, csk környezetvédelmi szempont és kipufogógázgyorsítás"

 

Ezeket a dolgokat honnan veszed????

Előzmény: Laci237 (409)
manta-z Creative Commons License 2009.08.19 0 0 410
Biztos, hogy van EGR a motoron ha nem lenne akkor a kódja C20XEV lenne nem pedig X20XEV és nem már nincs mivel az EGR egy újítás hanem helyesen: már van és van a mai napig az összes azóta kiadott motoron is, hacsak nem szedtétek le utólagosan.
Előzmény: Laci237 (409)
Laci237 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 409

halihó!!

 

jó is lenne ha a Gyurcsók tudna igy javítani, vagy éppen te.. :D

akkor hívnám is a 90-est..  :D

X20XEV 1998-ban kiadott motor..

Ezen a motoron, már nincs EGR, ez már nem EGR rendszerű, mi is meglepődtünk. másodlagos levegőbefúvás van, nincs visszavezetve a kipufogógáz...  az alapjárati motor cserélve lett és anyagot i kap a motor, inkább ki kihagy a gyujtás, mert fordulaton tarta is hallani csak nem érezni.. motorféknél viszont igen.. meg alapjáraton.. a másodlagos levagőbefúvás turbóventillátora le van szerelve, mert szereznem kell egy újat, a csöve le van dugózva, de ennek amúgy sincs jelentősége, mert ez a turbóventillátor csak hidegen, fagyban üzemel és a szerepe, csk környezetvédelmi szempont és kipufogógázgyorsítás..

Köszi a hozzászólást...

Ha valami eszedbe jut, légyszi szólj...

köszi..

Hali...

 

Előzmény: manta-z (408)
manta-z Creative Commons License 2009.08.19 0 0 408
Látatlanba nehéz megmondani. nem vagyok Gyurcsók, hogy a 06-90-es telefonszámmal távgyógyítsak. Érzed már a bizsergést? :))
Annyi viszont fix, hogy motorféknél nincs üzemanyagbefecskendezés, tehát elvileg nem lehet gyújtásprobléma sem 1200-as fordulat felett.
Alapjárati szabályzót és EGR szelepet néztétek?
Előzmény: Laci237 (407)
Laci237 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 407

Szevasztok!!

Üdv Manta-z!!

 

Rajtad kívül nem tudott a kérdésemre reagálni senki...  :)

amugy már meg volt a fejemben a válasz, csak várnom kellett másnapig hogy léphessek...  nagyon jól közelítetted meg dolgokat, tetszett...  a közös pontot is belesoroltad, a  kérdésemre azt a választ is írtad, amire számítottam is..

a végeredmény a lambda hiba volt...

a következő kérdésemet pedig direkt neked szánom, mert ahogy észrevettem vágod azért ezt a témát...

Gyujtás hiba...

olyan a motor járása, mintha alapjáraton  és nagyobb fordulaton egyaránt kihagyogatna, meg mintha alapjáraton a gyujtásszög eltolódna és a motornak tröttyögő hangja van.. használat közben csak motorféknél de rángat az autó, olyan mintha akkor is kihagyna egyszer egyszer a gyujtás... computer hibaüzenet nincs a diagnosztikán, gyujtókábelek újak, gyertyák újak, másik bontott trafó próbálva lett, ha a szögjeledó szarakodna, azt kidobná hibaüzenetben nem??? a motor X20XEV amugy az autó nagyon szépen megy nagyon jól, fogyasztás kitünő gyak ez a gyujtásos alapjárati téma ami ratyi...  amugy van olyan hogy hidegen, alapjáratra ejtve a motor leáll, de ugy veszem észre  hogy akkor is a gyujtás téma játszik közre... diagnosztikán hibakód olvasáskor nem Omegaként ismeri fel a computer, hanem Vectraként, de ennek szerintem semmi jelentősége... várom válaszod....

Előre is köszi!!!  hali...

Szevasztok...

