Azért örülnék, ha nem fikáznád a dízeleket a saját autód fényezése közben.
"Én direkt benzinest kerestem, mivel félek a dízel motorok drága hibáitól"
Simán tényként írod, hogy a diesel csak szar lehet. Nekem most van 152.000 és baromira örülök, hogy egy 2.0 hdi -t hajtok alacsony fogyasztással olcsón, nagyobb motorerővel, mint egy benzinfaló 2,2i.
Előzetes piackutatást végzek! Amennyiben minden terv szerint alakul - a család jelentős bővülése miatt - hamarosan eladósorba kerül a kocsim. A meglévő egy darab kislányom mellé szeptemberben érkezik még két fiú Így a tavaly decemberben vásárolt Peugeot 407-es coupé-m sajnos matematikailag kicsi lesz (amúgy persze nem az), mivel csak 4 személyes Sajnálom eladni a kocsit, de nincs mit tenni.
Kabalából még nem hirdetem a neten az autót, hiszen még nincsenek meg a lurkók, de már tapogatózom a kocsi cserével kapcsolatban.
Az autó főbb paraméterei:
Peugeot 407 Coupé 2.2 (benzin)
Gyártási év: 2006
Első forgalomba helyezés: 2008. 01. 25. (Magyarországi szalonból vásárolva)
Futott kilométer: 51.000
Színe: metál szürke
Második tulajdonos
Főbb felszereltség:
ABS (blokkolásgátló), ASR (kipörgésgátló), ESP (menetstabilizátor), szervokormány, tempomat, sebességhatároló, digitális kétzónás klíma, állítható kormány, elektromos ablak, elektromos tükör, fűthető tükör, elektromosan behajtható tükrök, fűthető ülés, hazakísérő fény, hűthető kesztyűtartó, középső kartámasz elől-hátul, HIFI, CD-s autórádió tolatóradar, bi-xenon fényszóró, , esőszenzor, fényszenzor, fedélzeti komputer, utasoldali légzsák, vezetőoldali légzsák, oldallégzsák, függönylégzsák, hátsó oldal légzsák, térdlégzsák, guminyomás-ellenőrző rendszer, ISOFIX rendszer, ködlámpa, törzskönyv, centrálzár, riasztó, sebességváltó zár, immobiliser, 17-es könnyűfém felni, manuális (6 fokozatú) váltó, színezett üveg, dönthető utas ülések, vezető- és utasoldali ülésmagasság állítás, csomag rögzítő háló, vezetett szervizkönyv.
Összességében bőrön és navigáción kívül fullos a kocsi.
A kocsit Pálfi Zs kolléga vette még 2008-ban, hozzászólásaiban itt a topikon követhető a kocsi előélete.
A kocsi karc és karambolmentes, egyedüli javítás a tetején történt, mivel parkolás közben rászakadt egy faág. Ez még az előző tulajnál történt (lásd 1057.sz hozzászólás). A javítás márkaszervizben történt (drágán mérték ), a számlákkal rendelkezem.
A kocsi nagyon egyben van, olyan, mintha most jött volna ki a gyárból Ideális utazó kupé, 4 ember kényelmesen elfér benne, a csomagtartó pedig 400 literes.
Én direkt benzinest kerestem, mivel félek a dízel motorok drága hibáitól és nem is megyek többet egy átlagos évben 10.000-15.000 km-nél. Az átlagfogyasztása nálam 8,8 liter százon, ami egy ekkora vastól nem rossz érték (ráadásul túlnyomórészt városban használom).
Amennyiben valaki 407 Coupé vásárláson töri a fejét, ezt feltétlenül nézze meg. Peugeot rajongó gazdától (az előző kocsim egy 406-os Coupé volt) fájó szívvel hamarosan eladó Érdeklődés e-mailben...
segítségre lenne szükségem ! gázolajszürőt szeretnék cserélni.(1.6hdi) addig eljutottam hogy levegőszürő csövet eltávolítani,szürőt felfele kihúzni
a helyéről. a bemeneti,kimeneti csöveket hogy tudom levenni ? valaki még régen írta,hogy bajonet záras,tehát akkor tekerni kell valamelyik irányba? hogy tudom felönteni az új szürőt gázolajjal ?(mivel zárt az egész) ha valakinek van tapasztalata,cserélt már ilyet kérem írjon !
Bocsánat, hogy még nem jeleztem a kormányvezérlő ügyében (de persze a háttérben szervezekedtem, hogy melyik simerősöm tudná elhozni. (Londoniak).
Viszont fejlemény van.
Szétbontottam a kormánybarítást, hogy szemügyre vegyem a kapcsolót. (Kb. 10 év láttam ilyet utóljára egy Seat Ibizam volt akkoriban és azon kellett cseréljek indexkart.
