A Privilége valóban Privilége, de a háta teljesen bontóból származik: a lökhárító betéteken látszik, amik egy Authentque-ről valók, mert feketék. A gyári eredeti szín "kovazöld," az az árnyalat, amit az oldalsó csíkokon és a mellső lökhárítón is lehet látni. A hátsó lámpa szintén évjárat idegen, ezek a 2006. 08. utáni ráncfelvarrott modellek lámpái.
A rádió szintén nem a sajátja, de mondjuk ebből nem csinálnék ügyet.
A Privilége alufelnik sincsenek az autón.
Az autó futásteljesítménye miatt egy azonnali vezérléscserével illik kezdeni, hacsak nincs valami papír arról, hogy ezt a műveletet már elvégezték.
A Monaco nem Monaco, hanem egy Dynamique Plus, de mindegy, mert a Dyn+ jobb felszereltség. A Monaco egy Plus-nélküli Dyn lenne, szebb, félbőr ülésekkel, sötét grafit betétekkel, és egyedi 16-os felnivel. A Monacoból hiányzik egy pár apróság, amit a Dyn+ tud, pl. digit klíma, megvilágított piperetükrök, meg a belső tükör környéki elektromos csomag, azaz a sötétedő tükör, a fény- és az esőszenzor.
A konkrét autóról a képek alapján nem sokat lehet elmondani, mert effektíve semmi nem látszik. Mondjuk az alufelnik itt is felejtősek. Az ár mindenesetre gyanúsan alacsonynak tűnik. Nincs megadva a futásteljesítmény, feltehetően itt lesz a probléma.
Amúgy a motorválasztás szerintem tökéletes, de ez az automata váltó egy őskövület, 4 sebességes cucc, érdemesebb inkább egy 6 sebességes manuális váltósat keresni.
Én is ezt zúrtam ki előszőr. De az illesztéseken semmit sem látok, mert olyan kicsik a képek. Lehet, hogy nem véletlenül? Egyébként a másik lenne talán érdekesebb mert olcsóbb is (bár újabb és ezt nem értem), és közelebb is van hozzám.
A Privilege-nél jól megrogytak az első ülések szélei. Típushiba, de érdemes lenne kikérni az alvázszámot és leellenőrizni a km-t, ha szervizes volt. Mondjuk, ez igaz a másikra is.
Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de nem találtam más topikot ezzel kapcsolatban.
Vásárlás előtt állok és két Scenic-et néztem ki magamnak.
RENAULT SCENIC Scénic 2.0 Privilege (Automata) 2004 RENAULT SCENIC Scénic 2.0 Monaco (Automata) 2005
Megtudnátok mondani, hogy konkrétan mi a különbség a két autó között? Nekem azt írták, hogy a Monaco az Full Extrás, de én úgy látom, hogy a Privilege-ben több minden van. Tetszik az autó, de így nem tudok dönteni. Köszi előre is a válaszokat!
Mennyinek kellene lennie benne? Nekem is időszerű lenne. Azt tudod mennyi csatlakozási pont van a méréshez illetve a töltéshez? Én csak egyet látok. Van még valamerre?
Arra gondoltam a drágát, hogy a napokban vittek el előttem 1.6 mFt-ért egy jól felszerelt újszerű 2007-est 66ekm-el, magánszemélytől, téli-nyári gumival. Valósnak tűnt mindene. Azért kérdeztem a vezérléscserét, mert 90 vagy 100-ekm-re és 5/6 évre gondoltam valamiért, és ha nincs megcsináltatva, akkor egy vezérlés szett/vízpumpa/hűtővíz cserére egy márkaszervizes ajánlat jó alkualap lenne.
Ebayen 400GBP körül megy a bontott motor ami 160k plusz szállitássál 200k HUF-ban megáll. Persze erre is kel költeni mire bemegy a kocsiba, de mégsem 600ezer!
Ja, és beszélj a szerelőddel, hogy a motorgenerálra van-e még esély. Az talán olcsóbban is megvan - a Szakál-Metált ajánlották nekem e célra többen, de végül nem volt rá szükség.
