A Brókernet (állítólag!) már feljelentett egy Indexes fórumot -- ami már el is tűnt. A BankBróker a Brókernet-hez tudtommal közel áll, nem tudom, szabad-e rosszat írni róla?
Mindenesetre ha egy életbiztosítás + hitel kombóra beszélt rá a BankBróker-es, akkor nem is baj, hogy nincs válasz, inkább gondold át, hogy tényleg előnyös-e?
AXA-val kapcsolatban: ott van/volt az életbiztosításom, általában türhetően válaszoltak (1-2 hét alatt), de volt, hogy 1-2 hónap is volt, amíg egy bonyolultabb dolgot elintéztek.
Sajnos egy brókernetes nekem is elismerte, hogy a régi AXA-s gárdát lecserélték, állítólag azóta zuhant a színvonal.
Úgy van, azóta megtudtam magam is, semmilyen kötelező határidejük nincs. Ezek szerint nem is csoda, hogy a január 16.-án beadott - és előtte 2 hónapon át, a Bankbrókeres megbízottunkkal minden apró részletében leegyeztetett - hitelkérelmünkre a mai napig semmi válasz. Többszöri írásbeli reklamációnkra, ami nem panasz, csak érdeklődés volt, egy pökhendi, tárgyi tévedésektől hemzsegő, helyenként enyhén szólva csúsztató, összességében felelősségáthárító választ adtak, amelyben egyetlen kérdésünket sem felelték meg. Újabb, az ügyintéző személyére vonatkozó levelünkre nem is válaszoltak. Azt gondoltam, hogy az AXA-s vezetők néha ránéznek a fórumra, bár ha erzsi18 nem kapott privát e-mailt tőlük, akkor az én ügyemben sem akarnak majd tájékozódni. Ha így lesz, szerény vigasz, de csak remélni tudom,minél többen olvassák a fórumot.......
Hehe épp felmondtam a számlám az OTP-nél, mondtam, hogy az AXA bank sokkal jobb kamatokat ad. Erre mondták, hogy de nincs irodájuk, nem lehet reklamálni... Én ekkor csak mosolyogtam :)
Bár erzsi18 hozzászólását olvasva, lehet, hogy igazuk volt :-)
Mondjuk ha rendes számlavezető bank kell, akkor CIB, az AXA pedig megtakarításra lehet jó (lekötés nélkül szép kamatok, napi kamatozás!)
Szerintem nincs nekik határidö megszabva(mindent ök szabnak meg,mint minden magyar bank)
Ugyanolyan vérszivó ez a bank is mint a többi.
A törlesztörészletet az x összegü kölcsön után számolják elözetesen,a folyósitási jutalékot (75eFt) nem számolják bele.Ezt hozzácsapják a kölcsön összegéhez,és ezzel megnö az elözetesen számolt részlet is.
Az értékbecsléshez(ami 30eFt) is eredeti,fullos tul.lapot kérnek,nem elég amit ök egy gombnyomással le tudnának kérni a takarnetröl.
A szerzödéshez mégegyszer eredeti,teljes tullapot kérnek(amin már nincs rajta az eladó bankja,tehát ennek a törlését meg kell várni,)pedig állitólag van olyan bank ahol a széljegy törlés érkeztetését is elfogadják.
Kölcsönigérvényt nem adnak,csak egy "értesités pozitiv hitelbirálatról"-t.
...de más banknál sem jártam volna jobban.
Nagyobb nyügöm hogy hónapok óta nem volt olyan erös a forint mint a folyósitás napján.
Köszi a választ, de arra gondoltam a kérdésemmel, hogy van-e kötelezően betartandó eljárási határideje a hitelbírálatnak, vagy ahogy esik, úgy puffan alapon zajlik a dolog. Nem is olyan régen egy több hónapos hercehurcáról olvashattunk itt a topikban, de ott sem derült ki, hogy túllépett-e a bank valamilyen megszabott határidőt. Lehetséges, hogy a bankoknak nincs is megszabva, hogy mennyi időn belül kell dönteniük egy hitelkérelemről?!
Nekem gyorsan ment,ami viszont idöigényes hogy a széljegyröl az eladó bankjának törlését meg kellett várni(nem volt elég az érkeztetésröl az igazolás),és csak ezután szerzödhettem.
