Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42330

A nehezen eladható Laguna II-t 1,9 dcit egy hét alatt adtam el és nem azért olcsón adtam. ;-)

Előzmény: kokokka (42327)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42329

Like!

 

Én még soha nem számíttatam be kocsit. A jó autót hamar el tudod adni. Egy jó kocsit pedig lehet azért találni. Én is csak kacérkodok még az eladással. Ha minden jól megy akkor ősszel visszatérek a Lagunához.

 

Egyébként a Lombardnál szoktam intézni magam ha hitel kell a kocsihoz. Korrekt rugalmas és olcsóbb....

Előzmény: kokokka (42328)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42328

Mármint az AUTÓDAT tuti, hogy simán elfogadnám :)

kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42327

Igen, de az hosszas türelemmel jár, mert nem viszik csak úgy az autókat. A másik meg az, hogy a feleségem munkájához nálkülözhetetlen, két-három nap is katasztrófa, enm egy vagy két hét mire venni tud az ember olyat amilyet szeretne. De mint mondtam meglátjuk, mert igazából nekem nem sűrgős. Az utód meg tuti, hogy jó szerintem simán elfogadnám :)

Előzmény: Törölt nick (42325)
FxPwrH Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42326

Igen. Ezt a matekot én is néztem, kalkuláltam vele, és egyet is értek vele. Ezért esek néha gondolkodóba. Egy ismerősöm 2006-os kombi jól felszerelt Lagunáján 2.0 dci motorral is nagyon gondolkodtam, de csak nem merem megvenni, valós 250ekm-el, pedig tudom, hogy ő gyakran cserélt olajat és rendesen karbantartotta.

Képzeljétek el azt amikor csak napi 10 km-t megy az autó egy héten 3x, és ebben van 2-3 indítás leállítás (bolt). Persze van mellette hétvégi hosszabb táv is, na de na...

Előzmény: stevie-13 (42319)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42325

Add el megad a kocsid és akkor tudsz venni magánszemélytől is autót.

Előzmény: kokokka (42323)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42324

A szervízelése mióta nálam van:

 

Szervízkönyv Renault Scenic II 2.0 16V  2004/5

 

 

Vásárlás időpontja: 2011.08.09.

 

Km óra állása vásárláskor: 68.752km

 

- Nagyszervíz: 2011.08.17.

 -Elvégzett munka és alkatrész csere: Olajcsere ELF 5W30 olaj evolution

                                                               Levegőszűrő csere Purflux

                                                               Olajszűrő Mann

                                                               Pollenszűrő Mann

                                                               Vezérműszett csere INA görgő + Dayco /gyári / szíj

                                                               Hosszbordás szíj szett INA feszítő + Gates szíj

                                                               Vízpumpa csere Graf 

 

-Tempomat beszerelés 2011.08.22. 5000.- / Koan féle/

- Okoskerék csere. gyári: szalonban cserélve Kalydinál. 71000.-

- Felső motortartó csere Ruville 2012.06.29.  81000km 15000.-

- Olajcsere+olajszűrő+levegőszűrő csere. Elf evolution 5W-30+purflux szűrők 85000km  2012.09.20.

- Jobb első ajtó fényezése. 2012 ősz  / megkarcolta egy kolléga a parkolóban/

 

- Pollenszűrő csere Purflux 2013.01.15. 4500.-

- Axiál és rúdfej csere mind két oldalon 2013.03.11. QWP  20000.- / ezek azóta kimentek de már vettem lemfördert helyette/

- Alsó motortartó csere 2013.03.21. gyári alkatrész 22000.-

- Első lengéscsillapítók és toronycsapágyak cseréje Monroe gázos ~ 60000.- 2013.05.30. 92ekm

- Motorolaj csere + olajszűrő + levegőszűrő ELF 5W30 - Purflux 100.000 km 2014.01.19.

