Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

joeyfiu Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61438

Sziasztok!

 

Kérdésem lenne. Mostanában azt vettem észre, hogy a távirányító nyitó gombjának második megnyomására (ami minden ajtót nyit), az indexek az eddigi 2 helyett 4-et villognak. Tudja valaki ennek az okát? Kattanás nincs duplán, tehát az ajtókat nem nyitja kétszer.

arpeen2 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61437

"A Suzuki meg azt rakja, ami szükséges"

 

Így van, de az akksinál (és minden motorikus alkatrésznél) műszaki szempontok is dominálnak, míg egy ajtókilincs kiválasztásánál anyagi, legjobb esetben esztétikai szempontok alapján történik a kiválasztás.

Előzmény: kkn (61436)
kkn Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61436

A Suzuki meg azt rakja, ami szükséges. Ez a költséghatékonyság. Ezt az egész autónál csinálja, a leghető legolcsóbban akarja megúszni az alkatrészek árait. Ezért is panaszkodik sok Suzukis, hogy 1-2 éven belül tönkrement az akkuja, mert inkább alulméretezettek.

A nagyobb akku tovább bírja. Az 1,4 Fabiámban a gyári 60 A-s volt, és majdnem 6 évet bírt, pedig klímán kívül semmi extra nem volt.

Előzmény: arpeen2 (61435)
arpeen2 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61435

Nyilván az elektromos fogyasztók, legfőbbképpen az önindító teljesítményétől függően felülméretezik milyen akksi kerül egy egy autóba. Ugye az akksiknál a másik legfőbb (általában feltüntetett) paraméter a maximális indítóáram. Az indítóáram határozza meg az akku méretét leginkább.

Előzmény: Gaben. (61432)
t.lantos Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61434

Sporolas, sporolas, fontos kerdes ugye az autoiparban.

Mondjuk az lehuzott 7 evet. Igaz, szerintem a vilagitason kivul csak a radio volt elektromos fogyaszto :)

 

Előzmény: t.lantos (61433)
t.lantos Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61433

Minden autoba a minimalisan szukseges akku kerul.

F Astrankban is 36Ah volt anno.

Előzmény: Gaben. (61431)
Gaben. Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61432

"Az autót tervező mérnökök (akik az akksit nyilván inkább felülméretezik) ezt elég jól tudják."

 

36Ah-snál kisebbet hogyan tudnának beletenni? Szerintem ez a minimum minimuma. :o)

Előzmény: arpeen2 (61428)
Gaben. Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61431

Írtam hogy nem magától állt meg. Le lett állítva az autó egy időre és így jött elő a probléma. Mindennapos használatnál nem. De az nem normális hogy 1 hét állást nem bír az akksi. Az hogy nem volt jó az akkumlátor ki van lőve mert gyári volt benne és a szerencsétlen eset után, a bikázást követően még 2 évet ketyegett, majd eladtam az autót. A múlt heti sztori az egy nemrég vásárolt Banner akksis történetnél jött elő ( 2005-ös az autó és nem régen beletett új akku) Hozzáteszem a 3. eset az ismét a sajátom, a mostani Sport is olyan hogyha nagyon hideg van akkor kicsit forgatja reggel mielött indul. 3x véletlenszerű hibát én már nem feltételezek 3 különböző autónál. Azt gondolom hogy kicsi az akkumlátor amit gyárilag beletesznek amit még tetéz az is hogyha valaki sokat használja városban és megy minden fogyasztó a téli időszakban.

Előzmény: arpeen2 (61427)
t.lantos Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61430

Eleg volna. Csak akkor nem szabad menni az autoval, csak a generatort porgetni :)

Ha a hasznalat tobbet vesz ki, mint a toltes, akkor lemerul. Ha kicsivel tobbet, lassabban, ha sokkal tobbet, gyorsabban.

A nagyobb akkut adott esetben sose tudja ujra teljesen teletolteni. De tobb tartalek van benne, kesobb pusztul ki.

 

Előzmény: arpeen2 (61429)
arpeen2 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61429

"Csak 1 kerdes: honnan tudja a generator, hogy mit tolt? (megsugom, sehonnan)."