loloka1978 Creative Commons License 2009.08.18 0 0 406
Szevasztok!
Meg szeretnek venni egy 96 B omega 2.5tds -t ami automatvalto hibas tudnatok segitteni hogy menyire eri meg belenyulni, menyibe kerulhet a felujitas vagy esetleg egy bontott valto.Egyaltalan megeri egy ilyen autot megvenni?
Koszo.
manta-z Creative Commons License 2009.08.18 0 0 405
Egyébként a nagy fordulaton jelentkező menetteljesítmény változás általában gyújtáshibát jelez. Gyenge a szikra.
Előzmény: Laci237 (399)
manta-z Creative Commons License 2009.08.18 0 0 404
Tárcsa üt és el van dugulva a benzinvezeték tankvisszafolyó része.
Egyébként meg legelőször a szakit cserélném le.
Előzmény: firstcar (400)
manta-z Creative Commons License 2009.08.18 0 0 403
A board computernek és a motormenedzsmentnek semmi lényegi köze nincs egymáshoz.
Egyébként a board computer a sebességjelből és az injektor nyitási időkből számol fogyasztást. Hátralévő üzemanyagot pedig a tankjeladóból veszi ami nem éppen pontos módszer, de ez van.
A motormenedzsment az éppen befecskendezendő dózist elég sok paraméterből számolja ki. Az alapadatok:
- fordulatszám
- fojtószelpszög állás
- beszívott levegőmennyiség és/vagy MAP
És erre jönnek az elsődleges korrekciós tényezők:
- lambda (benzin/levegő arány)
- szívócső hőmérséklet
- hűtővíz hőmérséklet
....
Majd a másodlagos korrekciók
- Injektor nyitási idő korrekció-->akkufeszültség függő
- oktánszám korrekció
stb stb.

Előzmény: Laci237 (399)
htlt Creative Commons License 2009.08.17 0 0 402
Nálam is az induktív jeladó cseréje hozta meg az eredményt. Ezek szerint hiába volt cserélve pár éve, nem egy örök darab...
Előzmény: htlt (398)
Csapszi Creative Commons License 2009.08.14 0 0 401

"- üt a féktárcsa (szaki kontra) , ha ütne, akkor a teljes fékezés alatt rázna"

Pedig ez lesz. Nekem ISS ez volt. (a jelenség is)

 

Előzmény: firstcar (400)
firstcar Creative Commons License 2009.08.14 0 0 400
Üdv Mindenkinek!


Már több szerelő és szervíz leinformálása után felvetném itt is a problémámat, hátha ismerős valakinek a szitu, míg mások csak találgatnak. Tehát:
pár napja vettem meg első autómat, egy Omega B caravant ('94) X20SE motorral. A korábbi szervíz események ismeretlenek, tehát sok minden kerül majd kicserélésre.

Az egyik probléma, hogy lassításkor beremeg a kormány, mondom, lassításkor, erősebb fékezésnél nem. Pl piroshoz érve a kezdeti lassításkor, de az erősebb megállásnál nem.
Az eddigi tippek:
- üt a féktárcsa (szaki kontra) , ha ütne, akkor a teljes fékezés alatt rázna
- gömbfejek (szaki kontra), felemelve, függőleges irányba megrángatva a kerék nem kotyog
- kormányösszekötő (kontra), felemelve, egyenes állásba vizszintes irányba mozgatva nem kotyog a kerék, kivéve kitekert állásba, de ebben az esetben ez a másik oldalon is így tapasztalható

A másik, hogy hidegen-melegen, alapjáraton vagy egy állandó fordulaton (pl 2e), hirtelen gázadásra megtorpan (befullad), majd utánna kezd el húzni, sőt hidegen indulásnál képes lefulladni. Ezt csinálja mindegyik sebesség fokozatban. Tehát képtelenség vele tisztességesen gyorsulni. Nagy gázzal és lassú kuplunggal indul torpanás mentesen, illetve váltáskor lassú fokozatos gáz kell neki. Előfordult, hogy amikor a motortérbe piszkálta a szaki a gázt (hirtelen és sokat) belepuffant a levegőszűrő házba.
Az eddigi tippek:
- légtömegmérő, ki lett cserélve, nem változott
- benzinszűrő, ki lett cserélve, nem változott
- gyertyák, nem kormosak, gyáriak
- ac pumpa, (szaki kontra), ha nincs kellő benzinnyomás akkor az folyamatosan érezhető lenne
- gyújtás körüli dolgok, sok minden lehet, kábelek, elosztó, cseréje nem olcsó
- vezérlés, az elv, miszerint rosszul van beállítva a vezérműszíj
Ezen elven alapszik a gyújtás hiba is, most vagy rosszkor gyújt és azért puffan, vagy jókor gyújt csak rosszul áll a szíj?
Ez még nem lett megnézve, szóval erre nem ér tippelni, csak ha 100%-os.
Most ki lett szedve az összes gyertya, egyformán használódottak, de nem koszosak, kontaktot kaptak a pipák, meg meg lettek csavargatva az elosztón lévő pipák is, holnap kapnak azok is egy csiszolást. Aztán megtiportam vidéken, amit bír ilyen bizonytalan állapotban. Egész jól ment, gyorsítás 120(4.ig) satu, aztán megint és megint. Hát fékezésre nem kicsit imbolyog be a kaszni, viszont a gyorsításoknál nem éreztem megtorpanást, majdnem olyan volt mint bármelyik másik gépbe, az alacsony fordulat-nagy gáz váltás alatt, viszont álló helyzetben, még mindig köhög kicsit, meg az állandó sebességről is a hirtelen gáz kicsit késik.
Laci237 Creative Commons License 2009.08.12 0 0 399

Szevasztok!!