- Klíma töltés 2014.05.09.: 10000.- + tisztítás 3000.- + pollenszűrő csere 4500.-

 

Az autó műszakilag makulátlan vannak apró hibái, pl az elektormos könyöklő nem működik de ez is csak idő kérdése és fog. :-)

 

Van hozzá 1 db gyári privilege felni a rajta lévő 4db-on kívül. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (42321)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42323

Köszi, de nem hiszem hogy összejönne. Sajnos kp-m nincs annyi, csak autóbeszámítással tudnám ezt is megvenni. Mármintha mond egy olyan árat amiré én is rábólintok, mert különben nem lesz Scenic-em. Szerencsére nem mindenáron kell autot cserélnem, de annyira megtetszett a Renault, hogy ráizgultam a dologra.

Előzmény: Törölt nick (42321)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42322

Annyi pénzem nincs, hogy egy 2077-es utánit vegyek, viszont a leírásod szerint az amit én nézek még a minőségi ugrás előtti. Akkor ez a 2005. 10.havi sem "jó"?

 

Erre kaphatnék egy választ? Mert jövő hét elejére lebeszéltem a szerelővel, jön velem megnézni az autót. Ha még meglesz egyáltalán :) És akkor pár tényleg nagyon konkrét dolgot írnátok, hogy mi az amire ennél a típusnál nagyon figyeljek? Hova, milyen zeg-zugokba kell esetleg benéznem ami árulkodó jeleket rejthet. Motorházban valami különlegesség a Scenic-nél ami gyanús lehet stb. Ilyesmire gondoltam, nem egy komplett állapotfelmérésre részetekeről :) Köszi szépen előre is!

Törölt nick Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42321

Szia!

 

Ha benyás 2.0-át keresel autómatát. Akkor ajánlom az enyémet a figyelmedbe. Nem hirdetem még de eladó lesz ősszel.

 

Privilege felszereltség üvegtetővel 102e km-el. Magyarországi és debrecenben van. Ha gondolod megnézheted.

Előzmény: kokokka (42287)
Oczu Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42320

Értettem, hogy nem a tied az autó.

 

Én nem vagyok közvetlen érintett az autókban, csak amit a "tulajok"-tól hallok, a legtöbbje műszaki analfabéta, így lövésük sem volt arról, miért is cseréltek váltót. Amit látok, hogy a trailer megfordult már párszor nálunk felszedni a hibás járgányokat. Most cserélik őket, mert lejárt az idejük,szinte mindenki Hyundai-t-t kért.

Előzmény: S.P (42317)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42319

A benzines Scenic-eket, ettől a ráncfelvarrástól szállítják a 6 sebességes manuális váltókkal is ugye? Tehát ha a modell év határon is van, ha 6 sebességes a váltó akkor az a ráncfelvarrott, jobb minőségű autó?

 

 

Igen.

 

 

évi 15ekm-es felhasználással (sok város, de azért van benne hosszú táv is),félek a turbó, kettőstömegű, adagoló szentháromságtól.

 

 

Nem adagoló :-) hanem injektor.

 

Ha a fogyasztáskülönbség 100 kilométeren 2.5 liter, akkor 15 ezer kilométeren 375 liter, ez mai árakon számolva kb 154 ezer forint.

 

Ha megtartod az autót 5 évig, az üzemanyagköltségen nyersz 770 ezer forintot.

 

Ennyiből már a teljes szentháromságot ki lehet egyszer cserélni. Mivel ennyi idő alatt csak 75 ezret mész, rendes karbantartás mellett tán csak nem is hal meg minden egyszerre, így jó eséllyel pluszban leszel a periódus végére. Ráadásul a 106 lovas dCi egy kicsit erősebbnek is érződik az 1.6-os benzinesnél, az 1.9 dCi-ről vagy a 2.0 dCi-ről nem is beszélve. (Persze az 1.9-eseket, pláne a 2.0-kat drágább megvenni, és a fogyasztáskülönbség is kisebb, talán "csak" másfél liter lehet a benzinesekhez képest.)

 

Tehát érdemes lehet dízelt venni, ha marad tartalékba az autóra költhető 200-300e ft. Az szokott lenni a baj, hogy a júzer örül neki, hogy milyen keveset hagy ott a kútnál, de ha beüt a krach, nincs ott a zsebében az a 2-3 kiló, amiből az autót gyorsan talpra tudná állítani.

