De én hiszek Manta-Z-nek és csak is neki! Ha figyelsz akkor tudod miért írtam az utolsó megjegyzésemet. Manta-Z fogja tudni. Így elég egyértelmű hogy trafó lesz a ludas és semmi esetre sem a gyertya vagy a kábel, mivel azt már kiveséztük az előzőekben, se nem a kompresszió. Nagyon köszi Manta-Z mindent és majd referálok ha kész lesz. Minden jót Neked addig is üdv.: Itorka
Az nem lehet,mert mi hoztuk haza 4 hete. Előtte kint állt egy idősebb luxemburgi fickóé volt. Ja! Amikor beleraktuk az első trafót két napig ment a trafó, de akkor ment a kocsi is mint állat.
Hát ez nagyon frankó eszmefuttatás volt! Kössz a biztatást is! Megkérdeztem Unixékat és másokat is. 36815 Ft. az új Bosch trafó. Akart valami utángyártottat is említeni ami 15070 Ft. De lehet azt hagyni kéne. A kábelek cseréje már levolt játszva az új kábellel, csak az egyes henger nem megy, tehát kábel kipipálva. Gyertyacsere is megvolt. Volt valami előző hozzászólás is mástól ,hogy injektor fúvóka esetleg... De benzin szag van, mert gondolom nem tudja elégetni abban a hengerben az üzemanyagot és attól van büdös, tehát akkor benzin is van. Mivel nincs sok km az autóban ezért nem is foglalkoztak a kompresszió problémával/ luxemburgi az autó és nem gondolnék visszapörgetésre/ , de még ezt a kompressziót feltétlenül megnézetem!
I. Felmerült az is, hogy elektronika hiba lehet meg kivágja a trafó az elektronikát meg fordítva meg mittudomén Ez a hozzáállás azért hülyeség mert: Mivel írtam, hogy egy tekercs két hengernek ad szikrát neked pedig egy henger nem megy ezért biztosan jók az elektronikai alkatrészek miszerint: - computer - gyújtásmodul - trafón belül a tekercs Tehát így cáfoltuk a motormenedzsment hibáját mivel ha az lenne rossz akkor két hengered nem menne.
II. következő lépés: Erre írtam, hogy fel kell cserélni a gyújtás kábeleket: 1. Ha csere után másik henger nem megy akkor egyértelműen a kábelbe nem megy át a szikra, így nem ér el a gyertyába a delej megoldás: kábel csere és örülünk 2. Ha kábelcsere után is továbbra is az 1.-es henger nem megy akkor megint 3 dolog lehet :) 1. tarfóból nem jön a szikra. 2.vagy a gyertyába veszik el. 3. van szikra de nincs kompresszió a motorban ---> motor szétszed felderít hiba
Tehát: gyertya kiszed ellenőriz ha jó akkor, mérnék egy kompressziót, hogy egyáltalán jó-e az a henger Ha ezek jók akkor valóban a trafóból nem jön szikra: Marad az, hogy a tekercs kivezetésénél történt valami átvezetési probléma ezért nem megy egy hengered csak sajnos mivel a trafó egy műgyantával kiönött alkatrész aminem javítható ezért sajnos marad a komplett trafócsere mint lehetséges megoldás.
Igazából ennyit kéne szisztematikusan végigcsinálni ez kb 1 óra meló és kb 99%-ra megvan a hiba. A szőkeségeddel ne takarózz......Lehet szőke vagy , de nem hülye---> tanulj :))))) Amúgy meg senki sem úgy esik ki az anyjából, hogy mindenhez értene kérdezni meg nem bűn....
Azt írtad ,hogy egy tekercs a trafóban két hengernek adja le a szikrát. Akkor ha a trafó rossz akkor nem két hengernek kellene állnia? Bocs ha kicsit szőkének tűnök , de hát nő vagyok/ és valóban szőke/.
Keresd itt a fórumon atesz x20xev-t biztosan tud neked segíteni. Egyébként a unixban utcai áron bruttó 40 ezer ha beesel mint első vevő és nem vagy lúzer akkor alapból adnak neked minimum 15% kedvezményt. Kérdezd ateszt, szerintem ő meg tudja hozni jó áron.