Úgy van az egész kialakítva, hogy szét lehet bontani. Ehhez ugyan le kell szerelni a kormányt valószínű, de vélhetően az érintkezőkhöz is hozzá lehet férni.
Egy kicsit megnyitottam a müanyag alsó és felső lemezeket, így a szerkezet egy kicsit lelazult, tudtam neki beküldeni egy kis kontakt spray-t.
Vissza raktam a csavarokat, de semmi javulás. Kilazítottam újra, feszegettem, stb.
És itt jött a megoldás: nem mindegy, hogy milyen erővel húzom meg a két felső csavart a szerelvénypanelen! :o)
Sikerül egy olyan "optimális nyomaték kombinációt" összehozzak, hogy remekül működik újra a rövid indexelés!
Hurrá! Spóroltam.
Üdv.:
Balázs
Ui.:
Pár kép (sajnos csak mobillal), hátha valakinek jól jön egyszer:
Mostanában nem marad időm (és energiám se sok) fórumozni, írni. :-/
Olvasni még csak-csak.
A rángatással kapcsolatban egy korábbi "felfedezésem", amit egy tegnapi Bp-Villány-Bp kanyarral ki is figyeltem alaposan.
(Tehát van az alaphelyzet, hogy az autó időnként - főleg alacsony fordulaton, vagy egyenletes sebességnél) elkezd finoman rángatni / bólogatni. Ezt többen is írtátok. Sok oka lehet, többen FAP tisztítással, néhányan egy mágnes szelep cseréjével, van, aki egy érzékelő javításával próbálta orvosolni. Még én sem tudtam kijavítttani. És akkor a "felfedezés"...).
Az én gépsárkányom egyenletes sebesség mellett nagyobb zökkenőkön rángatásba / bólogatásba tud kezdeni. Eddig ezt úgy vettem észre, hogy leginkább óvatos gyorsításnál csinálta csak. Autópályán jöttünk és ahol volt az úton valami olyan szinthiba, ami egy határozott zöttyenést okozott, akkor utána az autó csinálta a himbálózást.
A zöttyenés számomra egy pillanatnyi terhelés változás a tengelyeken. Most akkor ez miért lehet??? Jelent ez valami újat a dologban?
Hello! Köszönöm a válaszokat szívesen veszek minden segitséget. Ma reggelre kitisztult a copmuter, pedig hozzá sem nyultam, nincs hiba szerinte. De az alapjárat továbbra is 200 plusz minusz inadozik.De legalább megy a dög.
A Baj? Hideg indulásnál a motor az istennek sem akar felpörögni, helyette fullad és beleveri az orrát a betonba. Utánna jön a sárga lámpa keverékképzési hiba, de mostanában mióta szoftvert is frissitetek egyéb is jön vele. Asp, abs, rángat és durrog a motor mint a lada mikor rossz a gyujtás. Hibakódok keverékképzési koherencia eltérés. első lambda szonda és még sorolhatnám de soha nem ugyan az.Irtam mailt neked ezzel kapcsolatban. szóval ezért kellene valaki
Én is csodálkoztam, de a lényeg hogy mióta nálam van, mint a doxa. Bár a turbó beömlő műanyag csőben az olajcserekor észrevettem némi olajat. Csak minimális volt a lerakódás és a szerelő azt mondta az nem gond. Szerintetek?
Segitségre van szükségem. Illetve egy jó szerelőre Budán vagy Pesten. A gép 1.8 125 Le. Már 6x volt szervizben 1.5 hónap alatt, mindent cserélgetnek rajta ,de nem javul csak romlik a helyzet. (márkaszervizben volt). valószínű elektromos gondja van tehát leginkább ilyen spiller szerelő érdekelne.(ha nincs esetleg egy őssznépi autó égetést tartok, szalonnát és kenyeret mindenkinek magának kell hozzni, én hozom a tűzrevalót ha kell tréleren)
Áprilisban náluk vettem én is az autót, 2007. novemberi 1.6 Hdi SW. 91.000 volt az órában. Pedálok, sebváltó gomb, kárpit, szőnyegek nem voltak kopottak, a motoron egy csepp olaj nem volt. Szervizben alvázszámra lekérdeztettem 2009. novemberben volt utoljára szervízben, 69.000 km-rel Franciaországban. Akkor cseréltek rajt turbót. Április óta 10.000 ment bele és soha még egy hibaüzenet sem volt, a motor azóta is ragyog a tisztaságtól. Most jöttem meg vele Rómából, vegyesben kerek 5 liter volt a fogyasztás 2.200 km-en. Lassan már az összes funkciót megismerem, működik minden, csak a navit kellene frissítenem.
A vásárláskor az árból elengedték a műszaki, forgalombahelyezés díját 100 rugót.