Azt, hogy nem csak pl. a 80-as port él, hanem a többi is, sőt, még a pornószájtok is elérhetőek:). (Eddigi tapasztalataim szerint munkahelyekről max. webezni lehet, de pl. az FTP port használata már tiltott.)
Bár, ahogy nézem az iBanq a 80-as porton küldi ki az üzeneteit, nem valami spécin.
A munkahelyi használatnál szerintem nem a tűzfal a gond, mert nekem fullextrás netelérésem van mh-ről, viszont proxy mögül. Annyi fejlesztés kellene, hogy be lehessen állítani az iBanq-nak egy proxy szervert is - ez azért nem lenne a világ. Viszont elvárható lenne, ha már azt írják róla, hogy munkahelyről is használható. (Melyik picit is komolyabb munkahely ad közvetlen netelérést a helyi hálóról? Akkor meg kellene az a proxy támogatás...)
A munkahelyedről nem tehet az AXA, hogy a tűzfal letilt. Nekem műkszik a program otthon (nem Vista). Bent még nem használtam, de nem szoktam utalgatni naponta, inkább a számlainfo miatt kérdem és az esetleges vásárlások miatt.
Vista alatt a telepítés sikeres volt, frissítettem a Java Virtual Machine-t is. Az indításkor rögtön hibaüzenetet ad: "class not registered". Ezt találtam a honlapon:
Minimális szoftver követelmények: Operációs rendszer: Microsoft Windows (9x, NT, 2000, XP) Internet Explorer 5.5 vagy újabb
A 750 Ft a PIN kód újragyártási költsége (ez 187,5 Ft karakterenként :)), ami engem terhel, mert bár nyílt levélben adták fel, de az üzletszabályzatuk szerint nem vállalnak felelősséget érte.
Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Az "online" számlanyitás roppant körülményes és rendkívül hosszú ideig tart. Igaz, hogy a számlaszámot 3 órán belül megkaptam, de az első utalás rögzítéséhez 15 napot kellett várnom, annak ellenére, hogy az azonosítás végett rögtön az első nap elmentem a bankfiókba és a jelszavakat is postafordultával visszaküldtem. Tegnap telt le a 6 hét, de készpénzt még mindig nem tudok felvenni a számlámról, mert a kiküldött PIN kódot nem kaptam meg. Ezt jeleztem több mint két hete, a 750 Ft büntetést levonták a számlámról, de az új PIN kód nem érkezett meg. Az Ibanq meg gagyi, otthon nem megy Vista alatt, a munkahelyemen meg a tűzfal miatt. A másik két "bankommal" nincs ilyen probléma, ők böngészős szoftvert használnak.
Bizony, az infókat az AXA Biztositó weboldalán találod. Engem a múltkor hivott egy kollégájuk, hogy "eladja" nekem ezt a cuccot, de nem győzött meg a három éves futamidő és a közel 26%-os "kamat" (természetesen a 3 évre levetítve).
Manapság - ilyen gazdasági helyzetben - ez nekem túl hosszú idő, ha ilyen szolgáltatás kellene, tonnaszámra van ilyen más bankoknál. Az AXA-át épp a rövid, közép-rövid táv miatt használom...
Nekem sem sikerült a 1,5 hetes ügyintézés tavaly télen, amikor megjelent a magas kamatos számla az AXA-nál. Én nem rájuk voltam mérges, hanem kimutathatóan, a MP-ra, mert a 2 hetes periódus alatt 1,5 hetet voltak "úton" oda-vissza a postai küldemények.
Nem semmi, hogy milyen tetű az ügyintézés az AXA-nál, röpke 1 hónap alatt sikerült számlát és ibanq-ot rendeznem, mondjuk nem volt sietős a dolog, úgy hogy kivártam a "soromat". A 1,5 hétre ígért levélhalmazt sikerült nekik 3 hét alatt megküldeni. Na, mindegy azért most már ketyeg a számla.
Az ilyen kedvezményes cuccok valszeg beleesnek a "béren kívüli juttatás" című kalapba, és iszonyat adót kell rájuk fizetni, így nem éri meg csinálni. A KH-nál pl. ezért van a kondilistában a 4000+ fedőnevű szlacsomag, hogy a saját dolgozóik kedvezményes folyószámlát kaphassanak.
Aztán a lakáshitelnél is vannak kedvezmények a 4000+-osoknak, pl. nulla százalékos kezelési ktg., nulla forintos szerződésmódosítás, nulla forintos szerződéskötési díj stb. Így lehet, másképp nem nagyon.