Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
A standardot nem ugy értettem ahogy te, hanem hogy nálunk azért igényesek az ilyenre én nem MOL Botond minőségű :D Hétfőn megkérdezem a viszkozitást, mert valoban nem tudom. Bar az biztos, hogy nem 100-as :) Egyébként azt lattam valahol 20L-es kiszerelésben is.
Ezek nem típusok, meg nem standard számok, hanem a hidraulika olaj viszkozitását jelzik.
Télen hasítógépekben 21-es olajat használnak, ez nyáron nem jó, mert ha felmelegszik, nagyon híg, elmegy az olaj ereje. Én 68-as olajjal töltöttem fel.
100-assal szerettem volna, de azt nem kaptam csak 200 literes kiszerelésben árulják.
Gyári gépeken nincs külön hűtő, a hidraulika szivattyú a motorra van ráfogatva, és a motor ventillátora hűti. Na meg a motortest.
Olajhűtő egy kicsit nyűgös, mert egy megfelelő teljesítményű az nem olcsó, ráadásul olyan helyre kell tenni, ahol nem sérül, és még egy ventillátor is kellene rá ami leviszi róla a meleget.
Az se mindegy hova kötöd be, mert 100-200 bart nem bírnak az olajhűtők.
Persze a gyárin is felmelegszik délutánra az olaj, főleg ha 40 fokos melegben a napon hasítunk.
Most tervezet rá egy hőcserélőt, a visszatérő ágra, ott nincs nyomás, és a hőcserélő másik ágára meg felkötöm a slagot, és így a víz lehűti a visszatérő olajat.
Azt próbáltuk, hogy a tartályt hűtöttük slaggal, és az bevált.
Egyébként a gyári folyamatosan forgatja a tartályban a vizet.
Passzolom a tipusat, azt meg kell kérdeznem nekem is. biztos hogy nem standard olaj, adnak az ilyenre. Az olajhűtőben én is gondolkodom, van is rá tervem, de csak beüzemelés és próba után. Az biztos, hogy legjobban a kompresszio miatt melegszik az olaj. Azért egy nagy teljesítményű gyári hasito 200bár körül dolgozik. Az enyém 110báron fog ez is számít, de majd élesben kiderül.
5.7L kell a teljes feltöltésre a 60cm munkaútra. 30 vagy 40L lesz benne, plusz 2db olajszűrő. Kb 1.5x-se mennyiség a szivattyú kapacitásának. Az olaj minőségi hidraulika olaj (ilyen van nálunk a konténeres autókban). Miért?
Munkahenger van, vadi uj bolgár fogaskerekes szivattyu 18eFt, uj kétirányu irányító nyomás szabályzóval 16eFt, 30L-es rozsdamentes söröshordó olajnak 8eFt, olaj már megvan. I gerenda kell még 2m, meg a csővezés itt helybena weimarban nem Tom mennyi. Vezeték-dugó van, motort ígértek "beszerzési áron" de ha nem lesz akkor az kb 30eFt egy peremes. (Ha vkinek van 5.5kW peremes jelezheti) A többi vas anyag megvan. Kollega hegesztő munkadíja 15e, meg 1-2L pálinka ide-oda...
Köszi! Én is ugy gondolom. 5.5kW/10T ami most lesz. Meglátjuk mire lesz elég. Az első hasítás a legnehezebb, a második és a harmadik hasitó 3-3cm-el fog késni az előzőhöz képest lépcsőzetesen. Ugy gondolom én is, hogy bőven túl van méretezve. Kardos azt mondja indulna a 7.5kW is, de terhelésen lecsapkodna vmit... Bár ma találtam 6.6kW-os motort is, lehet azt kellene "vennem"... :)
Nézegettem én is, de kb egy komolyabb gyári a 4-5x annyiba kerül mint ez lesz. A cél, hogy egyből 4-6ba hasitani. Ez 5.5kW-os motorral tud majd valós 10T-át mivel 110bar amit bír majd kb az automata. Ha kicseréltetem a megszakitot 25A-ra akkor 180báron tud majd 18Tonnát...
Az a helyzet evvel a magunk által gyártott hidraulikus hasítógéppel, ha fizetni kell az anyagért nemigen lehet kihozni abból a pénzből amiért már lehet venni egy használhatót .Én magam is gondolkodtam saját
gyártáson ,de pont ez miatt elvetettem . Persze ha van minden, érdemes összeállítani .
Értem. Akkor a 30-40cm méretű 120 hosszu fával birkozzak? :D Jó lesz ez így. ;) Tökéletes a kúpos is erős motorral, de nem birkoznék ilyen méretben vele. Ha max 20cm átmérőjű fát hoznának akkor talán.
20-25 cm -nél a jó technológia ! Balról rakonca mellé a méretre vágott kugli ,jobbról a talicska kész anyagnak , a ,,pógár,, + középen ülve kezeli az álló hasítógépet rakja egyből a talicskába.