 

A generátor nem tudja, csak azt hogy mennyi töltőáramot kér tőle az akksi. Ha a te gondolatmenetedet követnénk akkor egy hibrid autó csillió akksijához, vagy egy IFA (tipp) 2db 72AH akksijához is elég volna egy swift generátor. Ne viccelj már...

Előzmény: t.lantos (61424)
arpeen2 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61428

Értelmezd amit írtam pls. Bele lehet tenni, tölteni is fogja, csak például télen mikor a mostani minuszok vannak és a generátor a sok fogyasztó miatt eleve le van terhelve, melléjön még hogy egy 55+ Ah-s akksi több energiát veszít el egy fagyos éjszaka alatt, amit "ő" megpróbál visszaszerezni az autó beindítása után és teszem azt 20A-el több töltőáramra tart igényt mint egy 36Ah-s akksi.  Innentől egyszerű matek, felvenni kívánt áramokat összeadni és kijön hogy X amperrel többre tart igényt az autó, mint amit a generátor le tud adni. Természetesen ez csak szélsőséges körülmények között áll fent. Döntsön mindenki belátása szerint.

 

Az autót tervező mérnökök (akik az akksit nyilván inkább felülméretezik) ezt elég jól tudják. A 36Ah-ra is csak indításkor van szükség, lásd 1.3 diesel motornál a jóval nagyobb akksikat, pedig ott beindítás után szinte nincs is akksira szükség. De ott a generátor is nagyobb teljesítményt tud leadni. Biztos csak mert ilyen generátor volt a polcon és azt tették bele.

 

Persze mindenki azt csinál az autójával amit akar.....

Előzmény: t.lantos (61424)
arpeen2 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61427

Nekem most 3.5 éves a GYÁRI akku az autóban, ma reggel éppen a minusz 13 fokban is hibátlanul indult. Ha 1 évesen tönkremegy az akksi az autóban, akkor vagy szar akksit vettél, vagy az autóval nem oké valami.

Előzmény: Gaben. (61426)
Gaben. Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61426

Hello,

 

nekem mondjuk az a rossz tapasztalatom hogy a 36Ah-s ( bár azt használtam eddig kizárólag) nagyon vérszegény. Nekem 2006-ban az 1 éves kocsiban, amit rendszeresen használtam ( ergo töltve volt) amikor letettem másfél hétre, annyira megmakkant ( pedig a 30 fokban állt a napon) hogy még a kp zárat sem tudta kinyitni, és amikor bikázni kezdtük akor 10 perc után tért csak magához. Ez a szitu most is megismétlődött egy alig 1 éves akksinál a család másik Swiftjében és 1 hét után nem indult ( bár most mínuszok is vannak de ez akkor sincs rendben. Szerintem alul van méretezve sajnos. :o( Akármennyit is bír el a generátor.

Előzmény: arpeen2 (61423)
Salvataggio Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61425

Az akkusegélynél ezeket ajánlják swiftjez:

http://www.akkusegely.hu/suzuki_swiftiii-10-13-2005--akkumulator-a2559.php

Van közte 55-ös is.

t.lantos Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61424

Csak 1 kerdes: honnan tudja a generator, hogy mit tolt? (megsugom, sehonnan).

Mehet bele akkora, amekkora fizikailag belefer.

 

Előzmény: arpeen2 (61423)
arpeen2 Creative Commons License 2010.12.16 0 0 61423

A gyári akksi 36Ah-s, 55Ah-t ne tegyél bele, mert tönkremegy a generátorod hosszútávon. Azért van benne 36Ah mert arra van a generátor méretezve és az autó elektromos rendszerét teljes mértékben el tudja látni (generátor mellett). Az 55Ah-s sem fogja egy perccel sem tovább bírni mint a 36Ah-s. Teljességgel felesleges , csak lényegesen több pénzt fogsz kiadni, hogy tönkretedd a generátorodat, nulla előnyért. Jó ötletnek tűnik :S

 

Az csak hab a tortán, hogy lehet be sem férne.