 

A másik probléma, hogy aki új korában dízeles autót vesz, az 99 százalékban azért veszi, mert úgy kalkulál, hogy a magasabb vételárat behozza majd az üzemanyagköltségen, ehhez pedig elég sokat kell autózni. Az első öt évben a dízelek túlnyomó része legalább évi 30 ezret megy, de inkább 35-40-et. Öt év után kerülnek új tulajhoz, és még ekkor is jellemző az átlagnál magasabb futásteljesítmény, 20-25 ezer ebben az időszakban is a minimum. Tehát mire tíz évesen megveszed az autót, alsó hangon is van benne 250 ezer kilométer, rossz esetben meg bőven 300 felett. És akkor olyan extremitásokról ne is beszéljünk, mint a Michelin Hungária központja és nyíregyházi gyáregysége között shuffle szolgálatot teljesítő 2.0 dCi Grand Scénic-je, ami minden egyes munkanapon fut egy Budapest - Nyíregyháza - Budapet kört, ami egy évben ugye kb 140 ezer kilométerre jön ki. Az autópályás-tempomatos üzemmód persze igen kímélőnek számít, de mire ez az autó majd a harmadik tulajdonosához kerül, lesz benne laza félmillió km...

 

Persze a benzines autók között is van, amelyik sokat fut, de általánosságban sokkal hihetőbb egy 1.6-os benzinesben az évi 10-20 ezer km, mint egy dízelben.

 

Szóval nem egyszerű....

 

Előzmény: FxPwrH (42312)
pepeti00 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42318

Köszi

Akkor inkább a szervizre hagyom ;-)

Előzmény: bananatree (42298)
S.P Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42317

Nálunk van vagy 30 db focus, nem produkálják ezeket a problémákat.

 

Ebből sejtheted, hogy nem az enyém a focus...

De nem rossz autók.

5-6 évig megvan, legalább 250 ekm-ig.

Váltócsere még egyikben sem volt, olajszivattyú probléma sem. Az egyikben kellett turbót felújítani 120 ekm-nél, de ez szerintem használattól könnyen lehetett.... hideg motor+padlógáz...

 

A váltóval mi volt a baj?

 

 

A renault 1.6 dci motorja természetes, hogy kenterbe veri a ford 1.6 tdci-t, vagy 20 LE-vel többet ad le. Ha én nyomok egy padlógázt a focusnak alacsony fordulatnál, akkor még elszámolok kettőig, mire elindul a fordulat fölfelé..

 

Azt viszont nem tudom, hogy ezek a motorok mit fognak produkálni 200 ekm felett. Azt hiszem használtan ezt már nem venném meg, keresnék egy nem turbós benzinest.

Előzmény: Oczu (42315)
Izsáki Béla Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42316

Köszi. Megnézem.

Előzmény: Oczu (42219)
Oczu Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42315

Már csak azért se vegye magára senki a fentebbi sorokat, mert Oczu leidiótázott.

 

Ez ebben a formában nem igaz. :-) Azt írtam, Olvasok idiótákat, azaz hülyeségeket :-) Elnézést, ha félreérthető volt!

 

Csak egy kis infó: A napokban beszélgettünk Zoltánnal olyan negyed órát. Tisztáztuk a dolgokat, úgy gondolom, jó hangulatban tettük le a telefont, legalábbis én igen,  :-) Ha már beszéltünk, szó esett más, a témához nem igazán kapcsolódó eseményekről is.

 

Jó pár céges Focus van, olyan 10 db, zömében 3-4 évesek, nem túlzottan nagy futásteljesítménnyel. Szerencsés vagy a tieddel, ezek szinte kivétel nélkül komoly problémákkal küzdenek (váltócsere 2 autón is, olajszivattyú hajtás egyéb elektromos problémák)

 

Egyik kolléga GSIII-at kapott most helyette, 1,6 DCI, elmondása szerint ez sem rakéta, de kenterbe veri a Focust dinamikában, kényelemben, praktikában. Én saját autónak sosem vennék Fordot, gyönyörűek, kényelmesek, de a boci az isten :-) Lekopogom, komoly gondom nem is volt még vele.