Na valaki azt árulja el nekem, hogy a computer, a pillanatnyi fogyasztást és az elfogyasztott anyag mennyiségeket miből számítja ki, meg ezekkel egyszerre a beadagolt anyag mennyiségét mi határozza meg???

Jött egy hibaüzenet és lehet hogy megvan az enyhe rángatás oka fordulaton...(a hibajelenségek fele) kíváncsi vagyok hogy egy és ugyanaz e a jelenség forrása...  :) csak azért nem mondom mert nem akarok bezavarni senki gondolatmenetébe és efogult választ kapni.

 

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget :)  

Köszi  Mindenkinek.. Jó éjjt...  Szevasztok..

Amugy a motor X20XEV :)

 

htlt Creative Commons License 2009.08.12 0 0 398
Köszönöm a tippet! Ezt válaszolta: "Az induktív jeladót mindig kiteszi hibának a comp. ha áll a motor. Akár jó akár nem. Ez a rendszer sajátossága vagy hülyesége. Első körben megpucolnám az csatlakozókat és minden ilyesmit. Egyébként pont 1,5 hete szívtam egy V6 omegával ugyanezt csinálta mint a tied. Jeladó csere lett a vége. Amikor bemelegedett meghalt. Ha kihűlt akkor ment. Egyébként lehet még AC pumpa probléma is. Sajnos látatlanba nehéz megmondani, de ezen a vonalon indulnék el."
Még nincs megoldás, ha lesz, közzéteszem.
Csapszi Creative Commons License 2009.08.12 0 0 397

Manta-Z pár hete valaki autójával hasonló jelenséggel szívott.

De megoldották, csak a hibaokra nem emlékszem.

Kérdezd őt!

(valami fordulatszám jeladó rémelik)

Előzmény: htlt (395)
cyberyankee Creative Commons License 2009.08.11 0 0 396
Hali
Vettem egy 97 2.5 ös B omegát de fogalmam sincs hogy kell a cd-t berakni a cd tárba tud valaki nekem ebbe segiteni? tudom béna kérdés de ez van a volt tulaj angliába van nem tudom tőle megkérdezni
htlt Creative Commons License 2009.08.11 0 0 395
Hello! Kiolvasta, induktív jeladó. Ezt cserélték kb. 3 éve, akkor is megállt, de sosem indult el. Most az a gáz, hogy lehet, hogy ez a hibakód is egy tünet, de nem az ok. Nem tudom, hogy ennek az alkatrésznek ennyi lenne az élettartama? Azért nehéz a diagnózis, mert egyszer igen, egyszer nem. Tudom, távdiagnosztizálni még nehezebb, nem is csodára várok, csak a tapasztalatokra, hátha valaki már megszívta ugyanígy.
Előzmény: Féreg_8V (394)
Féreg_8V Creative Commons License 2009.08.11 0 0 394
Hi!

A szerelőd pancser. 2forintos hibakód kiolvasás után orvosolni lehetne a hibát, addig én semmit nem szerelnék, szereltetnék...
Előzmény: htlt (393)
htlt Creative Commons License 2009.08.11 0 0 393
Sziasztok!
"A" Omegával lenne egy kis gondom. Igaz ez "B" topic, de talán elfér... 91-es évjárat, C26NE kombi autó. Egyszercsak megállt. Check control lámpa világít. Nem is tudom hirtelen, hogy előbb világít e és utána állt meg, de szerintem igen. Leizzadtam, indítózok, indítómotor forog, de semmi. Várok, próba, megint semmi. Majd egyszercsak vagy az 5. próbálkozásra és kb. 10 perc várás után elindul. Majd pár száz méter után megint megállt. Majd megint nem indul, majd egy idő után elindul, megy 50 métert. Szerelőhöz elvittem, első tippje egy 6 pólusú relé volt (tűzfal előtt bal oldalt), mert Vectrán hasonlóképp szívott, egy próbát megér. Próbakör, megy rendesen. Még mindig megy, megdöntöttem a 3km-es leállás nélküli rekordot. A széles vigyor tartott egészen 11 km-ig, ahol check control, leállás indikál megint izzadó homlokot. Azért gáz ez az egész, mert ugye nem valami kikönyökölt és egyértelmű, hanem egyszer van, egyszer nincs és általában szerelőtől távol nem megy. Kérdésem a sokat megélt társaságtól, hogy volt e valakinek hasonló tapasztalta, hol kezdjünk neki a hibakeresésnek, mi a legvalószínűbb hiba? Nem szeretnék belefutni egy 2 forintos meglazult csatlakozó miatt vezérlés, benzinpumpa, stb. cserébe...
Előre is köszönöm a tanácsokat!
Péter
ateszx20xev Creative Commons License 2009.08.10 0 0 392
Nem ide akartam...
Előzmény: ateszx20xev (391)
ateszx20xev Creative Commons License 2009.08.10 0 0 391
Kicsit körülnéztem a piacon és gyönyörű facelifteseket lehet kapni 1.2milla körül. kb. 2-3 év múlva egy nagyobb összeget kéne költenem a mostani kasznira, de lehet hogy komplett kasznicsere lesz...:)
ateszx20xev Creative Commons License 2009.08.10 0 0 390
Szerintem gyújtás környékén kéne keresgélni, mint mondjuk gyújtókábelek és/vagy trafó, reméljük nem vezérlőelektronika. Esetleg a vezérműszíj arrébb van rakva egy-két foggal. Amúgy nem mentél egy nagyobb próbakört, mielött megvetted? Egyébként az adás-vételi szerződésbe minden esetben be kell írni, hogy az autónak nincs rejtett hibája, vagy ha vétel után röviddel ez kiderül, akkor az eladó köteles a javítást állni, vagy visszavásárolni az autót. Nálam ez a két dolog alap.
Előzmény: Laci237 (388)
joker01 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 389
Vidd el szervízbe.

