Kérdésem lenne. Mostanában azt vettem észre, hogy a távirányító nyitó gombjának második megnyomására (ami minden ajtót nyit), az indexek az eddigi 2 helyett 4-et villognak. Tudja valaki ennek az okát? Kattanás nincs duplán, tehát az ajtókat nem nyitja kétszer.
Így van, de az akksinál (és minden motorikus alkatrésznél) műszaki szempontok is dominálnak, míg egy ajtókilincs kiválasztásánál anyagi, legjobb esetben esztétikai szempontok alapján történik a kiválasztás.
A Suzuki meg azt rakja, ami szükséges. Ez a költséghatékonyság. Ezt az egész autónál csinálja, a leghető legolcsóbban akarja megúszni az alkatrészek árait. Ezért is panaszkodik sok Suzukis, hogy 1-2 éven belül tönkrement az akkuja, mert inkább alulméretezettek.
A nagyobb akku tovább bírja. Az 1,4 Fabiámban a gyári 60 A-s volt, és majdnem 6 évet bírt, pedig klímán kívül semmi extra nem volt.
Nyilván az elektromos fogyasztók, legfőbbképpen az önindító teljesítményétől függően felülméretezik milyen akksi kerül egy egy autóba. Ugye az akksiknál a másik legfőbb (általában feltüntetett) paraméter a maximális indítóáram. Az indítóáram határozza meg az akku méretét leginkább.
Írtam hogy nem magától állt meg. Le lett állítva az autó egy időre és így jött elő a probléma. Mindennapos használatnál nem. De az nem normális hogy 1 hét állást nem bír az akksi. Az hogy nem volt jó az akkumlátor ki van lőve mert gyári volt benne és a szerencsétlen eset után, a bikázást követően még 2 évet ketyegett, majd eladtam az autót. A múlt heti sztori az egy nemrég vásárolt Banner akksis történetnél jött elő ( 2005-ös az autó és nem régen beletett új akku) Hozzáteszem a 3. eset az ismét a sajátom, a mostani Sport is olyan hogyha nagyon hideg van akkor kicsit forgatja reggel mielött indul. 3x véletlenszerű hibát én már nem feltételezek 3 különböző autónál. Azt gondolom hogy kicsi az akkumlátor amit gyárilag beletesznek amit még tetéz az is hogyha valaki sokat használja városban és megy minden fogyasztó a téli időszakban.
"Csak 1 kerdes: honnan tudja a generator, hogy mit tolt? (megsugom, sehonnan)."
A generátor nem tudja, csak azt hogy mennyi töltőáramot kér tőle az akksi. Ha a te gondolatmenetedet követnénk akkor egy hibrid autó csillió akksijához, vagy egy IFA (tipp) 2db 72AH akksijához is elég volna egy swift generátor. Ne viccelj már...
Értelmezd amit írtam pls. Bele lehet tenni, tölteni is fogja, csak például télen mikor a mostani minuszok vannak és a generátor a sok fogyasztó miatt eleve le van terhelve, melléjön még hogy egy 55+ Ah-s akksi több energiát veszít el egy fagyos éjszaka alatt, amit "ő" megpróbál visszaszerezni az autó beindítása után és teszem azt 20A-el több töltőáramra tart igényt mint egy 36Ah-s akksi. Innentől egyszerű matek, felvenni kívánt áramokat összeadni és kijön hogy X amperrel többre tart igényt az autó, mint amit a generátor le tud adni. Természetesen ez csak szélsőséges körülmények között áll fent. Döntsön mindenki belátása szerint.
Az autót tervező mérnökök (akik az akksit nyilván inkább felülméretezik) ezt elég jól tudják. A 36Ah-ra is csak indításkor van szükség, lásd 1.3 diesel motornál a jóval nagyobb akksikat, pedig ott beindítás után szinte nincs is akksira szükség. De ott a generátor is nagyobb teljesítményt tud leadni. Biztos csak mert ilyen generátor volt a polcon és azt tették bele.
Persze mindenki azt csinál az autójával amit akar.....
Nekem most 3.5 éves a GYÁRI akku az autóban, ma reggel éppen a minusz 13 fokban is hibátlanul indult. Ha 1 évesen tönkremegy az akksi az autóban, akkor vagy szar akksit vettél, vagy az autóval nem oké valami.
nekem mondjuk az a rossz tapasztalatom hogy a 36Ah-s ( bár azt használtam eddig kizárólag) nagyon vérszegény. Nekem 2006-ban az 1 éves kocsiban, amit rendszeresen használtam ( ergo töltve volt) amikor letettem másfél hétre, annyira megmakkant ( pedig a 30 fokban állt a napon) hogy még a kp zárat sem tudta kinyitni, és amikor bikázni kezdtük akor 10 perc után tért csak magához. Ez a szitu most is megismétlődött egy alig 1 éves akksinál a család másik Swiftjében és 1 hét után nem indult ( bár most mínuszok is vannak de ez akkor sincs rendben. Szerintem alul van méretezve sajnos. :o( Akármennyit is bír el a generátor.
A gyári akksi 36Ah-s, 55Ah-t ne tegyél bele, mert tönkremegy a generátorod hosszútávon. Azért van benne 36Ah mert arra van a generátor méretezve és az autó elektromos rendszerét teljes mértékben el tudja látni (generátor mellett). Az 55Ah-s sem fogja egy perccel sem tovább bírni mint a 36Ah-s. Teljességgel felesleges , csak lényegesen több pénzt fogsz kiadni, hogy tönkretedd a generátorodat, nulla előnyért. Jó ötletnek tűnik :S
Ha már akksiról esett szó akkor én is kérdeznék egyet:
Tudja valaki fejből, hogy mekkora méretű akkumulátor megy be a gyári helyére? Most, hogy "hűvösödik" egyre nehezebben teker az önindító. Tartok tőle, hogy hamarosan cserélnem kell. De ha beleférne akkor legalább 55 Ah- sat vennék, de nem tudom, hogy fizikailag befér- e. Persze gondolom, hogy a méretek tipusfüggő is lehet.