Előzmény: zsolesz12 (61420)
Meister Creative Commons License 2010.12.15 0 0 61422
Ja, s 12000 volt, szoval ha 30 egy Bosch, akkor abbol 2-t lehet venni, s 2csak kibir annyit, mint egy bosch. :-)
Előzmény: Meister (61421)
Meister Creative Commons License 2010.12.15 0 0 61421
En pont ma vettem homasitanal, valami jaszaksi nevu csodat, 40-est. Az 21x17cm, s befert. A lenyeg, hogy jobb-plusszos, vastagsarus. :-)

Ja, s olyan kulcskeszleted legyen, amiben van 12-es kulcs, mert a tavtartohoz alulra az kell, nekem az meg pont nem volt a kulcskeszletemben. :-)
Előzmény: zsolesz12 (61420)
zsolesz12 Creative Commons License 2010.12.15 0 0 61420

Üdv mindenkinek!

 

Ha már akksiról esett szó akkor én is kérdeznék egyet:

Tudja valaki fejből, hogy mekkora méretű akkumulátor megy be a gyári helyére? Most, hogy "hűvösödik" egyre nehezebben teker az önindító. Tartok tőle, hogy hamarosan cserélnem kell. De ha beleférne akkor legalább 55 Ah- sat vennék, de nem tudom, hogy fizikailag befér- e. Persze gondolom, hogy a méretek tipusfüggő is lehet.

 

Előre is köszi!

jó hír Creative Commons License 2010.12.15 0 0 61419

jobb híján szivargyújtóba dugható fesz.mérő is kapható, ami azért jól tájékoztat...télen(is) nagy segítség...(meglepetések helyett) :-(

.steyr. Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61418

Ha van egy voltmérőd akkor rárakod járatás kózben az akksi sarukra.

14,4 V -nak kell lennie.

Előzmény: Casillas86 (61417)
Casillas86 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61417

Oké, köszönöm a segítséget. Meglátjuk mi lesz.

Előzmény: .steyr. (61416)
.steyr. Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61416

Ékszij feszit kitart tesztel.a többit meglátod,senki sem jós,Üdv itt meg bocs a stilusomért:))

Előzmény: Casillas86 (61415)
Casillas86 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61415

Tudom, hogy a generátort hajtja. Akkor a lényeg, hogy nincs gáz, csak húzni kell az ékszíjon? Szóval nem fog ez a másik generátor is szarrá menni.

Előzmény: .steyr. (61414)
.steyr. Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61414

Az ékszij általában a generátort hajtja.Na most ha ez csúszik képes szépen óvtosban lemeriteni az akksit.

 

Én ezt konkrétaqn egy 1992 vw LT35-ön tapasztaltam.

Előzmény: Casillas86 (61413)
Casillas86 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61413

Na és mi állt össze? Nekem annyit mondtak, menjek holnap vissza, és húznak rajta.

Előzmény: .steyr. (61411)
.steyr. Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61412

Akksicserét ne hagyd semmifélekeépp mert az a lehúzás játszma.

Előzmény: Casillas86 (61410)
.steyr. Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61411

Csúszik az ékszij???Összeáll a kép.nem kell ide  Derrick

 

Balhézz jóbarát.Elmehetnek gyapotot ültetni a hóba a szervizesek

 

(de ne az ablakmosót mond)

 

 

Előzmény: Casillas86 (61410)
Casillas86 Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61410

Nem céges.. Egy akksicsere segít? Amúgy holnap megyek vissza a szervizbe, hogy húzzanak az ékszíjon, mert csúszik. Múlthét csütörtökön csintálták.

Előzmény: .steyr. (61409)
.steyr. Creative Commons License 2010.12.14 0 0 61409

Lehet.Mérni kéne egy töltést.Nem látok bele.Vagy egy terheléses akkssivizsgálat.megasztán vannak itt sokkal értelmesebbek a fórumon.

 

Időnként lemarad a "  :)))) " jel oszd be:DDDDDDDDDDDDDD

 

Valamibe nagyon belenyúltál asszem:((((Remélem céges a cucc.

Előzmény: Casillas86 (61408)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!