 

EME 2014.05.11 10:58:27 © 42311

 

Mondtam én, hogy ferde a csomagtér ajtó, kapott egy maflást :-)

Előzmény: S.P (42313)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42314

És igaz, más a két lámpa :)

Előzmény: EME (42311)
S.P Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42313

Nekem az off autóm egy 2009-es focus 1.6 tdci. Nem akarok bezzegezni vele, csak egy kicsit megvédeni. 180 ekm-t tettem bele, hiba nélkül szolgál, jellemzően 270 ekm-ig ismerem ezeket az autókat, és nincs velük gond. Nekem bőrkormány van benne, most kezd csak fényesedni, semmi nem lóg rajta, ha visszatekerném 100 ekm alá az órát, elhinné bárki. Nincsenek gyerekbetegségei, nem ment tönkre benne az előtét ellenállás, nem ázik be az eltömődött vízlevezető miatt, nem kell elővigyázatosságból hk csapágyat cserélni benne, nem ment még tönkre a kijelzője sem, és nem tört el a spirálrugó, nem kellett újrabőrözni a kormányt 100 ekm-nél, nincs gond a kézifékkel.

Ha csak objektív okok mentén hasonlítom a két autót, akkor a ford nyerne.

De ha rajtam múlik, akkor a scenic-kel megyek! :-)

És nem a motor/felszereltség miatt. (1.6 tdci trendline kontra 1.9 dci privilege)

Szubjektív okok mentén vizsgálva a scenic egy sokkal jobb autó, és ezért megbocsájtom neki a fentebb említett összes hibáját. Ilyen dolog a szerelem... :-)

Szóval veszek egy spirál rugót, és kicseréltetem. És nem haragszom rá. (Mármint a bocira.)

Azt hiszem Zoltán doktorbácsihoz viszem el. :-)))))))))))

A vezérlést meg kicseréltetem a márkaszervizben, mert kaptam rá egy tök jó árat. És ha bármi gond van vele, nyugodt lélekkel mehetek vissza asztalt borítani, nem kell elkérnem a vezérlés számláját bizonyítékul. (Biztos megmutatnák.)

Ha meg a rugó újra eltörik, úgyis mindegy, vennem kell másikat.

 

Fentebbi néhány sort, nehogy magára vegye valaki, mindezt csak azért írtam, le, hogy mások is elgondolkodjanak rajta, hogy mit hol érdemes megcsináltatni...

Már csak azért se vegye magára senki a fentebbi sorokat, mert Oczu leidiótázott, és be kell valljam igaza van. (Nem is tettem fel a kezem, mikor Stevie megkérdezte, hogy ki érzi magát sértve...)

A fordban  most (180 ekm-nél) cserélik az első vezérlést. Tényleg idióta vagyok, ennek ellenére is a bocimba vagyok szerelmes. (Na persze az asszony után.)

Előzmény: ThomBoy (42302)
FxPwrH Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42312

Köszi én is a felszereltség listát, és ezeket az infókat is. A benzines Scenic-eket, ettől a ráncfelvarrástól szállítják a 6 sebességes manuális váltókkal is ugye? Tehát ha a modell év határon is van, ha 6 sebességes a váltó akkor az a ráncfelvarrott, jobb minőségű autó?

 

Én is be betekintgetek a dízelekhez, ugyanis jóval nagyobb a választék, viszont nem merem meglépni, azzal az évi 15ekm-es felhasználással (sok város, de azért van benne hosszú táv is), félek a turbó, kettőstömegű, adagoló szentháromságtól.

 

Szintén a 2005-2006-os olcsóbbakat néztem az elején (kb 2 hónapja keresek autót), de most kitoltam és 2007-től nézem. A 6 sebességű váltóval valószínű autópályán is kevesebbet fogyaszt, mert nem pörög annyit a kis 1.6 benzin motor. Csak sajnos nincs nagy választék. Amit linkeltem korábban 2mFt-osat, az jócskán túl van a tervezett autóvásárlási költségen, ezért csak egy nagy alkuval tudnám megvenni. Ami 1.7-1.8 körül van.