10 ezer volt mindkét trafó , de a másodikat visszavette a bontó. Hol lehet venni 33 ért új trafót? Nekem eddig mindenhol csak 50 körül mondták. Mert akkor Isten bizony vennék bele egy újat! Köszi minden segítséget, igazán készségesek vagytok!
Vagy keressél normális szerelőt aki valóban ért hozzá és nem legózik a te pénzeden, hanem ténylegesen fel tudja tárni a hibát és ha megcsinálta akkor arra a javításra garanciát vállal. Ne neked kelljen már eldönteni, hogy milyen alkatrész és hova és mennyi kell. Ne te vidd az alkatrészt vegye meg ő aztán ha beszarik 2 nap múlva az legyen az ő problémája, ne a tiéd. A legegyszereűbb azt mondani, hogy vigyél te alkatrészt aztán ha szar valami akkor a te hibád mert a te alkatrészed szar amit hoztál. Ennél többet a fórumon keresztül nem hiszem, hogy bárki is tudna érdemben segíteni, mivel itt senki nem Gyurcsók és senkinek nincs 06-90-es telefonszáma :))))
Mennyi volt a két bontott trafó? 20 -30 000? És ment vele 2 napot az autó és nincs rá semmi garancia
Az újat meg lehet venni 33 000Ft-ért amire van garancia.
Vehettek még pár bontottat és lassan többe lesz mint az új gari nélkül. Ha a szerelő meg nem tudja megmondani mi pontosan a baja, akkor ideje, hogy eltoljátok onnan a verdát máshová....Ha pedig otthon barkácsoltok saját szakállotokra szaktudás nélkül az általában mindig többe kerül a végén mint egy olyan szaki munkája aki valóban ért hozzá és csak azt cseréli ki amire szükség van nem pedig a fél autót.....
Amit előszőr beletettünk azzal ment két napig/ bontott volt/. Utána tettünk bele másik bontottat , de azzal nem ment. Na most vagy tényleg elromlott két nap után az első bontott és lehet , hogy a második bontott alaphangon rossz lehetett? A fene sem tudja!Vagy piszkosul pechesek vagyunk?
Mostmár értem. Vadi új a kábel is és a gyertyák is. Szóval akkor nem engedem ezek cserelésére rábeszélni magam. Marad még egy kérdés: megpróbálkozhatok egy bontott trafóval , vagy inkább jöjjön az új? Mi a tapasztalat?
A gyújtótrafóban 3 tekercs van, egy tekercs 2 hengert "lát el" szikrával. Ha motorelektronikai vagy tekercs hiba lenne akkor 2 henger nem menne. Mivel 1 henger nem kap szikrát ezért vagy a trafó kivezetésénél van a hiba ergó trafó csere vagy gyújtókábel hiba akkor kábel csere. Kezdeném a kábellel. Cserélje meg valamelyik két kábelt ha az a henger nem megy ahová átcserélte akkor kábel hiba, ha továbbra is az 1-es henger nem megy akkor tarfóhiba. Mivel csak 1 henger nem megy mint ahogyan írtam akkor baromság az egyéb elektronika hiba. Viszont ha ugyanígy az egyes henger nem ment a trafócsere előtt és kiderül, hogy a trafó a hibás akkor nagy valószínűséggel nem cserélte ki a szerelő a trafót....Egyébként bármit is vesztek hozzá, mind a gyújtókábelből, mind a trafóból felejtsétek el a használtat. Sokkal drágább az új de a többször olcsóbb megoldás hosszútávon mindig drágább.......
Azt mondjátok meg nekem , hogy miért akarják a gyertyákat és a kábeleket megint újra cserélni? Ezt én nem értem , valami olyat mondtak ,hogy újra kilőheti a trafót ha beleteszek egy másikat. Mi az ami "kilőheti"? Addig amíg nem kapok ésszerű magyarázatot addig nem akarok beleegyezni, mert még nem látom a logikáját. Nagyon rendesek vagytok, hogy segítetek nekem! Nagyon hálás vagyok!
