Tegnap hazafelé menet kb 40 perces út 30. percénél a fedélzeti kijelző a "Check Oil Level" üzenetet jelezte. Ment a klíma egész úton. Kinti hőmérséklet 37-38fok. Hazaérve Chekkeltem az Oil Levelt, de rendben találtam. Gondoltam, a nagy meleg, meg a folyamatos klímázás miatt a motortérben kva meleg lett és ezt érzékelte valami érzékelő.
A gond az, hogy ma reggel is kiírta, pedig ma nem is ment klíma és a kinti hőmérséklet 23-25 fok volt.
Ötletek?
Fél éve van nálam a kocsi, még nem tapasztaltam ilyet. Az olajat sem eszi.
Eléggé zavaró jelenség, főleg hogy pár napja vettem és a vétel előtt többször is megnéztem kipróbáltam sőt szervízbe át is vizsgáltattam és ekkor egyszer sem jött elő. Azóta pedig vagy szinte mindig leáll ha nem nyúlok a gázpedálhoz fél percig.
Jövőhéten elviszem hibakód kiolvasásra. Bár azon is gondolkodtam hogy veszek ilyen ketyerét. Találtam már párat neten. Esetleg valaki tudna tipped adni hogy melyiket lenne érdemes megvenni. Max 20e Ft-ig akarok elmenni.
Nálam jelez a cheklámpa mikor leáll. Nálad is világított? Ma is csinálta benzinkútnál. Beindítottam kicsit mókoltam erre leállt...
Ami érdekes hogy ahogy észrevettem minden esetben bekapcsolt a hűtőventillátor is és ment a leállítás után. Pedig a vízhőfok normál volt. Mint mikor klíma után leállítom a kocsit de be se volt kapcsolva a klíma.
A b1-es vekimnek sose ment a ventije leállítás után.
Nem tudom a konkrét típushoz adnak-e ISO antenna adaptert, vagy azt hogy milyen az antennakivezetése, ha nem akkor azt kell venned. Kb 500 Ft. Bekötésnél meg azt mérd ki, hogy az állandó plusz a fejegység sárga vezetékén legyen.
nem tudom nekem zöld a matrica amit feltettem,azt h mi volt már nem is emlékszem,de lényeg a lényeg hogy ha olyan miatt kell új forgalmi ami nem a te egyéni módosításod ,hanem valami rendszerbeni,vagy rendeletbeli módosítás az ingyenes vagy ami nekem is volt 585ft os matrica vagy illeték nem is tom mire kellett de csak ennyibe került. Bár nekem volt egy pici macera,mert mikor vettem a kocsit lassan 3 hónapja az előző forgalmiban lehet lpg/benzin volt az üzem anyag,de amikor a nevemre írták nekem csak benzin volt és külön feltüntetve hogy gázos lett... Na most a műszakin ugye a papíron amit kaptam alul a megjegyzésben ott volt hogy 2 ről 4 re kell módosítani a besorolást,és időközben lpg/benzin lett....
nos míg a besorolás ingyenes modosítás mert az rendelet miatt változott az üzemanyag módosítás 6000ft lett volna mert az rajtuk kívül álló ok. sikerült megdumálni szóval csak az 585 ft lett és mind a kettő részlet módosítva lett :)
Én is új forgalmit kaptam, mert a régi alapján piros matricát kapott volna, holott valójában kék járt volna, csak a régebbi rendszerben az okmányiroda ezt lazán kezelte és sokaknak ezért van a forgalmiban rossz osztályba sorolás. Ami meglepő volt h nem kellett az új forgalmiért fizetni :) ez is ritkaság :)
Egy nagyon alap - mert komolyra nincs szükségem - rádiót arok betenni a 97-es 2.0 DI B1-es Vectrámba. Az alábbi linken található cuccot gond nélkül beletehetem?:
Nekem csinált ilyet a 2.0-ásom. A kartergáz visszavezető kb. 25 centis cső volt lukas. Azt nézd meg. Ha töredezett, akkor a Lada Samaráét bele lehet rakni, töredék áron. A lényeg, hogy olajálló cső legyen.
Egy kis help kellene.Nemrég vettem egy B2-es 2.0 benzines vecit és olyan dolgot produkál hogy üzemmeleg állapotban egy pillanatra leesik az alapjárat majd par másodperc után leáll. De mintha egy potmétrrel lecsavarnák a motort. Egyébként meg tökéletes, ingadozás nélküli az alapjárat.
Átnézettem szervízben megvétel előtt és hosszabb távon is mentem vele ahol nem produkált ilyet pedig álltam lámpánál sorompónál stb. Ma viszont egy rövid távról hazaérve a parkolóban leállt majd ezt 3szor is megcsinalta. Az első alkalom utan csak ráinditottam mindháromszor és pöccre indult, de utana leált ahogy fentebb leírtam.
Nos most önöttem utána közel 4000 km en evett meg 8decit.... Reggel elgurultam műszaki vizsgára, mondom legyen már benne bőven ha széthajtanák netán :) Erre a műszaki végén közlik h a kocsi hibátlan,de nem 2 es hanem már 4 es környezetvédelmi osztályba sorolandó szal új forgalmit kapok....
Ennyit tuti nem látszott. Nekem 1000 km-en bő fél liter fogyasztás sem látszott a kipufogógáznál. Mikor műszakin volt, akkor még az olajevős korszaka volt és ott sem problémáztak, megkapta a kék matricát.
Orvosolni max úgy, hogy szelepszárszimering csere új szelepekkel, szelepvezetőkkel stb... esetleg gyűrűzés, attól függ kompresszióval hogy állunk. 3600 km-en 3/4 liter nem biztos hogy meglátszik a kipufogó gázban, illetve ha látszik is valószinűleg annyira csak hogy te azt a tükörből nem látod. Amit érdemes még megnézni hogy biztos megeszi-e, nem pedig elfolyik valahol.
Ha tényleg eszi, amit minden, főleg 1.6 16V Ecotec motor csinál (enyém is, ne aggódj), akkor ilyen mértékű olajfogyasztásba érdemes beletörődni. Ez ilyen. Sűrűbb olajat viszont szerintem ne rakj szerencsétlenbe, inkább legyen normális kenés, és ha ízlik neki had csipegessen belőle.
Amúgy milyen olaj van a szekérben? 10w40? Mert ha ennél sokkal jobb a viszkozitása (pl 5w-30) akkor örülj hogy csak ennyit eszik belőle :-)
Nos nekem viszont most nézem a motorom,3600 km alatt a nívón a a 3/4 ig volt most mintha a nívóm legalján lenne... eddig a 2 négy élű rész közti lapos felület 3/4 ig volt most meg az alján lévő 4 élű részen van.
hozzá teszem volt forgatva ezalatt párszor,de többnyire csak 2500-3000
Ha nagyon enné azt mivel tudom orvosolni? kéket viszont egyáltalán nem füstöl,sőt nem is füstöl...
Nem kell semmit tanítani. Valószínúleg kiszáradtak a gumik amik az ajtóban vannak és szorul az ablak. Vagy eltört valamelyik ablak tartó. Nálam egy kis szilikonzsír megoldotta az ilyen jellegű hibát.