 

Egyébként szintén nézegetem a benzines Megane kombikat (2007-től) és Laguna kombikat (2006-tól) is, de a Scenic jönne be a legjobban.

 

Sosem volt francia autóm, viszont mindig olasz volt (és céges német). Azok is rácáfoltak az előítéletekre, gondosan kell kiválasztani, majd üzemeltetni, és nincs több gond, mint mással. Viszont vásárlásnál imádom az olasz és francia autók alulértékeltségét és a magas extralistájukat. Persze ez eladásnál is jelentkezni fog.

 

Olasz autóból a 2007-es vagy utáni Fiat Bravo-k tetszenek, ugyanis a kompaktokhoz képest a legnagyobb a csomagtere (400 liter), Scenic (430 liter) de elég sportosra sikeredett és egy gyerek a hátsó ülésről alig lát ki, de azt mondják jó autó.

 

Nézegettem a Focus kombikat, 2008-tól, de kevés a jól felszerelt. Jó áron vannak, sok a fehér volt rendőrautó, de könnyű kiszűrni a csavarnyomokkal tarkított középkonzollal. Persze sehol sem írják, hogy rendőrautó volt.

A cmax-ot is nézegetem, de valahogy nem az igazi.

 

Mindig visszatérek a Renaulthoz.

 

 

Előzmény: stevie-13 (42308)
EME Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42311

A hátsó lámpa szintén évjárat idegen, ezek a 2006. 08. utáni ráncfelvarrott modellek lámpái.

 

Ennél sokkal rosszabb a helyzet! Csak a bal oldali lámpa évjárat idegen!

http://www.hasznaltauto.hu/galeria/2178-7741554-4095-0-0-0-3

A jobb oldali rá való. Szóval létezik olyan hülye karosszériás, aki különböző lámpákkal rak össze egy törött autót és létezik olyan hülye kereskedő, aki minden további problémázás nélkül meg is hirdeti.

Szerintem ez mindent elmond ezen emberek komolyan vehetőségéről...

 

 

Előzmény: stevie-13 (42292)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42310

Köszi, ez nem semmi :) D e így most megint elbizonytalanodtam. Annyi pénzem nincs, hogy egy 2077-es utánit vegyek, viszont a leírásod szerint az amit én nézek még a minőségi ugrás előtti. Akkor ez a 2005. 10.havi sem "jó"?

 

 

stevie-13 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42309

Akkor ez a Monaco-nak hírdetett Scenic valójában egy Dynamique Plus, ami meg nem más, mint egy ugyan olyan extrákkal bíró kiadás, mint a Privilége. Ezt jól értem?

 

 

Igen. A különbség csak a kárpit és a felni. A Dyn szürke-grafit-és fekete anyagok kombinációja, a Privilége bézs és világosbarna - új korában talán a Privi talán szebb volt, de sokkal csúnyábban öregszik, így használtban jobb ötlet a Dyn+.

 

 

És a kérdés még adott : ebben vajon benne van a kártya érzékelésének funkciója?

 

 

Szinte biztosan igen és az is szinte biztos, hogy nem működik :-)

 

 

Ha van a külső kilincsen egy kis nyomógomb, akkor automata érzékelős. A kis gombbal zárod be az ajtót, amikor kiszálltál. De a rendszer nem az örökkévalóság szobra, több gyenge pontja is van, leginkább az érzékelők és a mikrokapcsolók, illetve ezek beázása, így pár év alatt kimúlik a rendszer. Mivel annyira azért nem nagy szám, a legtöbben nem csináltatják meg. Egyébként van rá olcsó javítási technológia, ajtónként kb 5 ezer forint, és utána sokáig jó marad.