Gondolkodom rajta, csak egy kicsit drágállom. Mennyi lehet a reális ára? Ja és szervizkönyv szerint ennél a kocsinál a vezérlés és gyertya csere hogy van megadva hány km és/vagy hány év?
Szerintem ez elég reális ár - ez egy igen jól felszerelt példány a legeslegutolsó sorozatból, még ESP is van benne, ami pedig ritkaság az 1.6-osoknál. Az új ára minden akcióval is közelebb volt a 5M-hez, mint a 4-hez, ehhez képest nézd a mostani árát, ami nyilván irányár.
A tolatóradar utólagos, jó rondán van felszerelve, de a szenzorokat le lehet fényezni utólag, és akkor szebb lesz.
Nem tetszik, hogy nincs se motorburkolat, se akksiburkolat, de elképzelhető, hogy a ráncfelvarrás után ezeket már nem használta a gyár. (Elég béna szerkezet mind a kettő, és folyton útban vannak, ha hozzá kell nyúlni a kocsihoz.) Amúgy akkor szoktak elveszni, ha az autó eleje törik, és igénytelenül javítják, de a kinagyított fotókon nem tűnt problémásnak a front rész, a gyári csavarokat látom gyári állapotban. Ha zseblámpával benézel a motorháztető zsanérja alatti lukon, látszódik a műanyag sárvédő elem gyártási éve (két vagy három karika, mindegyik közepén egy nyíl. Az egyes karikák a gyártás évét, hónapját és napját, vagy a gyártás évét és hetét jelentik, a nyíl a megfelelő számra mutat.) Ha az alkatrész fiatalabb az autó első üzembehelyezésénél, akkor már volt cserélve. Mondjuk ez sem jelent semmit, a lényeg az autó vázszerkezetének gyári állapota, egy műanyag héj-elem esetleges cseréje még beleférhet, de kiváló alku lehetőséget nyújt.
A 17-es Nervastella felni gyönyörű, de a gumi méregdrága rá - egy szett normálisabb gumi 130 és 180 között van. (A leírtakkal ellentétben 205/50R17 a helyes méret az 1.6-os nem-Grand esetében.)
A vezérléscsere 120 ezernél vagy 5 (6?) évente esedékes - ha megveszed, kezdd azzal, ez nem pluszköltség, csak előrehozott költség.
A gyertyacsere periódusa talán 60e km, de a motornak nincsenek különleges igényei, a belevaló gyári (Eyquiem) gyertya talán egy ezres per darab.
A kereskedésről annyit tudok, hogy ezer éve megvannak, ugyanazon a helyen. Ez mindenképpen jó jel, de személyesen nem ismerem őket. Ha elengedik az autót átvizsgálásra, a kispesti cím nincs túl messze sem a csepeli, sem a 18-ik kerületi szakiktól sem.
Ha jól emlékszem kb 9000 forint a márkaszervizbe (ha még létezik). Pár éve ugyanez törött ugyanígy el nekem is. Akkor én nem kaptam ilyen csövet, hanem komplett módosított egr rendszert kellett vennem az egr szelep házig. Kb 42000.
Gondolkodom rajta, csak egy kicsit drágállom. Mennyi lehet a reális ára? Ja és szervizkönyv szerint ennél a kocsinál a vezérlés és gyertya csere hogy van megadva hány km és/vagy hány év?
Ha megbántottalak, elnézést kérek kedves Thomboy. Ettől független a tiszteletet még meg kellene adni. Nagyra becsülöm, hogy van saját véleményed és akaratod. Komolyan.
Ati: Akkor véleményed szerint ide csakis az autóval (Renault Scenic 2) kapcsolatos szakmai postokat lehet írni?
Sajnos a brüdzsébe ez legvadabb rémálmaimban sem lett betervezve. Jelenleg ötletem sincs, hogyan oldom meg, pedig munkához, családhoz relatíve elengedhetetlen az autó. 600 ezer Ft körüli összeg, de még a fele is necces nagyon, ezért is fordulok Hozzátok segítségért.
Egyébként 4 éve használom, 50 ezret mentem vele minden különösebb gond nélkül. Ezért is vagyok most csalódott és elkeseredett...