amúgy ránéznék a vezérlésére.
Előzmény: Laci237 (388)
Laci237 Creative Commons License 2009.08.10 0 0 388

áSziasztok... Szépen kérlek titeket segírsetek... Baj van az autómmal...

Ha viszont nem tudtok segíteni, akkor légyszi továbbítsátok ezt a levelemet más fórumokra is... nagyon fontos....

Egy szakértő vagy jártas segítőkész márkatárs segítségére lene szükségem...

Van egy Opel Omega 2.0 16v x20xev motorral szerelt 1998as kiadású gépem amivel problémák vannak..

Alapjáraton úgy működik az autó,mintha félregyujtana, ki kopogna a motor a kipufogó felé, olyan tortyogós hangja van, mintha a torokba gyujtana egy picit..

az alapjáratom, minimálisan ingadozik, inkább csak a motor rendszertelen járása okozza....

az a félregyujtás dolog olyan kb 1500-3000-es fordulat között is megvan, de fölötte mintha megszűnne hiba és elkezd az autó szépen húzni...

ugyanakkor ebben az 1500-3000-es tartományban, ha nem tolom neki, hanem csak sebességet tartanék vagy motorféket használnék, akkor egy enyhe, néha erősebb rángatással válaszol az autó....ebben a tartományban lomhább is..

Kompresszió jó, gyertyák újak, hibaüzenet nincs, veszteségmérés jó, cserélve lett a motor kopogás detektor, a légtőmegmérő bontottra, a közeghőmérséklet mérő, az egész pillagóház szögjeledóval és alapjárati motorral együtt, meg a lambda szonda.... az égés jó a motorban, nem kormol, nem büdös, a gyertyák is tiszták maradnak. már elvileg minden jó rajta, de a jelek szerint nem... Az autó gázüzemű is , de a hibáknak semmi köze ehez,mert tök mindegy mit használok, ugyanez a tünet..

Amugy az autót igy vásároltam és ezek szerint befaragtam vele?? igen... Köszönöm Dénesnek Budapesten...

Ki tudja, lehet hogy egy írtógagyi chiptuningot rakatott bele?? sajna tőle ezt már nem tudom meg, mert nem vagyunk beszélő viszonyban az autó miatt...

ha valakinek volt ilyen tünet az autóján, kérem segítsen... :(

vagy esetleg ismer valami penge mágust, akkor légyszives juttassátok el ezt a levelet nekik, vagy ha regisztrálva vagytok más Omega-s fórumra légszi rakjátok ki ezt a levelet.. az e-mail címem: tla19840723@freemail.hu Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!!!! légszi e mailt írjatok, ha tudtok valamit, mert lehet hogy ezt az üzenetet valaki csak továbbította, hogy nekem segítsen és én nem is vagyok ide regisztrálva..

Koszönöm minden márkatárs és szaki segítségét... Sziasztok...

manta-z Creative Commons License 2009.08.03 0 0 387
jah de totálkár legyen :))))))))
Előzmény: ateszx20xev (381)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.02 0 0 386
Én olyan autót kerestem amibe befér két bringa, két ember és az ő egy heti cuccaik, valamint hosszú úton is kényelmes.
Biztos megoldható lett volna kis polákkal is, de a fene fog nyomorogni, ha nem muszáj. Szép is, nagy is, kényelmes is. Mi kell még? :-))
Előzmény: ateszx20xev (385)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!