 

De ne ez legyen a fő szempont :-)

 

Előzmény: kokokka (42307)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42308

Aki használta vagy használja kb. ezeket az évjáratokat, mit mond róla? Tapasztalatok, javítási- fentartási költségek? Megbízhatóság, automata váltó, dízel motor? Még sosem volt francia autóm, főleg nem ilyen egyterű így nagyon szeretném tudni ezeket a dolgokat. Annyian mondták, hogy franciát ne, de sokan meg hogy igen, így bizonytalan vagyok.

 

 

Hosszú távon minden autó kb ugyanannyiba kerül :-)

 

Az olcsón megvett autóra sokat kell költeni. Az az autó, amire nem kell sokat költeni, az drágán vehető meg.

 

A keveset fogyasztó dízelek javítása egy vagyon, ha elromlanak. A sokkal egyszerűbb szívó benzinesek ritkábban romlanak el, és a javítás sem olyan drága, ellenben magas a fogyasztásuk.

 

A Renault olyan cég, akik egyszerre egy dologra tudnak figyelni. A 2000-es évek elején a biztonság volt a fő csapásirány, és valóban, a Renault Laguna II volt az első ötcsillagos töréstesztet teljesítő autó, majd pár év múlva a Renault lett az első olyan autógyár, amelyiknek minden autója ötcsillagos volt. Eközben a minőséget elengedték, és a 2001-2005 közötti időszakban gyártott autóikkal valóban sok a probléma. Egyrészt sokat spóroltak a beszállítókon, másrészt elhibázták a karbantartási stratégiát: a flottavásárlók miatt elhúzták az olajcsere-periódust 30e km vagy 2 évre, de nem specifikáltak különleges kenőanyagot, mint más márkák, csak az ACEA A3-B4-et, amit nagyjából a közönséges napraforgó olaj is tudhat....

 

Nekem volt olyan Lagunám a kifinomult 2.2 dCi motorral, amit ugyan márkaszervizben szervizeltek, de a szerviz folyamatosan a lehető legegyszerűbb 10W-40 olajat töltötte bele - 30 ezrenként.

 

A 2005-ös modellév (2004. 08) utáni Renault-k sokat javultak minőségben, de az áttörés a Clio III és a Modus voltak, mint új autók. A régebbi modellek minősége a ráncfelvarrásukkal egy időben ugrott meg, ez a Scénic esetén a 2007-es modellév volt.

 

 

Előzmény: kokokka (42300)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42307

Igen, az a baj, hogy sokan még a felszereltség bejelölésénél is kamuznak és csak akkor derül ki amikor odamész. Köszi a linket, hasznos nagyon. Akkor ez a Monaco-nak hírdetett Scenic valójában egy Dynamique Plus, ami meg nem más, mint egy ugyan olyan extrákkal bíró kiadás, mint a Privilége. Ezt jól értem? És a kérdés még adott : ebben vajon benne van a kártya érzékelésének funkciója?

Előzmény: stevie-13 (42305)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42306

Ja bocs, már előrébb jártam :) Mert nézegetem az 1.9 dCi ket is, a kérdés azokra vonatkozott volna :) Csak mint minden autócsere előtt, most is nagy bennem az izgalom és e miatt annyi infót nézek, ami már néha sok. Sajnos ritkán tehetem meg, hogy cserélek így mindig a legjobbat szeretném kihozni belőle :) Szóval ezek a dCi-k 1.9-esben. Ezekre vonatkozóan érdekelne a válasz!

Előzmény: stevie-13 (42304)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42305

Ennyire nem hírdethet mellé valaki, főleg úgy, hogy már leveleztünk is róla és meg sem említi a tévedést? Vagy igen? :)

 

 

Gyakorlatilag a Renault-k 90 százaléka téves felszereltség néven van hirdetve. Ennek fő oka, hogy a felszereltség neve nem szerepel sem az autón, sem az autó papírjaiban, viszont a Hahu-n úgy tudsz csak autót meghirdetni, hogy kiválasztasz egy felszereltség nevet is a legördülő menüből. Ilyenkor tehát általában tippelni szoktak ;-)

 

Felszereltségek összefoglalása itt:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123338894&t=9098903

 

 

Előzmény: kokokka (42300)
stevie-13 Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42304

Arra is jók ezek a dízelek?

