Pár napja ilyen témáról beszélgetünk, ha van türelmed visszaolvasgatni akkor biztosan találsz válaszokat.kicsit össztettebb a dolog, mert beszéltünk már, fojtószelepről, MAP szenzorrol, hibás trafósorról, aminek a hibája okozhat ilyen hibákat.
Egyátalán a műszerfalon a sárga motordiganosztikai lámpa világít???
Egy kis tanácsot szeretnék kérni.Még friss Xara tulajdonos vagyok.Nem régen, vettem egy 1998-as 1.9 TD Xarát, és a prolémám a következő lenne, vele kapcsolatban.Pár napja a motorja elkezdett remegni, mint ha szét akarna esni és a menetdinamikája is valahol elveszett, mert alig akar menni.Nembeszélve az égtelen füstölésről, amit a legkisebb gázadásra is elkezdi.
Viszont, tegnap előtt feltettem az akkumlátort tölteni, mert kicsit gyengének éreztem.Tegnap miután visszatettem az autóba és elindítottam, láss csodát, gyönyörűen duruzsolt a motor és az autó ment, mint a rakéta.
Sajnos a következö indításnál visszatért a motor remegése és a menetteljesítmény ismét a béka segge alatt volt.
Ezt okozhatja az akkumlátor hibája?Mert tudom, hogy a citroenek nagyon allergiások a feszültség ingadozásokra.
Lenne valakinek ötlete, vagy tippje, hogy mi lehet a probléma?
Először kezdd egy folytószelep, MAP szenzor és/vagy alapjárati léptetőmotor takarítással. A kartergáz elszennyezi mindegyiket, akkor csinálja, hogy nem tartja meg az alapjárati fordulatot és leáll.
Lehet hogy nálam is trafó csere lesz? Üzemmeleg motornál hírtelen fordulatszám esés majd leállás gázadás esetén is.
Akksicsere tavaly ősszel volt gyertya cserével kombinálva ,OMV maxmotion 95-ös benzint tankolok, egy hete 200 km-es túra 4 személlyel tempósan (100-130 km/h)...és közben is leállt egy alkalommal.Hidegen minden rendben. Az autó egy 2004-es gyártású Xsara II. 1.4 SX benzin 119.000 km-el.
Kikérném a véleményeteket hátha volt valakinek hasonló:
Szóval ha behúzom a kéziféket és indulaskor kiengedem akkor érzem hogy beragad valamelyik oldal. Ez lehet a kézifék kötél szorulása vagy hibája? Mennyire bonyolult ennek a cseréje? Amit még érzek hogy a kézifék behuzasakor az alsó 3 kattanás olyan lötyögős utana kezd el csak fogni.
Nekem 2000-es Xsara I-em van (1.4 benzines). Nemrég volt egy ilyen hibám nekem is. Az egyik injektor hidegen ment, melegen beállt. Fél évig keresgéltük a hibát, hogy mitől hagy ki a motor. Olyan volt, mintha időnként megállna egy henger. A végén már melegen állandóan csinálta. Egyszer melegen kivettük az injektorsort, és ráindítóztunk. Így lett meg, hogy melyik a hibás. Persze ezzel el kellett érni, hogy melegen megálljon.
Szia! Köszönöm szépen a segítségedet, akkor trafócsere lesz.Remélem megoldódik a probléma.Nekem hibakiolvasáskor a légkondi kapcsoló zárlatát,( semmi baja nem volt a lékondi kapcsolónak), és a ventillátor kapcsoló hibáját hozta ki, csak nem foglalkoztam vele, ezek szerint már akkor a trafó rosszalkodott.
Nekem az volt a probléma, hogy nem lehetett semmit észrevenni az új és a régi trafósor között mert ugyanugy ment.,
A hiba kiolvasásnál voltak mindenféle össszevissza hibák pl.. szögeltérés, impulzus, fordulatszám és más elektromos jelzök hibája, de nem volt mindig ugyan az.
Egyik szerelő azt mondta olyan mintha az aksi feszültség esése miatt csinálja, de az aksi jó volt.
A márkaszervizben mondták biztosra, szoftver csere után többedik alkalomra, hogy a trafósor csinálja.
Az autón volt felső lamda szonda hiba, de akkor nem irt ki "antipollution fault" hibát,csak rángatta a motort alapjáraton és 50km/h-nál 30l-es fogyasztást mutatott.
Miböl venném észre hogy a trafósort cserélnem kéne? már én is lassan egy éve küzködök ezzel az "antipollution fault" hibával. Köszi a segítséget üdv Xsara II.
Az „antipollution fault” nem csak katalizátor, lambda szonda és szenzor hiba hanem sajnos egyéb elektromos hiba is.
Nekem hosszas küzdés után derürlt ki, hogy a gyújtó trafó sor hibálya miatt volt és ez belejátszik a tökéletes égéshez ami miatt az „antipollution fault” hibát hozta.
Trafó sor csere után teljesen megszünt.
Amúgy ha „antipollution fault” hibát hozott az ötödik hibamentes inditás után kinyugtázza a hibát és eltünik a jelzés.
Ezért volt nehéz megtalálni a konkrét trafó hibát. Azt is csak a márkaszervizben de csak többedikre.
Köszönöm! Én a tetőről szedtem le mert az új fej pereme kisebb volt és egy pici bilincset tettem rá. Aggódtam, hogy később lenyomja esetleg. Eddig bírja, és a válaszod kicsit megnyugtatott. Köszi a bolt infót is!
Köszönöm, ezt mind megtettem mert olvastam, hogy talán ez beválik, mégis megmaradt az általam leírt módon, pár km után ismét előjön. Holnap megpróbálom a hibakód olvasást, van a környékünkben egy francia autó alkatrész-és szervíz, csak a tulaj nem tudott velem foglalkozni eddig, talán holnap, hátha neki van ilyen tapasztalata.
Elsö alkalommal elvágtam közvetlenül a tápsziv. csöccsel egy szintben, a maradékot óvatosan megpuhítottam kombináltfogóval, rátoltam az új szivattyú csöcsre, körbetekertem két soron horganyzott dróttal (kb. 1mm vastag) ügyesen megcsavartam a drótot nehogy eltörjön, és nehogy elnyírja a csövet. A drótvéget visszehajlítottam ne álljon szanaszét. Most csak a drótot cseréltem nem vágtam le a csőből ! Figyelni kell a tápszivattyú pozíciójára is mert az alján szűrő van jó lenne ha az rajta maradna. Figyelem a Saruk biztonsági saruk kis pöcök benyom és lehúzható !!!
Szivattyú: JBVP48S No name, de kb.4 évet kibírt 14.000 Ft Kaufer Halásztelki bolt Az internetes áruházukban is benne volt 13.800-ért de az ár kicsit változott
Egyébként ez a tip. 13.000-18.000-ig megtalálható több helyen.
Csak a motort, hogy cserélted? A csövet mivel veszed le, illetve rakod vissza a szivattyúra? Nem kis nyomást kell kibírnia a csatlakozásnak, hogy időtálló legyen.