170000km körül van benne. A férjem megnézte az az egy nem ad szikrát , mert cserélgette a kábeleket. A kompresszióban nem vagyok biztos , hogy nézték -e! Aki eddig mozizta, rögtön mindenki a trafót gyanúsította.
lehet hogy nem kap üzemanyagot az 1-es henger,ki kell pucolni az injektor fuvókákat.-jártam igy én is,csak nekem a 3-as hengernél koszolodott el.-----más---gondolom olaj került a gyertyákhoz a szelepfedéltömités gyengülése miatt és ezért kellett új gyertya,+kábel.----trafót addig nem cserélnék amig nemgyözödnék meg róla hogy ad-e szikrát a 6db hengernek.-ez egyszerü mert egyesével kilehet probálni a pipák lehuzgálásával,ill.testrerakásával.----egyébként a trafó cseréje nem kis meló éppenezért a körmére néznék a szerelőnek.(tisztelet a kivételnek de átb..s..k az embert föleg a v6-tal,mert macerás szerelni)
Sziasztok! Segítsetek ha tudtok kérlek! Nem megy az első hengere az autómnak,már úgy jött vele haza a férjem külföldről. 2.5ös 6 hengeres. Gyújtótrafó csere- ment két napig utána megint az 1-es nem megy. Mielőtt hazajött kicserélte az összes gyertyát , gyújtókábelt vagy mifenét, szelepfedél-tömítést. Szóval csak véletlen lehet , hogy megint elromlott a trafó vagy valami kilőheti. Nehogy úgy járjak ha veszek egy másikat. Szerelő vadi új trafót akar velem vetetni és megint új gyertyákat és "madzagot" hozzá. Nem túlzás szerintetek? Mert hogy 50 körül mozog csak az új trafó ára, és a többi.. Köszi előre is minden tanácsot !
Na meglettek az "új használt" omegám gondjainak okai. A hirtelen gázra fulladást a vezérlés csúnya elrakása okozta, ezt a szíj, feszítő, vízpumpa cserénél vettük észre. Nem számoltam hány foggal, a lényeg, hogy egy fél körrel. Az erős kormányrázást a trapéz szilentek cseréje (első-alsó-első mindkétoldalon) és a kerékcentírozás (elöl: 60 és 30 gr) mérsékelte minimálisra, de valami még mindig játszik. Ezek kijavítása után, viszont gyakran égett a check, ami elötte sose, kódolvasás ahogy írtátok, AGR, lambda, pillangó tisztítása, és jó a HAJÓ! Aztán nagyon meg lett lüldve a gép!
Milyen sem-ről van szó?? máshova nem igazán szoktam írni... :)
amugy ha megfigyelnéd épp most váltott normális hangnemre a dolog...
magadba nézhetnél... :) most épp te osztod nekem, nemhogy a felvetett témákal foglalkoznál... ja de az nem olyan érdekes.. hmm... üdvözletem mindenkinek... :)
Esetleg tudsz még valamit róla, hogy milyen szerepe van???
mert elképzelhetőnek tartom, hogy másban iss közre játszik, ha ezetleg tudsz valamit mondjad csak nyugodtan... mert érdekelne...
Lehetséges az hogy szarakodik a gyujtás szögjeledóm és nem ír hibát a computar, hogy esetleg fars jelet ad ki vagy a computer nem továbbítja a jelet a kombinált trafóra??? sos..
amugy most jöttem meg vele balcsiról, a motorfákes rángatáson kívül egy rossz szavam nem lehet rá..
Én a bal első dobbetét mögött lévő másodlevegő ventilátorra...
Gyújtásra nem tudok mit mondani, remélem nekem sosem lesz ilyen gondom.:) Anno a Vectrám rángatott hasonlóan amikor megvettem és nem volt hibakód. Akkor az összes kábelcsatlakozást szétszedtem (már amihez hozzáfértem) a motortérben és adtam neki wd40-et. Utána sokkal jobb lett, de hibátlan a gyújtáskábelek cseréje után lett. Viszont te ezen már túl vagy, meg sok minden más cseréjén is, szóval nincs ötletem.