 

 

Ööööö, az megvan, hogy az összes általad linkelt autó benzines?

 

Előzmény: kokokka (42303)
kokokka Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42303

Köszi a válaszokat, nagyon rendes Tőled (is)!  Ezt mire értetted : "Védelmet viszont rakass bele" Egyébként ha ez valóban nem Monaco, hanem Dyn+ (nem kételkedem a szavaitokban, természetesen elhiszem) akkor a távnyitás funkció nincs is benne gondolom. A klima sztorid nagyon jó, de lehet, hogy én is járnék így. Nekem is digitális automata klíma van a mostaniban, furcsa lenne egy manuális :) Jut eszembe, ezt elfelejtettem : az autó nem csak hosszútávra lenne használva. Városba és városok között is főutakon egy-egy hosszútávval. Arra is jók ezek a dízelek? Mert mindenhol azt írják, hogy csak városba benzinest vegyünk (most az van, egy 2000 köbös). Bár én mondom inkább olyan fele-fele arányban használnám lakott területen és azon kívül.

Előzmény: ThomBoy (42302)
ThomBoy Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42302

És ilyen:

 

A másik kérdésedre csak általánosságban tudok választ adni. Egy megfelelően karbantartott autó 10 évesen is rendben van, azonban törvényszerű, hogy a használat (és annak módja) valamint a korrozió nagy úr. Utóbbi esetben nem a kasztnira gondolok, hanem az elektromos csatlakozásokra, mert volt néhány "vidámság" a víz miatt a ráncfelvarrás előtti modelleknél, pl a motortérben a biztosíték és relé tábla ha vizet kapott vagy ha eldugult az esővíz lefolyó és az utastérben kötött ki a víz. Ha gondos volt a tulaj akkor viszont semmivel sem nagyobb kockázat szerintem, mint egy német autó.

Ami extra probléma lehet az elektromos kézifék, de vannak már tapasztalatok hogyan lehet gazdaságosan javítani, az összes többi (ablak műanyag bizbasza, előtét ellenállás, ajtózáró gombok, műszerfal) "filléres" rutin művelet.

 

Ezt az autót csak szeretni lehet, néz(es)d meg jól amit veszel és nem lesz gond, de közel 10 éves autót veszel, ezt mindig tartsd észben. Három gyerekkel használtuk mi is, igaz az grand volt. Védelmet viszont rakass bele, azzal kalkulálj mindenképp, mint költség.

 

Ide kapcsolódik, de off autó

 

A napokban vezettem egy 2007-es 1.4 fapad Focust. A műanyag kormány <100e km alatt málik szét az egész autó gyalázat volt pedig alapvetően egyben volt, bár akkor a GSIII-ba ültem be utána, de a 18 éves Laguna is 100x különb belülről ~275e km-nél, szóval aki még egyszer Forddal bezzegezik és köpködi a Renault-t azt elküldöm a francba.

 

Hogy röhögjetek rajtam. Az mondjuk a legalja volt amikor beültem, nyomtam egy AC gombot de pár perc után érzem nem jön a hideg. Nyomom újra, nem világít a gomb. Ötödik nyomás után jöttem rá, hogy manuális klímás az autó és nem ártana a ventillátor fokozatot minimum 1-es állásba rakni. Automata klímás volt mindig saját, 2008 óta cégesben is, kellett egy kis idő mire rájöttem...

Előzmény: ThomBoy (42301)
ThomBoy Creative Commons License 2014.05.11 0 0 42301

Az az autó nem Monaco! Én csak az extrákban jeleztem, hogy nem ennyire "fapados". A mi volt autónk gyakorlatilag sötétszürke kárpitos Privilege volt, de igaz, hogy például a szabadkéz funkció (nem kell nyomni a gombot a távpiszkán nyitáskor, zárás a kilincseken lévő gombokkal, indításhoz maradhat zsebben a kártya) gyári extra volt benne.

Ahogy Stevie írta, a Monaco speciális sötétszürke félbőr kárpitos volt.

 

Ilyen:

és ilyen:

 

Előzmény: kokokka (42300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!